Skocz do zawartości
topek

Dziwne dzwieki z komory silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zrobilem w ostatnie 4 dni 2000km. Trasa 2x800km i 1x400km w miedzyczasie pokrecilem sie troche po miescie.

 

Moj pasek niestety wydaje z siebie 2 nowe dzwieki, ktorych wczesniej nie bylo.

 

1 dzwiek

Mam skrzynie automatyczna i gdy mam na N albo na D + wcisniety hamulec (czyli jalowe obroty?) to terkocze/stuka spod maski. Cos jakby patyk/twardszy lisc wpadl w wentylator. Wystarczy dodac gazu na N (luzie) mnimialnie (naprawde odrobinke) i dzwiek zanika. Tak samo jesli jest na D, puszcze hamulec i dodam troche gazu, od razu zanika. Mam wrazenie, ze to ten wiatrak miedzy silnikiem a chlodnica co caly czas chodzi.

 

2 dzwiek

Gdy krece kierownica wydobywaja sie piski jak na meczu koszykowki gdy buty z gumowa podeszwa piszcza o parkiet. Sprawdzalem poziom oleju w ukladzie wspomagania i wydaje sie byc OK.

 

Pasek jest z 2003r i ma (oryginalnego) 210.000km przebiegu.

Jakies pomysly zanim pojade do mechanika?

 

Okazalo sie, ze to pasek klinowy, napinacz + amortyzator powoduje te 2 dzwieki.

Znaczy napinacz sie zuzyl i pasek sobie lata

 

Ile kosztuja czesci mnie wiecej?

Ja za napinacz + amortyzator napinacza, + pasek klinowy glowny + pasek klimy musze zaplacic 200 Euro (680zl) + 100 euro robocizna (345zl) w polskim warsztacie w Monachium.

 

Czyli do kupy mniej wiecej 1000zl. Ile bym zaplacil w PL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja po tych objawach stwierdziłbym, że to tylko sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze. Ciekawe czy je sprawdzili. Jeśli ono stoi to za jakiś czas piski i drżenie powróci.

 

Co do cen.... napinacz około 400 oryginał (napinacz i amortyzator - to jest komplet), paski około 110 zł m (contitech), robocizna nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w Polsce zapłaciłbyś za napinacz w zależności od firmy 260-360zł, pasek wielorowkowy 30-50zł, kilmy 30-40zł, robocizna 100-200zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W Monachium, w polskim warsztacie wymienili mi, jak pisalem,

napinacz i paski. Wygladalo, ze jest ok. Pojechalem do PL i znow byly jakies dzwieki (tym razem cwierkanie) spod maski.

Tak jak pisaliscie zablokowane bylo sprzegielko na alternatorze.

Wymienili mi sprzegielko (230zl) + robocizna 40zl i fura w koncu jest taka jak byc powinna.

 

WAZNE

Nie ignorujcie dzwieku w okolicach paska wielorowkowego bo czesto w dieslach padajace sprzegielko uwali wam napinacz. Gdybym sie tym nie zainteresowal, to bym mi w krotkim czasie kolejny, nowy, napinacz poszedl.

Sprawdzenie stanu sprzegielka jest bajecznie proste. Poproscie o to mechanika przy nastepnej wizycie w warsztacie. Mozecie sobie kilka stowek zaoszczedzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności