Fokus Zgłoś #1 Napisano 30 Maja 2008 Bardzo często w Passatach zdarza się że wentylator nie załącza się po włączeniu klimatyzacji. Przepis na jego uzdrowienie jest taki że trzeba wziąć (to nie jest żart) długi śrubokręt lub przecinak i puknąć delikatnie w metalową obudowę silnika wentylatora oczywiście przy załączonej klimie. Bardzo często wiatrak zaskakuje za pierwszym razem. Niekiedy trzeba wyłączyć klime, poczekać aż wiatrak przestanie się kręcić i uruchomić klime ponownie. Jeśli nie działa to należy całą procedurę powtórzyć kilkakrotnie. Tym prostym sposobem udaje się zreanimować zdecydowaną większość wiatraków. W sporadycznych przypadkach ta metoda jest nieskuteczna i pozostaje jedynie wymiana na nowy. pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #2 Napisano 30 Maja 2008 na jak długo to pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozik Zgłoś #3 Napisano 30 Maja 2008 chyba szczotki [ zawieszone lub na wykończeniu ] a pomóc może nie na długo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielbio Zgłoś #4 Napisano 30 Maja 2008 A co zrobić jeżeli po podłączeniu na "krótko" pod akumulator, wentylator działa, bezpiecznik 40A jest OK. przekaźnik tak samo??? Już nie wiem... Proszę o info! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #5 Napisano 30 Maja 2008 Ja bym się bał jeździć z niepewnym wentylatorem chłodnicy, jestem po wymianie na jakiś krajowy produkt i ciekaw jestem jak długo się pokręci. Dziwie się trochę że VW nie przewidział mechanizmu który zapobiegał by katowaniu układu przez niesprawny wiatrak - czujnik ciśnienia oraz zawór bezpieczeństwa działają chyba tylko w skrajnych przypadkach. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #6 Napisano 30 Maja 2008 U mnie była inna dziwna historia;) Kupiłem auto i jeździłem z 1,5 roku bez przeglądu klimy.Po pewnym czasie zauwazyłem że wentylator od klimatyzacji się nie kręci,wiec raczej załączyłem klime na chwile i ją wyłaczałem .Dzisiaj jestem po nabiciu i wyczyszczeniu klimy i się dowiedziałem,że przy sprawnej klimatyzacji i normalnej ilości tego czynnika chłodzącego po kilku minutach raczej napewno może rozsadzić węże z szybkiego nabierania ciepła.U mnie nic się stało,bo sie okazało że miałem w 1\3 nabitą klime i nie było takiego ciśnienia jakie powinno być.W VW jest czunik skrajny temp lub ciśnienia ,ale raczej nie ufałbym temu. W starym wentylatorze oczywiście szczotki padły i kupiłem nowy wentylator za 130zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #7 Napisano 31 Maja 2008 Ja bym się bał jeździć z niepewnym wentylatorem chłodnicy, jestem po wymianie na jakiś krajowy produkt i ciekaw jestem jak długo się pokręci. Dziwie się trochę że VW nie przewidział mechanizmu który zapobiegał by katowaniu układu przez niesprawny wiatrak - czujnik ciśnienia oraz zawór bezpieczeństwa działają chyba tylko w skrajnych przypadkach. Pozdrawiam tulko, że ten wątek dotyczy wentylatora klimatyzacji, który bardzo często przestaje działać (np u mnie - ręcznie owszem zakręcić się da, oporów nie ma aczkolwiek nie chce startować) więc napewno wypróbuje tej porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelo77 Zgłoś #8 Napisano 31 Maja 2008 Czy wentylator klimatyzacji pracuje non stop przy włączonej klimatyzacji, niezależnie od prędkości z jaką się poruszamy? Jeżeli tak jest, to według mnie podczas jazdy pozamiejskiej jego praca na niewiele się przydaje, bo pęd powietrza jest znacznie większy niż on sam może wytworzyć. Poza tym ciągła praca wentylatora powoduje częstsze jego usterki i również pobór prądu jest zwiększony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pietern Zgłoś #9 Napisano 31 Maja 2008 Ja bym się bał jeździć z niepewnym wentylatorem chłodnicy, jestem po wymianie na jakiś krajowy produkt i ciekaw jestem jak długo się pokręci. Dziwie się trochę że VW nie przewidział mechanizmu który zapobiegał by katowaniu układu przez niesprawny wiatrak - czujnik ciśnienia oraz zawór bezpieczeństwa działają chyba tylko w skrajnych przypadkach. Pozdrawiam Przewidział, piszesz o nim, poprostu po zwyżce ciśnienia wyrzuca czynnik i cześć. Jeżeli zatnie się wiatrak i jest gorąco, to kilka minut pracy na postoju wystarczy. Oczywoście lepiej by było (taniej), gdyby niesprawny wiatrak zatrzymywał działanie klimy, ale... Nawet po wyrzuceniu czynnika pozostaje go na tyle w układzie, że w czasie jazdy nawet chłodzi. Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #10 Napisano 31 Maja 2008 U mnie po załączeniu wentylator kręci się jakby na 1 biegu.Kiedy klimatyzacja nabierze temperatury załącza się na 2 bieg i chodzi jak odkurzacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
forsius Zgłoś #11 Napisano 31 Maja 2008 .Dzisiaj jestem po nabiciu i wyczyszczeniu klimy i się dowiedziałem,że przy sprawnej klimatyzacji i normalnej ilości tego czynnika chłodzącego po kilku minutach raczej napewno może rozsadzić węże z szybkiego nabierania ciepła.U mnie nic się stało,bo sie okazało że miałem w 1\3 nabitą klime i nie było takiego ciśnienia jakie powinno być.W VW jest czunik skrajny temp lub ciśnienia ,ale raczej nie ufałbym temu. W starym wentylatorze oczywiście szczotki padły i kupiłem nowy wentylator za 130zł no coś ty - spadek lub wzrost ciśnienia = odłączenie kompresora - dziwni ludzie ci twoi mechanicy od klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej70GK Zgłoś #12 Napisano 31 Maja 2008 W starym wentylatorze oczywiście szczotki padły i kupiłem nowy wentylator za 130zł Ta cena to na pewno za wentylator?I jeszcze nowy -daj namiar gdzie są takie ceny:D,z góry dziękuję za info,bo ja tyle dałem za same szczotki:wsciekly:No prawie tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #13 Napisano 31 Maja 2008 Wentylator kupiłem w Jasienicach Dokładnie 131zł http://www.allegro.pl/item370328306_audi_a4_94_01_passat_b5_97_00_wentylator_klimy.html Licze się z tym,że jest to zamiennik lub podróbka,ale wole kupić nowy niż używany i nie wiadomo ile pochodzi.Od oryginalnego (chyba taki posiadałem )jest troszeczke grubszy,bo musiałem popuścić 2 śróbki żeby bardziej odciągnąć ten górny platik Ogólnie jestem zadowolony z niego i chodzi dobrze. Co chodzi o wyłączenie się klimy to się zgadza.Klimatyzacja wyłączała mi się co ileś minut i się sama załaczała jak nie było wentylatora.To,że instalacje może rozerwać tak mi powiedział gościu,który napełniał klime ,więc po co miałbym się kłucić z nim:634:Może są przypadki,że były takie sytuacje ,ale nie znam się dokładnie na tym,bo nie zajmuje się tym:o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #14 Napisano 1 Czerwca 2008 U mnie po załączeniu wentylator kręci się jakby na 1 biegu.Kiedy klimatyzacja nabierze temperatury załącza się na 2 bieg i chodzi jak odkurzacz I tak powinno być... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #15 Napisano 1 Czerwca 2008 Dzisiaj sprawdziłem twój sposób na uzdrowienie i pomógł. Tylko teraz mi powiedz co zrobic zeby nietrzeba było za każdym razem gdy zgasimy i za 30min znowu uruchomimy silnik wychodzic i klupac w wentylator :-] Powiem odrazu ze 2 bieg wentylatora załancza sie za kazdym razem tylko 1 bieg trzeba klupać ale boje sie ze cos uszkodze bo zanim 2 bieg sie włanczy to klima ma 23 Atmosfery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #16 Napisano 1 Czerwca 2008 Dzisiaj sprawdziłem twój sposób na uzdrowienie i pomógł. Tylko teraz mi powiedz co zrobic zeby nietrzeba było za każdym razem gdy zgasimy i za 30min znowu uruchomimy silnik wychodzic i klupac w wentylator :-] ja też sprawdziłem i działa... do czasu wyłączenia klimatyzacji niestety działa głośno i nawet wd40 trochę go potraktowałem chyba bez wymiany wentylatora się nie obejdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #17 Napisano 4 Czerwca 2008 mój działa normalnie tylko sam tak jakby miał problem ze startem. Jak bedzie czas to wyjme go i zobacze czy da sie cos zrobic. Narazie mam inny problem ze skrzynia (opisane w inntym temacie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szabla Zgłoś #18 Napisano 4 Czerwca 2008 Witam kolega ma podobny przypadek jak opisujecie podlacyzl wentylator na krotko i chodzi wiec problem tkwi albo w jakims przekazniku lub bezpiczniku 40A jednal w puszcze z bezpiecnzikami nie ma zadnego o wartosi 40A ?? gdzie go szuakc czy jest w jakims innym miescu?? a oprocz tego wyskakuje blad 466 00 nie moge go nigdzie znalesc co on oznacza??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACEK1970 Zgłoś #19 Napisano 4 Czerwca 2008 Bardzo często w Passatach zdarza się że wentylator nie załącza się po włączeniu klimatyzacji.Przepis na jego uzdrowienie jest taki że trzeba wziąć (to nie jest żart) długi śrubokręt lub przecinak i puknąć delikatnie w metalową obudowę silnika wentylatora oczywiście przy załączonej klimie. Bardzo często wiatrak zaskakuje za pierwszym razem. Niekiedy trzeba wyłączyć klime, poczekać aż wiatrak przestanie się kręcić i uruchomić klime ponownie. Jeśli nie działa to należy całą procedurę powtórzyć kilkakrotnie. Tym prostym sposobem udaje się zreanimować zdecydowaną większość wiatraków. W sporadycznych przypadkach ta metoda jest nieskuteczna i pozostaje jedynie wymiana na nowy. pozdrawiam:) Witam Miałem ten sam problem , i taki sposób pomagał na jeden raz , po każdym wyłączeniu i ponownym uruchomieniu wentylator nie ruszał. Odólnie ten silniczek jest nierozbieralny ale polak potrafi.Wczoraj rozebrałem go , 99 % usterek tego silniczka to szczotki które się szybko zużywają, kupiłem nowe szczotki (wymiary 7x8x16) koszt 30 zł za 4 sztuki , wlutowałem je i wiatrak śmiga jak nowy. Każdy kto miał trochę do czynienia z mechaniką i elektryką/elektroniką napewno sobie poradzi . W razie wątpliwości doradzę pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #20 Napisano 4 Czerwca 2008 kupiłem nowe szczotki (wymiary 7x8x16) koszt 30 zł za 4 sztuki , wlutowałem je i wiatrak śmiga jak nowy. gdzie kupiłeś? rozumię, że dedykowane one były do jakiegoś urządzenia jeśli tak to do jakiego? może to są takie szczotki: http://www.allegro.pl/item361131204_szczotki_do_elekronarzedzi_makita_narzedzi.html ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach