Skocz do zawartości
Gość LukaszU

głośnr łożyska, tylko które?!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość LukaszU

witam,

od pewnego czasu mam problem z głosnym "buczeniem" przednich łożysk. pierwsze co zrobiłem to je wymieniłem, jednak nie pomoglo to, łożyska nadal dają o sobie znać. wymienione zostały piasty, wsadzone (nie wbite!) nowe łożyska, nadal nic. opony tez odpadaja.

rozmawiałem z mechanikiem i mówi, że najprawdopodobniej to łożyska na skrzyni biegów. miał ktos podobny problem? prosze o jakies rady.

 

passat B3 kombi 1.8 (90KM ABS)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,

od pewnego czasu mam problem z głosnym "buczeniem" przednich łożysk. pierwsze co zrobiłem to je wymieniłem, jednak nie pomoglo to, łożyska nadal dają o sobie znać.

A tylne sprawdzałes? też kiedys myslałem, ze to przednie a okazało się ze tyl był do wymiany. I jednak jeszcze raz sprawdź opony. Może zbieżności nie masz i je wyząbkowało - stad huczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RADEK84_01_18

Ja mam podobny problem. Mam Passat 1,6 tdi i też od trzech dni coś mi strasznie buczy z przodu. Podniosłem go na podnośnik bo mechanik i okazało się że jak wrzucę bieg trzeci, czwarty lub piąty to prawe koło się kręci a lewe stoi. Co może być tego przyczyną?wymieniłem olej w skrzyni, łożyska kół nie słychać bo każde sprawdziłem. Cop to może być?dodam że biegi wchodzą bez problemu. prosze o jak najszybsza odpowiedź bo nie wiem co mam robić i czy można tak jeździć ( dziennie robię ok 120 km).z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przecież nie muszą się kręcic oba jednocześnie, napęd dostaje koło które aktualnie ma lżej. Odpowiada za to mechanizm różnicowy który znajduje się w skrzyni biegów.

 

A w jaki sposób sprawdzałeś łożyska? Gdy koła sa w powietrzu to łożyska wcale nie musza wyć ponieważ pracują z dużo miniejszym obciązeniem, przyczyną wycia może też być mechanizm róznicowy w skrzyni biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LukaszU

no właśnie, w moim przypadku mechanik też wspominał coś o mechaniźmie różnicowym..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RADEK84_01_18

Auto podniosłem na podnośniku i wrzuciłem drugi bieg i puściłem sprzęgło, prawe koło spokojnie i łatwo się kręciło a lewe zachowywało się tak jakby coś go hamowało. I jeszcze jeden mam problem, mianowicie na wolnych obrotach coś mi rzęzi z przodu auta, tak jakby jakaś śruba była poluzowana i oddaje metaliczny dźwięk, nie mówię że to śruba tylko taki jest dzwięk, przy wciśnięciu sprzęgła lub dodaniu odrobiny gazu przestaje rzęzić. Ktoś wie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RIS

Przy temacie .... Czy mechanizm różnicowy,jeżeli wyje, to będzie go też słychać na "luzie" jak auto się toczy ?

U mnie problem szumu pojawił się po założeniu szerokich opon, podejżewałem podobnie łożyska, po wymianie nadal buczy, mogą to być opony jeszcze,ale aktualnie nie mam drugiego kompletu pod wymianę i sprawdzenie.

 

Rzęrzenie :) powoduje przy takich przypadkach kilkak rzeczy,najczęściej jest to talbo wygwizdany katalizator ,albo poluzowana blacha osłonowa na nim ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RADEK84_01_18

no właśnie na luzie i na biegu też słychac buczenie, ale na szerszych oponach jeżdżę juz od 2 miesięcy i wcześniej nie było tego słychać. dopiero od 3 dni mi sie pojawiły takie objawy. Dzisiaj będę rozbierał autko bo buczenie jest coraz bardziej donośne.chciałem zaczerpnąć informacji bo nie wiem za co się zabrać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
buczenie jest coraz bardziej donośne.chciałem zaczerpnąć informacji bo nie wiem za co się zabrać

Raczej przyjrzyj się tłumikom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z mechanizmem różnicowym bywa różnie, czasami jest różnica w wyciu przy jeździe na luzie a czasami niema różnicy. Często wraz z zużyciem się tego mechanizmu pojwiają się wycieki oleju.

 

Wyciu łożysk bardzo często towarzyszy ich nadmierne przegrzewanie się -jeżeli się grzeją to na bank wyją łożyska. Jak sie ma alusy to często jest to prawie nie wyczucia ponieważ aluminium jest idealnym radiatorem dla takiego łożyska, bardzo szybko odprowadza od niego ciepło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vw passat syncro
RADEK84_01_18[/b]]I jeszcze jeden mam problem, mianowicie na wolnych obrotach coś mi rzęzi z przodu auta, tak jakby jakaś śruba była poluzowana i oddaje metaliczny dźwięk, nie mówię że to śruba tylko taki jest dzwięk, przy wciśnięciu sprzęgła lub dodaniu odrobiny gazu przestaje rzęzić. Ktoś wie co to może być?

 

 

 

 

 

Stawiam na osłonę katalizatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

jesli to przednie łozysko to mozna w prosty sposób sprawdzic ;)

jak lewe to przy predkosci powyzej 60km/h pokonywac łuk w prawo jak bedzie cisza to lewe poszło jak w lewo to prawe ;) sprawdza sie w 90%

 

Stawiam na osłonę katalizatora

 

u brata w B3 2E wywalilismy wszystko co podejrzane i jest ciiisszzzzza ;) a ta osłona w pierwszej kolejności!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RADEK84_01_18

Witam ponownie. Wczoraj byłem u mechanika i wymienił mi lewe łożysko, dzisiaj też umówiłem sie na wymianę prawego łożyska bo też już daje znac o sobie ( a 5 dni temu była cisza????i nic nie było słychać że łożysko "siedzi"). Ale nie jestem przekonany co do tego, że to łożyska buczą. Mechanik mówi że nic w przekładni nie powinno się popsuć bo już by wcześneij dawała znac o sobie ( a biegi wchodzą elegancko, zalałem nowy olej - namawiają mnie żebym wlał jeszcze gęstszy 95W140 ale się obawiam tego posunięcia, żebym całkowicie skrzyni nie popsuł)), a to zaczęło się z 4 dni temu i to buczenie z każdym dniem staje się coraz bardziej donośne.Dodam że przy skręcie w prawą stronę z prędkością powyżej 60 km/h buczenie ustaje, ale jak się jedzie na wprost i skręca w lewą stronę bez znaczenia już na prędkość to cały czas buczy.Mam pytanie: czy może przyczyną być wymiana tarcz hamulcowych i klocków ( buczenie nastąpiło 2 dni po wymianie tych części) oraz założenie szerszych opon na alufelgach, że łożyska tak szybko się "wykruszyły"?proszę o odpowiedź bo dzisiaj będę dalej walczył z tym problemem i nie wiem czy opłaca mi się coś jeszcze kombinować jak to może być skrzynia lub most?

 

u brata w B3 2E wywalilismy wszystko co podejrzane i jest ciiisszzzzza ;) a ta osłona w pierwszej kolejności!

 

 

 

 

 

tzn co wymieniliście???bo moim skromnym zdaniem łożyska powinny "huczeć" jak siadły a nie "buczeć"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RIS

Z tego co kojarzę to właśnie mechanizm różnicowy dawał o sobie bardziej znać przy skręcaniu w którąś stronę. Podobnie zresztą jak łożyska,ale jeżeli łożyska są OK.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek
tzn co wymieniliście???

wywalilismy wszelkie oslony były poprostu w opłakanym stanie ponadrywane i brzęczały a teraz cisza bo ich niema :)

 

co do tych dzwieków to ciezko wyczuc jak sie samemu przejedzie samochodem poogląda z kanału to inna sprawa, sam opis to nie wszystko ja mechanizm róznicowy bym wykluczył zbyt małe prawdopodobienstwo uszkodzenia biorąc pod uwage moc silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RADEK84_01_18

Dzięki serdeczne wszystkim za podpowiedzi. Buczenie wyeliminowane poprzez wymianę łożysk z przodu. Wymieniłem również tulejke na wahaczu bo byla w opłakanym stanie. I mam w związku z tym pytanie: czy zdejmując wahacz narusza się geometrię koła bo po założeniu zaczął mi trochę sciągać na lewą strone i nie wiem czy poprostu jechać na regulację czy jest coś nie tak ( wiem, że tam są dwie śruby które mają troszkę luzu i może potrzeba żeby się same wyregulowały), bardzo proszę o odpowiedź bo szkoda opon:(a terkotanie na wolnych obrotach dalej pozostało ale za to zabiorę się już w weekend. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hezek

raczej zdjęcie wachacza nie ma znaczenia ale proponuje pochechac na stacje kontroli pojazdów przejedz przez diagnostyke i bedziesz wiedział dasz na flaszke i po sprawie masz 100% pewności ja zbierznośc tak zawsze sprawdzam jak mam jakies wątpliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darmat

U mnie terz wyło ktureś koło to wymieniłe wszystkie łożyska i pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie terz wyło ktureś koło to wymieniłe wszystkie łożyska i pomogło

A Tobie może by pomógł słownik ortograficzny... :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy zdejmując wahacz narusza się geometrię koła bo po założeniu zaczął mi trochę sciągać na lewą strone i nie wiem czy poprostu jechać na regulację czy jest coś nie tak ( wiem, że tam są dwie śruby które mają troszkę luzu i może potrzeba żeby się same wyregulowały), bardzo proszę o odpowiedź bo szkoda opon

 

Jak wyciągnąłeś wahacz ze sworzniem to geometrii nie trzeba poprawiać, a jak bez sworznia to pewnie dlatego Cie teraz ściąga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności