Skocz do zawartości
lookas76

Climatronic wyświetla błąd 4F7.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak już napisałem w climatronicu jest błąd 4F7, jest to jak się nie mylę silnik klapy reg. temperatury. Wyciągnąłem schowek pasażera i po przekręceniu kluczyka, owy silnik ciągle przesuwa tą czerwoną dźwignię to w jedną, to w drugą stronę (robiłem to na postoju, bez włączonego silnika). Czyli sam silnik fizycznie działa. Podczas jazdy z włączoną klimą mam nawiew zimnego powietrza, więc klima wydaje się być sprawna, przynajmniej na tyle, że chłodzi. Po skasowaniu błędu, on niestety powraca.

Na niemieckich forach wyczytałem, na tyle ile zrozumiałem, że jest to dość powszechny problem w Pasiach 2002 i 2003. Czy ktoś kiedyś miał do czynienia z tym problemem. Jak rozwiązaliście go - pomóżcie proszę.

Może to jest problem w sterowaniu tym silnikiem? Sam nie wiem, dlatego piszę do Was o radę!

I jeszcze jedno - czy do wymiany tego silnika trzeba wyciągać cały cockpit?

Edytowane przez kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak jeszcze samochód był na gwaracji wymienili ten silnik, bo tez był ten błąd ,ale silnik cigle brzeczał. teraz osatnio podpiałem pod Vaga i znowu wychodzi ten błąd ale nic juz nie brzeczy , bład da się skasować , a za jakis czas znowu sie pojawia. Ale wszystko działa jak trzeba , powietrze zimne , ciepłe , nastwy silnika Vagiem się robia i na razie dałem sobie spokój , prawdopodobnie silnik nieraz sie lekko przytnie i przez to wyskakuje potem bład, a w działaniu klimatyzacji nic to nie szkodzi. nowego silnika nie kupuję , koszt poza gwarancja ok 700 zł + wymiana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał jescze podobne doświadczenia? Czy samym Vagiem można coś naprawić, np. jeszcze raz zaprogramować silniki? Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samym vagiem nic nie naprawisz , morzesz odczytac usterki , skasowac je ew zrobic ustawienia podstawowe ( taki jakby test). Jezeli vag zrobi ustawienia podstawowe, a wyswietlacz klimy nie mruga przez chwile po właczeniu i klima działa normalnie to ja na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z wymiana silnika klapy temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem że ten silniczek od klapy temperatury tak jakby głupieje gdy auto nie jest w ruchu - otwiera i zamyka klapę na przemian. Natomiast podczas jazdy chyba tak nie może wariować gdyż nawiew jest taki jaki chcę albo zimny albo ciepły. Gdyby on także podczas jazdy nieustannie otwierał i zamykał klapę temperatury, a w zasadzie przełączał pomiędzy nagrzewnicą a klimą, to zmieniała by się także temperatura nawiewanego powierza. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Wyświetlacz oczywiście NIE miga po włączeniu.

Może Vagiem zrobię "basic settings" i ten błąd nie będzie wyskakiwał? Czy do tego trzeba wpisywać jakieś dane ustawień?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nic nie trzeba wpisywać tylko zrobić ustawienia podstawoawe, jezeli vag wyswietli komunikat ze wykonał ustawienie to nie zwracałbym sobie głowy tym błedem. Natomiast powiem Ci szczerze ,że watpię żebys pozbył sie tego błedu na stałe , tylko poprzez ustawienie vagiem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kriss555 jesteś w wielkim błedzie... wagiem mozna naprawić... właśnie po przez ustawienia poczatkowe... u mnie jakies 10tys temu było tak że climatronic wariował raz na jakiś czas migał mi itd... od kiedy zrobił mi kolo wszystkie nawstawy na nowo... to wszystko chodzi jak najbrdziej ok.. po prostu z czasem on jak by sie "uczył" tych nastaw i czasem głupieje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie niektóre błedy da sie na stałe usunąć poprzez ustawienia początkowe , ale bład z silnika klapy powietrza i tak wróci po tym ustawieniu, przerabiałem to juz , nawet po wymianie tego silnika na fabrycznie nowy po jakims czasie ten błąd sie znowu pojawia , co nie przeszkadza klimatronickowi normalnie pracować :647:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Troche odgrzeje temat-mialem blad 4F7... Silniczek V68 sobie brzeczal, jak wykasowalem blad z poziomu panela klimatronika silniczek dalej brzeczal, ale jeszcze w ciagu tego samego dnia pojawial sie blad...

Kilka dni temu wymienilem silniczek, juz nie brzeczy, wszystko dziala jak powinno, ale za cholere nie moge teraz wykasowac tego bledu z poziomu panela klimatronika :( Co jest do jasnej ciasnej :?: Dlaczego nie moge tego wykasowac :?:

Autko, jak w opisie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie.

Jakos od wrzesnie climatronic na 18C zaczal grzac mi na maxa. Samodiagnoza wskazała na 4FA i 4F7, czyli silniczki V71 recyrkulacji i V68 regulacji temp. Porobilem pare razy adaptacje, rozruszalem silniczki ustawiajac raz na LO i raz na HI. V71 sie naprawil, a V68 dupa.

Po testach silniczka V68 zauwazylem ze na LO chlodzi maxymalnie, na 18 do HI grzeje maxymalnie. W trybie diagnostycznym (ECON + min. temp. + witarak min. --grupa 11) dziala idelanie tak jak sobie go ustawie. Wychodzac z trybu diagnostycznego przez nacisiniecie ECON a nastepnie szybki powrot do niego widze ze V68 z zadanej wczesniej wartosci wychylenia schodzi powoli spowrotem do 0, czyli na maximum grzania.

Wczoraj wyciganalem dziada z auta i rozebralem, bo sadzilem ze beda polamane tryby tak jak na innym forum byla o tym mowa. A tu dupa. Czysto i ladnie w srodku. Na rozebranym zachowanie podobne jak wyzej.

Kupowac nowy V68 czy to wina panela climatronica, ktory wszystkim steruje.

 

e599da5acb0d9148m.jpg

6a19ac2b958650f6m.jpg

 

Dodam, ze klima przestala chlodzic od ok. pazdziernika, bo prawdopodonie mam za malo czynnika. Sprezarka sie zalacza, wiatrak tez, przewody aluminiowe przy podszybiu lekko zimne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz ja u siebie wymieniłem,bo miałem to samo,a na dodatek jeszcze brzęczał jakby bzykał:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mariusz ja u siebie wymieniłem,bo miałem to samo,a na dodatek jeszcze brzęczał jakby bzykał

W takim razie wymieniam go. Dzieki.

 

p.s. brales z allegro?? Po jakiej nazwie go szukac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem w allegro,wejdz : ogrzewanie,wentylacja,klimatyzacja-ogrzewanie,wentylacja i wpisz np. passat b5 itp. Powodzenia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Etce znalazlem dwa rodzaje silniczkow.

Ten co potrzebuje to prawdopodobnie pozycja nr 11.

Pod pozycja 14A tez jest jakis, ale inny.

2d3ba9d8a5a9dcdfm.jpg

 

 

Podobny do tego (zdjecie wziete z aledrogo)

a763f7ad002c856am.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś wymieniał

- siłownik klapy V85 w przestrzeni na nogi lub odmrażania

i czy da się go wymienić bez zdejmowania deski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam !! mam takie małe pytanko dziś włączyłem klimę podczas jazdy,i po paru km na wyświetlaczu pokazał sie jakis komunikat po niemiecku i zapaliła sie kontrolka akumulatora gdy stanąłem i otworzyłem klapę problem zniknął i wtedy zauważyłem ze nie kręci się wiatrak od klimy a wcześniej wiatrak chodził podczas wł. klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ktoś wymieniał

- siłownik klapy V85 w przestrzeni na nogi lub odmrażania

i czy da się go wymienić bez zdejmowania deski?

Da się wymienić bez zdejmowania deski.

--- scalone ---

Mariusz, potrzebujesz taki silniczek jak tutaj w tej aukcji: http://moto.allegro.pl/item537344466_vw_passat_b5_lift_b6_nagrzewnica_klimatronik.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
siłownik klapy V85 w przestrzeni na nogi lub odmrażania
Da się wymienić bez zdejmowania deski.

 

jesli on jest kolo tego od regulacji temp. to bedzie cholernie ciezko. Chyba ze cos innego sie demontuje oprocz schowka pasazera, zeby miec do niego dostep.

 

V68 jeszcze jakos wyciagnalem, ale pozniej mialem zaj.. problem zeby polaczyc go z ciegnem od klapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz,wszystko się da,zobacz,że uszy od silniczka nie są w pełni zalane tylko tak jak litera C,wystarczy odkręcić tego wkręta do którego jest dostęp,a drugiego, kolejnego poluzować i wytargać.Musisz pomyśleć,a jak będziesz wkładał nowy to posmaruj uszy oliwką ©

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mariusz,wszystko się da,zobacz,że uszy od silniczka nie są w pełni zalane tylko tak jak litera C,wystarczy odkręcić tego wkręta do którego jest dostęp,a drugiego, kolejnego poluzować i wytargać.Musisz pomyśleć,a jak będziesz wkładał nowy to posmaruj uszy oliwką ©

Ksztalt lit. C to przypomina mi tylko element ruchomy silniczka polaczony z czerwonym ciegnem. Dalej nie wiem co masz na mysli. :)

a5ed41079afcd048m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności