Skocz do zawartości
Gość marcc

Stukanie z przodu samochodu.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcc

Z początku pomyślalem o wachaczach (któryś padł) ale to chyba nie to. Byłem u mechanika i jak go podniósł to stwierdził że wachacze są dobre, ale jak się chyci koło z przodu z lewej strony (od kierowcy) i "obraca się" nim prawo-lewo to słychać te stuki, które są podczas jazdy (z prawej strony też ale nie tak wyraźnie). Stuki dochodzę od "środka" samochodu (pod silnikiem).

Mechanik coś mówił o kolumnie kierowniczej, ale dla pewności pojechałem na stacje diagnostyczną i tam nic mi nie znaleźli (zawieszenie nie ma luzów).

 

Co to może być?

Czy ktoś z Was spotkał się w swoim samochodzie z podobnym problemem?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

a jakie masz auto? może ci się fora pomyliły...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

Bylo o tym w innych postach. Uzyj opcji szukaj. Najprawdopodobniej zaczyna Ci stukac deska rozdzielcza. To ponoc mankament B5, material z ktorego jest wykonana jest jakis taki dziwny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

VW Passat 1.9 TDI 110 KM

typ silnika AFN

 

to chyba nie będzie deska rozdzielcza; jak jadę stuki dochodzą spod spodu (słychać dźwięk na zewnątrz nie w środku);

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

A mechanizm róznicowy w skrzyni ?

Na to wygląda skoro kręcisz kołem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

Mogą być jeszcze przeguby,ale je zwykle słychać gdy jedziesz na zakręcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krucha

A sprawdzałeś przekładnię kierowniczą? Na niej jak są luzy to podobno tak puka (właśnie dzisaj to naprawiam) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

ale tylko wtedy jak robię szybkie ruchy kołem na podniesionym samochodzie;

 

przy skręcaniu nic nie słychać; a stuki mam nawet na prostej drodze, ale muszą być jakieś nierówności lub dziury;

 

skąd takie przypuszczenie że to może być mechaniżm różnicowy?

jakie są oznaki padania mechanizmu różnicowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koncowka drazka kierowniczego

Sprawdzal ci to ktos? Na moje oko ktoras jest juz wybita.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pazder

witam kolegów

a u mnie ostatnio pojawiło sie cos takiego ze jak zaczynam gwałtowniej hamowac np. przed swiatlami, to czuje drganie w kierownicy, ale to tylko podczas mocniejszego hamowania, co wy na to ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pazder, np krzywe tarcze lub tarcza, wybita końcówka drążka kierowniczego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łozyska?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

Moje przypuszczenia biorą się z, jak podałeś miejsca dochodzenia stuków,przy kręceniu kołem.Środek samochodu czyli skrzynia.

Końcówki i łożyska kół są przy samym kole.

To sa tylko przypuszczenia oparte na twoim poście, ewentualności może być dużo,

naprzykład dorzucę przegub półosi w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pazder

dzieki za podpowiedzi, w poniedziałek jade na warsztat i wtedy będzie CHWILA PRAWDY !!!! :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel5000
Koncowka drazka kierowniczego

Sprawdzal ci to ktos? Na moje oko ktoras jest juz wybita.

Ja tez obstawiam ze koncowka drazka kierowniczego mialem takie same obiawy i byla padnieta koncowka po wymianie jest juz ok :622:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

do @Krucha ile ta naprawa cię kosztowała?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zbyszek0266

Witam. Jestem posiadaczem passata B4 1994 r. 1,8 benzyna. Proszę o poradę. Problem polega na tym, że w czasie jazdy, po przejechaniu minimum 5 km zaczyna stukać z przodu. Aby było ciekawiej, stukania nie słychać ani w czasie przyspieszania ani hamowania biegiem. Pojawia się kiedy jadę delikatnie dodając gazu. w momencie wciśnięcia sprzęgła, większego dodania gazu albo hamowania biegiem, stukanie zanika. Byłem w warsztacie i diagnoza to suche przeguby przy skrzyni biegów. Przesamrowano lewy i prawy przegub a stukanie nie ustapiło. Obawiam się że może to w skrzyni lub na sprzęgle. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie forumowiczów!:)

 

Jestem posiadaczem varianta syncro z 98r i walczę z nim od tygodnia a ta małpa nie chce się poddać(i ja tez nie mam wystarczającej wiedzy w tym zakresie). A mianowicie:

 

Jakiś czas temu podczas skrętu wprawo oraz jazdy z pasażerami i ładunkiem było słychać rytmiczne stukanie z lewej strony i szarpanie pojazdem na niższych obrotach coś ala 'kangurek'. Dodam ze ta przypadłość działa się tylko na obciążeniu z silnika bądź załadowany na zakręcie w prawo.

Ostatnio(tydzień temu) zerwał mi się przegub wewnętrzny, wiec postanowiłem wymienić amortyzatory i gumy na zwrotnicy(ceny są kosmiczne tylnego zawieszenia) no i oczywiście przegub. Jak zacząłem wszystko składać do kupy i jak zrobiłem próbę to po wymianie przegubu to 'uderzanie' nie ustało,wiec po obserwacji lewego tylnego kola(tył samochodu miałem podniesiony i włączyłem bieg)zaobserwowałem ze jest jakieś bicie bo szarpało zwrotnica i było słychać charakterystyczny dźwięk zrywania się czegoś ale tylko w jednym punkcie na obiegu np przegubu. Dzisiaj jak chciałem dokończyć operacje zaobserwowałem ze jak wal napędowy jest zablokowany,to jak kręcę półośka to czuć takie dziwne nierównomierne przeskakiwanie... Nie ma płynnej pracy a do tego jak kręcę półośką nawet na luzie to muszę włożyć sporo siły w pewnym momencie tak jakby ząb na ząb zachodziło i jest takie przeskakiwanie.... Wiem ze to smętna i zawiła historia ale nie mam już sam nie mam pomysłów co to może być... dyfer miałem na stole i chodził normalnie bez żadnych przycieć jak kręciłem kielichami. Dodam jeszcze ze szarpie całym dyferencjałem podczas kręcenia . Proszę o pomoc a jak by miał ktoś jakieś wątpliwości to chętnie dopowiem:)

Edytowane przez Bruno welder
Przeniesiony do prawidłowego działu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności