Skocz do zawartości
zwkrz

Turbina i zawór ? 101KM 1.9 TDI 2002 r.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od razu piszę, że nie znam się a z tego co usłyszałem od mechanika wynika, iż po podłączeniu pod VAG mam niesprawny zawór regulujący ciśnienie przy turbinie. Zamiast pełnej mocy jest trochę mułowaty ( chyba też dużo pali w/g mnie po mieście - 10l/100km, mimo że jeżdżę spokojnie tym automatem ) a ciśnienie w/g niego idzie w większości w przewód. Co to jest za ten zawór ? Czy można go samemu wymienić / przeczyścić ?? czy też jak on sugeruje, dać wszystko do naprawy / regeneracji łącznie z turbiną ???

Miałem już tak raz, że dałem pełny gaz, obroty > 2000 i żadnej reakcji. Dobrze było dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.

 

dzięki za ewentualne wskazówki,

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie w SZUKAJKE o zaworze N75, bo chyba o niego chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wpisz sobie w SZUKAJKE o zaworze N75, bo chyba o niego chodzi.

 

 

ok, można go wyczyścić czy tylko wymiana ?

jeszcze jedno zapomniałem dodać, na turbinie na górze jest chyba zawór z wężykami (coś na kształt regulatora podciśnienia) czy też on odpowiada za sterownie początkiem doładowania powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, można go wyczyścić czy tylko wymiana ?

jeszcze jedno zapomniałem dodać, na turbinie na górze jest chyba zawór z wężykami (coś na kształt regulatora podciśnienia) czy też on odpowiada za sterownie początkiem doładowania powietrza?

 

Co do czyszczenia bądź wymiany, to nie jestem ci w stanie powiedziec, bo raczej (patrząc w avatar) większe pojęcie mam o benzyniakach, tak więc musisz sobie doczytac - na pewno jest taki przypadek opisany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spalenie raczej ok, ten automat tyle pali w miescie tez mam ten automat. zreszta zobacz w ksiazce serwisowej vw podaje ze w miescie pali 9,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, to dobrze bo to dzisiaj 10l a tak średnio 7-9

 

ale wracając do tematu :

 

można go wyczyścić czy tylko wymiana ?

jeszcze jedno zapomniałem dodać, na turbinie na górze jest chyba zawór z wężykami (coś na kształt regulatora podciśnienia) czy też on odpowiada za sterownie początkiem doładowania powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm, to dobrze bo to dzisiaj 10l a tak średnio 7-9

 

ale wracając do tematu :

 

można go wyczyścić czy tylko wymiana ?

jeszcze jedno zapomniałem dodać, na turbinie na górze jest chyba zawór z wężykami (coś na kształt regulatora podciśnienia) czy też on odpowiada za sterownie początkiem doładowania powietrza?

 

Na turbinie masz gruszkę która podnosi sztangę kierownic w turbinie.

Zawór N75 można spróbować wyczycić, ktoś to robił na forum są zdjęcia.

Trzeba kopułkę odciąć, trochę zdolności manualnych się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na turbinie masz gruszkę która podnosi sztangę kierownic w turbinie.

Trzeba kopułkę odciąć, trochę zdolności manualnych się przyda.

 

 

Co to znaczy - "odciąć" ? - zdjąć ? i wyczyścić ?, sorry ale potocznie można zrozumieć wszystko :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

twój zawór składa się z części czarnej i białej kopułki otoczonej aluminiową opaską. Żeby się dobrać do zaworu N75 trzeba tą opaskę odciąć delikatnie i wtedy kopułka schodzi i czyścisz. Niestety opaski ponownie nie założysz i trzeba skleić kopułkę do czarnej części tak żeby było szczelne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety opaski ponownie nie założysz i trzeba skleić kopułkę do czarnej części tak żeby było szczelne.

 

dzięki bardzo

 

jaki klej polecasz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytaj dokładnie. Ty masz ten pierwszy na zdjęciach. To najbardziej rojaśni sytuację http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

 

 

... dzięki kolego, mnie od ilości postów na temat zaworka N75 już się plącze a konkretna odpowiedź z linkiem jest w takich przypadkach bardzo wskazana.

Ja w wolnym czasie po niedzieli wezmę się za to i zobaczę co mi wyjdzie. Bo cały czas mam wrażenie, że te 101KM nie osiągam w moim pasku a jak dam mu kopa to po paru minutach jak zwolnię to nie mam czym jechać !!! Mam też nadzieję, że nie dam się oszwabić mechanikom i jeśli to nie pomoże to sam wyczyszczę następnie turbinę ( post ze zdjęciam jak to zrobić już mam !!! ) Mechanik za mój objaw stwierdził, po "znajomości" (sic!), za naprawę od 500 do 1000 zł. - turbina pada

W poniedzialek podlączam go ponownie pod VAG-a. Ten sam mechanik naprawił w nim główne łącze CAN i podobno się łączył, tylko że jak podjechalem do innego to już się nie dało !!!! brak połączenia z kompem, ciekawe co powie na to w poniedziałek - naprawione a nie działa !

 

 

 

A tak z ciekawości, czy turbina z silnika 110KM pasuje do mojego 101 KM ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki nakonr ! oraz tym którzy pisali jak się dobrać do tego N75 i "gruszki":20:

 

Wyczyściłem, założyłem N75 - sam :D a pod "gruszkę" napsikałem WD40. Podnosiłem sztangę pod "gruszką" ale śrubokrętem chyba w zakresie 1,5 cm lub coś koło tego. Niestety ręką sztangi nie dałem rady ruszyć. Czujnik N75 zmierzyłem i miał 16,7 ohm.

Autko dostało kopa i zdecydowanie lepiej chodzi. Ale jak przekroczyłem grubo ponad 4000 obrotów to znowu wszedł w serwis :-(

Czy myślicie aby czyścić "kierowniczki" ???? Narazie jak mu gazuję tak do 4tyś. to ma w końcu "kopa" ale nie wiem czy rozbierać turbo ? czy te "kierowniczki" się same rozruszają czy ... ? czyścić ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak go będziesz przeganiał i to nic więcej nie pomoże, to niestety czyszczenie turbiny Cię czeka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kall77

mialem ten problem w moim autku.

po przekroczeniu 3000 obrotow dostawal mula i silnik prscowal w awaryjnym.auto jezdzilo bez turbiny.za kazdym razem po wylaczeniu silnka i nie przekroczeniu 3tys obrotow jezdzil normalnie a pozniej znowu mul.

zawor mozna wyregulowac a jesli sie nie da wymienic co nie zajmuje duzo czasu i kosztowalo mnie 300pln.turbina raczej powinna byc ok.

u mnie teraz autko smiga ok.serwis calej turbiny i podzespolow to koszt od 800pln ale nie sadze zeby to turbina a ktorys z zaworow sterujacych.

 

w lublinie jest 2 servisy ktore zajmuja sie rurbo i sa na prawde dobrzy

REM poland.mi zdobili w pare godzin.jak masz kod bledu to mozna to sprawdzic w ksiazce

z bledami i mechanik ktory ma jakies pojecie o turbinach nie powinien miec problemu ze znalezieniem przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
....ale nie sadze zeby to turbina a ktorys z zaworow sterujacych.

 

które jeszcze można przejrzeć ? bo ja sorry ale nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kall77

po podlaczeniu do kompa powinno pokazac kod bledu.u mnie byl to ten ktory opisales.

w oktavi regulacja zajela pol godziny ale to byl servis od turbin i od razu wiedzieli co jest grane.zawor o ktorym mowilem jest zaraz kolo turbiny.niech zobaczy i sprawdzi to ktos kto sie zna.naprawa tego akurat nie jest droga.moze rownierz przeplywomierz szfankowac?to mozna rownierz sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.... zawor o ktorym mowilem jest zaraz kolo turbiny... .

 

 

ale co to za zawór ??

ja u siebie miałem tylko błąd standardowy, czyli "przeładowanie ciśnienia"

ale ja swój N75 już naprawiłem i śmiga :-) chyba że o nim piszesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kall77

jesli tak to pewnie ten.zazwyczaj-podobno-najczesciej wlasnie z tym zaworem sa problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak mialem to samo ponad 3 tys obrotów i TRYB AWARYJNY za kazdym razem wyskakiwal blad 17965 okazalo sie ze to wina uszczelki przy interculerze, dolot/wylot wybite byly gumki trzymajace intercooler i sie ruszał i to przedmuchalo uszczelke koszt w ASO 12.04 zl za szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności