Skocz do zawartości
Gość agmuz

Hak - podłączenie elektryki

Rekomendowane odpowiedzi

Gość agmuz

W paskach bywaja haki z gniazdami do przyczepek. Są 2 rodzaje gniazd - 13 pin z wyprowadzeniami do przyczep campingowych oraz 7 pin stosowane w Polsce ( ponoć standard europejski). W moim akurat było 13 styków no i jakos żadna przyczepka sie nie chciała podpasić.

Przedstawiam opis pinów obydwu gniazd:

 

 

1 - [58l] kierunkowskaz lewy

2 - [83b]światło przeciwmgielne

3 - [31] masa

4 - [58r] kierunkowskaz prawy

5 - [58] światło postojowe prawe

6 - [54] światło stopu

7 - [58] światło postojowe lewe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe.

A skąd masz opis gniazda 13-pinowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkzibi
W paskach bywaja haki z gniazdami do przyczepek. Są 2 rodzaje gniazd - 13 pin z wyprowadzeniami do przyczep campingowych oraz 7 pin stosowane w Polsce ( ponoć standard europejski). W moim akurat było 13 styków no i jakos żadna przyczepka sie nie chciała podpasić.

Przedstawiam opis pinów obydwu gniazd:

 

 

1 - [58l] kierunkowskaz lewy

2 - [83b]światło przeciwmgielne

3 - [31] masa

4 - [58r] kierunkowskaz prawy

5 - [58] światło postojowe prawe

6 - [54] światło stopu

7 - [58] światło postojowe lewe

 

 

Co oznaczają oznaczenia 58l itp. Czy to oznaczenie które są gdzieś w samochodzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
Bardzo ciekawe.

A skąd masz opis gniazda 13-pinowego?

 

Zdaje się że był gdzieś na elektrodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawane są nawet przejściówki, tylko jak ma sie gniazdo ustawione pod zderzakiem, prostopadle do niego to taka przejściówka się nie zmiesci :-)

Sprawdziłem to empirycznie zanim nie padłem na mokra ziemię i nie sprawdziłem samodzielnie w przyczepie która chciałem pożyczyć... :622:

 

Europejski standard to właśnie gniazda 13-pinowe. 7ki robione są do dzisiaj w Polsce. Producenci przyczep przy coraz większej liczbie samochodów z zagranicy będą wreszcie zmuszeni zmienić standard albo oferować oba złącza w przyczepce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam sedana z 1997 roku i tam jest zdejmowany hak z chowanym gniazdem, kupilem przejsciowke i wszystko gra na 100%. nie wiem czy jest sens bawic sie w samodzielna przerobke, koszt przejsciowki to ok 40 zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość agmuz

...cwikiel1975 .... skoro kolega powyżej pisze , że przejściówka mu nie wchodzi pod zderzak - to chyba rozumiesz sens. Opis nie ma na celu nakłanianie kogokolwiek do przeróbek - wyjaśnia techniczną stronę tematu. Dobrze jest wiedzieć na którym pinie w gnieździe nie łączy jak nie masz kierunku w prawo, albo stopu - chyba że lubisz wizyty u elektryka i wtedy koszty przejściówki się potroją :610: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

13-pin robi się głównie do przyczep campingowych.

Dziwne jest to, co piszesz, że standard, bo jeszcze w zeszłym roku ciągałem VW Transporterem na niemieckich blachach z gniazdem 13-pinowym przyczepę również na niemieckich blachach ale z wtyczką 7-pinową. Miałem założoną przejściówkę. U nas taka kosztuje ok 80 PLN.

Lepiej jest zmienić gniazdo na 7-pinowe i mieć spokój. Sam zrobiłem to rok temu.

Przy okazji wymiany zrobiłem rozpiskę, którą załączył tu pszemek (stąd moje pytanie do niego), i wrzuciłem ją na elektrodę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DOBRA mam problem kable do gniazda są podłączone ale nie dochodzi do nich prąd

 

jak więc najlepiej dobrać się do najbliższej kostki żeby sprawdzić czy tam jest prąd

muszą iść gdzieś kable od świateł tylnich ale gdzie icg szukac :[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Nie wiem jak przejściówka, może się nie zmieścić. Mam odpinany oryginalny hak VW z gniazdem zamontowanym za zderzakiem (nie widać go dopóki się pod nim nie położy). Przejściówka z 13 na 7 weszła idealnie podpiąłem lawetkę i poleciałem do Niemiec po kolegę, który miał wypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4MOTION_LBN, Jest belka i zaraz za nią zderzak... jak jest za ciasno to się nie zmieści.

Tak samo bywa w życiu między kobieta i mężczyzną, prosta sprawa :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co oznaczają oznaczenia 58l itp. Czy to oznaczenie które są gdzieś w samochodzie?

 

Witam, odgrzebałem troche stary temat.

 

Dzisiaj po raz pierwszy podpinałem przyczepke pod hak i okazuje się, że mam gniazdo 13-pinowe.

Szukałem przejściówki na Allegro ale nie ma.

Może ktoś mi da rysunek z zaznaczonymi pinami który do czego? bo jakoś po samej rozpisce nie bardzo się łąpe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a ja zapytam szanownych kolegów jak podpiąć się i gdzie wiązką przewodów od gniazda przyczepy. Dzisiaj właśnie zakupiłem i zamontowałem oryginalny hak odpinany do Passata. Powiedzcie mi także ja i gdzie wejść przewodami do bagażnika. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam a ja zapytam szanownych kolegów jak podpiąć się i gdzie wiązką przewodów od gniazda przyczepy. Dzisiaj właśnie zakupiłem i zamontowałem oryginalny hak odpinany do Passata. Powiedzcie mi także ja i gdzie wejść przewodami do bagażnika. Pozdrawiam

 

arkady375 ; Zobacz w lewej tylnej lampie- są dodatkowe styki , aby podpiąć przewody do gniazda haka , oczywiście analogicznie w prawej lampie styk od prawego kierunku. Powodzenia. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ice-2006

Witam kolegów, chętnie podepnę się ze swoim problemem. Otóż mam oryginalny hak, nie używany, leży sobie w bagażniku, pod zdeżakiem jest gniazdo, ale w zdeżaku nie ma żadnej klapki. Czy w związku z tym muszę wymienić zdeżak czy tylko tą dolną czarną osłonę na taką z klapką??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jak ktoś chce mieć problem z głowy za 168 zł polecam wspaniałą wiązkę elektryczną dopasowaną do modelu z oryginalnymi wtyczkami pod lampy. Oryginał Westfalii kosztuje 450 zł w ASO. Podaję adres do producenta sam nabyłem świetna sprawa, kontrolka na tablicy rozdzielczej nawet działa.

http://www.haksystem.pl/oferta.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zamontowałem sobie hak. W B3 podłączenie elektryki jest banalne, wyciągamy wiązkę gniazda do lewej lampy i łączymy następująco z wolnymi pinami w lampie (opisy zacisków są na obudowie):

1 - "BL li"

2 - pociągnąć przewód do lewej lampy w klapie i podłączyć go do dolnego zacisku dolnego gniazda (jest wolna wsówka)

3 - "31"

4 - "BL re"

5 - "S re"

6 - "BR"

7 - "S li"

beztytuuhm9.jpg

koszt zaświadczenia u diagnosty 35 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności