Skocz do zawartości
marek29

Climatronk-po przeróbce z UK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Niestety nie jestem jeszcze posiadaczem paska ,ale mam problem z autem kolegi.

Kupił j/w 2002r 1,9Tdi w wersji angielskiej.Po przeróbce przestał działać climatronik.

Po samodiagnozie wychodzi błąd 318 i 30b.

W odczycie danych w pozycji bodajże 5 pokazuje temp -51*.

Po teście CDIF-em pokazuje błąd czujnika G17 tego przed chłodnicą.

Jestem elektronikiem.Połączenie "fizyczne" jest.Przy odpiętym czujniku mam 5V,czujnik miał rezystancję ok. 300 ohm.Z podłączonym napięcie spada do 1,6V.Wartość zmienia się przy studzeniu czujnika.

Zakodowaliśmy wartość 02000 która jest widoczna w programie.

wyświetlone wartości:

 

3B2 907044B

S.0.3.2

0

2000

 

Chciałem zapytać czy ten przypadek jest Wam znany.

I drugie pytanie.Moduł climatronika w wersji UK jest taki sam jak u nas czy klawisze są lustrzanym odbiciem?

Pytam dlatego ponieważ brak jest kartki na module i nie jestem pewien czy jest właściwy ew. uszkodzony.

Pozdrawiam

Marek

 

Ps.Nie wiem jakie to miało znaczenie ,ale na wyświetlaczu był napis "SERVICE NOW!" i po skasowaniu błędów CDIF-em pozostał.Natomiast po skasowaniu w module Climatronika (status 444) napis zniknął.Błędy oczywiście pozostały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli na KLIMIE pokazuje ci temperaturę zewnetrzną -51 stopni, to masz zwarcie na obwodzie czujnika. Obejrzyj dokładnie przewód.

A jeśli chodzi o panel Klimatronika, to czujnik zasysajacy powietrze z kabiny jest po prawej stronie a nie jak w przypadku "normalnych" aut - po lewej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym przewody na kostkach są inaczej ułożone w angliku i po przekładce, trzeba dodatkowo przepinać piny we wtyczkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I drugie pytanie.Moduł climatronika w wersji UK jest taki sam jak u nas czy klawisze są lustrzanym odbiciem?

A przyciski sterowania Klimatronikiem w "angolu" są tak samo rozmieszczone, jak w autach europejskich - różnica jest tylko jedna - wcześniej o tym ci napisałem :D (oczywiscie odnośnie samego panela a nie wiązek połaczeń elektrycznych).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To by wyjaśniało dlaczego z climatronika zerwali kartkę (pewnie z wędki).

To widzę że czeka mnie zabawa............

Niewiem jak z wiązkami ,ale złącze diagnostyczne jest normalnie od strony kierowcy.

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale złącze diagnostyczne jest normalnie od strony kierowcy.

Dzięki.

Normalnie, to jest od strony pasazera :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Nie wiem co jest grane.Po teście własnym climatronica pozycje przedstawiane na tym i innych forach zawierają się w przedziale od 1 do 61.W moim przypadku od 0 do 44 !?

Oczywiście wszystko jest pomylone!Nie wiem czego się trzymać.Wspominany czujnik G17 umieszczony niby przed chłodnicą jest polączony z deską i pokazuje temperaturę "w zegarach".Po jego odlączeniu mam --:- na zegarach.

W climatronicu na pozycji 6-tej mam -51 ,ale to się nie zgadza jak wszystko w teście.

W waszym wyszczególnieniu napięcie nadmuchu to 18 ,zadane 19.U mnie to odpowiednio10 i 11.

Możecie mnie naprowadzić na właściwy trop?

Poza tym w samochodzie złączka klimy T12 ma wg. schematu wykorzystane 8 pinów ,a w aucie jest 6 reszta nie podłączona.Nie wspomnę o tym że podobno wg schematu G17 ma być podłączony do 8 T12,a u mnie jest pusty.

I jeszcze jedno.Panel Climatronoca nie ma podświetlania i na żadnym z pinów 4-ech wtyczek nie pojawia się napięcie po włączeniu pozycyjnych ,deska się poświetla,sygnał do radia też jest podawany.Clima nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podświetlenie klimatronica się włącza po włączeniu zapłonu i świateł. Dziwne to, ale tak jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kriskos997

niechce cie martwic kolego ale masz cos z instalacjo popier.... nie dojdziesz ładu chyba ze ten co to spaprał niech poprawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mols

Witam, jestem tutaj nowy, po przeczytaniu tych postów zauważyłem ten sam problem u mnie, po samodiagnozie klimatronika wychodzi błąd 318 i 30b. Czy może ktoś mnie oświecić co znaczą te błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, jestem tutaj nowy, po przeczytaniu tych postów zauważyłem ten sam problem u mnie, po samodiagnozie klimatronika wychodzi błąd 318 i 30b. Czy może ktoś mnie oświecić co znaczą te błędy

 

Też "angol" ?

 

Włącza Ci klimatyzację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd 30b to brak połączenia czujnika G17,tylko w tym problem że styk8 złącza 16 nie jest do niczego podłączony!Zasymulowałem go diodami ,klima wyświetla 34* i po resecie błędu 30b nie ma.

 

Błąd 118 to brak czynnika w obiegu (ale jest!!!!!!!!!) po zasymulowaniu napięcie 8V błędu nie ma .Status 444,a sprężarki dalej nie włącza!!!!!!!!!!!!!

 

Druga sprawa cdif nie ma żadnych błędów oprócz błędu komunikacji z klmatronikiem

Ale osobno z kompem,zegarami i kimą się łączy.!?

 

Niewiem o co chodzi...........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd 318 oznacza również zadziałanie zaworu bezpieczeństwa F129. Wiec jeśli czynnik chłodzący jest, to zainteresuj się tym zaworkiem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błąd 318 oznacza również zadziałanie zaworu bezpieczeństwa F129. Wiec jeśli czynnik chłodzący jest, to zainteresuj się tym zaworkiem :D

 

Jak zwał tak zwał ,ale jak klimatronik wywala 444 (brak błędów) to powininien włączyć sprężarkę a tego nie robi.......

I w tym problem.

Niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez ostatnio wyświetliło takie błedy i nie włączała mi się Sprężarka. Wentylator startował normalnie. Po zawrciu styków przekaźnika "na krótko" przewodami - działała. pomogło zdjecie klemy z AKU i teraz wszystko gra. Więc moze takiego sposobu spróbuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.błędne kodowanie,którego nie da się zmienić

2.Climatronic od B3 !!! 3B2 907044B

Narazie to na tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności