Skocz do zawartości
Gość MrsVariant

Koło zamachowe Dwumasowe- regenerowane, czy ktoś próbował?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MrsVariant

od wczoraj mój pasek stoi w warsztacie, diagnoza- padło koło zamachowe dwumasowe i mam problem bo jak dotąd najniższa ustalona cena koła + sprzęgła bez łożyska oporowego, które u mnie jest zintegrowane z wysprzęgnikiem = 2450 zł nie mówiąc już o kosztach wymiany to cena wrecz zabójcza. Przegladając aukcje allegro widziałem ogłaszające się firmy, które takie dwumasy kompleksowo regenerują w cenie 600-800 zł, czy Ktoś z Was miał doczynienia z takim regenerowanym kółkiem lub słyszał opinie jak to się sprawuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205

witaj ja się rozglądałem za sprzegłem do swoiego passaka z 2000 r. 1,9 tdi ajm +bonus i sprzęgło komplet tarcza +łożysko+docisk to 680zł sachs wychodził najtaniej , natomiast koło zamachowe to coś 1050zł nowe , oczywiście do tego robocizna . ale te dwumasówki po regeneracji to wydaje mi się że są takie same jak nowe wiele części dziś regeneruje się o których nawet pojęcia niemamy i kupujemy je jak nowe , pozatym na regenerowane też jest gwarancja , proponuje rozglądnąć się za regenerowaną dwumasówką pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MrsVariant

jednak zdecydowałem się na nowy komplet sprzęgła firmy LUK, razem z robotą do zapłacenia 2750zł :612: ja jeszcze tym autem zamierzam pojeździć z 2-3 lata a z używkami różnie bywa, ten silnik na allegro jest PD 100KM i w/g katalogu ma inne sprzęgło więc sobie odpuściłem, co do regeneracji to nie podobało mi się w rozmowie z gościem że dawał widełki na koszty regeneracji 200zł niby zapewnia że wymienia wszystko na nowe po czym mówi że widełki są bo zależy co będzie musiał wymienić i co z tego że da mi gwarancję 12 miesięcy jak może się okazać że coś czego nie wymienił optycznie wyglądało dobrze jednak było przepracowane i rozsypało się za kolejne pół roku i co? będę płacił za rozbiórkę kolejne 350 zł, wysyłki w Polskę też darmowe nie są a sprzęgło trochę waży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość polino

witaj. Z tej strony Marek. czy możesz mi podać jakie były objawy psucia się koła zamachowego w twoim aucie.

W moim Pasku, podczas wciskania sprzęgła, w ostatniej fazie zatrzymywania się ,dochodzi do spadku obrotów do około 300.

po czym obroty wracają "na miejsce'.

W tej sprawie byłem w serwisie VW, w którym wykonane są wszystkie przeglądy. Stwierdzili, że to zabrudzona przepustnica, którą wyczyścili za 260 zł. Po wyjeżdzie z serwisu oczywiście nic się nie zmieniło. Powiedzieli, że to normalne i wszystko powinno się unormować dopiero po 500 kilometrach. Od chwili naprawy przejechałem ponad trzy tysiące. Oczywiście zgłosiłem reklamacje. W odpowiedzi usyszałem, że trzeba wyciągnąc sprzęgło, - i wymienić je wraz z kołem zamachowym !!!!!!!! - nadmieniam , że sprzęgło nie daje żadnych oznak zużycia......

Pozdrawiam Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

jak pada kolo dwumasowe to auto szarpie wpada w niekontrolowane wibracje obroty lubia sie zawachac (ale nie tak extremalnie jak u Ciebie...) zadaniem kola dwumasowego tak ogulnie jest wlasnie tlumienie drgan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malard

Witam

W moim pasku dość niedawno padło koło dwumaswe, co prawda w benzynie.

objawiało się tym iż przy spadających obrotach ( w przedziale 2400 do 2100 ) z komory silnika dochodził warkot, odgłos jakby coś wpadało w wibrację. Na początku ciężko było zdjagnozować skąd on dochodzi, dopiero po wejściu pod samochód mozna było uslyszec że dochodzą z kolic sprżegła. Obrty nie spadały , silnik pracował dobrze. Wróciłem jeszcze na takim kole z Warszawy do Puław.

Po zdjęciu koła dwumasowego okazało się iż rozleciał się tłumik drgań ( nie można było ruszyć tarczą do której przylega sprzęgło). Dzięki uprzejmości znajomego udało mi się dostać oryginał , czyli LUK z numerem fabrycznym Vw ( w sklepiku taki LUK to koszt od 1600 do 1800, zależne od pazerności sprzedawcy) za niecałe 900 zł. Przy okazji jako bonus dostałem jeszcze tarczę sprzęgła. Z pomoca kolegi ( co prawda mechanika z servisu opla) wymieniłem ta cześc w swoim garażu.

 

Co do regenerowanych kół to z tego co się dowiedziałem są one bardzo przyzwoicie robione no i cena jest atrakcyjna ( 500 ). Ja dowoadywałem się w Poznaniu, gościu dawał 6 m-cy gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sprzegloser

Ja osobiście polecam warsztat z Poznania Sprzęgło-Service. Dają 12 miesięcy gwarancji na każdą wykonaną regenerację. Moim zdaniem się opłaca.

 

tutaj jest link do strony warsztatu - koło dwumasowe passat

Edytowane przez sprzegloser
dodanie linka do strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mech

Witam widze ze nie macie najnowszych informacji mianowicie firma MOTO-REGE otworzyla filię w Gąskach, która zajmuje sie tylko i wyłącznie regeneracją kół dwumasowych, osobiście odwiedzili mój zaklad i postanowilem z nimi współpracować... oddaje juz tam 15 komplet bo tak mi sie bardziej oplaca za samo kolo 600 a za komplet kolo tarcza docisk 750 i jak narazie wszystko gra nie mialem zadnej reklamacji zreszta na kazde kolo 18 miesiecy gwarancji. Z tego co mi wiadomo to dsg tez regenerują, najlepiej samemu zadzwonic i sie dogadac :dobrze

 

MECHANIKA POJAZDOWA PRODUKCJA I REGENERACJA CZEŚCI SAMOCHODOWYCH Piotr Mirtner

Nadbrzeżna 68

76-034 Gąski powiat Koszalin

Telefon: 695 608 713

Drugi telefon: 601 737 443

 

Dodam tylko, że mialem mozliwosc osobiscie odwiedzic firme i zobaczyc czy jest to prawdziwa regeneracja czy tez zwykly handel szrotem, bo co niektórzy tak robią

i naprawde sie zdziwilem poniewaz ta firma naprawde posiada profesjonalne maszyny do regeneracji kół dwumasowych szlifiernie tokarnie wywazarki nitownice i jezeli chodzi o ta regeneracje to jestem spokojny bo to musi dzialac FIRME OCENIAM NA 5+ :brawo: :jupi: :spoko: NAPRAWDE POLECAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darek.l

Witam, ostrzegam wszystkich przed firmą AVANTI z Kielc ul.Chłopska 20, regeneracja koła dwumasowego to tylko i wyłącznie prowizorka, nierzetelna naprawa cięzki kontakt biorą pieniądze i nic nie naprawiają lepiej unikać takich pseudo naprawiaczy. Ta firma to tylko i wyłącznie oszusci. OSTRZEGAM UNIKAJCIE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio w moim passacie zauważyłem dziwne dziwne stukanie z okolic sprzęgła, po wizycie u mechanika okazało się że to koło dwumasowe powoli się kończy.Teraz zastanawiam się co zrobić wymienić na nowe czy regenerować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałbym zasięgnąć porady i upewnić się co do mojej diagnozy zanim pojadę do warsztatu.

 

Od jakiegoś czasu pojawiły się odgłosy z okolicy sprzęgła/skrzyni. Objawia się to:

- przy odpalaniu auta stukaniem takim jakby blacha o blachę równo z pracą rozrusznika, jak zapali to pojawia się taki warkot/rezonans który po chwili lub dodaniu gazu ustaje

- w jeździe, generalnie jadąc równomiernie nic nie słychać, pojawia się tylko odgłos przy szybkim dodaniu gazu, lub przy każdej zmianie biegu. Odgłos jest taki jakby przepalona plecionka wydechu drżała wewnąrz, do tego stopnia że wymieniłem plecionkę na nową i tłumik środkowy na "nowy-używany"

- dodatkowo po dłuższej jeździe np. autostradą jak jest nagrzany to stojąc np. na światłach na biegu jałowym samoczynnie wpada w taki rezonans/drganie przypominający uderzanie elementów stalowych (np. jakby tłumik o coś). Jak wpada w taki rezonans to pomaga dodanie gazu wtedy wraca na bieg jałowy i już wszystko normalnie.

 

Skrzynię raczej wykluczam bo głównie to daje znać na rozsprzęglonym. Odgłosy tak łudząco podobne do padniętego wydechu (plecionki lub tłumika) że tak jeździłem z 10 tyś jeszcze, teraz zrobiłem z wydechem i się okazuje ze nie potrzebnie bo to nie od tego.

 

Wg mnie wszystko wskazuje moim zdaniem na sprzęgło, ale chcę zasięgnąć Waszej opinii.

Poprzedni użytkownik mówił że sprzęgło wymieniał (ja już 50 tyś zrobiłem). Może po prostu założył jakąś tandete i znów się odzywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Chciałbym zasięgnąć porady i upewnić się co do mojej diagnozy zanim pojadę do warsztatu.

 

Od jakiegoś czasu pojawiły się odgłosy z okolicy sprzęgła/skrzyni. Objawia się to:

- przy odpalaniu auta stukaniem takim jakby blacha o blachę równo z pracą rozrusznika, jak zapali to pojawia się taki warkot/rezonans który po chwili lub dodaniu gazu ustaje

- w jeździe, generalnie jadąc równomiernie nic nie słychać, pojawia się tylko odgłos przy szybkim dodaniu gazu, lub przy każdej zmianie biegu. Odgłos jest taki jakby przepalona plecionka wydechu drżała wewnąrz, do tego stopnia że wymieniłem plecionkę na nową i tłumik środkowy na "nowy-używany"

- dodatkowo po dłuższej jeździe np. autostradą jak jest nagrzany to stojąc np. na światłach na biegu jałowym samoczynnie wpada w taki rezonans/drganie przypominający uderzanie elementów stalowych (np. jakby tłumik o coś). Jak wpada w taki rezonans to pomaga dodanie gazu wtedy wraca na bieg jałowy i już wszystko normalnie.

 

Skrzynię raczej wykluczam bo głównie to daje znać na rozsprzęglonym. Odgłosy tak łudząco podobne do padniętego wydechu (plecionki lub tłumika) że tak jeździłem z 10 tyś jeszcze, teraz zrobiłem z wydechem i się okazuje ze nie potrzebnie bo to nie od tego.

 

Wg mnie wszystko wskazuje moim zdaniem na sprzęgło, ale chcę zasięgnąć Waszej opinii.

Poprzedni użytkownik mówił że sprzęgło wymieniał (ja już 50 tyś zrobiłem). Może po prostu założył jakąś tandete i znów się odzywa.

Jeśli masz auto jak w podpisie, to nie masz dwumasy.

 

---------- Dodano o 14:12 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:12 ----------

 

Witam, ostatnio w moim passacie zauważyłem dziwne dziwne stukanie z okolic sprzęgła, po wizycie u mechanika okazało się że to koło dwumasowe powoli się kończy.Teraz zastanawiam się co zrobić wymienić na nowe czy regenerować

Kolego tylko nowe, żadna regeneracja bo to tylko strata czasu i pieniędzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli masz auto jak w podpisie, to nie masz dwumasy.

 

W katalogu intercarsa są sprzęgła dwumasowe do silników benzynowych 1.8 APT produkcji LUK. Więc skąd na 100% wiedzieć czy się ma czy nie ma dwumasa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest u Ciebie dwumasa i to są objawy jej padnięcia, szczególnie metaliczne stuki przy odpalaniu i gaszeniu i zmianie obciązenia, żeby upewnić sie na 100% trzeba sciągnąc skrzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i pamiętaj, że w sklepie za 1000-1600 zł to nie są nowe dwumasy tylko regenerowane przez producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja myśle nad wstawieniem sztywnego koła i mam w tym związku pytanie może ktoś mi podać dokładny wymiar tarczy sprzegła i ilość zębów? no i czy koła zamachowe też sie różnią ilością zębów na wieńcu?a może ktoś ma taki zestaw na sprzedaż?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rozmawiałem z pewnym mechanikiem na temat dwumasy...

Stwierdził,że do skrzyń pięciobiegowych częściej wkładają nowe,natomiast do sześciobiegowych częściej regenerowane.Cena ok.1600zł z robotą i dwa lata gwarancji lub 100tkm.

Co Wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wierzę w żadne regenerowane, no chyba, że przez producenta to inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności