Skocz do zawartości
zwkrz

Turbina i zawór ? 101KM 1.9 TDI 2002 r.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od razu piszę, że nie znam się a z tego co usłyszałem od mechanika wynika, iż po podłączeniu pod VAG mam niesprawny zawór regulujący ciśnienie przy turbinie. Zamiast pełnej mocy jest trochę mułowaty ( chyba też dużo pali w/g mnie po mieście - 10l/100km, mimo że jeżdżę spokojnie tym automatem ) a ciśnienie w/g niego idzie w większości w przewód. Co to jest za ten zawór ? Czy można go samemu wymienić / przeczyścić ?? czy też jak on sugeruje, dać wszystko do naprawy / regeneracji łącznie z turbiną ???

Miałem już tak raz, że dałem pełny gaz, obroty > 2000 i żadnej reakcji. Dobrze było dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.

 

dzięki za ewentualne wskazówki,

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie w SZUKAJKE o zaworze N75, bo chyba o niego chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wpisz sobie w SZUKAJKE o zaworze N75, bo chyba o niego chodzi.

 

 

ok, można go wyczyścić czy tylko wymiana ?

jeszcze jedno zapomniałem dodać, na turbinie na górze jest chyba zawór z wężykami (coś na kształt regulatora podciśnienia) czy też on odpowiada za sterownie początkiem doładowania powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, można go wyczyścić czy tylko wymiana ?

jeszcze jedno zapomniałem dodać, na turbinie na górze jest chyba zawór z wężykami (coś na kształt regulatora podciśnienia) czy też on odpowiada za sterownie początkiem doładowania powietrza?

 

Co do czyszczenia bądź wymiany, to nie jestem ci w stanie powiedziec, bo raczej (patrząc w avatar) większe pojęcie mam o benzyniakach, tak więc musisz sobie doczytac - na pewno jest taki przypadek opisany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach