Skocz do zawartości
Gość firewire

3BG 4Motion 130PD czy 180?

Któy silnik polecacie  

48 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Któy silnik polecacie

    • 1.9TDI PD130KM
      30
    • 2.5 TDI V6 180KM
      18


Rekomendowane odpowiedzi

Gość firewire

Cześć

 

dawno się tu nie odzywałem

 

ostatnio naszło mnie żeby wymienić Passata na nowszy model.

 

Moje podstawowe wymagania w "nowym"

 

to 4Motion, TDI i DUŻO KM

 

+klimatronik

+automat

+szyberdach

 

co do znalezienia to już sobie poszukam

ale aby usystematyzować dwie rzeczy mnie martwią względem V6 a jednocześnie jedna za nią przemawia:

V6 - wada fabryczna "wycierające się wałki" czy jakoś tak

V6 - zużycie paliwka względem PD130

 

PD130 - podatność na chip-tunning względem V6

PD130 - standardowo znajduje się gorzej wyposażone jak V6 i do tego w porównywalnej cenie...

 

Zaczynam się przekonywać do V6 - czy różnice w spalaniu są tak kolosalne ?

Generalnie robię autostrady w Niemczech - i wychodzi że 6 miesięcy 25-30tkm.

Teraz jeżdzę Golfem Plusem z 101PD i przy przekraczaniu 130km/h robi się naprawę żarłoczny, przy 180km/h z klimą (ile fabryka dała) 580 km na 48L - więc naprawdę wolę Passata - wygodniejszy i w ogóle...

 

ale wracając do tematu V6 czy 130PD:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to sobie zostan przy tym golfie. jak przy takich predkosciach wydaje Ci sie ze duzo pije. PD-ek tyle pali przy 140km/h a V6 przy 110km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

To dziwne co piszesz bo mam AFN'a 110KM automat na 146KM zrobiony i przy 130 na tempomacie z klimą mam w granicach 5,8-6,2L więc gdzie spalanie na poziomie 9-10 ? nie mówię o spalaniu przy parędkościach granicznych, ale golf przy jeździe 130km/h bez klimy na 800km pali mi 55L co daje 6,8L z klimą jest 7,2L więc widzę ze nie zorozumiałeś moich pytań, może lepiej przeczytaj raz jeszcze, nie bierz tego osobiście ale jeśli nie mas znic do powiedzenia w temacie to nic nie pisz... bo zadałem pytanie a pyskówka mnie nie interesuje....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Któreś V6-tki zostały poprawione (te mocniejsze) i nie ma już takiej tragedii z wałkami, ale nie chcę Cię wprowadzić w błąd - musisz poszukać na forum.

 

Do tego jeżeli stać się na taki samochód i nie robisz gigantycznych przebiegów polecałbym Ci to V6. Kolega na spocie przewiózł mnie akurat 150 konną wersją - świetny dźwięk, kultura pracy i dobry przebieg momentu obrotowego - bardziej łagodny bez nagłego kopa, po prostu ładnie cały czas ciągnie do przodu. W serii masz też ciut większe tarcze, zaciski te same.

 

Do tego licz sobie koszty obsługi, np. wymiana rozrządu - spora różnica. Chyba to by Cię najbardziej pociągnęło po kieszeni. Jak chcesz mieć frajdę z jazdy to V6, a jak szukasz oszczędności i chcesz naprawdę sprawdzony silnik to PD130. Takie jest moje skromne zdanie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Dzięki takiej opini szukałem...

 

przy galopujących cenach ropy w sumie nie robi mi różnicy czy będzie palił 8 czy 9 - i tak mam ciężką nogę więc pewnie poniżej 10 nie zejdzie... co do silnika to myślałem tylko najnowszym w 4motion 180KM, sa jeszcze 150KM i 163KM, na forum nie jestem od wczoraj i kiedyś słyszałem fajne opinie - ma kopa, moment i wcale tak dużo nie pali jak się jeździ ostrożnie - ale to jeszcze ze 2 lata temu :)

 

w Luxemburgu cena ropy to 1,19-1,22€ na dziś w Gorzowie w PL ostatnio było 4,60zł (więc taniej o jakieś 60gr na 1L)...

 

ale raczej chodzi mi o opinię czy naprawdę lepiej brać v6 - bo w podobnej cenie mam lepiej wyposażone auto... bo PD130 czasem są dość ubogie, a jak się trafi V6 to z reguły klimatronik, skóra, elektryka, navi itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo PD130 czasem są dość ubogie

 

To zależy jaka wersje kupisz. Ostatnio kolega Iceman zakupił właśnie Pd-eka 130 w wersji highline i miał dosłownie wszystko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Tak ale jak popatrzysz na np:

http://www.luxauto.lu

http://www.autoscout24/de/pl/lu

http://www.mobile.de

http://www.otomoto.pl

 

to przekonasz się że V6 4Motion jest z reguły z lepszy wyposażeniem... a PD130 z reguły z bardziej ubogim... zresztą V6 kosztowało więcej nowe jak PD130 no i jak kogoś było stać to co ma sobie żałować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak ale jak popatrzysz na np:

www.luxauto.lu

www.autoscout24/de/pl/lu

www.mobile.de

www.otomoto.pl

 

to przekonasz się że V6 4Motion jest z reguły z lepszy wyposażeniem... a PD130 z reguły z bardziej ubogim... zresztą V6 kosztowało więcej nowe jak PD130 no i jak kogoś było stać to co ma sobie żałować ?

 

Ja nie kwestionuje że V6 ma lepsze wyposażenie i było droższe to oczywiste z racji swego motoru ale napisałem ze Pd130 też można kupić z dobrym wyposażeniem. A te stronki co podałeś to wiesz tak z przymrużeniem oka jak szukałem dla siebie to sie okazywało że tylko fotka jest uniwersalna a auta całkiem inne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Wiesz jak coś ciekawego znajdę to sobie zadzwonię, nie pali się, stwierdzam tylko że mam wrażenie że ceny PD130 są zawyżone względem V6 - zresztą spójrz na sondę.... PD130....

 

i tu moje pytanie - dlaczego ?

 

Bo V6 więcej pije ?, bo PD130 jest trwalszy ?

 

jakoś są takie prawdy że samochód z większym zapasem mocy pojeździ dłużej - bo silnik nie dostaje w dupe...

 

dlatego zmierzam do celu - przekonuję się do V6 - ale z drugiej strony nie mam zielonego pojęcia o tym, mój staruszek od niedawna ma X-Traila 2.2 dCI i po 500km spalanie wyszło mu 6,6,-6,8 passat jest trochę bardziej aerodynamiczny i do tego lżejszy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do sądy to odpowiedz jest prosta: tu większość ma Pedeki w stosunku do silników V6 więc tak głosują. Prawda taka że to jedne z najlepszych motorów grupy vag podatne na chiptuning itd. V6 te 150 i 163 są ponoć bardziej awaryjne i mniej dopracowane - tak wnioskuje czytając forum i droższe w eksploatacji. Jeśli stawiasz na V6 4 Motion z 180 konnym silnikiem a koszty cię nie przerażają to nie patrz na wynik ankiety tylko kup.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Koszty to poszukam sobie na forum... pamiętam że jeden z "bardziej doświadczonych" użytkowników miał właśnie taki model - odjechał mu spod domu... nie pamiętam juz kto.. marecky czy jakoś?

 

właściwie to powiniem się zapytać kogoś kto miał/jeździł PD i V6 jakie wrażenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koszty to poszukam sobie na forum... pamiętam że jeden z "bardziej doświadczonych" użytkowników miał właśnie taki model - odjechał mu spod domu... nie pamiętam juz kto.. marecky czy jakoś?

 

właściwie to powiniem się zapytać kogoś kto miał/jeździł PD i V6 jakie wrażenia ?

 

Poczytaj trochę forum w końcu mam tematy i o tym silniku i o tym, rozważ za i przeciw napij sie browca i zadecyduj bo taka sonda za dużo ci prawdy moim zdaniem nie powie.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

To jeszcze jedno tylko pytanko do właścicieli zawirusowanych PD130 na ile da się go pociągnąć KM ?

 

 

czytało o 168KM i 410nM ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

130 km zawirusujesz do mocy ponad 200km ,tylko jak długo taki motor wytrzyma i "na kij to biednemu" pozostawię bez odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

NO sorki nie wyraziłem się precyzyjnie - jakoś widzę zmieniło się uosobienie ludzi z "dawnego" forum - albo może ich tu już nie ma...

 

=========

chodzi mi o bezpieczne wykorzystanie rezerwy silnika. swojego AFN'a mogę pociągnąć nawet do 200KM - nie problem zmienić kilka map w 2 kościach pamięci które mam w podstawkach... ale nie o to biega, chodzi mi konkretnie o AWX i AVF...

 

bez obrazy ale jest jakiś "nie wyjec" mogący odpowiedzieć ? (dziękuję derlysy że czytasz ze zrozumieniem i nie robisz OT).

 

Proszę o odpowiedzi "nie wyjców"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jeszcze jedno tylko pytanko do właścicieli zawirusowanych PD130 na ile da się go pociągnąć KM ?

Na to znajdziesz odpowiedź w dziale 'tuning'. Albo trzymamy się tematu, albo wątek usuwamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lecho279

Witam. Ja mam passata jak w opisie i nie zamieniłbym go na żadne 130KM nawet zawirusowane. Kultura pracy V6 i lekkość z jaką wkręca się od dołu jest rewelacyjna. Ja mam po 2003 roku i oznaczenie BDH jak narazie 100000 i przy OT-90000 servis VW zdejmował mi dekle głowic, wałki jak nówki, zero śladów zużycia. Napewno V6 jest droższa w eksploatacji ale coś za coś. W mieście ok. 10l/100km na trasie ok. 8l/100km. Ja osobiście polecam 2.5 180KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

No dzięki

 

przeczytałem sobie to:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7920

zgłupiałem

 

generalnie nie słucham się przestróg - jak np "nie kupuj dryndy" - bo mój pasiek jest po berlińskiej dryndzie (*taxi) i naprawdę nie narzekam....

 

a co do 2,5TDI 4x4 180KM to znalezienie takiego ~100tkm to nie problem bo wiem gdzie szukać...

 

co do linka powyżej to ktoś tam napisał ze 4x4 tylko na śnieg itd... nie prawda i juz wiele razy się o tym przekonałem np przy 140km/h na zakręcie autostrady (A9 w górach w DE)

 

więc jedna opinia przekonała mnie do 2.5TDI 4x4 180KM - pytanie tylko o model/linię silnika bo coś tam z literkami B z przodu pisaliście - czy ktoś może sprecyzować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lecho279

sprawdź sobie bo nie jestem pewien na 100% tych oznaczeń ale po 07.2003 zmieniono silniki i między innymi poprawiono wałki, mają one oznaczenia:

BDU - 150KM

BDG - 163KM

BDH - 180KM występuje tylko jako 4Motion

Ja np. jeżdżę dużo z lawetą i 4x4 jest jak przyklejony czołg ostatnio na autostradzie z samochodem na lawecie 170 km/h i jeszcze miał ochotę, a jak pustą jadę to zapominam że coś ciągnę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności