Skocz do zawartości
matviey

Spadek Mocy, wyniki testu, prosze o diagnoze !

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, udalo mi sie zrobic test auta zlaczem diagnostycznym. Urzadzenie bylo firmy bosch za

zekomo duuze pieniadze, takie zielone pudło (jak to bosch).

na poczatku odswierze problem:

 

VW passat B5 rok2000 1.9 TDI 85Kw 115KM ATJ przebieg 78 tys mil co daje chyba okolo 130 tys km

 

samochod ma spadek mocy.

osiaga predkosc 0-100km/h w 18 sekund

predkosc maksymalna 160km/h

czwarty i piaty bieg kreci sie maxymalnie do 3900 tys. obrotow

od 100km/h do 160km/h przyspiesza baaardzo powoli.

 

od zakupu auta zostal wymieniony olej, filtr paliwa, oleju, powietrza i pylkowy do klimatyzacji. Dodatkowo zostal wyczyszczony EGR. i mineło 2000 mil od zakupu.

 

Spalanie samochodu aktualnie okolo 5.7l/100km

 

Poniżej beda zdjecia z przeprowadzonego testu, ale narazie opisze jak to się odbywało.

 

Odziwo nie bylo zadnych bledow w komputerze, zadnych.

 

Na postoju:

Kolo najpierw sprawdzil wtryski i powiedzial ze jest ok.

potem sprawdzil spalanie a potem sprawdzil cisnienie powietrza i tez stwierdzil ze jest ok.

 

Potem przejechalismy sie, ja prowadzilem auto wiec nie widzialem ekranu tego komputera, ale poprosilem go zeby robil zrzuty ekranu.

Mialem ostro prowadzic samochod, przyspieszac na kazdym biegu, redukowac, chamowac i zas przyspieszac. Osiagnelismy predkosc max ok 110km/h (bo to byl teren zabudowany).

 

Potem kolo sie zatrzymal i odłączył kabel od przepływomierza i drugi kabel od urzadzenia ktore jest zaraz obok, jakis zawór (powiedział).

 

I znów ostra przejazdzka.

Odziwo samochod zachowywał się identycznie, ani nie mocniejsze ani nie słabsze. w prowadzeniu było identycznie takie same.

 

Jakie były odczyty z kompa to są screeny poniżej.

 

Gosc postawil diagnoze ze wg niego jest cos nie tak z redukcja spalin, powiedzial ze turbo spreza mocno, ze przepływomiez nie wykazuje oszustw, tylko ma male cisnienie powietrza w miejscu mieszania sie ze spalinami. Jego diagnoza: padniety EGR.

 

Na to ja odłączyłem przewod podcisnienia od egra zaslepilem go srubka i zacisłem obejmą.

i znow ostra przejazdzka:

 

auto zachowywało się znów identycznie, tak jak przed całą zabawą. Ani nie szybsze ani nie wolne, nie mocniejsze i nie słabsze.

 

(zaczołem się zastanawiać czy w mojim aucie wogóle jest komputer a te wszystkie kable tylko

dla picu są wsadzone hehehe)

 

Tyle co mam do powiedzenia.

teraz ponizej sa screeny z testu, gdyby jakosc byla fatalna, to te same zdjecia sa w dobrej jakosci pod tym adresem.

http://www.maciek.pepek.pl/passat/

 

Proszę o diagnozę, co zrobić.

A przy okazji, gdzie znajduje się zawór N75 ??

 

1: porownanie ilosciowe wtryskow.JPG

porownanie%20ilosciowe%20wtryskow.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość matviey#

Przepraszam, ale pisząc tego posta, nie udało mi się załadować wszystkich okien z przeprowadzonego testu. Proszę je zobaczyć pod adresem: http://www.maciek.pepek.pl/passat/

 

Za utrudnienia przepraszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wedlug tego dzwinego komputerka wg mnie padnieta jest przeplywka jak i zawor n75.

 

Przeplywka wartosc wymagana jest 800 i ponad a ty masz 500 czyli przeplywka padla calkowicie i komputer ustawil trym awaryjny 500.

 

Turbo przeladowywuje wiec albo zapieczone kierownice albo n75 nawala.

 

Jak nie mieskzasz daleko od westbury, trowbridge, bath to podjedz kiedy zrobimy testy normalnym vagiem com. I wtedy bedzie wiadomo co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj Passat ma się już znakomicie. Uszczelki pod EGR w serwisie w Navan 3 euro, Zawor n75 w serwisie VW w Navan 170euro, Nowy przeplywopmierz powietrza BOSCH 350euro, regenerowany 170euro a 120 kosztuje gdy dasz stary uszkodzony w rozliczenie. Nowy regenerowany ma 2 lata gwarancji. Wymienilem to wszystko i auto ma takiego kopa ze az sie boje jezdzic. Nie sadzilem ze to moze tak pomoc.

Dziekuje wszystkim za pomoc. Egr wyczyscilem i przeplywomierz zamienilem sam, wymiana zaworu n75 (sama usluga) w Bosch Service w Trim od 50-100euro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności