Gość bogdan07 Zgłoś #1 Napisano 10 Czerwca 2008 Witam, Czytałem kilka postów i się nie doczytałem, a chodzi mi o trzeszczenie nie piszczenie przy skrecaniu, kiedy ruszam mam paska 2000 r. kombi, silnik AHH, 90 kucyków, 1,9 TDi przed liftyngiem. Ma przejechane 200 tys. km. Wymieniłem przód wachacze górne L/P, klocki hamulcowe przód bo strasznie piszczały (Bendix) i teraz pojawiło się te delikatne trzeszczeni takie "trrrr". Mam kilka pytań do szanownych forumowiczów tj: 1 Czy ktoś polecił by mi dobrego diagnostę z Tych lub okolicy, aby zweryfikował co jest, może sworznie lub końcówki drążków kierowniczych lub co innego? 2. Co byście powiedzieli na te objawy ? 3. Czy ktoś może mi przesłać schemat ukł. kierowniczego przód do tego paska, będę wdzięczny ponoć jest skomplikowany? Z góry dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 10 Czerwca 2008 Jak ci trzeszczy to pompa wspomagania moze być na wykonczeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bogdan07 Zgłoś #3 Napisano 10 Czerwca 2008 Proszę o inne opinie i adres dobrego warsztatu diagnostycznego w Tychach lub okolicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #4 Napisano 10 Czerwca 2008 Jak Ci trzeszczy jak stary tapczan przy skręcaniu, to pewnie końcówka drążka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #5 Napisano 10 Czerwca 2008 100% końcówki drążka kierowniczego, w Katowicach to mogę polecić dobry warsztat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macharadza Zgłoś #6 Napisano 10 Czerwca 2008 witam od jakiegoś czasu podczas skręcania dochodzą niepokojące odgłosy jak by kolumna kierownicy miała tarcie nie bardzo wiem co to może być???, dźwięki pojawiły się po zmianie kółek na większe i szersze,byłem u paru mechaników i każdy podawał inną przyczynę może ktoś tutaj mi pomoże ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch Zgłoś #7 Napisano 11 Czerwca 2008 Witam. Ja bym zaczal sprawdzac od podstaw- ilosci oleju w ukladzie wspomagania, stanu wezy, oslon gumowych, sprawdzenia szczelnosci i przykrecenia przekladni. Nalezy pamietac rowniez o tym ze podczas skrecania pracuje zawieszenie,ktore teoretycznie moze generowac rozne dzwieki.Trudno jest powiedziec co kolwiek bez osluchania tego na zywo. A jakie opony zalozyles i na jakich felgach? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macharadza Zgłoś #8 Napisano 11 Czerwca 2008 ilość oleju od wspomagania jest prawidłowa nie ma żadnych przecieków wymieniałem też końcówki i problem nadal pozostał zbieżność też jest ok.Opony to 225/45/17 wcześniej było 205/55/16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 11 Czerwca 2008 ilość oleju od wspomagania jest prawidłowa nie ma żadnych przecieków wymieniałem też końcówki i problem nadal pozostał zbieżność też jest ok.Opony to 225/45/17 wcześniej było 205/55/16 Piszesz , że problem wystąpił po zmianie kól na szersze .Sprawdź czy nie obcierają gdzieś o elementy zawieszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marshal83 Zgłoś #10 Napisano 11 Czerwca 2008 a moze to przegub ci stuka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrados Zgłoś #11 Napisano 11 Czerwca 2008 Proponuję ,zebyś poświęcił chwilę czasu i spróbował samodzielnie okreslić. Przegub - będzue terkotał szczególnie przy ruszaniu na skręconych kołach. Charakterystyczne dzwieki. Mnie tez coś trzeszczało, piszczało 9cała gama dzwięków była) najpierw podczas jazdy potem nawet na postoju jak skręcałem kierownicą. Wziałem strzykawkę , napełniłem WD40 i w każdy swożeń wtłoczyłem po parę cm3. Pokręciłem kierą , pobujałem nadwoziem piszczt znaczy sie nie te.. Idraga eliminacji mam do robienia dony wahacz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #12 Napisano 11 Czerwca 2008 Jeśli chodzi o trzeszczenie podczas skręcania to oprócz powyższych opinii, mogą to też być zatarte, lub zużyte łożyska w Mcphersonach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 11 Czerwca 2008 Jeśli chodzi o trzeszczenie podczas skręcania to oprócz powyższych opinii, mogą to też być zatarte, lub zużyte łożyska w Mcphersonach. Może być problem z tym , co piszesz , bo w 3B/3BG nie kolumny McPhersona nie ma też łożyska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #14 Napisano 12 Czerwca 2008 A to co takiego? Tyle, że w naszych zawiecha wielowahaczowa i inna zwrotnica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #15 Napisano 12 Czerwca 2008 zippo 68 Przyznaję rację , lecz element ten nie wykonuje ruchów obrotowych przy skręcie kół w takim zakresie jak w typowym McPhersonie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #16 Napisano 13 Czerwca 2008 zippo 68 Przyznaję rację , lecz element ten nie wykonuje ruchów obrotowych przy skręcie kół w takim zakresie jak w typowym McPhersonie. Biję sie w pierś. Faktycznie MacPherson nie wykonuje obrotu-sprawdziłem organoleptycznie! Tylko w takim razie po co są te łożyska??? Nie nie rozumiem. Hmm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach