marek29 Zgłoś #1 Napisano 9 Czerwca 2008 Witam wszystkich. Niestety nie jestem jeszcze posiadaczem paska ,ale mam problem z autem kolegi. Kupił j/w 2002r 1,9Tdi w wersji angielskiej.Po przeróbce przestał działać climatronik. Po samodiagnozie wychodzi błąd 318 i 30b. W odczycie danych w pozycji bodajże 5 pokazuje temp -51*. Po teście CDIF-em pokazuje błąd czujnika G17 tego przed chłodnicą. Jestem elektronikiem.Połączenie "fizyczne" jest.Przy odpiętym czujniku mam 5V,czujnik miał rezystancję ok. 300 ohm.Z podłączonym napięcie spada do 1,6V.Wartość zmienia się przy studzeniu czujnika. Zakodowaliśmy wartość 02000 która jest widoczna w programie. wyświetlone wartości: 3B2 907044B S.0.3.2 0 2000 Chciałem zapytać czy ten przypadek jest Wam znany. I drugie pytanie.Moduł climatronika w wersji UK jest taki sam jak u nas czy klawisze są lustrzanym odbiciem? Pytam dlatego ponieważ brak jest kartki na module i nie jestem pewien czy jest właściwy ew. uszkodzony. Pozdrawiam Marek Ps.Nie wiem jakie to miało znaczenie ,ale na wyświetlaczu był napis "SERVICE NOW!" i po skasowaniu błędów CDIF-em pozostał.Natomiast po skasowaniu w module Climatronika (status 444) napis zniknął.Błędy oczywiście pozostały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 9 Czerwca 2008 Jesli na KLIMIE pokazuje ci temperaturę zewnetrzną -51 stopni, to masz zwarcie na obwodzie czujnika. Obejrzyj dokładnie przewód. A jeśli chodzi o panel Klimatronika, to czujnik zasysajacy powietrze z kabiny jest po prawej stronie a nie jak w przypadku "normalnych" aut - po lewej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #3 Napisano 9 Czerwca 2008 Poza tym przewody na kostkach są inaczej ułożone w angliku i po przekładce, trzeba dodatkowo przepinać piny we wtyczkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 9 Czerwca 2008 I drugie pytanie.Moduł climatronika w wersji UK jest taki sam jak u nas czy klawisze są lustrzanym odbiciem? A przyciski sterowania Klimatronikiem w "angolu" są tak samo rozmieszczone, jak w autach europejskich - różnica jest tylko jedna - wcześniej o tym ci napisałem (oczywiscie odnośnie samego panela a nie wiązek połaczeń elektrycznych). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #5 Napisano 10 Czerwca 2008 To by wyjaśniało dlaczego z climatronika zerwali kartkę (pewnie z wędki). To widzę że czeka mnie zabawa............ Niewiem jak z wiązkami ,ale złącze diagnostyczne jest normalnie od strony kierowcy. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 10 Czerwca 2008 ale złącze diagnostyczne jest normalnie od strony kierowcy.Dzięki. Normalnie, to jest od strony pasazera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #7 Napisano 13 Czerwca 2008 Witam ponownie Nie wiem co jest grane.Po teście własnym climatronica pozycje przedstawiane na tym i innych forach zawierają się w przedziale od 1 do 61.W moim przypadku od 0 do 44 !? Oczywiście wszystko jest pomylone!Nie wiem czego się trzymać.Wspominany czujnik G17 umieszczony niby przed chłodnicą jest polączony z deską i pokazuje temperaturę "w zegarach".Po jego odlączeniu mam --:- na zegarach. W climatronicu na pozycji 6-tej mam -51 ,ale to się nie zgadza jak wszystko w teście. W waszym wyszczególnieniu napięcie nadmuchu to 18 ,zadane 19.U mnie to odpowiednio10 i 11. Możecie mnie naprowadzić na właściwy trop? Poza tym w samochodzie złączka klimy T12 ma wg. schematu wykorzystane 8 pinów ,a w aucie jest 6 reszta nie podłączona.Nie wspomnę o tym że podobno wg schematu G17 ma być podłączony do 8 T12,a u mnie jest pusty. I jeszcze jedno.Panel Climatronoca nie ma podświetlania i na żadnym z pinów 4-ech wtyczek nie pojawia się napięcie po włączeniu pozycyjnych ,deska się poświetla,sygnał do radia też jest podawany.Clima nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #8 Napisano 13 Czerwca 2008 Podświetlenie klimatronica się włącza po włączeniu zapłonu i świateł. Dziwne to, ale tak jest... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kriskos997 Zgłoś #9 Napisano 13 Czerwca 2008 niechce cie martwic kolego ale masz cos z instalacjo popier.... nie dojdziesz ładu chyba ze ten co to spaprał niech poprawi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mols Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2008 Witam, jestem tutaj nowy, po przeczytaniu tych postów zauważyłem ten sam problem u mnie, po samodiagnozie klimatronika wychodzi błąd 318 i 30b. Czy może ktoś mnie oświecić co znaczą te błędy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #11 Napisano 13 Czerwca 2008 Witam, jestem tutaj nowy, po przeczytaniu tych postów zauważyłem ten sam problem u mnie, po samodiagnozie klimatronika wychodzi błąd 318 i 30b. Czy może ktoś mnie oświecić co znaczą te błędy Też "angol" ? Włącza Ci klimatyzację? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #12 Napisano 14 Czerwca 2008 Błąd 30b to brak połączenia czujnika G17,tylko w tym problem że styk8 złącza 16 nie jest do niczego podłączony!Zasymulowałem go diodami ,klima wyświetla 34* i po resecie błędu 30b nie ma. Błąd 118 to brak czynnika w obiegu (ale jest!!!!!!!!!) po zasymulowaniu napięcie 8V błędu nie ma .Status 444,a sprężarki dalej nie włącza!!!!!!!!!!!!! Druga sprawa cdif nie ma żadnych błędów oprócz błędu komunikacji z klmatronikiem Ale osobno z kompem,zegarami i kimą się łączy.!? Niewiem o co chodzi........... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 14 Czerwca 2008 Błąd 318 oznacza również zadziałanie zaworu bezpieczeństwa F129. Wiec jeśli czynnik chłodzący jest, to zainteresuj się tym zaworkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #14 Napisano 14 Czerwca 2008 Błąd 318 oznacza również zadziałanie zaworu bezpieczeństwa F129. Wiec jeśli czynnik chłodzący jest, to zainteresuj się tym zaworkiem Jak zwał tak zwał ,ale jak klimatronik wywala 444 (brak błędów) to powininien włączyć sprężarkę a tego nie robi....... I w tym problem. Niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 14 Czerwca 2008 U mnie tez ostatnio wyświetliło takie błedy i nie włączała mi się Sprężarka. Wentylator startował normalnie. Po zawrciu styków przekaźnika "na krótko" przewodami - działała. pomogło zdjecie klemy z AKU i teraz wszystko gra. Więc moze takiego sposobu spróbuj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #16 Napisano 17 Czerwca 2008 1.błędne kodowanie,którego nie da się zmienić 2.Climatronic od B3 !!! 3B2 907044B Narazie to na tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach