Skocz do zawartości
Gość bogdan07

Układ kierowniczy trzeszczy przy skręcaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bogdan07

Witam,

 

Czytałem kilka postów i się nie doczytałem, a chodzi mi o trzeszczenie nie piszczenie przy skrecaniu, kiedy ruszam mam paska 2000 r. kombi, silnik AHH, 90 kucyków, 1,9 TDi przed liftyngiem. Ma przejechane 200 tys. km. Wymieniłem przód wachacze górne L/P, klocki hamulcowe przód bo strasznie piszczały (Bendix) i teraz pojawiło się te delikatne trzeszczeni takie "trrrr".

Mam kilka pytań do szanownych forumowiczów tj:

1 Czy ktoś polecił by mi dobrego diagnostę z Tych lub okolicy, aby zweryfikował co jest, może sworznie lub końcówki drążków kierowniczych lub co innego?

2. Co byście powiedzieli na te objawy ?

3. Czy ktoś może mi przesłać schemat ukł. kierowniczego przód do tego paska, będę wdzięczny ponoć jest skomplikowany?

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

:o:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ci trzeszczy to pompa wspomagania moze być na wykonczeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bogdan07

Proszę o inne opinie i adres dobrego warsztatu diagnostycznego w Tychach lub okolicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci trzeszczy jak stary tapczan :) przy skręcaniu, to pewnie końcówka drążka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100% końcówki drążka kierowniczego, w Katowicach to mogę polecić dobry warsztat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

od jakiegoś czasu podczas skręcania dochodzą niepokojące odgłosy jak by kolumna kierownicy miała tarcie nie bardzo wiem co to może być???, dźwięki pojawiły się po zmianie kółek na większe i szersze,byłem u paru mechaników i każdy podawał inną przyczynę może ktoś tutaj mi pomoże ??:rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Witam.

Ja bym zaczal sprawdzac od podstaw- ilosci oleju w ukladzie wspomagania, stanu wezy, oslon gumowych, sprawdzenia szczelnosci i przykrecenia przekladni. Nalezy pamietac rowniez o tym ze podczas skrecania pracuje zawieszenie,ktore teoretycznie moze generowac rozne dzwieki.Trudno jest powiedziec co kolwiek bez osluchania tego na zywo.

A jakie opony zalozyles i na jakich felgach?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ilość oleju od wspomagania jest prawidłowa nie ma żadnych przecieków wymieniałem też końcówki i problem nadal pozostał zbieżność też jest ok.Opony to 225/45/17 wcześniej było 205/55/16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ilość oleju od wspomagania jest prawidłowa nie ma żadnych przecieków wymieniałem też końcówki i problem nadal pozostał zbieżność też jest ok.Opony to 225/45/17 wcześniej było 205/55/16

 

Piszesz , że problem wystąpił po zmianie kól na szersze .Sprawdź czy nie obcierają gdzieś o elementy zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze to przegub ci stuka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję ,zebyś poświęcił chwilę czasu i spróbował samodzielnie okreslić. Przegub - będzue terkotał szczególnie przy ruszaniu na skręconych kołach. Charakterystyczne dzwieki. Mnie tez coś trzeszczało, piszczało 9cała gama dzwięków była) najpierw podczas jazdy potem nawet na postoju jak skręcałem kierownicą. Wziałem strzykawkę , napełniłem WD40 i w każdy swożeń wtłoczyłem po parę cm3. Pokręciłem kierą , pobujałem nadwoziem piszczt znaczy sie nie te.. Idraga eliminacji mam do robienia dony wahacz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o trzeszczenie podczas skręcania to oprócz powyższych opinii, mogą to też być zatarte, lub zużyte łożyska w Mcphersonach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o trzeszczenie podczas skręcania to oprócz powyższych opinii, mogą to też być zatarte, lub zużyte łożyska w Mcphersonach.

 

Może być problem z tym , co piszesz , bo w 3B/3BG nie kolumny McPhersona nie ma też łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to co takiego?

 

schematua2.th.jpg

Tyle, że w naszych zawiecha wielowahaczowa i inna zwrotnica

 

 

thum_77804850aed384b59.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zippo 68 Przyznaję rację , lecz element ten nie wykonuje ruchów obrotowych przy skręcie kół w takim zakresie jak w typowym McPhersonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zippo 68 Przyznaję rację , lecz element ten nie wykonuje ruchów obrotowych przy skręcie kół w takim zakresie jak w typowym McPhersonie.

Biję sie w pierś. Faktycznie MacPherson nie wykonuje obrotu-sprawdziłem organoleptycznie! Tylko w takim razie po co są te łożyska??? Nie nie rozumiem. Hmm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności