Skocz do zawartości
gregg

01237 - zawór N109 odcinajacy paliwo - czyszczenie

Rekomendowane odpowiedzi

01237 - zawór N109 odcinajacy paliwo - usterka mechaniczna. Może być uszkodzony, nieszczelny lub zawieszony.

 

Czy ktoś wie jak przeczyścić ten zawór (jakieś foty, instrukcja)

lub gdzie szukać usterki w insalacji elektrycznej (bezpiecznik, przekaźnik)

lub jak upewnić się że uszkodzony jest żawór a nie instalacja.

 

Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SPRAWA ROZWIĄZANA

PO WYMIANIE ZAWORU N109 (ZAMIENNIK 62pln, BOSCH 160pln) WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORMY.

 

WĄTEK UWAŻAM ZA ZAMKNIĘTY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lluukkaasss

napisz prosze gdzie kupiles moze jakis nr katalogowy i gdzie on sie znajduje w silniku bo tez mi dzis wyskoczyl ten blad na chwile po czym juz jest ok, auto chwilo nie mialo wogolem mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lluukkaasss

 

Zawór N 109 znajdziesz na pompie wtryskowej (na rys. 8), nr kat 028 130 135 F . Cena oryginału ok.225zł.

 

b5pompawtryskowagk5.png

[url=http://g.imageshack.us/img396/b5pompawt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lluukkaasss

wielkie dzieki a co najlepsze wszystko juz gra, stalo sie tak, autp stracilo moc. i od rana wykasowalem blad, odpalilem i jak reka odjal auto do teraz chodzi jak wczesniej czyli dobrze, niewiem jak sie to nasili kupie dziada :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mi tez wyskoczyl ten blad da sie jakos reanimowac ten zawor czy wymiana? narazie blad skasowalem i jest ok ale chce miec pewnosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
da sie jakos reanimowac ten zawor czy wymiana?

Najczęstszą przyczyną nie działania zaworu jest zaśniedziały przewód zasilający,

DSC00019.jpg

jeśli oczyszczenie nie pomorze to trzeba wymienić (w INTERCARS najtańszy kosztuje 63 zł)

1111.jpg

DSC00023.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki przewod wyczyszcze a wsrodku ten zaworek nie wymaga jakiegos czyszczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się aby w środku coś mogło się zaciąć, u mnie chodził lekko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu

U mnie błąd opisany jak wyżej, do tego zupełny brak mocy, a przy odpalaniu na ciepło przy rozruchu chwila obroty do ok 2000 do tego obłok sadzy z rury, powrót do normalnych obrotów i można jechać ale bez turbiny. Sprawdziłem dziś, ale bez wykręcania, zwarcia na cewce nie ma, przy odpiętym zasilaniu samochód nie pali, czyli ON coś zamyka, przewody całe. Ponowię pytanie jak sprawdzić że to on jest uszkodzony? /bez zakupu nowego/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponowię pytanie jak sprawdzić że to on jest uszkodzony?

 

znajdz kogos znajomego co ma taki sam silnik i podmien,skasuj blad,odpal auto i zobacz czy powroci,mozesz sprobowac go wyczyscic ale ostatnio robilem znajomemu dokladnie to samo i czyszczenie nic nie dalo.po wymianie na nowy wszystko cacy a koszta nie takie wielkie aby bolalo po kieszeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie błąd opisany jak wyżej, do tego zupełny brak mocy, a przy odpalaniu na ciepło przy rozruchu chwila obroty do ok 2000 do tego obłok sadzy z rury, powrót do normalnych obrotów i można jechać ale bez turbiny.

 

Mój miał identyczne objawy - po wymianie (nowy ok 60zł) jak ręką odjął.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27613

Edytowane przez gregg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, dziś wymieniłem "tego zawora" no i jest ok, moc przybyła dym zniknął. Sprawdziłem stary i nowy zawór napięciem i omiarką teoretycznie zachowują się identycznie a jednak .....Pochwalę się jeszcze że po wyjęciu bagnetu poziomu oleju, wypięciu dwóch wtyczek z okolic pompy i odłączeniu powrotu z pompy, udało mi się wykręcić onego zwykłym płaskim kluczem.

Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

na wstepie chcialbym sie przywitac bo niedoszeszdlem do tego gdzie to sie umieszcza:) mam nadzieje ze mi pomozecie z moim pastuchem..

 

90 konny AHU podczas jazdy zgasl i juz sie go nieda odpalic tzn gdy krece to tak jak by chcial zaskoczyc ale niestety nieodpala,

vag pokazuje zaworek n109 zawor odcinajacy paliwo.

 

rozrzad robiony 6tys temu filtry tak samo, paliwo na wtryski dochodzi i jest pol baku, do zaworka n109 napiecie dochodzi ale probowalen nawet na krotko i guzik, kontrolka swiec sie zapala,brak przekaznika 109 (chyba ze pod innym nr sie znajduje)?

co proponujecie?

wymiana zaworka mimo ze paliwo na wtryski dochodzi?

swiece moga cos miec wspolnego?

jeszcze gdzies czytalem ze ktos mial przytkany dolot i klape gaszaca ale u mnie chyba takowej niema:(

pomozcie bo transport do roboty musze na przod organizowac:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoze ktos dosyc pilna sprawa:rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
swiece moga cos miec wspolnego?

 

Nie, one nie mają nic do gadania - może ciężko zapalać przy ujemnych temp tylko...

 

przytkany dolot i klape gaszaca

 

W Twoim silniku klapy gaszącej nie ma.

 

Sprawdź czy przy włączaniu zapłonu słychać wyraźne cyknięcie tego zaworu N109. Skoro napięcie do niego dochodzi to przekaźnik jest OK.

 

Przekaźnika 109 nie ma w B5 - jest przekaźnik 219.

 

Paliwo z wtrysków mogło iść bo coś jest jeszcze w pompie ale jak się skończy to już nie będzie podawać.

 

A na plaka próbowałeś odpalić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slychac cykniecie, nawet wymienilem ten zawor dla swietego spokoju, powymienialem wezyki wszystkie paliwowe pomiedzy wtryskami i pompa, jedyne co to odpalil 2 razy na 10 i pochodzil moze z 4-5 sek. I zgasl, dokrecilem jeden z wtryskow bo bylo slychac delikatne syczenie i pocil sie ropka.. ale juz jest ok ale nadal nieodpala..:-( aha i za kazdym odpaleniem na nowo vaga wyswietla dodatkowo blad za niskie napiecie na zacisku 30 ale jak go skasuje to odrazu niepowraca tylko dopiero jak wylacze vaga i zaplon i uruchomie odczyt na nowo..

Edytowane przez pyra_x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na plaka idzie go odpalić? Błędu z zaworu po jego wymianie już nie ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blad zaworu nadal wywala, na plaka nieprobowalem.. popoludniu jak wroce z pracy to zobacze jak z tym plakiem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i na plaka odpalil wreszcie..

Zgasilem i odpalil normalnie na strzal, ale po 2 min chcialem znow odpalic ale musialem mu pomoc gazem, chce zejsc za godzinke ale podejrzewam ze juz nieda rady..

 

Po 2godz odpalil ale musialem strasznie dlugo krecic paliwo sie cofa?

Edytowane przez pyra_x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności