Skocz do zawartości
Gość bogdanisz

Przekladnia kierownicy (maglownica)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bogdanisz

Witam serdecznie!!!

 

Niestety moja przekladnia ze wspomaganiem w Passacie 1.8 93` skonczyla swoj zywot (straszne drgania na kierownicy, dziwne odglosy, malo plynnne ruchy kierownica). Mam pytanie: czy od innych aut (Audi, Seat... itp.) bedzie pasowala maglownica do tego modelu Passata. Czy wiecie jakie nr seryjne posiada ten podzespol? A moze ma ktos na sprzedanie w.w. czesc? Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich Forumowiczow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może TO Cię zainteresuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bogdanisz

Dziekuje za zainteresowanie. Tak sie sklada ze znam tego goscia i bralem od niego pare czesci. Niestety przy ostatnim Jego demontazu, przekladnia zostala uszkodzona i szukam czegos na "szybko". Nastepna przekladnia w nastepnym tygodni a ja nie moge czekac. Moge tylko napisac ze sprzedawca jest godny polecenia (praktycznie sprzedaje czesci za polowe ceny) i sprawdzony, jak sie okazuje nie tylko u mnie. Moze jednak ktos wie czy od innych modeli (VW, AUDI, Seat, itp) cos pasuje do tego Paska?

 

Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość typer

Niestety nie pasuje żadna ani od Skody ani od Audi.

z VW pasują tylko z tego modelu Passata i to też nie wszystkie. Nie pasują sprzed stycznia 92 (miały inną ilość zębów) i nie pasują od vr6.

 

Pozdrawiam

typer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem niedawno ten element. Tak jak pisali koledzy powyżej - nie każda z Passata pasuje (sprawdź frez - były 2 rodzaje: drobny i gruby). I druga sprawa - łącznik. Występują też conajmniej 2 rodzaje. U mnie oryginalnie był regulowany (ze śrubą ampulową, regulującą jego długość). Pierwsza maglownica jaką mi wysłano na wymianę nie dość, że miała inny frez, to łącznik był bez regulacji i okazał się nieodpowiedni. Dopiero kolejna przesyłka zawierała odpowiedni do mojego modelu komplet. Ale może Tobie uda się przebrnąć przez tę wymianę bez podobnych przygód. Dodatkowo sprawdź stan pompy wspomagania - jeśli "magiel" padł, to może się okazać że zatarła się i pompa (u mnie tak właśnie było - pochodziła przez moment na "sucho" i do wymiany). Być może "dziwne odgłosy" o których piszesz to właśnie objaw zatartej pompy. Do czasu wymiany magla, sprawdzaj regularnie poziom płynu w zbiorniczku (za lewym reflektorem) i w razie potrzeby uzupełniaj go (ale wyłącznie spcjalnym płynem do tych układów - u mnie ten sam co w skrzyni autoamtycznej) i WYŁĄCZNIE zachowując kolor zastosowanego płynu. U mnie jakiś kretyn na stacji FeuVert dolał do oryginalnego "zielonego" płynu VW, czerwony "Mobil 1" i to do reszty dobiło "magiel". Rozszczelniła się do końca i cały płyn wyciekł pod autko w ciągu jednej nocy. Mój błąd, że nie patrzyłem mu na ręce tylko wsiadłem i odjechałem - ale niestety uznałem że na stacji serwisowej nie muszę patrzeć pracownikowi na ręce. Kolejny błąd to "odpalenie" autka bez zwrócenia uwagi na plamę płynu pod nim. Teraz jestem bogatszy o te doświadczenia i ... biedniejszy o 750 zł (tyle łącznie kosztowała mnie ta przygoda). Ale na nowym "maglu" i nowej pompie jest super - chodzi jak nowy. Biorąc pod uwagę fakt, iż wymianiany był też rozrząd, chłodnica, pompa wody, świece (stosuję wyłącznie oryginalne NGK), kable WN, pełna wymiana oleju w automacie (tu polecam wyłącznie dobre warsztaty - nie są tanie, ale oszczędzanie w tym miejscu mści się bardzo szybko), wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią, elastyczny łącznik w układzie wydechowym, mogę stwierdzić że autko mam już prawie jak nowe ;-) Teraz szykuję się zawieszenie (amory i sprężyny) i układ hamulcowy (tarcze, bębny, cylinderki, linki, itp.), ale na razie jest ok - są to oryginalne niemieckie części zamontowane w Berlinie, więc do czasu gdy są sprawne nie mam zamieru ich ruszać (nowe osiągalne w Polsce są niestety niejednokrotnie gorsze niż używane zakupione w Niemczech). Z tego co się orientowałem, to komplet części do układu hamulcowego to wydatek około 550 zł. Zawieszenie (szykuję się na gazowo-olejowy system Bilstein'a + sprężyny) to koszt około 1400 zł z montażem. Być może pojawi się potrzeba wymiany czujników ABS-u, ale to na szczęście "grosze". I potem już tylko modlić się, by nie "dostał nóg" ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bogdanisz
Niestety nie pasuje żadna ani od Skody ani od Audi.

z VW pasują tylko z tego modelu Passata i to też nie wszystkie. Nie pasują sprzed stycznia 92 (miały inną ilość zębów) i nie pasują od vr6.

 

Rozumie ze te po styczniu 92 beda pasowaly. Ja mam Paska z 93`. A moze sa te same maglownice co w B4? Czy moge jakos poznac jaki rodzaj mam bez demontazu przekladni i czy ktos wie jaki jest stopien trudnosci z wyciagnieciem przekladni?

 

Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja przekładnia od Passata B5 pojechała do regeneracji, naprawili, zalałem płynem zielonym Febi, po 5 miesiącach przekładnia zaczęła strasznie cieknąć więc zareklamowałem przekładnie.

Fachowcy z tej firmy twierdzą ze mam wlać płyn HIPOL ATF 2D czerwony, spytałem dlaczego? odpowiedzieli ze przy zielonym płynie Febi przekładnie gniją.

Czy może mi ktoś to wyjaśnić? serwis poleca zielony a fachowcy od regeneracji czerwony.

Edytowane przez kamil86j
błąd w treści

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego

Wysokiej jakości, mineralny olej do stosowania w automatycznych przekładniach samochodowych, w których producent zaleca stosowanie olejów typu: Dexron II D.

w skrócie jest lepszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafał to czemu co niektórzy na forum kategoryczni odradzają lanie czerwonego płynu? twierdząc że rozwala pompę i przekładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo jeśli mają wlany zielony FEBI i im działa to mówią ze czerwony rozwala ale niktórzy mają czerwony z fabryki więc musi działać

ja mam czerwony wlany i jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo jak ktoś jeździ na zielonym to innego już nie wleje. Zielony to mineralny. Czerwony to syntetyk. A odpowiedzią na twoje pytanie nich będzie TO: taki sam przykład masz w przypadku silnika. Z syntetyka na mineralny przejdziesz. Ale z mineralnego na półsyntetyk bądź full syntetyk - już nie. Chyba wiesz dlaczego. Z przekładnią kierowniczą i jej podzespołami jest tak samo :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok ja przed awarią miałem zielony płyn, po regeneracji przekładni zalałem więc zielonym i po 5 miesiącach przekładnia zaczęła cieknąć. Teraz mam wlać czerwony syntetyk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok ja przed awarią miałem zielony płyn, po regeneracji przekładni zalałem więc zielonym i po 5 miesiącach przekładnia zaczęła cieknąć. Teraz mam wlać czerwony syntetyk?

Myślę, że w tym przypadku rodzaj oleju nie miał nic "do gadania". Zdaje się firma regenerująca odstawiła fuszerę. Masz jakiś paragon, rachunek lub fakturę? To uderzaj do nich. Po naprawie wszystko jedno czy wlejesz zielony czy czerwony. Ja we wszystkich autach miałem czerwony ATF taki sam jak do skrzyń automatycznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przyszła dziś z reklamacji naprawiona i mam zamiar kupić płyn. Ci co ją regenerowali powiedzieli mi że mam wlać HIPOL ATF 2D więc tak zrobię, chciałem się tylko upewnić czy to napewno odpowiedni płyn do mojego układu wspomagania. Zastanawiał mnie tylko nadruk na zielonym korku od wlewu, wynika z niego że należy lać zielony płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie przyszła dziś z reklamacji naprawiona i mam zamiar kupić płyn. Ci co ją regenerowali powiedzieli mi że mam wlać HIPOL ATF 2D więc tak zrobię, chciałem się tylko upewnić czy to napewno odpowiedni płyn do mojego układu wspomagania. Zastanawiał mnie tylko nadruk na zielonym korku od wlewu, wynika z niego że należy lać zielony płyn.
ja też mam zielony korek a w zbiorniku miałem i mam czerwony płyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przekładnie zamontowałem zalałem płynem mineralnym (kolor czerwony) "Febi ATF Dexron II D" odpowietrzyłem układ i wszystko śmiga. Jak dotąd wycieków nie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zalałem płynem mineralnym (kolor czerwony

Czerwony to jest syntetyk kolego. Zielony to mineralny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz magiel po regeneracji to zalej syntetyk najlepiej febi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności