Skocz do zawartości
panzerwagen

Wahacz B5 samodzielna wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytanie i proszę o szybką odpowiedź :)

 

Podczas upałów skrzypi mi przy skręcaniu ten oto wahacz - konkretnie na sworzniu.

 

http://img213.imageshack.us/img213/2609/24891113iy5.jpg

 

Dzieje się to w upale - rano, jak jest chłodno nie skrzypi i po deszczu także.

Luzów nie ma - sprawdzalem na trzepakach i po podniesieniu auta do góry.

Wstrzyknąłem stzrzykawką troszkę oleju do dwusuwów, ale zero poprawy.

 

Pytania:

1) czy smar miedziany / miedziowy w spreju cos pomoże? Być może nie będzie potrzebna wymiana...

2) czy w przypadku wymiany wahacza jestem to w stanie zrobić sam po odkręceniu koła bez kanału?

3) czy firma Mastr Sport coś wam mówi? tej firmy kosztuje 100pln a lemforder 175,- -> stać mnie na oba - wziąc lemfordera czy ten Master Sport wystarczy?

4) wymieniać jeden czy dwa skoro skrzypi jeden?

 

 

Wystarczą odpowiedzi tak / nie

 

dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panzerwagen spróbuj na początek skorzystać z wyszukiwarki - na temat wyboru wahaczy i firmy Master-Sport było sporo.

 

Piszesz ten oto wahacz ale który : dolny czy górny -jeśli dół to masz szansę sam wymienić , jeśli góra to trochę więcej pracy jest .Pod jednym warunkiem , że masz zdolności manualne przy naprawie samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

udaję się do wyszukiwarki;

wahacz zdecydowanie dolny; zdolności manualne są :)

chodzi mi o to, czy jestem to w stanie zrobić na parkingu pod blokiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
udaję się do wyszukiwarki;

wahacz zdecydowanie dolny; zdolności manualne są :)

chodzi mi o to, czy jestem to w stanie zrobić na parkingu pod blokiem...

 

Lepiej było by z kanału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Smoczek1965

Witam :) jestem tu od dzisiaj ,ponieważ do tej pory sam zmagałem sie z problemami natury technicznej samochodów, a widzę ze podobnych mnie jest wielu ,chętnie wymienię sie wiedza którą zdobyłem przez lata mojej praktyki, lecz wiadomo ze nikt z nas nie wie wszystkiego. Odnośnie skrzypienia w zawieszeniu przednim trudno jest stwierdzić który sworzeń skrzypi,w moim pasku jest to nadal mimo ze ktoś mi podpowiedział wymień górne drążki- nic nie pomogło przy przejeżdżaniu przez lekkie nierówności przy skręcie stuka coś i nie wiem co to jest , na przeglądzie nie stwierdzono żadnych wad.Moze z was ktoś miał podobny przypadek? Dodam jeszcze ze auto miało 130 Tys. km przebiegu i to już sie objawiało, w poprzednim pasku miałem 190 Tys. i nic sie nie działo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smoczek1965 stuki mogą też powodować łączniki oraz tuleje drążka stabilizatora , ale skoro byłeś na przeglądzie to pewno i to sprawdzili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Smoczek1965

Widzisz tu jest szukanie igły w stogu siana , najlepiej to by było wszystko wymienić , być może na jakiś czas byłby spokój , akurat jestem w Niemczech a ten problem znany jest przez VW nie chce sie mi tego dociekać bo oni to uznali za wadę i robią za darmochę i wymieniają to na nowe części , auto może mieć nawet 10 lat i to wymienia ,mam przykład jeden znajomy to zrobił ,będę próbował to reklamować .

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smoczek - to masz problem z glowy, skoro jestes u nich na miejscu.

 

Co do wyczajenia, ktory wahacz skrzypi, to wystarczy kanał i ruszenie kierownicą - dotykając poszczególnych wahaczy idzie wyczuć, gdzie skrzypi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Smoczek1965

Dzieki , tak tez trzeba będzie zrobić .trochę bylem na urlopie gdzie nie ma netu, dlatego dopiero teraz sie odzywam.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rob3rt
Witam :) jestem tu od dzisiaj ,ponieważ do tej pory sam zmagałem sie z problemami natury technicznej samochodów, a widzę ze podobnych mnie jest wielu ,chętnie wymienię sie wiedza którą zdobyłem przez lata mojej praktyki, lecz wiadomo ze nikt z nas nie wie wszystkiego. Odnośnie skrzypienia w zawieszeniu przednim trudno jest stwierdzić który sworzeń skrzypi,w moim pasku jest to nadal mimo ze ktoś mi podpowiedział wymień górne drążki- nic nie pomogło przy przejeżdżaniu przez lekkie nierówności przy skręcie stuka coś i nie wiem co to jest , na przeglądzie nie stwierdzono żadnych wad.Moze z was ktoś miał podobny przypadek? Dodam jeszcze ze auto miało 130 Tys. km przebiegu i to już sie objawiało, w poprzednim pasku miałem 190 Tys. i nic sie nie działo

 

Mam identyczny problem w jednym kole, stuka jak skrece w prawo i wjade w jakis dol. Wymienilem dolny, przedni wahacz (ten prosty) i lacznik stabilizatora I ciagle to samo. Niemam dostepu do kanalu wiec trudno stwierdzic. Czy ktos ma jakies pomysly co to moze byc?

Czytalem ze w 90% to wahacz dolny, tylni - jak to sprawdzic, bo nie chce znowu na darmo wymianiac.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasz-gorz

podłacze sie do tematu: pkt. 2.2.B regulaminu;)

 

Problem jest taki: kupiłem wahacz na przednia os, prawe koło gorny-przód do passata FEBI z numerem 8E0 407 506 A wyglada on tak: http://i33.tinypic.com/svjrbn.jpg http://i33.tinypic.com/317bb0y.jpg http://i38.tinypic.com/2yy605w.jpg czyli jak widać jest lekko wygięty, natomiast w swoim passacie mam całkowicie prosty jeszcze z logo audi i numerem 8D0 407 508 E i pytanie czy ten wahacz ktory kupiłem podejdzie.

 

tutaj przykładowe foto z allegro takiego ktory mam w aucie, z jednej i z drugiej strony taki sam: http://photos04.allegroimg.pl/photos...6/72/786267260

 

VW Passat 1.9 TDI 110 KM AFN 1999r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem ze skrzypiącym wahaczem dolnym środkowym. takim jak na zdjęciu w pierwszym poście. Będę go jutro wymieniał. Mam pytanie odnośnie wymiany.

Czy nie ma jakichś problemów z wymianą? Czy nie będzie trzeba ściskać spręzyny bo ona razem z amortyzatorem jest przykręcona do tego wahacza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy nie będzie trzeba ściskać spręzyny bo ona razem z amortyzatorem jest przykręcona do tego wahacza?

 

Nie trzeba ściskać sprężyn wszystko wyjdzie. Pamiętaj aby dokręcać wahacze w pozycji "do jazdy" tzn auto musi stać na kołach lub musisz coś podłożyć pod wahacz i opuścić auto.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzeba ściskać sprężyn wszystko wyjdzie. Pamiętaj aby dokręcać wahacze w pozycji "do jazdy" tzn auto musi stać na kołach lub musisz coś podłożyć pod wahacz i opuścić auto.

Wielkie dzięki. Mam nadzieję,ze wszytsko pójdzie zgodnie z planem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość _Gre
witam to jest wahacz który jest w parze z drugim wahaczem .Po wybiciu śruby luzują sie przegóby kulowe i fajnie wychodzą .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

da rade bez kanalu sam robilem ale lawo nie bedzie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności