Gość bogdanisz Zgłoś #1 Napisano 21 Czerwca 2006 Witam serdecznie!!! Niestety moja przekladnia ze wspomaganiem w Passacie 1.8 93` skonczyla swoj zywot (straszne drgania na kierownicy, dziwne odglosy, malo plynnne ruchy kierownica). Mam pytanie: czy od innych aut (Audi, Seat... itp.) bedzie pasowala maglownica do tego modelu Passata. Czy wiecie jakie nr seryjne posiada ten podzespol? A moze ma ktos na sprzedanie w.w. czesc? Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich Forumowiczow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2006 Może TO Cię zainteresuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #3 Napisano 21 Czerwca 2006 http://www.forum.vw-passat.pl/tematy31/polecam-czesci-uzywane-do-paska-b3-vt3766.htm dzwoń do gościa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bogdanisz Zgłoś #4 Napisano 21 Czerwca 2006 Dziekuje za zainteresowanie. Tak sie sklada ze znam tego goscia i bralem od niego pare czesci. Niestety przy ostatnim Jego demontazu, przekladnia zostala uszkodzona i szukam czegos na "szybko". Nastepna przekladnia w nastepnym tygodni a ja nie moge czekac. Moge tylko napisac ze sprzedawca jest godny polecenia (praktycznie sprzedaje czesci za polowe ceny) i sprawdzony, jak sie okazuje nie tylko u mnie. Moze jednak ktos wie czy od innych modeli (VW, AUDI, Seat, itp) cos pasuje do tego Paska? Pozdrawiam serdecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość typer Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2006 Niestety nie pasuje żadna ani od Skody ani od Audi. z VW pasują tylko z tego modelu Passata i to też nie wszystkie. Nie pasują sprzed stycznia 92 (miały inną ilość zębów) i nie pasują od vr6. Pozdrawiam typer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam_waw Zgłoś #6 Napisano 22 Czerwca 2006 Ja u siebie wymieniałem niedawno ten element. Tak jak pisali koledzy powyżej - nie każda z Passata pasuje (sprawdź frez - były 2 rodzaje: drobny i gruby). I druga sprawa - łącznik. Występują też conajmniej 2 rodzaje. U mnie oryginalnie był regulowany (ze śrubą ampulową, regulującą jego długość). Pierwsza maglownica jaką mi wysłano na wymianę nie dość, że miała inny frez, to łącznik był bez regulacji i okazał się nieodpowiedni. Dopiero kolejna przesyłka zawierała odpowiedni do mojego modelu komplet. Ale może Tobie uda się przebrnąć przez tę wymianę bez podobnych przygód. Dodatkowo sprawdź stan pompy wspomagania - jeśli "magiel" padł, to może się okazać że zatarła się i pompa (u mnie tak właśnie było - pochodziła przez moment na "sucho" i do wymiany). Być może "dziwne odgłosy" o których piszesz to właśnie objaw zatartej pompy. Do czasu wymiany magla, sprawdzaj regularnie poziom płynu w zbiorniczku (za lewym reflektorem) i w razie potrzeby uzupełniaj go (ale wyłącznie spcjalnym płynem do tych układów - u mnie ten sam co w skrzyni autoamtycznej) i WYŁĄCZNIE zachowując kolor zastosowanego płynu. U mnie jakiś kretyn na stacji FeuVert dolał do oryginalnego "zielonego" płynu VW, czerwony "Mobil 1" i to do reszty dobiło "magiel". Rozszczelniła się do końca i cały płyn wyciekł pod autko w ciągu jednej nocy. Mój błąd, że nie patrzyłem mu na ręce tylko wsiadłem i odjechałem - ale niestety uznałem że na stacji serwisowej nie muszę patrzeć pracownikowi na ręce. Kolejny błąd to "odpalenie" autka bez zwrócenia uwagi na plamę płynu pod nim. Teraz jestem bogatszy o te doświadczenia i ... biedniejszy o 750 zł (tyle łącznie kosztowała mnie ta przygoda). Ale na nowym "maglu" i nowej pompie jest super - chodzi jak nowy. Biorąc pod uwagę fakt, iż wymianiany był też rozrząd, chłodnica, pompa wody, świece (stosuję wyłącznie oryginalne NGK), kable WN, pełna wymiana oleju w automacie (tu polecam wyłącznie dobre warsztaty - nie są tanie, ale oszczędzanie w tym miejscu mści się bardzo szybko), wszystkie poduszki pod silnikiem i skrzynią, elastyczny łącznik w układzie wydechowym, mogę stwierdzić że autko mam już prawie jak nowe Teraz szykuję się zawieszenie (amory i sprężyny) i układ hamulcowy (tarcze, bębny, cylinderki, linki, itp.), ale na razie jest ok - są to oryginalne niemieckie części zamontowane w Berlinie, więc do czasu gdy są sprawne nie mam zamieru ich ruszać (nowe osiągalne w Polsce są niestety niejednokrotnie gorsze niż używane zakupione w Niemczech). Z tego co się orientowałem, to komplet części do układu hamulcowego to wydatek około 550 zł. Zawieszenie (szykuję się na gazowo-olejowy system Bilstein'a + sprężyny) to koszt około 1400 zł z montażem. Być może pojawi się potrzeba wymiany czujników ABS-u, ale to na szczęście "grosze". I potem już tylko modlić się, by nie "dostał nóg" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bogdanisz Zgłoś #7 Napisano 22 Czerwca 2006 Niestety nie pasuje żadna ani od Skody ani od Audi.z VW pasują tylko z tego modelu Passata i to też nie wszystkie. Nie pasują sprzed stycznia 92 (miały inną ilość zębów) i nie pasują od vr6. Rozumie ze te po styczniu 92 beda pasowaly. Ja mam Paska z 93`. A moze sa te same maglownice co w B4? Czy moge jakos poznac jaki rodzaj mam bez demontazu przekladni i czy ktos wie jaki jest stopien trudnosci z wyciagnieciem przekladni? Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil86j Zgłoś #8 Napisano 18 Marca 2010 (edytowane) Moja przekładnia od Passata B5 pojechała do regeneracji, naprawili, zalałem płynem zielonym Febi, po 5 miesiącach przekładnia zaczęła strasznie cieknąć więc zareklamowałem przekładnie. Fachowcy z tej firmy twierdzą ze mam wlać płyn HIPOL ATF 2D czerwony, spytałem dlaczego? odpowiedzieli ze przy zielonym płynie Febi przekładnie gniją. Czy może mi ktoś to wyjaśnić? serwis poleca zielony a fachowcy od regeneracji czerwony. Edytowane 18 Marca 2010 przez kamil86j błąd w treści Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 18 Marca 2010 dlatego Wysokiej jakości, mineralny olej do stosowania w automatycznych przekładniach samochodowych, w których producent zaleca stosowanie olejów typu: Dexron II D. w skrócie jest lepszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil86j Zgłoś #10 Napisano 18 Marca 2010 Rafał to czemu co niektórzy na forum kategoryczni odradzają lanie czerwonego płynu? twierdząc że rozwala pompę i przekładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 18 Marca 2010 bo jeśli mają wlany zielony FEBI i im działa to mówią ze czerwony rozwala ale niktórzy mają czerwony z fabryki więc musi działać ja mam czerwony wlany i jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 18 Marca 2010 Bo jak ktoś jeździ na zielonym to innego już nie wleje. Zielony to mineralny. Czerwony to syntetyk. A odpowiedzią na twoje pytanie nich będzie TO: taki sam przykład masz w przypadku silnika. Z syntetyka na mineralny przejdziesz. Ale z mineralnego na półsyntetyk bądź full syntetyk - już nie. Chyba wiesz dlaczego. Z przekładnią kierowniczą i jej podzespołami jest tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil86j Zgłoś #13 Napisano 18 Marca 2010 ok ja przed awarią miałem zielony płyn, po regeneracji przekładni zalałem więc zielonym i po 5 miesiącach przekładnia zaczęła cieknąć. Teraz mam wlać czerwony syntetyk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #14 Napisano 18 Marca 2010 ok ja przed awarią miałem zielony płyn, po regeneracji przekładni zalałem więc zielonym i po 5 miesiącach przekładnia zaczęła cieknąć. Teraz mam wlać czerwony syntetyk? Myślę, że w tym przypadku rodzaj oleju nie miał nic "do gadania". Zdaje się firma regenerująca odstawiła fuszerę. Masz jakiś paragon, rachunek lub fakturę? To uderzaj do nich. Po naprawie wszystko jedno czy wlejesz zielony czy czerwony. Ja we wszystkich autach miałem czerwony ATF taki sam jak do skrzyń automatycznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil86j Zgłoś #15 Napisano 18 Marca 2010 Właśnie przyszła dziś z reklamacji naprawiona i mam zamiar kupić płyn. Ci co ją regenerowali powiedzieli mi że mam wlać HIPOL ATF 2D więc tak zrobię, chciałem się tylko upewnić czy to napewno odpowiedni płyn do mojego układu wspomagania. Zastanawiał mnie tylko nadruk na zielonym korku od wlewu, wynika z niego że należy lać zielony płyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 18 Marca 2010 Właśnie przyszła dziś z reklamacji naprawiona i mam zamiar kupić płyn. Ci co ją regenerowali powiedzieli mi że mam wlać HIPOL ATF 2D więc tak zrobię, chciałem się tylko upewnić czy to napewno odpowiedni płyn do mojego układu wspomagania. Zastanawiał mnie tylko nadruk na zielonym korku od wlewu, wynika z niego że należy lać zielony płyn. ja też mam zielony korek a w zbiorniku miałem i mam czerwony płyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil86j Zgłoś #17 Napisano 19 Marca 2010 No przekładnie zamontowałem zalałem płynem mineralnym (kolor czerwony) "Febi ATF Dexron II D" odpowietrzyłem układ i wszystko śmiga. Jak dotąd wycieków nie widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #18 Napisano 19 Marca 2010 zalałem płynem mineralnym (kolor czerwony Czerwony to jest syntetyk kolego. Zielony to mineralny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thorvr6 Zgłoś #19 Napisano 20 Marca 2010 jak masz magiel po regeneracji to zalej syntetyk najlepiej febi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach