Gość pixel Zgłoś #1 Napisano 22 Maja 2008 Pam passata 2,8 V6 syncro . Od pewnego czasu coś zaczęło terkotać. Początkowo myślałem, że terkotanie dochodzi z silnika ponieważ nasilało się wraz ze wzrostem obrotów. Po dokładnym osłuchaniu i kilku próbach odkryłem, że terkotanie dochodzi ze skrzyni lub z mechanizmu różnicowego. Przy wciśniętym sprzęgle nic nie słychać. Na postoju jak puszczę sprzęgło pojawia się terkotanie. Dzwięk ten ustaje przy szybszej jeździe ale znów nasila się gdy hamuję silnikiem np na dwójce przu dojeżdzaniu do skrzyżowania. Kto miał taki problem ? Może ktoś miał podobny objaw ? HELP !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #2 Napisano 22 Maja 2008 Wydaj mi sie ze u ciebie jest dwumas. Może to on?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixel Zgłoś #3 Napisano 22 Maja 2008 Tak nie za bardzo wiem co to jest dwumas ......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #4 Napisano 22 Maja 2008 To poczytaj na forum. Jest to nowocześniejsze koło zamachowe, strasznie pasciasty wynalazek:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lekkir Zgłoś #5 Napisano 22 Maja 2008 Witaj Podobny problem miałem niegdyś w BMW i było to łożysko na wałku atakującym skrzyni biegów(duży luz łożyska) - zachowanie identyczne z tym które opisujesz. Nie wiem jak sie to ma w Passacie, lecz twierdzę że to wielce prawdopodobne, gdyż sposób przekazania napędu z silnika na skrzynię w tych autach jest-można powiedzieć identyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #6 Napisano 22 Maja 2008 Witaj Podobny problem miałem niegdyś w BMW i było to łożysko na wałku atakującym skrzyni biegów(duży luz łożyska) - zachowanie identyczne z tym które opisujesz. Nie wiem jak sie to ma w Passacie, lecz twierdzę że to wielce prawdopodobne, gdyż sposób przekazania napędu z silnika na skrzynię w tych autach jest-można powiedzieć identyczne. Ile moze kosztowac wymiana tego lozyska - mniej wiecej - lozysko z robota? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #7 Napisano 22 Maja 2008 Jak chcesz sprawdzić czy to łożysko to jak ci bedzie terkotac na luzie, to po prostu wciśnij sprzęgło. Jeśli pzrestanie to faktycznie jest to łożysko. Jeśli jednak silnik wpada oprócz tego terkotania w wibracje to niestety bedzie to dwumasa. Co do kosztów robocizny to będą takie same jedynie kosztem części będzi esię różnić. Samo łożysko oporowe ok 50zl łozysko igielkowe nie pamiętam ale chyba cos z 30 zyli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lekkir Zgłoś #8 Napisano 22 Maja 2008 Ile moze kosztowac wymiana tego lozyska - mniej wiecej - lozysko z robota? Koszt robocizny na pewno będzie o wiele wiele droższy od kosztu samego łożyska, wg mnie koszt u mechanika nie powinien przekroczyć 200-250 zł - robocizna + części. Lecz proszę nie sugerować się moją wyceną, gdyż części mam z dużą zniżka a robotę wykonuję zazwyczaj sam acha, jeśli to faktycznie łożysko na wałku atakującym to zanim naprawdę wyzionie ducha to można przejechać na nim jeszcze spokojnie kilka tysiączków powodzenia, i daj znać co było nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #9 Napisano 23 Maja 2008 Witam! U mnie jest to samo. Na luzie terkocze, wraz z dodawaniem gazu się to nasila. Na jedynce też jest głośno, na innych biegach cisza. Jedynym rozwiązaniem jest wyjęcie skrzyni i remont. Rozbierałem już kilka skrzyń w pracy - mercedes atego, sprinter, ale tej bym sie bał bo brak instrukcji warsztatowej.Lepiej chyba poszukać kogoś kto się tym zajmuje fachowo i wie co i jak.Wymiana oleju nie załatwia sprawy. co do koła zamachowego dwumasowego to napewno odpada - inne objawy by były. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #10 Napisano 25 Maja 2008 ja mam podobne objawy w B4 - słychać klekotanie jak się powoli jedzie np. na 1 biegu - po wciśnięciu sprzegładźwięk się gubi. Od chłopaków co mają kilka b4 w wypożyczalni usłyszałem że to się w b4 zdarza ale nie wiedzą co to jest bo jeszcze nikomu taka skrzynia nie padła.. tylko dźwięk drażni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arni251 Zgłoś #11 Napisano 25 Maja 2008 U mnie tez to jest i to nic innego jak łożysko oporowe. Czyli szykuje sie wymianka!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixel Zgłoś #12 Napisano 26 Maja 2008 Znów przeprowadziłem parę testów i rzeczywiście to nie wina dwumasy. Terkocze nawet jak wcisnę sprzęgło i zwalniam przy małych prędkościach oczywiście. Jadąc szybciej terkotania nie słychać. Czyli jednak rozbiórka skrzyni mnie czeka. Napiszę Wam jak już sie z tym uporam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #13 Napisano 26 Maja 2008 Pam passata 2,8 V6 syncro . Od pewnego czasu coś zaczęło terkotać. Początkowo myślałem, że terkotanie dochodzi z silnika ponieważ nasilało się wraz ze wzrostem obrotów. Po dokładnym osłuchaniu i kilku próbach odkryłem, że terkotanie dochodzi ze skrzyni lub z mechanizmu różnicowego. Przy wciśniętym sprzęgle nic nie słychać. Na postoju jak puszczę sprzęgło pojawia się terkotanie. Dzwięk ten ustaje przy szybszej jeździe ale znów nasila się gdy hamuję silnikiem np na dwójce przu dojeżdzaniu do skrzyżowania. Kto miał taki problem ? Może ktoś miał podobny objaw ? HELP !!! Ja mam to samo. Tylko, że u mnie to hałasuje dosyć głośno. Całe sprzęgło łącznie z kołem zamachowym jest nowe więc to nic z tych rzeczy. Spróbuję wymienić olej w skrzyni ale obawiam się, że to coś z samą skrzynią jest nie tak. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co tam się mogło wyrobić? To brzmi jakby jedna zębatka tarła o drugą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #14 Napisano 14 Lipca 2008 Widzę że temat ucichł ale skrzynie dalej hałasują. Postaram się wyciągnąc trochę info od gości z ASO VW, jakie były środki zaradcze, bo pewnie jest to wada konstrukcyjna i zostało wporwadzone inne łożysko, lepsze.Jeżeli ktoś sie z tym uporał to niech pisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach