Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich szanownych forumowiczów! w zwiazku z faktem iz zabrałem się za montaż klimy do mojego passata b4 który posiada układ thermotronic nasówa sie pytanie czy jedno z drugim bedzie współdziałać, mam nadzieję że będzie. jestem już po montażu chłodnicy od klimatyzacji jakoś mi sie udało to spiąć także pod dechą już wszystko ułozone pozostało spiąc elektrykę w komorze silnika oraz w tablicy bezpieczników - bedę musiał sie udac do jakiegoś fachowca w tej kwestji.pozdrawiam jeszcze raz wszystkich, ciekawe co z tego wyjdzie????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obeszło się bez fachowców poradziłem sobie z montażem i pospinaniem elektrycznie efekt opłacalny

Pozdrawiam i polecam montaż wszystkim wahającym się z montażem!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może podziel się wrażeniami, bo ja też mam thermotronic a mam możliwość kupna klimy manualnej za dobrą kasę :) bo rozumiem że kupiłeś manualną? i połączyłeś ją z thermotronic tak że utrzymuje zadaną temperaturę? Wymieniałeś cały ten "komin" w którym siedzi wentylator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak chłodnica nagrzewnicy została a dołożyłem chłodnicę klimy, dużo zabawy deska musi wylecieć wywiercanie otworów w karoserii pod mocowanie chłodnicy klimy najlepiej miec drugi samochód na części do przełożenia kpl klimy bo coś zawsze moze brakowac jak kupujesz niby kpl klimę

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to w sumie z połączenia klimy manualnej z thermotronic otrzymujemy climatronic z tym że bez wyświetlacza :) dzięki za info. Wiem że roboty dużo i rzeźby też ale efekt zapewne warty zachodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki napiszcie z czego składa się thermotronik... na mój gust to wystarczy czujnik, element nastawczy i siłownik co będzie ustawiał nagrzewnicę ale nie wiem jak to w oryginale jest.... jestem elektrykiem i kabelków się nie boję a chciałbym do zbroić auto z klimą o taki wynalazek.....

widziałem ze sam nastawnik to koszt poniżej 100 zł, czujnik już raz dorabiałem do VW to zostaje tylko siłownik... jeśli się mylę to napiszcie proszę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp. zewnętrznej nad wentylatorem, czujnik temp. wewnętrznej z wentylatorkiem koło radia, pokrętło temperatury z potencjometrem (nie linka), nastawnik klapy, komputerek sterujący

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jeszcze jest komputerek.. a myślałem że elektronika siedzi w tym pokrętle bo na allegro widziałemże jest tam spore skomplikowane pudełko.. Na elektrodzie znalazłem materiał na temat tego nastawnika..

a jeżeli chodzi o czujnik temp zewnętrznej to siedzi tam gdzie czujnik temp do klimy? - ten nad klapą filtra przeciwpyłkowego.

zobaczymy czy da się gdzieś namierzyć komplet.

dzieki za szybką odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie patrzyłeś na te pokrętła od golfa co są teraz na allegro, w passku to trochę inaczej wygląda bo nie kojarzę żeby siedziało tam takie bydle w postaci tego czarnego pudełka za pokrętłami, więc pewnie jest umieszczone w innym miejscu. Bo coś musi tym sterować.

Czujnik temp. zewn. jest pod kratką wlotu powietrza do dmuchawy pod maską, taki plastikowy pręcik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazłem na elektrodzie opis tego panelu ale teraz forum ma jakiś problem.. może później ruszy to podam link.

swoją drogą znalazłem panel z passata ale faktycznie wyglada jak by był bez tego pudła - a to pudło chyba wystarczy za sterownik bo idea tego ustrojstwa nie jest wielce górnolotna... taki o regulator.. tyle że fajnie zabudowany. Same to ze ma sprzężenie od temperatury zewnętrznej śwwiadczy o tym że nie jest znowu taki prostacki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znalazłem na elektrodzie opis tego panelu ale teraz forum ma jakiś problem..

jak masz link to wchodzisz w google i wklepujesz

cache:http://twój.link 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zrozum mnie źle ...forum elektrody miało i ma dziś jakiś problem a linków nie trzymam (działam bez historii) bo zawsze można znaleźć na nowo jeśli się wie gdzie...

(pod warunkiem ze strona nie padnie) jak ruszy to podam - zresztą nie sztuka wpisać na eletrodzie thermotronic ;)

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=277153&highlight=thermotronic&sid=7a750cb959a949558c7cdd6533160dac

jak kto nie ma konta na elektrodzie to fotka poniżej (mam nadzieję ze kolega Janusz z elektrody się nie obrazi

 

ale właśnie on też pisze że moduł jest pod panelem nawiewów (chyba ze w B3 jest inaczej jak w B4)

1therm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zatarła mi sie sprężarka od klimy i na razie jeżdzę bez klimy ale idzie lato...

chciałbym zmienić zwykły climatronik na taki z przyciskiem ECON jest to możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ormowiec

 

Climatronic jest ładniejszy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu .. trochę czasu upłynęło - założyłem thermotronic do klimy i podoba mi się to rozwiązanie.

Zimą mi trochę za mocno grzało (za wysoka najniższa temperatura - kwestia gustu) ale zmieniłem parametry i jest ok.

rozwiązanie tańsze i prostrze od climatronika - a co najważniejsze dla mnie da sie dobudować za parę złoty a nie za pareset złoty i bez rozkręcania całego auta - ja zamontowałem sam w 2 może 3 godziny na spokojnie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko mam czy thermotronic reguluje predkośc wentylatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, tylko klapa ciepło-zimno

 

---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:34 ----------

 

(za wysoka najniższa temperatura - kwestia gustu)

hmmm. jeśli dasz pokrętło na max w lewo (18) to przełącza na zimne obojętnie jaka jest temperatura w środku, analogicznie max w prawo (ciepłe). Za pokrętłami jest centralka, prawdopodobnie na przekładni między pokrętłem a centralką masz o parę ząbków przestawione w stronę ciepła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie - to nie to-jak auto nocuje pod chmurką przy -10 a minimalna temperatura do nastawienia to +18 to przy rozgrzewaniu samochodu nagrzewnica idzie na fulli dosłownie pali powietrze praktycznie aż osiągnie wymaganą temperatrę - jak wejdziesz do auta w kurtce to +18 to za duzo i na krótkiej trasie nie wygodne - przerobiłem układ tak ze trzyma minimum +10 stC zamiast 18 i stał się bardziej "user friendly". mniej agresywnie się rozgrzewa bo mniejsza odchyłka temperatury i nie cierpią na tym moje drogi oddechowe....

MOże przy climatroniku - który reguluje też wentylator - system tatk podciąga wentyaltor ze powietrze się tak nie przegrzewa na nagrzewnicy i powietrze się nie przesusza.

mi odpowiada rozwiązanie z niższą minimalną temperaturą. -może taki emoje subiektywne odczucia -ogólnie jestem z thermotronika zadowolony czy latem czy zimą nie wymaga kontroli temperatury co np przy dziecku w aucie dla mnie jest ważne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się rozumiemy ;-)

jak ustawisz sobie jakąś temperaturę oprócz skrajnych położeń, np. 20 stopni, to rzeczywiście grzeje na max dopóki nie osiągnie temperatury a potem skręca i podtrzymuje ją, w sumie mi się podoba bo ciepło w łapki i w kabinie raz dwa robi się przyjemnie :) natomiast powinno być tak, że jeśli sobie dasz pokrętło do końca w lewo, to klapa jest non stop otwarta na zimne powietrze (obojętnie ile w środku i na zewnątrz), na max w prawo - cały czas ustawione na max. ciepło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ano oczywiście.... jest jak mówisz....

tylko że mmnie to szybkie rozgrzewanie wykańczało śluzówki - jakieś moje nadwrażliwości;).. <lol>

jak User wie jak działa układ to sama przyjemność z niego korzystać.

Ja sobie poprostu dorobiłem zakres zimowy - obniżony o jakieś 10 stC - zazwyczaj jeżdżę ciepło ubrany zimą i te 18 jak mówiłem było mi za dużo... latem przełącze sobie pstryczek i będzei jak było czyli 18 do 28 jeśli się nie mylę ( nie mam skali na pokrętełku bo b4 chyba prawie wcale nie miały thermotronika - mam układ z b3)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności