Skocz do zawartości
matviey

błędny pomiar pokonanego dystansu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Pod licznikiem prędkościomierza jest licznik pokonanych kilometrów. U mnie jest to w milach. I ten licznik działa ok. Lecz licznik ten czerwony po środku od spalania pokazuje źle. Tzn realnie przejadę ok 300mil a wg licznika tego od spalania pokazuje np 35mil, po powoduje kolosalne błędy w obliczaniu średniego spalania i średniej prędkości. Czy ktoś z was wie może które urządzenie muszę wymienić by mierzenie przebytych mil pokazywało się poprawnie ?

 

Komputer pod VAGiem nie pokazuje żadnych błędów.

 

Passat 2000 B5 ATJ 1.9 TDi 115KM

 

Maciek P

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
licznik ten czerwony po środku od spalania pokazuje źle. Tzn realnie przejadę ok 300mil a wg licznika tego od spalania pokazuje np 35mil,

 

Ale Tobie chyba chodzi o wskazanie ile jeszcze mozna przejachac do nastepnego tankowania. Czy to wskazanie jast poprzedzone znaczkiem dystrybutora???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pablonzo

Jemu chodzi zapewne o dystans pokonany jaki pokazuje MFA i według tego przecież wylicza spalanie. Ale niestety jak to naprawić to nie wiem, wnioskuję, że masz FISa, więc podłącz się pod waga, zobacz czy nie ma błędów. Pokombinuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Tzn realnie przejadę ok 300mil a wg licznika tego od spalania pokazuje np 35mil, po powoduje kolosalne błędy w obliczaniu średniego spalania i średniej prędkości.

 

Nie wiem czy wiesz jesli sie przygladniesz to wraz z dystansem wyswietla sie w rogu cyferka"1", znaczy ze ten licznik mil kasuje sie po postoju dluzszym niz 2 godziny. Natomiast jesli na wskazaniu z "1" nacisniesz przycisk reset, "1" zmieni sie na "2" i ujzysz przebieg ktory kasuje sie po 10000 milach lub gdy przytrzymasz przycisk reset.

 

Przeklamania spalania raczej nie ma gdyz wersje angielskie spalanie licza w MPG (milach na galonie). Mozna zmienic to na l/100km, a jak to zrobic znajdziesz przeszukujac forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale Tobie chyba chodzi o wskazanie ile jeszcze mozna przejachac do nastepnego tankowania. Czy to wskazanie jast poprzedzone znaczkiem dystrybutora???

 

w B5 przed liftem o ile sie orietuje to nie ma takiej opcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega kri100v dobrze zasugerował, 1 czy 2 w rogu, znam to i jednak nie oto mi chodziło.

 

Zasadniczo ten maly wyswietlacz pokazuje:

 

- przejechany dystans (w milach)

- czas jazdy (godziny/minuty)

- chwilowe spalanie (miles per galon)

- średnie spalanie (miles per galon)

- średnia prędkość (miles per hour)

 

oczywiscie wyzerowalem licznik (ten główny pod predkosciomierzem , który działa dobrze) jak i oczywiscie zresetowalem ten srodkowy od obliczen sredniej predkosci i spalania. W tym samym czasie.

 

 

Jaki jest problem, po przejechaniu realnych 400mil ten wyswietlacz pokazuje ze przejechalem tylko 150mil. Czas przebytej drogi mierzy dobrze np 20godzin. Przez to srednia predkosc jest zanizona ok 9 mil na godzine i spalanie tez jest przeklamane.

 

 

Realnie samochod spala normalnie okolo 6 litrow/100 Km. Poprostu temu malemu komputerkowi cos zle podaje parametry.

 

Jeden kolega doradza by podłączyć pod vag. Może i słusznie ale nie mam możliwości tego zrobic. Z ciekawostek napisze, że w irlandii (bo tu mieszkam) nie dba się o samochody, a tutejsze warsztaty nie grzeszą umiejętnościami. Nie wywarza się kuł, zakłąda się rózne opony najedną oś, koło zapasowe jest bez powietrza i tysiace innych absurdów. Poznalem jednego polaka ktory kupil dla siebie urzadzenie do diagnostyki BOSCH-a za 5 tys euro. Ale chlopak się dopiero uczy to obslugiwac, i zaawansowane testy to jeszcze nie potrafi. Chetnie bym pojechal do serwisu VW ale mam prace do 17:30 i nigdy nie zdąże , a w sobote nie pracują.

 

Samochod kupilem bez mocy, dzieki wam - ludziom na tym forum dowiedziałem się o egr, przeplywomierzu powietrza,zawor n75, n18, grucha i kierowniczki w turbo itd. Kupilem czesci w VW (bo jest otwarty w sobote) wymienilem te czesci i auto chodzi jak nowe.

 

Tylko w was nadzieja i że mi pomozecie. Serwisowac, sprawdzac, testowac się naprawde nie da. Poprostu musze wiedzieć co jest popsute, wtedy kupie to nowe i sam wymienie.

 

Narazie mi idzie naprawianie bardzo dobrze choc jestem architektem/informatykiem. Z mechaniki jestem cięki. Ale kupuje klucze i sam kombinuje. Jak mam naprawiac wiem od was - z forum.

 

Pomyślcie co może być spowodowane że ten maly wyswietlacz zle mierzy przebyty dystans.

 

Ciekawostka: Ceny w VW Service (irlanida)

- przeplywomierz powietrza koszt 350euro

- zawor n75 170 euro

- uszczelki pod EGR 3 euro

- klucz gwiazdkowy z dziurka w srodku by odkrecic przeplywomierz 15euro

- wymiana opony bez wywarzenia i oddana upaprana cala w smarze 25euro od kola (bez powietrza) - powietrze musisz poprosic (warsztat Dublin 12 - coolock)

- vag service po znajomosci i diagnoza "dobre jest" - 50 euro

- 4 opony continental premium contact 2 205x60r15 350euro

- wymiana zaworu (usluga) n75 - 50 euro (oslony pod silnikiem juz nie przykreci i powie ze jest niepotrzebna, upapra samochod łapami i nie wytrze - BOSCH service)

- zaawansowane prosby typu zmien mi jezyk komunikatow z niemieckich na angielskie jest porownywalne do podejzenia czy jestes normalnym czlowiekiem, przeciez tak sie nie da, vw jest niemiecki i bedzie po niemiecku ...

- kół tylnich sie nie wywarza

- zlomowanie auta 50-100 euro

 

Pozdrawiam

Maciek P.

gg: 1668174

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega kri100v dobrze zasugerował, 1 czy 2 w rogu, znam to i jednak nie oto mi chodziło.

 

Zasadniczo ten maly wyswietlacz pokazuje:

 

- przejechany dystans (w milach)

- czas jazdy (godziny/minuty)

- chwilowe spalanie (miles per galon)

- średnie spalanie (miles per galon)

- średnia prędkość (miles per hour)

 

oczywiscie wyzerowalem licznik (ten główny pod predkosciomierzem , który działa dobrze) jak i oczywiscie zresetowalem ten srodkowy od obliczen sredniej predkosci i spalania. W tym samym czasie.

 

 

Jaki jest problem, po przejechaniu realnych 400mil ten wyswietlacz pokazuje ze przejechalem tylko 150mil. Czas przebytej drogi mierzy dobrze np 20godzin. Przez to srednia predkosc jest zanizona ok 9 mil na godzine i spalanie tez jest przeklamane.

 

 

Realnie samochod spala normalnie okolo 6 litrow/100 Km. Poprostu temu malemu komputerkowi cos zle podaje parametry.

 

Jeden kolega doradza by podłączyć pod vag. Może i słusznie ale nie mam możliwości tego zrobic. Z ciekawostek napisze, że w irlandii (bo tu mieszkam) nie dba się o samochody, a tutejsze warsztaty nie grzeszą umiejętnościami. Nie wywarza się kuł, zakłąda się rózne opony najedną oś, koło zapasowe jest bez powietrza i tysiace innych absurdów. Poznalem jednego polaka ktory kupil dla siebie urzadzenie do diagnostyki BOSCH-a za 5 tys euro. Ale chlopak się dopiero uczy to obslugiwac, i zaawansowane testy to jeszcze nie potrafi. Chetnie bym pojechal do serwisu VW ale mam prace do 17:30 i nigdy nie zdąże , a w sobote nie pracują.

 

Samochod kupilem bez mocy, dzieki wam - ludziom na tym forum dowiedziałem się o egr, przeplywomierzu powietrza,zawor n75, n18, grucha i kierowniczki w turbo itd. Kupilem czesci w VW (bo jest otwarty w sobote) wymienilem te czesci i auto chodzi jak nowe.

 

Tylko w was nadzieja i że mi pomozecie. Serwisowac, sprawdzac, testowac się naprawde nie da. Poprostu musze wiedzieć co jest popsute, wtedy kupie to nowe i sam wymienie.

 

Narazie mi idzie naprawianie bardzo dobrze choc jestem architektem/informatykiem. Z mechaniki jestem cięki. Ale kupuje klucze i sam kombinuje. Jak mam naprawiac wiem od was - z forum.

 

Pomyślcie co może być spowodowane że ten maly wyswietlacz zle mierzy przebyty dystans.

 

Ciekawostka: Ceny w VW Service (irlanida)

- przeplywomierz powietrza koszt 350euro

- zawor n75 170 euro

- uszczelki pod EGR 3 euro

- klucz gwiazdkowy z dziurka w srodku by odkrecic przeplywomierz 15euro

- wymiana opony bez wywarzenia i oddana upaprana cala w smarze 25euro od kola (bez powietrza) - powietrze musisz poprosic (warsztat Dublin 12 - coolock)

- vag service po znajomosci i diagnoza "dobre jest" - 50 euro

- 4 opony continental premium contact 2 205x60r15 350euro

- wymiana zaworu (usluga) n75 - 50 euro (oslony pod silnikiem juz nie przykreci i powie ze jest niepotrzebna, upapra samochod łapami i nie wytrze - BOSCH service)

- zaawansowane prosby typu zmien mi jezyk komunikatow z niemieckich na angielskie jest porownywalne do podejzenia czy jestes normalnym czlowiekiem, przeciez tak sie nie da, vw jest niemiecki i bedzie po niemiecku ...

- kół tylnich sie nie wywarza

- zlomowanie auta 50-100 euro

 

Pozdrawiam

Maciek P.

gg: 1668174

 

ceny przeliczjąc na nasze:

 

- przeplywomierz powietrza koszt 1190 zł (ori u nas 350 zł)

- zawor n75 578 zł (ori u nas 220 zł)

- uszczelki pod 9,30 zł (u nas 15 zł)

- klucz gwiazdkowy z dziurka w srodku by odkrecic przeplywomierz 51 zł ( u nas 15 zł komplet 8 sztuk)

- wymiana opony bez wywarzenia 85 zł (u nas wyważona i napompowana 20 zł sztuka)

- vag service po znajomosci i diagnoza "dobre jest" - 150 zł (u nas podobnie)

- 4 opony continental premium contact 2 205x60r15 1190 zł (u nas 1024 zł)

 

wszystko do dostania nie w serwisie ale w serwisie i tak dużo taniej niż w u Ciebie

 

cytat z filmu Testosteron:

 

to to jest dopiero MASAKRA !!!

 

 

 

P.S. tak mnie naszło po paru mocnych drinach :D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Jaki jest problem, po przejechaniu realnych 400mil ten wyswietlacz pokazuje ze przejechalem tylko 150mil. Czas przebytej drogi mierzy dobrze np 20godzin. Przez to srednia predkosc jest zanizona ok 9 mil na godzine i spalanie tez jest przeklamane.

 

W module 17 (Instruments) mozna zmieniac ilosc impulsow do zliczania przez licznik ale czy zabawa tymi wartosciami cos pomoze to glowy nie dam.

 

Troche opisane jest tutaj

 

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_17-07.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlacz zaczął dobrze działać po uzupełnieniu wody w akumulatorze. Wiem że brzmi to dziwacznie, ale tylko to zrobiłem i od razu działał dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności