Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

:confused: Witam posiadam paska 1.8t silnik AEBi wydaje mi się,że jest troche zmulony[ostatnio].Wykręciłem zaworek DV i niewiem czy dobrze działa.Przepuszcza wdmuchiwane powietrze z obu stron zaworu.Wydaje mi się że powinien być zamknięty i otwierać się gdy doprowadzi się do niego większe ciśnienie.w moim aucie zawór jest cały czas otwarty ,czy to jest normalne?, proszę o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór DV - co to jest i za co odpowiada, oraz gdzie jest usytuowany :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

felix, nie wiem czy dobry zawór "wykręciłeś" do testów, bo DV się nie "wykręca" znikąd, tylko zdejmuje z rur w miejscu, gdzie przewód powietrzny wychodzacy z turbiny wchodzi we wzmocnienie czołowe (ta część karoserii używana jest w passacie jako przewód powietrzny pomiędzy turbiną a IC znajdującym się po drugiej stronie silnika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przepraszam ale może pomyliłem te zaworki .Jest to mała czarna plastikowa puszka z wlotem powietrza z boku ,a wylotem od spodu.Skręcona dwiema opaskami.Znajduje się z lewej strony silnika ,osadzona jest na grubej rurze wychodzącej z obudowy filtru powietrza i połączona z metalową czarną rurką idącą wzdłuż głowicy z lewej strony.Opisałem jak potrafiłem może to coś wyjaśni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po chudy bocian to coś wyjmowałeś? Dawało jakieś objawy? Jeśli nie masz pojęcia o silniku to najpierw zapoznaj się z jego budową bo jest pare części, które po wyjęciu i przedmuchaniu z obu stron mogą Cię kosztować kilka tysięcy złotych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heheh, to element odmy... taka jego natura, że ma dmuchać ;) U mnie tego w ogóle nie ma i żyje... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może chodzi Ci o ten zaworek?To jest zawór regulacji ciśnienia 034129101B. DV jest niżej pod N75. Ten o którym mówisz można przedmuchać z obu stron...ale! Może być uszkodzony. Generalnie w tym układzie jest parę zaworków zwrotnych i ich uszkodzenie może prowadzić do wycieków oleju z pod uszczelki pokrywy klawiatury. Polecam pewien opis. Koszt wymiany to około 400zł, mówię to o częściach ale robota jest prosta i mozna samemu to wykonać. http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=196909

IMG_3282 (Large).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest zawór regulacji ciśnienia 034129101B

ale ciśnienia w odmie chyba... otwiera się powyżej pewnej wartości pozwalając wrócić powietrzu do dolotu. Jednokierunkowy. W żaden sposób nie wpływa na wartość doładowania silnika... chyba żeby był otwarty i dmuchał w kosmos ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Faktycznie chodziło mi o ten zawór regulacji ciśnienia[załącznik kiarka].Skoro piszecie ,że nie ma to wpływu na turbinę to przyczyn mulenia auta będę szukał i przeglądał dalej.Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.Przy okazji dodam jeszcze ,że mój pasek czasam idzie jak rakieta a czasami się muli jakby brakowało mocy ,nie wiem od czego to zależy napewno nie od temperatury silnika.Jeszcze jedno mam problem z obrotami ,które wczasie jazdy w trakcie zmiany biegu na wyższy opadają z opóznieniem[silnik lekko zawyje przez może sekunde poczym jest normalnie do następnej zmiany biegu].Może ktoś miał taki przypadek i go wyleczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie w tym układzie jest parę zaworków zwrotnych i ich uszkodzenie może prowadzić do wycieków oleju z pod uszczelki pokrywy klawiatury. Polecam pewien opis. Koszt wymiany to około 400zł, mówię to o częściach ale robota jest prosta i mozna samemu to wykonać. http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=196909

 

Przeprowadzałeś może już ten zabieg na swoim silniku? Za jakiś czas planuje serwis silnika(tez trochę sie muli) i zbieram info żeby przeprowadzić wszystkie przydatne operacje. Myślę o tym co napisałeś bo tez mi uszczelkę pod pokrywa zaworów wystrzeliło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie..zastanawiam się nad tym...mi tez lekko cieknie spod pokrywy...ale olewałem to...teraz się nad tym mocno zastanawiam..może padł zaworek na odpowietrzeniu cartera i zwiększa się ciśnienie i wydmuchje uszczelkę spod klawiatury....A przyczyn mulenie może być przynajmniej kilka...sprawdzanie pprzez wymianę poszczególnych części może sporo kosztować.Chciałbym zacząć od wymiany DV oraz N75(mm wersję C i zmiana na wersję H). Następnie zaworki zwrotne....regulacji ciśnienia(ten podobny do DV ;-)).No parę stówek trzeba liczyć:-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ,ale nie zrozumiałem do końca:/ Ten zawód\kolanka jak zwał co jest na http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/68fc281e381cfb09.html (034) ma się otwierać przy jakimś ciśnieniu ??U mnie to jest w środku puste i szczerze mówiąc nie mam pojęcia do czego to służy:confused: ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to puste?masz zwykłe kolanko? ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ,ten plastik mam pusty w środku.Jak rozbierałem te okolice z ciekawości wyciągnałem ten zawór\kolanko;) ,aby zobaczyć co w środku jest.Zobaczyłem tylko prześwit (nawet palcem sprawdzałem czy coś w środku jest ) i uznałem że to jest tylko kolanko,a tu prosze...

 

Napewno to zawór ??:confused::P W jaki sposób on ma działać-domyślam się ciśnieniowo,ale dokładniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do DV, warto sprawdzić czy wężyk ssący idący z kolektora ssącego jest nieprzetarty i prawidłowo siedzi na zaworze.

Czasami dziobek zaworu potrafi się ułamać, lub przetrzeć wężyk. Zaworek można wyjąć i sprawdzić ustami. On nie powinien stawiać dużego oporu. łatwo i szybko wyjmuje się go od dołu z kanału zdejmując obudowę spodnią silnika.

 

Niedawno walczyłem z tym u siebie. Auto znacznie odżyło. Niestety u mnie jakiś zdolny szwab, wcześniejszy właściciel urwał wężyk, zaślepił go żeby silnik nie kulał i jeździł zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ,a turkawka cierpiała na tym ;)

Sorry,że tak pytam,bo nie potrafie znaleść tego - jak się dokładniej nazywa ta część,o ktorą pytam czy ma mieć przelot czy ma byc np jednokierunkowy...?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę sie do tematu DV. Proszę o potwierdzenie, czy zaworem DV steruje podciśnienie czy nadciśnienie (powstałe po zamknięciu przepustnicy). Pytanie moje stąd, że mam założony DV ale w odwrotnym kierunku niż na schematach tutaj załączonych. Samochód chodzi bdb, więc zgłupiałem. Może u kogoś z kolegów z WAWY mógłbym pdglądnać w aucie jak to naprawdę z tym zaworem jest. Moja wdzięczność nie będzie miała granic :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zamknięciu przepustnicy w kolektorze wytwarza Ci się podciśnienie ok 0,8-1 Bar (tak mi wskazuje manometr :D) i silnik probuje zassysac powietrze z kazdej rureczki,która jest w kolektorze ssącym.Jak będziesz dmuchał w wężyk do DV to nie powinno się dać dmuchać(dopychasz klapke zamykania w DV).Kiedy ssałbyś klapka się podnosi w DV i otwiera przelot,więc jest obojętne jak go założysz(no chyba,że odwrotny kierunek będzie otwierał sam klapke,ale tego to ja już nie wiem);)

 

Przepraszam wszystkich za zamieszanie:) Jednak coś w środku mam(sprężynke z tłoczkiem),ale potrafie to przedmuchać w 2-ch kierunkach z każdego otworu.Byłem na używanych częsciach i na szczęscie miał taki sam ,lecz- to samo !! przedmuchuje w 2-ch kierunkach:( Więc pojechałem do VW i tam na dziale sprzedaży powiedział,że prawdopodobnie jest to jednokierunkowy i zamówił ,żeby przekonać jak to jest naprawde.Jutro dam znać jak to w końcu jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
).Kiedy ssałbyś klapka się podnosi w DV i otwiera przelot,więc jest obojętne jak go założysz(no chyba,że odwrotny kierunek będzie otwierał sam klapke,ale tego to ja już nie wiem)

 

O to chodzi - fabryczne DV są założone tak, że sprężyna i sam zaworek stawia cały czas opór ciśnieniu doładowania. W związku z tym jak się dmuchnie za dużo (0.9 bara), to zawór założony tak jak powinien być po pewnym czasie zaczyna puszczać powietrze zanim jeszcze powinien zostać otwarty podciśnieniem. Założenie go w drugą stronę rozwiązuje problem częściowo - układ pomiaru powietrza jest cholernie czuły i odwrócenie zaworka spowoduje pojawienie się delikatnego opóźnienia w otwieraniu się zaworka (sprężyna odciągana jest przez podciśnienie, ale z drugiej strony nic jej nie "pcha", tak jak w przypadku założenia go w sposób poprawny).

 

Efekt - błędy na ECU i ewentualnie tryb awaryjny. Z obserwacji wynika, że silniki AWT są niewrażliwe na kierunek założenia zaworu ;):D

 

A co do tego zaworu 034 - z ciekawości go rozbiorę jak wrócę do domu, bo leży w garażu i się kurzy. W moim rozwiązaniu zrezygnowano z niego - odma kończy się po prostu w dolocie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O to chodzi - fabryczne DV są założone tak, że sprężyna i sam zaworek stawia cały czas opór ciśnieniu doładowania.

Wydaje się to być logiczne......ale jednak na wszystkich, jakie do tej pory udało mi się zobaczyć, schematach czy też zdjęciach układu doładowania, kierunek zamontowania tego zaworu jest inny niz mówi Marecek i nie przypuszczam aby to był błąd w każdym schemacie. Ciśnienie wytwarzane przez sprężarke dociska grzybek. Może ma ktoś AWT-ka w którym jeszcze nie grzebano przy tym zaworze i sie nam pochwali jak to naprawde jest. Ja to chętnie bym oglądnął osobiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności