lazym Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2008 Witam 2 tyg temu kupilem paska AVB 2004 i mam maly problem z hamulcami zaczne od poczatku, w dniu kupna koles powiedzial ze zaplace mniej bo jest problem z pompa ABS wiec pomyslalem czemu nie zrobie sam ;/ Po podlaczeniu pod kompa okazalo sie ze jest uszkodzona pompa kupilem nastepna i wymienilem, lecz kontrolki sie nadal palily,poszperalem na forum i dowiedzialem sie ze moze to byc wina nieskalibrowanego czujnika kata, prob bylo nascie jedyne co wyskakiwalo to to: Angle Sensor Fault (co by wskazywalo na uszkodzony czujnik G85) Teraz pyt. czy taki blad wskazuje na zla pozycje tego czujnika czy jest on rzeczywiscie uszkodzony? Jak jest uszkodzony to czemu nie mialem tego bledu wczesniej ? Wczoraj nie wytrzymalem i wykrecilem dziada, przejscia na tasiemce ok, elektronika wygladala ok, nie wiem czemu ale na jego obudowie jest data z 2006 (zdj 1) a auto jest z 2004 wiec juz byl wymieniany. Co udalo mi sie zauwazyc to to ze czegos mi w nim brakuje wyrwany plastik, pod krotym w srodku znajduje sie optyczny czujnik, obok duzego niebieskiego kondensatora po prawej str. (zdj 2 i 3) zdj 1 zdj 3 zdj 2 a tutaj mala dygresja pasiek przerobony dla mojego syna ps. tak sobie traz mysle czy nie trzeba programowac nowo zalozonej pompy ABS ?? bardzo prosze o jakakolwiek pomoc pozdrawiam Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 22 Maja 2008 Jeżeli po wymianie pompy nie powracają błędy dot. niej to powiedzmy, że z nią jest OK. Jednak po zdjęciu taśmy trzeba ją zakodować, być może poprzedni właściciel też tego nie zrobił.Jeżeli masz komputerek i pełny program vag-owski to sobie z tym poradzisz. Na początek weź czystą szmatkę i dokładnie oczyść z kurzu środek tej taśmy, i tak masz ją rozebraną, zwłaszcza elektrody. potem złóż ją do kupy i ustaw jej środkowe położenie, żółty punkcik w oczku (2 obroty i "troszkę") Przed montażem taśmy i kierownicy bardzo ważne jest by koła były ustawione do jazdy na wprost. Kiedy wszystko złożysz, możesz brać się za kodowanie. i w tym momencie odsyłam Cię do lektury: pierwsza druga i to powinno Ci wystarczyć Pozdrawiam i miłej zabawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #3 Napisano 30 Lipca 2010 Witam... Chce oddac sterownik ABSu do regeneracji i nie wiem jak go zdemontowac... Czy musze cala pompe odkrecac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavlo555 Zgłoś #4 Napisano 3 Stycznia 2012 Witam U mnie problem z ESP wygląda następująco: Od jakiegoś czasu zapala się niregularnie kontrolka od ESP (Nie zauważyłem,żeby miał na to wpływ jakiś czynnik-pogoda, prędkość, itp.)Zapala się po przejechaniu kilku metrów, kilku kilometrów albo wcale.Nawet jeśli się zapali to po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu działa normalnie(zapala się na chwilę i gaśnie tak chyba powinno być?).jednak po ruszeniu albo się znowu zapali albo nie itd... I teraz sprawa wygląda tak: Byłem dzisiaj u mechanika i na VAGu nic nie wyszło -0 błędów muszę jednak zaznaczyć,że kontrolka na desce się nie paliła, kazał mi przyjechać jak się zapali i wtedy nie gasić silnika-ponowne podłączenie i wyskakuje błąd 778 czujnik skrętu koła kierownicy G85.Diagnoza mechanika-uszkodzony czujnik -wymiana 1200zł Mam teraz pytanie czy od razu wymieniać, czy warto coś jeszcze sprawdzić ,żeby mieć 100% pewność ? Dodam,że w zawieszeniu słychać jakieś delikatne stuki ale mechanik mówi, że to nie ma wpływu na ten czujnik... passat 2003 rok,130 KM Dzięki z góry za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujaszko Zgłoś #5 Napisano 3 Stycznia 2012 WitamU mnie problem z ESP wygląda następująco: Od jakiegoś czasu zapala się niregularnie kontrolka od ESP (Nie zauważyłem,żeby miał na to wpływ jakiś czynnik-pogoda, prędkość, itp.)Zapala się po przejechaniu kilku metrów, kilku kilometrów albo wcale.Nawet jeśli się zapali to po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu działa normalnie(zapala się na chwilę i gaśnie tak chyba powinno być?).jednak po ruszeniu albo się znowu zapali albo nie itd... U mnie było podobnie. Jak zapali się kontrolka ESP sprawdź czy palą ci się światła stop. Jeśli nie to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik hamulca. Ja wymieniłem na nowy i jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavlo555 Zgłoś #6 Napisano 3 Stycznia 2012 WitamU mnie problem z ESP wygląda następująco: Od jakiegoś czasu zapala się niregularnie kontrolka od ESP (Nie zauważyłem,żeby miał na to wpływ jakiś czynnik-pogoda, prędkość, itp.)Zapala się po przejechaniu kilku metrów, kilku kilometrów albo wcale.Nawet jeśli się zapali to po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu działa normalnie(zapala się na chwilę i gaśnie tak chyba powinno być?).jednak po ruszeniu albo się znowu zapali albo nie itd... U mnie było podobnie. Jak zapali się kontrolka ESP sprawdź czy palą ci się światła stop. Jeśli nie to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik hamulca. Ja wymieniłem na nowy i jest ok to już przerabiałem czujnik wymieniłem-komunikat zniknął(engine work shop był wtedy) błędy poznikały a z ESP nadal się nieraz zapala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 3 Stycznia 2012 a z ESP nadal się nieraz zapalamoże wina czujnika skrętu lub taśmy przy kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #8 Napisano 4 Stycznia 2012 a z ESP nadal się nieraz zapalazwróć uwagę, czy mrugnie na prostej, czy na skręcie z gazem, lub bez ..Jakieś błędy w sterowniku ? Problem może wcale nie mieć nic wspólnego z elektroniką, a np. z oponami, lub zbieżnością. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach