Pycio Zgłoś #1 Napisano 16 Czerwca 2006 Witam! Jeżdżę Passatem Kombi 1,9 D z 1991 i od jakiegoś zauważyłem, że w wentylator włącza się pomimo "niskiego" wskazania temperatury na desce rozdzielczej, choć nie jest to regułą. Zdarza się, że włącza się przy 90 stopniach a czasem w okolicach 100 (czyli jak w książkach piszą). Na początku użytkowania wszystko działało poprawnie. Czy przejmować się, że wentylator włącza się wcześniej niż powinien? Co może być przyczyną? termostat? czujnik temperatury? a może jeszcze coś innego? Jak juz pisze to na całego. Mam jeszcze jeden problemik. Otóż jak zapalę silnik to nie chcą mi zgasnąć kontrolki: ładowania i hamulca. Kontrolka ładowania gaśnie po mocniejszym dodaniu gazu (i potem juz jest OK). Pasek alternatora był wymieniany na jesień (poprzedni zaczynał ślizgać). Kontrolka hamulca gaśnie po przejechaniu dobrych 500- 600 metrów. Dzieje się tak zwłaszcza jak odpalam go rano. Poziom płynu hamulcowego w normie (oczywiście hamulec ręczny zwolniony). Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam Kuba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 16 Czerwca 2006 No cóż, wypadałoby wykręcić czujnik załączający wentylator, podłączyć do miernika, część znajdującą się w chłodnicy zanużyć w kąpieli, powoli podgrzewać i kontrolować jego temperatury załączania I i II biegu. Jeśli temperatura będzie za niska, to zamiast wody zastosuj płyn do chłodnic ewentualnie, czego nie polecam, olej silnikowy. Dla pewności próby przeprowadź kilka razy. Kontrolka ładowania to za krótkie szczotki a w ostateczności uszkodzony regulator. Jednak stawiam, że przynajmniej jedna z nich po wymontowaniu regulatora napięcia wystaje tylko 5mm, co kwalifikuje obie szczotki do wymiany. Jeśli chodzi o kontrolkę hamulców, to dolej jeszcze trochę płynu (max). Być może powoduje to sam włącznik znajdujący się pod dźwignią hamulca ręcznego, kończąca się okładzina a w ostateczności jakieś sporadyczne połączenie przewodu sygnałowego z masą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trombalski Zgłoś #3 Napisano 19 Stycznia 2010 witajcie. minelo troszke czasu od podjecia temtu ale moze ktos mi odpowie na moj problem. wczoraj wymienilem termostat na verenta. passat 90km, 1,9tdi 95r. temrostat 87stopni. u mechanika auto osiagnelo 90stopni. super. ale do czasu. dzis rano juz tak nie bylo przejechalem 100km i nic nawet 70stopni. na postoju po 15minutach dostal 85stopni ale po ruszeniu spadla temp. nie wiem na co stawiac teraz. termostat wadliwy choc nowy? ktos podpowiadal ze moze wentylator wlacza sie za szybko i chlodzi zanim termo sie otworzy. z drugiej strony dolny waz przy chlodnicy i sama chlodnica zimna silnik cieply. co proponujecie? odlaczyc czujnik wentylatora i czekac ? prosze o rade bo zmeczylo mnie to juz... pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszczolek Zgłoś #4 Napisano 20 Stycznia 2010 dzis rano juz tak nie bylo przejechalem 100km i nic nawet 70stopni. na postoju po 15minutach dostal 85stopni ale po ruszeniu spadla temp. nie wiem na co stawiac teraz. termostat wadliwy choc nowy? Bardzo możliwe. Kiedyś załóżyłem nowy sprawny termostat i nie działał. Wymieniłem na nowy firmy wahler i działa bez problemów do teraz. ktos podpowiadal ze moze wentylator wlacza sie za szybko i chlodzi zanim termo sie otworzy. chłodzenie chłodnicy zanim termostat się otworzy nie ma znaczenia bo w chłodnicy jeszcze nie ma ciepłej wody z małego obiegu z drugiej strony dolny waz przy chlodnicy i sama chlodnica zimna silnik cieply. co proponujecie? wygląda jakby termostat się nie otwierał wogóle. Proponuje odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego wrzucić termometr z podziałką do 100 stopni conajmniej. Załączyć silnik i obserwować co się będzie działo. Czy temperatura na termometrze jest taka jak temperatura na desce (bo może przekłamywać). Czy jak zaobserwujesz temperaturę około 87 stopni to czy dolny wąż od chłodnicy zaczyna się ogrzewać. Jeśli temperatura osiągnie 95 stopni a dolny wąż będzie zimny to nie otwiera się termostat - do wymiany. Jeśli robi się ciepły sprawdź czy prawidłowo włączają Ci się wentylatory na chłodnicy. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trombalski Zgłoś #5 Napisano 20 Stycznia 2010 Dzieki za rady pszczołek. musze załatwić termometr. gdy termostat sie wcale nie otwiera to czy silnik nie powinien właściwie mieć wyższej temperatury? bliskiej 90 kilku stponi? drugi obieg otwiera sie po to aby zmniejszyc temp silnika, ale co jesli nie jest on gorący, nie dogrzany?.. czy jakies zabrudzenie w ukladzie o ile jest może za to odpowiadać blokując jakiś element? gdyby tak było to silnik by się przegrzewał... nie rozumiem bo nie widze logiki.ech... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciyk Zgłoś #6 Napisano 20 Stycznia 2010 Gdyby termostat się w ogóle nie otwierał to silnik powinien mieć wyższą temperaturę, może czujnik przekłamuje, najlepiej byłoby sprawdzić termometrem i porównać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach