Gość LukaszU Zgłoś #1 Napisano 9 Czerwca 2008 witam, od pewnego czasu mam problem z głosnym "buczeniem" przednich łożysk. pierwsze co zrobiłem to je wymieniłem, jednak nie pomoglo to, łożyska nadal dają o sobie znać. wymienione zostały piasty, wsadzone (nie wbite!) nowe łożyska, nadal nic. opony tez odpadaja. rozmawiałem z mechanikiem i mówi, że najprawdopodobniej to łożyska na skrzyni biegów. miał ktos podobny problem? prosze o jakies rady. passat B3 kombi 1.8 (90KM ABS) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 9 Czerwca 2008 witam,od pewnego czasu mam problem z głosnym "buczeniem" przednich łożysk. pierwsze co zrobiłem to je wymieniłem, jednak nie pomoglo to, łożyska nadal dają o sobie znać. A tylne sprawdzałes? też kiedys myslałem, ze to przednie a okazało się ze tyl był do wymiany. I jednak jeszcze raz sprawdź opony. Może zbieżności nie masz i je wyząbkowało - stad huczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RADEK84_01_18 Zgłoś #3 Napisano 9 Czerwca 2008 Ja mam podobny problem. Mam Passat 1,6 tdi i też od trzech dni coś mi strasznie buczy z przodu. Podniosłem go na podnośnik bo mechanik i okazało się że jak wrzucę bieg trzeci, czwarty lub piąty to prawe koło się kręci a lewe stoi. Co może być tego przyczyną?wymieniłem olej w skrzyni, łożyska kół nie słychać bo każde sprawdziłem. Cop to może być?dodam że biegi wchodzą bez problemu. prosze o jak najszybsza odpowiedź bo nie wiem co mam robić i czy można tak jeździć ( dziennie robię ok 120 km).z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #4 Napisano 9 Czerwca 2008 ale przecież nie muszą się kręcic oba jednocześnie, napęd dostaje koło które aktualnie ma lżej. Odpowiada za to mechanizm różnicowy który znajduje się w skrzyni biegów. A w jaki sposób sprawdzałeś łożyska? Gdy koła sa w powietrzu to łożyska wcale nie musza wyć ponieważ pracują z dużo miniejszym obciązeniem, przyczyną wycia może też być mechanizm róznicowy w skrzyni biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość LukaszU Zgłoś #5 Napisano 9 Czerwca 2008 no właśnie, w moim przypadku mechanik też wspominał coś o mechaniźmie różnicowym.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RADEK84_01_18 Zgłoś #6 Napisano 9 Czerwca 2008 Auto podniosłem na podnośniku i wrzuciłem drugi bieg i puściłem sprzęgło, prawe koło spokojnie i łatwo się kręciło a lewe zachowywało się tak jakby coś go hamowało. I jeszcze jeden mam problem, mianowicie na wolnych obrotach coś mi rzęzi z przodu auta, tak jakby jakaś śruba była poluzowana i oddaje metaliczny dźwięk, nie mówię że to śruba tylko taki jest dzwięk, przy wciśnięciu sprzęgła lub dodaniu odrobiny gazu przestaje rzęzić. Ktoś wie co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RIS Zgłoś #7 Napisano 9 Czerwca 2008 Przy temacie .... Czy mechanizm różnicowy,jeżeli wyje, to będzie go też słychać na "luzie" jak auto się toczy ? U mnie problem szumu pojawił się po założeniu szerokich opon, podejżewałem podobnie łożyska, po wymianie nadal buczy, mogą to być opony jeszcze,ale aktualnie nie mam drugiego kompletu pod wymianę i sprawdzenie. Rzęrzenie powoduje przy takich przypadkach kilkak rzeczy,najczęściej jest to talbo wygwizdany katalizator ,albo poluzowana blacha osłonowa na nim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RADEK84_01_18 Zgłoś #8 Napisano 9 Czerwca 2008 no właśnie na luzie i na biegu też słychac buczenie, ale na szerszych oponach jeżdżę juz od 2 miesięcy i wcześniej nie było tego słychać. dopiero od 3 dni mi sie pojawiły takie objawy. Dzisiaj będę rozbierał autko bo buczenie jest coraz bardziej donośne.chciałem zaczerpnąć informacji bo nie wiem za co się zabrać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 9 Czerwca 2008 buczenie jest coraz bardziej donośne.chciałem zaczerpnąć informacji bo nie wiem za co się zabrać Raczej przyjrzyj się tłumikom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #10 Napisano 9 Czerwca 2008 z mechanizmem różnicowym bywa różnie, czasami jest różnica w wyciu przy jeździe na luzie a czasami niema różnicy. Często wraz z zużyciem się tego mechanizmu pojwiają się wycieki oleju. Wyciu łożysk bardzo często towarzyszy ich nadmierne przegrzewanie się -jeżeli się grzeją to na bank wyją łożyska. Jak sie ma alusy to często jest to prawie nie wyczucia ponieważ aluminium jest idealnym radiatorem dla takiego łożyska, bardzo szybko odprowadza od niego ciepło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vw passat syncro Zgłoś #11 Napisano 9 Czerwca 2008 RADEK84_01_18[/b]]I jeszcze jeden mam problem, mianowicie na wolnych obrotach coś mi rzęzi z przodu auta, tak jakby jakaś śruba była poluzowana i oddaje metaliczny dźwięk, nie mówię że to śruba tylko taki jest dzwięk, przy wciśnięciu sprzęgła lub dodaniu odrobiny gazu przestaje rzęzić. Ktoś wie co to może być? Stawiam na osłonę katalizatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #12 Napisano 9 Czerwca 2008 jesli to przednie łozysko to mozna w prosty sposób sprawdzic jak lewe to przy predkosci powyzej 60km/h pokonywac łuk w prawo jak bedzie cisza to lewe poszło jak w lewo to prawe sprawdza sie w 90% Stawiam na osłonę katalizatora u brata w B3 2E wywalilismy wszystko co podejrzane i jest ciiisszzzzza a ta osłona w pierwszej kolejności! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RADEK84_01_18 Zgłoś #13 Napisano 10 Czerwca 2008 Witam ponownie. Wczoraj byłem u mechanika i wymienił mi lewe łożysko, dzisiaj też umówiłem sie na wymianę prawego łożyska bo też już daje znac o sobie ( a 5 dni temu była cisza????i nic nie było słychać że łożysko "siedzi"). Ale nie jestem przekonany co do tego, że to łożyska buczą. Mechanik mówi że nic w przekładni nie powinno się popsuć bo już by wcześneij dawała znac o sobie ( a biegi wchodzą elegancko, zalałem nowy olej - namawiają mnie żebym wlał jeszcze gęstszy 95W140 ale się obawiam tego posunięcia, żebym całkowicie skrzyni nie popsuł)), a to zaczęło się z 4 dni temu i to buczenie z każdym dniem staje się coraz bardziej donośne.Dodam że przy skręcie w prawą stronę z prędkością powyżej 60 km/h buczenie ustaje, ale jak się jedzie na wprost i skręca w lewą stronę bez znaczenia już na prędkość to cały czas buczy.Mam pytanie: czy może przyczyną być wymiana tarcz hamulcowych i klocków ( buczenie nastąpiło 2 dni po wymianie tych części) oraz założenie szerszych opon na alufelgach, że łożyska tak szybko się "wykruszyły"?proszę o odpowiedź bo dzisiaj będę dalej walczył z tym problemem i nie wiem czy opłaca mi się coś jeszcze kombinować jak to może być skrzynia lub most? u brata w B3 2E wywalilismy wszystko co podejrzane i jest ciiisszzzzza a ta osłona w pierwszej kolejności! tzn co wymieniliście???bo moim skromnym zdaniem łożyska powinny "huczeć" jak siadły a nie "buczeć" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RIS Zgłoś #14 Napisano 10 Czerwca 2008 Z tego co kojarzę to właśnie mechanizm różnicowy dawał o sobie bardziej znać przy skręcaniu w którąś stronę. Podobnie zresztą jak łożyska,ale jeżeli łożyska są OK..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #15 Napisano 10 Czerwca 2008 tzn co wymieniliście??? wywalilismy wszelkie oslony były poprostu w opłakanym stanie ponadrywane i brzęczały a teraz cisza bo ich niema co do tych dzwieków to ciezko wyczuc jak sie samemu przejedzie samochodem poogląda z kanału to inna sprawa, sam opis to nie wszystko ja mechanizm róznicowy bym wykluczył zbyt małe prawdopodobienstwo uszkodzenia biorąc pod uwage moc silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość RADEK84_01_18 Zgłoś #16 Napisano 11 Czerwca 2008 Dzięki serdeczne wszystkim za podpowiedzi. Buczenie wyeliminowane poprzez wymianę łożysk z przodu. Wymieniłem również tulejke na wahaczu bo byla w opłakanym stanie. I mam w związku z tym pytanie: czy zdejmując wahacz narusza się geometrię koła bo po założeniu zaczął mi trochę sciągać na lewą strone i nie wiem czy poprostu jechać na regulację czy jest coś nie tak ( wiem, że tam są dwie śruby które mają troszkę luzu i może potrzeba żeby się same wyregulowały), bardzo proszę o odpowiedź bo szkoda opon:(a terkotanie na wolnych obrotach dalej pozostało ale za to zabiorę się już w weekend. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hezek Zgłoś #17 Napisano 11 Czerwca 2008 raczej zdjęcie wachacza nie ma znaczenia ale proponuje pochechac na stacje kontroli pojazdów przejedz przez diagnostyke i bedziesz wiedział dasz na flaszke i po sprawie masz 100% pewności ja zbierznośc tak zawsze sprawdzam jak mam jakies wątpliwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darmat Zgłoś #18 Napisano 11 Czerwca 2008 U mnie terz wyło ktureś koło to wymieniłe wszystkie łożyska i pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #19 Napisano 12 Czerwca 2008 U mnie terz wyło ktureś koło to wymieniłe wszystkie łożyska i pomogło A Tobie może by pomógł słownik ortograficzny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #20 Napisano 13 Czerwca 2008 czy zdejmując wahacz narusza się geometrię koła bo po założeniu zaczął mi trochę sciągać na lewą strone i nie wiem czy poprostu jechać na regulację czy jest coś nie tak ( wiem, że tam są dwie śruby które mają troszkę luzu i może potrzeba żeby się same wyregulowały), bardzo proszę o odpowiedź bo szkoda opon Jak wyciągnąłeś wahacz ze sworzniem to geometrii nie trzeba poprawiać, a jak bez sworznia to pewnie dlatego Cie teraz ściąga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach