Skocz do zawartości
sergiusz-

Napinacz klimatyzacji ??

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy do wymiany napinacza kimatyzacji trzeba tez rozbierac cały przód czy da sie normalnie wymienić?? Czy orientujecie się jaki jest koszt takiego napinacza??

 

Po załaczeniu klimy zaczyna mi piszczec pasek i gość z warsztatu klimatyzacji powiedział zebym wymienił napinacz i chyba chodziło mu o ten od klimy. Mam chwilowy brak aparatu i nie mam mozliwosci wklejenia zdjecia o ktory napinacz chodzi.Jest on raczej na środku wszystkich rolek od góry jakbyśmy patrzyli pod maskę.Nie wiem czy to własnie ten od klimy.Może cos poradzicie dopóki nie wkleje zdjecia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie czy do wymiany napinacza kimatyzacji trzeba tez rozbierac cały przód czy da sie normalnie wymienić?? Czy orientujecie się jaki jest koszt takiego napinacza??

 

Po załaczeniu klimy zaczyna mi piszczec pasek i gość z warsztatu klimatyzacji powiedział zebym wymienił napinacz i chyba chodziło mu o ten od klimy. Mam chwilowy brak aparatu i nie mam mozliwosci wklejenia zdjecia o ktory napinacz chodzi.Jest on raczej na środku wszystkich rolek od góry jakbyśmy patrzyli pod maskę.Nie wiem czy to własnie ten od klimy.Może cos poradzicie dopóki nie wkleje zdjecia??

 

 

Jeżeli to ten od klimy to tylko osłona plasticzana silnika i roleczka SKF lub Ruville koszt około 80-90zł /rabat w InterCars/ roboty na około 15min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orginał 150 zł , roboty nieduzo ,ale od razu wymien pasek i tu proponuję kupić orginał , koszt ok. 50 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
orginał 150 zł , roboty nieduzo ,ale od razu wymien pasek i tu proponuję kupić orginał , koszt ok. 50 zł

 

Dobrze mówi ja akurat zrobiłem na pasku ContiTech /uważam że dobre nie ustępują org. VW/ koszt około 50zł :643:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie mógłby ktoś zrobić mi zdjęcia gdzie jest ten napinacz "na żywca" ?

Mi u mechaniora kolo powiedział że mam wygięty napinacz klimatyzacji a ja nie bardzo widzę to wygięcie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zdjecie telefonem ale chociaz bede wiedział czy o tym napinaczu pisałem.

 

Po włączeniu klimy czasami piszczy pasek a gość powiedział mi że ten napinacz nie leży w jednej lini z reszta rolek i należy go wymienić.Piszczenia powinno ustąpic a i klima powinna pracować ciszej.

Czy o tym napinaczu pisaliście w poprzednich odpowiedziach?? Że wymiana zajmuje jakies 15 min.Moze ktos opisze szczególowo jak ten napinacz sie konkretnie nazywa i jak sie go wymiania??

 

<a href=zdjcie018a4qa.th.jpg' alt='zdjcie018a4qa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi nie piszczy ale koleś mówi że jest krzywa ta rolka (na szczęście już wiem która - dziękuję za zdjęcie). Czym grozi ewentualne urwanie sie tego napinacza ?

Ty, a może my do tego samego mechnika jeździmy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

Pasek od klimy i napinacz jest na dole silnika, to co jest na zdjeciu to jest napinacz paska wieloklinowego alternatora itd... klima jest na innym pasku. Ten o ktorym mowie jest tak fajnie zbudowany z takim amortyzatorem. Ja go tez wymienialem, w sklepach mowili mi rozne ceny, od zwalajacych z nog 800 zl do bardziej przyzwoitych 350 - 400 zl. W koncu udalo mi sie go kupic u takiego goscia za 200 zl. Cena bardzo okazyjna zwazywszy ze kupilem nie uzywany, nowiutki oryginal :)

Jesli chodzi o wyminane to ja to wszystko robilem przy okazji wymiany rozrzadu, wiec zdjety byl przod samochodu, nie wiem czy inaczej sie do niego da dobrac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie klucze są potrzebne do odkręcenia napinacza klimy? U mnie chyba jest torx lub bardziej "gwiaździsta"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie klucze są potrzebne do odkręcenia napinacza klimy?

Standardowo są tam 2 śruby z łbem na klucz ampulowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ampulowy to może być nawet imbus, torx, gwiazdka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ampulowy- to wiadomo, że 6-kątny. Jeśli masz problem z dopasowaniem klucza do łba śruby, to daj zarobić mechanikowi- na pewno będzie miał potrzebne klucze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zarobił. Napinacz wymieniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na załączonym zdjęciu znajduje się pasek ale napędzający alternator i wspomaganie a nie klimę. Żeby zdemontować napinacz klimy należy tylko odkręcić podłogę silnika. Demontaż przedniego pasa jest nie potrzebny. Radziłbym wymienić i napinacz i pasek na dobrej firmy np.: Gates.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podłączę się do tematu. Jak prawidłowo powinna wyglądać procedura napięcia tego paska od klimy? Chodzi mi o jego naciąg, wiadomo, że prawie wszyscy mechanicy robia to na wyczucie, ale ja chciałbym wiedzieć czy jest na to jakaś procedura podobnie jak w przypadku naciągu paska rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest na to jakaś procedura

Zakładasz klucz dynamometryczny na 6-kątny odlew na napinaczu i napinasz na 25Nm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jest bardzo mało miejsca (między napinaczem na stalową rurą). Jakim kluczem tam podejść ? Nasadkowy nie mieści się, płaskiego nie ma jak założyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zdjąć napinacz w AVF-ie? chcę wymienić go wraz z paskiem oraz przy okazji pasek wileloklinowy a muszę się pozbyć tego od klimy najpierw...

Można prosić o opis krok po kroku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć osłonę pod silnikiem i poluzować te dwie śruby.

a1kw.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności