Skocz do zawartości
WP-33

skrzynia automatyczna

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze skrzynią 4 biegową. Przy delikatnym naciskaniu na pedał gazu przełączanie z 3 biegu na czwarty następuje już przy 80 km/godz i wtedy obroty silnika są 1800. Czy to jest prawidłowo? Czy w komputerze można dobrać się do tego przełączania i coś poprzestawiać żeby przy wyższych obrotach przełączało. U kolegi widziałem że jechaliśmy 80 km/godz i miał 2100-2200 obrotów a więc musiał jechać na 3 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem ze skrzynią 4 biegową. Przy delikatnym naciskaniu na pedał gazu przełączanie z 3 biegu na czwarty następuje już przy 80 km/godz i wtedy obroty silnika są 1800. Czy to jest prawidłowo? Czy w komputerze można dobrać się do tego przełączania i coś poprzestawiać żeby przy wyższych obrotach przełączało. U kolegi widziałem że jechaliśmy 80 km/godz i miał 2100-2200 obrotów a więc musiał jechać na 3 biegu.

 

po prostu skrzynia "wyczuwa" tempo operowania pedałem gazu i dostosowuje swoja charakterystyke pracy. Nic w tym dziwnego. Twój kumpel widocznie szybciej wciskał gaz i skrzynia była w trybie "sportowym" - dlatego później przełączała. U mnie jak mocno depnę potrafi przełączyć na 4 dopiero przy 4-4,2 tys obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy spokojnej jeździe również przełącza na 4 przy 80km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem od niedawna posiadaczem passata B5 98r 1,9 Tdi AFN (110). Auto kupilem w niemczech po policji. Potrzebowal troche modyfikacji zeby wygladal jak b5 bo zostal plastik na dachu od kogotow itp. . . Mam natomiast problem ze skrzynia biegow. W tym momencie auto ma 280tys km ja zrobilem okolo 25tys. Od pewnego czasu skrzynia drży. Po przełączeniu biegu normalnie spada na niskie obroty okolo 1700 i do przedziału 2200 czuc systematyczne drżenie co pare sekund przez pare sekund. Nie znam sie na tym dlatego pisze. Takie uczucie jak by jakies sprzęgło nie dociskało do tarczy lub cos w tym stylu. Efekt jak by gdzies minimalnie uciekało cisnienie i minimalnie popuszczało bieg. Widac to bardzo delikatnym ruchem wskazówki obrotomierza. Dodam ze zaraz jak kupilem samochod pojechalem do vw u kupilem orginalny olej do skrzyni, nastepnie do zaprzyjaznionego niemieckiego warsztatu gdzie praktycznie samemu dokonalem wymiany. Nie majac za duzego pojecia robilem to na wylaczonym i nie zbyt cieplym silniku. Odkrecilem rurke spuscilem stary nastepnie wkrecilem rurke, lałem tak dlugo nowy plyn az sie przelało i zakreciłem śrube pod misko. Nie robilem nic z filtrem bo w vw powiedzieli mi ze nie ma mozliwosci wymiany filtra bez rozebrania skrzyni. Na poczatku bylo do 3 biegu wszystko ok a przelaczal 4 bieg wedlug mnie troche za szybko i dlatego drzalo bo robil to przy okolo 70km/h ale po pewnym czasie zmienilo sie to, bieg przelacza pozniej (dobrze) bo przy okolo 80-90km/h ale za to delikatnie drży... Jestem poczatkujacym forumowiczem i nie bardzo wiem jak sie obslugiwac forum za co z gory przepraszam. Wiele porad z forum przydalo mi sie w naprawie mojego auta. Natomiast nic nie umiem znalesc konkretnego na temat automatu. Gdyby byly gdzies schematy budowy, dane o czesciach jakie sa w skrzyniach gdzie mozna kupic itp to bylbym wstanie wyciagnac skrzynie i samemu zrobic sobie remont. Dodam jeszcze ze vagiem nic nie pokazuje. Kiedys pokazalo przez chwile blad sporadyczny cewki nr 2.(0260) Za bardzo nie wiem o co chodzi ale skasowalem i do tej pory cisza a skrzynia drży. Ostatnio wracalem z niemiec i po przejechaniu okolo 800km zjechalem z autostrady i mialem wrazenie jakby sama sie naprawila. Zaczeła pięknie pracować bez drżenia itp. Zastanawia mnie ze gdyby byl to blad mechaniczny to nie naprawila by sie na okolo 10 min sama. Szukam pomocy i fachowej porady. Moze ktos juz rozbieral skrzynie i moze mi pomoc. Potrzebuje schematy zasady dzialania i skad wziąsc cześci zamienne...... Dzieki i pozdrawiam

Edytowane przez fromyn111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem ze skrzynią 4 biegową. Przy delikatnym naciskaniu na pedał gazu przełączanie z 3 biegu na czwarty następuje już przy 80 km/godz i wtedy obroty silnika są 1800. Czy to jest prawidłowo? Czy w komputerze można dobrać się do tego przełączania i coś poprzestawiać żeby przy wyższych obrotach przełączało. U kolegi widziałem że jechaliśmy 80 km/godz i miał 2100-2200 obrotów a więc musiał jechać na 3 biegu.

 

a tak apropo to wymieniałeś kiedyś w niej olej i filtr??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej i filtr wymieniam systematycznie co 60 tys km i to na oryginał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a VAG co mówi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o przełączeniu biegu normalnie spada na niskie obroty okolo 1700 i do przedziału 2200 czuc systematyczne drżenie co pare sekund przez pare sekund.
Ja tez tak mialem i bylem u mechanika od skrzyn. Wymienil sprzeglo hydrokinetyczne i bylo pieknie ale przez 2 tys.km. potem powrocilo zajechalem z reklamacja i powiedzial ze to wina skrzyni i trzeba ja przejrzec. Zostawialem auto zrobil bylo ok. jakies 8-10tys. i teraz to samo. Ja juz powiedzialem ze nie naprawiam tylko jak sie sypnie to zamienie na manual i mam to gdzies zeby ladowac kase w skrzynie. U mnie jeszcze jest takie cos jakby slizganie sie sprzegla ze faluja mu obroty ale to moze byc wina przeplywki , musze zrobic podmianke. Z tego co sie dowiadywalem to duzo problemow skrzynie wynika z problemami silnika. Kolega z forum kiedys mi mowil ze jak kupil passata to ze skrzyni spuscil 1.5l oleju (jak mowil to niebyl olej tylko maź) i po zmianie skrzynia chodzi jak bez problemow. U mnie cos jest nie tak bo czasmi mam przy 100km/h 2050 obr/min a czasami 2300obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam ze zaraz jak kupilem samochod pojechalem do vw u kupilem orginalny olej do skrzyni, nastepnie do zaprzyjaznionego niemieckiego warsztatu gdzie praktycznie samemu dokonalem wymiany. Nie majac za duzego pojecia robilem to na wylaczonym i nie zbyt cieplym silniku. Odkrecilem rurke spuscilem stary nastepnie wkrecilem rurke, lałem tak dlugo nowy plyn az sie przelało i zakreciłem śrube pod misko. Nie robilem nic z filtrem bo w vw powiedzieli mi ze nie ma mozliwosci wymiany filtra bez rozebrania skrzyni.
Po pierwsze wymienia się olej na pracującym silniku (na wyłączonym silniku masz wlane za mało oleju), po drugie w niemieckim vw wprowadzili ciebie w błąd. Owszem filtr jest w skrzyni ale po zdjęciu miski olejowej skrzyni powinieneś jeszcze wymienić filtr oleju. Tak że moja diagnoza zbyt mało oleju w skrzyni. Na dole masz przekroje skrzyń automatycznych gdzie są wyszczególnione części skrzyni 4-biegowej i 5-biegowej.

Hmmm auto po niemieckiej Polizei no cóż sam jeżdżę takim busem. Wyrazy współczucia. Przeważnie to są auta mocno wyeksploatowane (żebym nie powiedział katowane). Ja na szczęście za busa nie muszę płacić, płaci firma, ale za naprawy jego kupilibyśmy w ciągu 5 lat jeszcze 2 takie busy.

AG4.pdf

JF506E.pdf

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WP-33 sprawdź jeszcze to myślę że będziesz zadowolony oczywiście potrzebny VAG

http://wiki.ross-tech.com/index.php/4-Speed_Automatic_Transmission_%2801M%29

 

  • 000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
    • 0 = DSP active
    • 1 = DSP inactive

    [*]000x?: Transmission Mode

    • 0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
    • 1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
    • 2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)
       

Common Settings:

  • 00000 = Factory Mode
  • 00011 = Econonmy/Touring Mode
  • 00012 = Sport Mode

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akurat moj model mial 250tys km jak go kupilem i do tego mowili jeszcze ze jest po wymianie silnika na nowy. Mozna by powiedziec ze gdyby nie skrzynia to bylo by git. Faktycznie zużyte sa plastikowe elementy, itp ale ogolnie gdyby nie skrzynia bylo by git. Gdzie moge szukac czesci potrzebnych w razie czego do naprawy mojej skrzyni?? W VW powiedzieli ze nie ma filtra a okazuje sie ze jest znaczy to ze w VW go nie dostane....

 

---------- Post added at 09:42 ---------- Previous post was at 09:38 ----------

 

WP-33 sprawdź jeszcze to myślę że będziesz zadowolony oczywiście potrzebny VAG

http://wiki.ross-tech.com/index.php/4-Speed_Automatic_Transmission_%2801M%29

 

  • 000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
    • 0 = DSP active
    • 1 = DSP inactive

    [*]000x?: Transmission Mode

    • 0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
    • 1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
    • 2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)
       

Common Settings:

  • 00000 = Factory Mode
  • 00011 = Econonmy/Touring Mode
  • 00012 = Sport Mode

jestem poczatkujacy i nie bardzo rozumiem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robaczek

Witam Serdecznie!!!

 

Podepnę się tu ze swoim problemem.

 

Potrzebuję pomocy w ustaleniu wstępnej opinii mojego problemu.

Jestem posiadaczem Passata B5 FL 2002r 1.9TDI 130KM. ze skrzynią automatyczną Tip Tronic i do tej pory nigdy nie miałem z nim żadnych problemów aż do teraz.

 

Objawy są następujące:

Podczas ruszania auto dopiero po wejściu na wyższe obroty i szarpnięciu przechodzi w tryb awaryjny i jeździ jakby na jednym biegu około 3 takie mam wrażenie. podczas długiego postoju rusza normalnie na D ale na 1 biegu gdy wyhamuję i ruszam znów wysokie obroty szarpnięcie i tryb awaryjny. Po diagnostyce komputerowej wykazał błąd 17114 gear ratio monitoring incorrect ratio.

 

Dopiszę jeszcze że stało się w dzień gdy jechałem brukiem około 6km z rozległymi kałużami na drodze i gdy na wieczór chciałem wyjechać do miasta zaczął się ten problem. Nie wiem czy mogło mieć to jakiś wpływ lub było dopełnieniem do powstałego problemu.

 

Jeśli ktoś zna problem lub miał podobny to czy może być jakaś nadzieja i czy są jakieś rozwiązania które można sprawdzić ponieważ z tego co się naczytałem i koszty naprawy takiej skrzyni szeroko przechodzą moje możliwości finansowe.... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wykazał błąd 17114 gear ratio monitoring incorrect ratio.
u mnie po takim błędzie i takich objawach sprawa była oczywista...skrzynia do remontu. Okazało się że uszkodzony został kosz sprzęgłowy, należało go wymienić, do tego doszła pompa oleju i planetarki. Sprzęgło hydrokinetyczne, czytaj konwerter wymaga wtedy regeneracji ponieważ może zaciągnąć opiłków aluminium.

 

Śpiesz się z naprawą póki auto chodzi bo w najgorszym wypadku zablokuje ci silnik i będzie dramat....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a powiedzcie mi czy wymieniacie olej w waszych automatach i na jaki?

Męczy mnie ta nie pewność od bardzo dawna a opinii jest wiele na ten temat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdanie mam takie, jak wymieniac to od początku do końca, a jak masz wymienić po np. 200 tysiącach to lepiej nie robić tego wcale.

Tiptronic tak czy srak się wysypuje po pewnym czasie, z róznych przyczyn bo to kupa żelastwa, chociaż nie jest ono takie skomplikowane jak się zdaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak myślałem a nie wiem w sumie czy był wymieniany a jak był to kiedy i na jaki a nawet nie wiem jakie są zalecenia producenta a nie umiem wyczytać bo papiery są po niemiecku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tipa wchodzi syntetyk zdaje się, esso kolor żółty.

 

Musiałbym zerknąc, ale z tego co pamiętam to w książce serwisowej nie piszą wogóle o wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów. Przez ostatnie parę lat wylansował się pogląd na temat wymiany oleju w tych skrzyniach i warsztaty chętnie to robią bo jak zapewne się domyślasz jest to świetny interes...w paskach niestety chłodnica oleju w skrzyni tiptronic jest zbyt mała, wszystko sie przegrzewa. primo, nie holować nic w pasku z tipem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdanie mam takie, jak wymieniac to od początku do końca
Dobre zdanie. ;)
jak masz wymienić po np. 200 tysiącach to lepiej nie robić tego wcale.

Tiptronic tak czy srak się wysypuje po pewnym czasie, z róznych przyczyn bo to kupa żelastwa, chociaż nie jest ono takie skomplikowane jak się zdaje.

Ale moje zdanie jest takie że w tym przypadku wysypie się wcześniej.
ale z tego co pamiętam to w książce serwisowej nie piszą wogóle o wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów
Na pewno nic nie piszą.
Przez ostatnie parę lat wylansował się pogląd na temat wymiany oleju w tych skrzyniach i warsztaty chętnie to robią bo jak zapewne się domyślasz jest to świetny interes...
Myślę że nie chodzi tu o zarobek, bo tak naprawdę warsztaty są zawalone robotą (przynajmniej w tych w których ja byłem). A tak naprawdę serwis nie przewiduje wymiany oleju ale filtr olejowy jest wraz z uszczelkami przewidywany jako część zamienna (dlaczego?). Inna sprawa że jeśli olej nie był wymieniany przez 200 tys to skrzynia i tak już jest zawalona syfem. Wymiana statyczna w skrzyni nic nie da oprócz rozpuszczenia tego syfu. Tylko wymiana dynamiczna, a tego typu wymianę robią tylko zakłady zaopatrzone w urządzenia przeznaczone do tego typu wymiany oleju. Same urządzenie jest drogie i wymiana oleju w ten sposób też kosztuje. Dlatego czy wymieniać czy nie olej w tiptroniku decyzja należy do użytkownika. Nie ma możliwości aby skrzynia się sama oczyszczała z zużytych materiałów ściernych tarczek dlatego są potrzebne wymiany oleju. Coraz większa ilość tego szlamu zbiera się w skrzyni i powoli blokuje precyzyjne częci w urządzeniu czego skutkiem jest
skrzynia do remontu. Okazało się że uszkodzony został kosz sprzęgłowy, należało go wymienić, do tego doszła pompa oleju i planetarki. Sprzęgło hydrokinetyczne, czytaj konwerter wymaga wtedy regeneracji ponieważ może zaciągnąć opiłków aluminium.
Powiem jeszcze jako ciekawostkę że producent nie przewiduje regeneracji konwertera. :D Zaleca jego wymianę na nowy. Regeneracja to wyjście w krajach biednych a raczej niezamożnych czy oszczędnych (niepotrzebne skreślić ;) ) gdyż konwerter jest zgrzewany za pomocą łuku elektrycznego w osłonie argonu i musi być dokładnie wyważony (podobnie jak turbina). Dlatego na podstawie tego powiedzmy sobie tak naprawdę czy w skrzyni wymienia się olej czy nie. Nie jeśli cię stać na nową skrzynię. Producent auta nie pisze nic o tym bo nie jest producentem skrzyń. A producent skrzyń zaleca. Resztę należy sobie przemyśleć i robić według własnego uznania. Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sie też wypowiem, skrzynia tiptronic 5-biegowy.

Wymieniłem olej i filtr w skrzyni przy przebiegu około 250 tys i na pewno wcześniej nie był wymieniany (data produkcji na filtrze i syf który w nim był)

Po wymianie same zalety, skrzynia zaczęła chodzić delikatniej, mniej szarpać i prawie wogóle nie czuć zmiany biegów.

Od tego czasu przejechałem jakieś 30 tys i nic złego się nie dzieje więc mogę wszystkim polecić ten zabieg.

Części oczywiście tylko oryginał, zarówno filtr jak i olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności