Gość marcinA Zgłoś #1 Napisano 9 Maja 2008 Witam poniewaz jestem nowy na forum mam kilka pytan na samy poczatku, zaznacze ze sa podobne tematy ale nie o APU. A mianowicie czy silnik APU 1.8t 1999r posiada zmienne fazy rozrzadu w jakiej cenie jest napinacz i lancuszek walkow i czy jest taki sam jak w a4 z tego samego roku i tez z silniczkiem APU lub czy bedzie napinacz i lancuszek pasowal od a4 do pasatta za wszelkie odpowiedzi dziekuje z gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #2 Napisano 9 Maja 2008 podpinam sie do kolegi z góry.dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #3 Napisano 9 Maja 2008 Witam poniewaz jestem nowy na forum mam kilka pytan na samy poczatku, zaznacze ze sa podobne tematy ale nie o APU.A mianowicie czy silnik APU 1.8t 1999r posiada zmienne fazy rozrzadu w jakiej cenie jest napinacz i lancuszek walkow i czy jest taki sam jak w a4 z tego samego roku i tez z silniczkiem APU lub czy bedzie napinacz i lancuszek pasowal od a4 do pasatta za wszelkie odpowiedzi dziekuje z gory Silnik APU , tak jak i inne z rodziny silników benzynowych VW(3B/3BG) nie posiada zmiennych faz rozrządu.Wałki umieszczone w głowicy sterują osobno zaworami ssącymi (I wałek) i wydechowymi ( II wałek). W silnikach 1.8 ( bez turbo) jest zastosowana zmienna długość kolektora dolotowego. Łańcuch wałków rozrządu nr kat 058 109 229B - cena ok 43€ ; napinacz łańcucha rozrządu nr kat 058 109 217B - cena ok. 123€ .Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #4 Napisano 9 Maja 2008 Silnik APU , tak jak i inne z rodziny silników benzynowych VW Z tej wypowiedzi wynika ze zaden nie posiada,a to nie prawda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2008 Z tej wypowiedzi wynika ze zaden nie posiada,a to nie prawda. A który posiada ( 3B i 3 BG )? Jak wiesz to podaj kod silnika Passata 3B/3BG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #6 Napisano 10 Maja 2008 A który posiada ( 3B i 3 BG )?Jak wiesz to podaj kod silnika Passata 3B/3BG. Nie wiem jaki ale czytajac http://www.auto-swiat.pl/artykuly,artykul/Zmienna_faza_rozrzadu,Artykul-20315/ mozna wywnioskowac ze jednak jakies 1,8 posiada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #7 Napisano 10 Maja 2008 Silnik APU , tak jak i inne z rodziny silników benzynowych VW(3B/3BG) nie posiada zmiennych faz rozrządu.Wałki umieszczone w głowicy sterują osobno zaworami ssącymi (I wałek) i wydechowymi ( II wałek). W silnikach 1.8 ( bez turbo) jest zastosowana zmienna długość kolektora dolotowego. Nie wiem jaki ale czytajac http://www.auto-swiat.pl/artykuly,ar...Artykul-20315/ mozna wywnioskowac ze jednak jakies 1,8 posiada jedno przeczy drugiemu to jak to w końcu jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 10 Maja 2008 Heh ja bym tak bardzo nie wierzył we wszystko co jest napisane w prasie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #9 Napisano 10 Maja 2008 A który posiada ( 3B i 3 BG )?Jak wiesz to podaj kod silnika Passata 3B/3BG. Link do aukcji allegro Nastawnik VW 1.8 T(regulator faz rozrządu) - http://moto.allegro.pl/item349764003_nastawnik_vw_1_8_t_regulator_faz_rozrzadu_.html Gdzieś na dysku mam broszurę z obrazkami gdzie pokazane jest jak to ustrojstwo działa i na jakiej zasadzie zmienia fazy rozrządu - broszura tyczy się Passata B5. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #10 Napisano 10 Maja 2008 Oto rys APU napinacza łańcucha rozrządu ; jest taki sam jak na aukcji Alledrogo , nawet nr kat się zgadza ( 058 109 088 -silnik ADR), A tak na marginesie to nazwać sprzedawany element na aukcji można dowolnie.A silniki ze zmiennymi fazami rozrządu należy szukać wśród producentów japońskich i włoskich.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #11 Napisano 10 Maja 2008 SILNIK Zapłon iskrowy, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, wielozaworowy (po pięć zaworów na cylinder) chłodzony cieczą, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Silnik typu AGU Średnica cylindra 81 mm Skok tłoka 86,4 mm Pojemność skokowa 1781 cm3 Stopień sprężania 9,5 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,0...1,4 MPa - minimalne 0,75 MPa Moc maksymalna 110 kW (150 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5700 obr/min Moment maksymalny 210 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1750 obr/min Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na sześciu łożyskach każdy, z wałkiem rozrządu zaworów wydechowych napędzanym paskiem zębatym i wałkiem rozrządu zaworów ssących napędzanym od tylnej końcówki wałka rozrządu zaworów wydechowych łańcuchem jednorzędowym, napinacz paska zębatego samoczynny (hydrauliczny), dwadzieścia zaworów w głowicy (12 ssących i 8 wydechowych), o zmiennych fazach rozrządu zaworów ssących regulowanych zmianą położenia hydraulicznego napinacza łańcucha napędu wałka rozrządu zaworów ssących za pośrednictwem zaworu elektromagnetycznego sterowanego przez elektroniczne urządzenie sterujące w zależności od prędkości obrotowej silnika Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu zaworów wydechowych i pompy cieczy chłodzącej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #12 Napisano 10 Maja 2008 Wazzi jaki jest zródło tego tekstu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #13 Napisano 10 Maja 2008 Wazzi jaki jest zródło tego tekstu? http://www.volkswagen-golf.pl/dane-techniczne/volkswagen-golf-iv/volkswagen-golf-iv-18 Co prawda to golf, ale bardziej chodzi o to ze VW tez sie chyba w to bawil. Dla jasnosci ja sie nie kloce po prostu wpisalem w google zmienne fazy rozrzadu VW, bo tez jestem ciekaw czy w ogole cos takiego mialo miejsce:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #14 Napisano 10 Maja 2008 http://www.volkswagen-golf.pl/dane-techniczne/volkswagen-golf-iv/volkswagen-golf-iv-18 Co prawda to golf, ale bardziej chodzi o to ze VW tez sie chyba w to bawil. Dla jasnosci ja sie nie kloce po prostu wpisalem w google zmienne fazy rozrzadu VW, bo tez jestem ciekaw czy w ogole cos takiego mialo miejsce:) Ja to co do tej pory napisałem w tym temacie opieram na lekturze pisanej obu polskich wydań książek o VW Passacie oraz na lekturze dostępnych mi PDF-ów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #15 Napisano 10 Maja 2008 JurekW, znajdę tylko broszurę dotyczącą Passata B5 to Ci podeślę. Jest tam doskonale opisany ten mechanizm. Na razie musisz mi uwierzyć na słowo że tak po prostu jest. Wytłumaczę Ci zasadę działania tego napinacza który jednocześnie steruje fazami rozrządu: - Otóż, aby zmienić fazę napinacz luzuje łańcuch z góry napinając go bardziej z dołu, dzięki temu zmienia ustawienie wałków rozrządu względem siebie - łańcuch jest krótszy z górnej strony, dłuższy na dole / albo na odwrót. Zmiana rozrządu w wypadku V-Teca Hondy czy VVT-i odbywa się na innej zasadzie. Zwykłe VVT-i steruje tylko jednym wałkiem podobnie jak system w naszych paskach, VVTL-i potrafi już sterować fazami obu wałków i jest to bardziej zaawansowane rozwiązanie. Inni producenci też stosują te rozwiązania aby uzyskać jak największą moc w jak największym zakresie obrotów już od bardzo dawna. // EDIT No i znalazłem broszurę, z tym że opisywał silnik V6 - więc teraz nie dam sobie głowy uciąć że 1.8 też ma zmienne fazy Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #16 Napisano 10 Maja 2008 artuj , widziałem ten rys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #17 Napisano 10 Maja 2008 Dobra, to ja się już nie wymądrzam. Idę się lepiej przejechać gdzieś swoim klekotem Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipmisiek Zgłoś #18 Napisano 10 Maja 2008 Witam a to coś ode mnie:) Silnik benzynowy 1.8 APT, silnik 2.8 . Za pomocą sterowania wałkiem rozrządu są dostosowywane fazy wałka zaworów dolotowych do prędkości obrotowej silnika. Elektrohydrauliczny nastawnik przestawia wałek rozrządu zaworów dolotowych w stosunku do wałka zworów wylotowych. Opóźnienie otwierania i zamykania zaworów zapewnia spokojniejszą pracę silnika na biegu jałowym lub zwiększa moc przy dużej prędkości obrotowej. W zakresie małej i średniej prędkości obrotowej wcześniejsze zamykanie zaworów dolotowych poprawia napełnianie cylindrów i zwiększa moment obrotowy. odpowiedz na pytanie marcinA brzmi : silnik APU nie posiada zmiennych faz rozrządu:( pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jojo_32 Zgłoś #19 Napisano 10 Maja 2008 JurekW powiedz mi do czego twoim zdaniem służy napinacz o którym piszą koledzy wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #20 Napisano 10 Maja 2008 jojo_32, moim zdaniem do tego co w nazwie - mój post nr 3 oraz post 18 napisany przez vipmisiek powinny dać pełną odpowiedź na zadane pytanie.Pozdrowienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach