Skocz do zawartości
szkielu

poziom oleju w automacie

Rekomendowane odpowiedzi

wiem,ze sprawdza się na P lub N przy pracującym silniku. przy jakiej temperaturze? okolo 90 stopni mam full poziom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnej temperaturze pracy, po 15-20 minutach jazdy. Skrzynia rozgrzewa się troszkę wolniej niż silnik (sprawdzałem vagiem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko...Przy jakiej prędkości skrzynia wrzuca czwarty bieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy spokojnej jeździe przy 60, przy butowaniu o 100 wyżej :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to możliwe że automat może sobie dobierać prędkości zmiany biegów???U mnie 85km/h i wydaje mi się że za późno ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to by był za automat gdyby sobie nie dobierał? W skrócie działa to mniej więcej tak, że sterownik skrzyni pobiera informacje od czujnika położenia przepustnicy i czujnika prędkości i sobie dobiera odpowiednio do stylu jazdy. Nasze skrzynie delikatnie się różnią - u mnie jest przełącznik Eko/Sport, u Ciebie już go raczej nie ma, załatwia to sterownik - sam dostosowuje się do stylu jazdy. Proponuję podpiąć się pod komputer i przebadać skrzynkę, jeżeli zmienia na 4 tylko przy 85km/h.

 

U mnie jest tak jak napisałem: przy spokojnej jeździe 4 wskakuje przy 60km/h, a czym ostrzej jadę tym wyżej zmienia biegi. najwięcej frajdy mam gdy jadąc 80km/h na 4 wciskam gaz do podłogi (kick down) - wtedy wskakuje 2, przy 100km/h wskakuje 3 i dociąga do 160km/h o ile trzymam wciśnięty pedał gazu. jeśli go odpuszczę po chwili wskakuje 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne.Dzięki za wytłumaczenie.Masz rację,u mnie nie ma przełącznika sport i wydaje mi się że jest coś nie tak.Komputer wskazuje błąd któregoś sensora,bo zmiana biegów nie jest płynna tz.biegi do 3 wchodzą w równych odstępach a do 4 muszę go piłować obrotami i wydaje mi się że nie działa wspomniany kick down.Sprawdzę jeszcze raz kod błędu i popytam na forum.Dzięki !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość goofer00

witam u mnie tez niema przełącznika eko/sport a zmiana biegu jest regulowana tak mi sie zdaje położeniem przepustnicy i tak jak u kolegi 4 wchodzi najnizej przy 60 no i najwyzej przy okolo 150

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam zwalony przełącznik. i nie mogę nigdzie na szrocie znaleźć.

podobnie jak lampki podswietlajacej symbole przy drążku zmiany biegów (VW juz nie produkuje)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(VW juz nie produkuje)

Jesteś w błędzie, ewentualnie jeżeli ktoś Ci coś takiego powiedział to gadał potworne głupoty!!!

Ja osobiście kupowałem ww podświetlenie w sklepie u S.Zasady, który jest jednym z dilerów VW w Warszawie.

W sklepach firmowych (u dilerów) nie ma najmniejszych problemów z zakupem orginalnych części VW. Fakt, że są dość drogie, ale są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam zwalony przełącznik. i nie mogę nigdzie na szrocie znaleźć.

Przełącznik eco/sport ? chyba mam taki zbędny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i przepraszam autora postu,że się wcinam,ale nie chcę zakładać nowego.Mój problem to brak efektu kick down czyli dynamicznej zmiany biegów.Pasek pod kompem pokazuje błąd 00518 potencjometr przepustnicy,ale chyba nie chodzi o ten w silniku,bo w nim nie ma błędów żadnych.Może ktoś wie gdzie ten potencjometr się znajduje?I co z tym dalej zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 2E ale w b3 vr6 potencjometr przepustnicy jest podwójny, jeden służy sterownika silnika a drugi do skrzyni automat ;) Po 3 piny na jeden sterownik, razem 6 pinów. A znajduje się na pewno na przepustnicy ;)

 

Nowsze modele(b4) miały już pojedynczy tps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i drążę temat braku kick down.W moim b3 również jest podwójny potencjometr przepustnicy i ucieszyło mnie bardzo znalezienie urwanego kabla w dolnej kostce.Wymieniłem ją z innej instalacji i przylutowałem kable.Niestety nic się nie zmieniło.Kolega elektryk sprawdził potencjometr i na wyjściu pokazuje się napięcie około 5 v.Dodatkowo podłączając pod kompa Vag Com w bloku danych 001 skrzyni,występuje parametr TPS w woltach i jest 0.00V oraz acces pedal czy coś 50 % i nie zmienia się przy naciskaniu pedału gazu.Pytanie czy to uszkodzony potencjometr a może gdzieś urwany przewód przy skrzyni albo gdzieś po drodze.Nie wiem czy Vag pobiera dane z potencjometra bezpośrednio czy może ze sterownika skrzyni?Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy Vag pobiera dane z potencjometra bezpośrednio czy może ze sterownika skrzyni?Pozdro

Sygnał z tps idzie bezpośrednio do sterownika skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesteś w błędzie, ewentualnie jeżeli ktoś Ci coś takiego powiedział to gadał potworne głupoty!!!

Ja osobiście kupowałem ww podświetlenie w sklepie u S.Zasady, który jest jednym z dilerów VW w Warszawie.

W sklepach firmowych (u dilerów) nie ma najmniejszych problemów z zakupem orginalnych części VW. Fakt, że są dość drogie, ale są.

 

Taką informacje uzyskałem w salonie VW w Kielcach na ul.Zakładowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co jeżeli sygnał z TPSu dochodzi do sterownika skrzyni a nadal występuje błąd 518 oraz brak kick down i co to jest za czujnik przy lince od gazu 2 piny?Jak go sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co to jest za czujnik przy lince od gazu 2 piny?Jak go sprawdzić?

 

To jest właśnie czujnik kick-down. Wciskając pedał gazu do oporu 2 piny w tym czujniku zwierają się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź.Sprawdzę go ale to i tak nie załatwia problemu z TPS.A może sterownik skrzyni być walnięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności