Skocz do zawartości
Gość marcinA

Czy silnik APU posiada zmienne fazy rozrzadu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcinA

Witam poniewaz jestem nowy na forum mam kilka pytan na samy poczatku, zaznacze ze sa podobne tematy ale nie o APU.

A mianowicie czy silnik APU 1.8t 1999r posiada zmienne fazy rozrzadu

w jakiej cenie jest napinacz i lancuszek walkow i czy jest taki sam jak w a4 z tego samego roku i tez z silniczkiem APU lub czy bedzie napinacz i lancuszek pasowal od a4 do pasatta

za wszelkie odpowiedzi dziekuje z gory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam sie do kolegi z góry.dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam poniewaz jestem nowy na forum mam kilka pytan na samy poczatku, zaznacze ze sa podobne tematy ale nie o APU.

A mianowicie czy silnik APU 1.8t 1999r posiada zmienne fazy rozrzadu

w jakiej cenie jest napinacz i lancuszek walkow i czy jest taki sam jak w a4 z tego samego roku i tez z silniczkiem APU lub czy bedzie napinacz i lancuszek pasowal od a4 do pasatta

za wszelkie odpowiedzi dziekuje z gory

 

Silnik APU , tak jak i inne z rodziny silników benzynowych VW(3B/3BG) nie posiada zmiennych faz rozrządu.Wałki umieszczone w głowicy sterują osobno zaworami ssącymi (I wałek) i wydechowymi ( II wałek). W silnikach 1.8 ( bez turbo) jest zastosowana zmienna długość kolektora dolotowego.

 

Łańcuch wałków rozrządu nr kat 058 109 229B - cena ok 43€ ; napinacz łańcucha rozrządu nr kat 058 109 217B - cena ok. 123€ .Pozdrawiam. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Silnik APU , tak jak i inne z rodziny silników benzynowych VW

 

Z tej wypowiedzi wynika ze zaden nie posiada,a to nie prawda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tej wypowiedzi wynika ze zaden nie posiada,a to nie prawda.

 

A który posiada ( 3B i 3 BG )?

Jak wiesz to podaj kod silnika Passata 3B/3BG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik APU , tak jak i inne z rodziny silników benzynowych VW(3B/3BG) nie posiada zmiennych faz rozrządu.Wałki umieszczone w głowicy sterują osobno zaworami ssącymi (I wałek) i wydechowymi ( II wałek). W silnikach 1.8 ( bez turbo) jest zastosowana zmienna długość kolektora dolotowego.

 

 

 

Nie wiem jaki ale czytajac http://www.auto-swiat.pl/artykuly,ar...Artykul-20315/ mozna wywnioskowac ze jednak jakies 1,8 posiada

 

 

jedno przeczy drugiemu to jak to w końcu jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh ja bym tak bardzo nie wierzył we wszystko co jest napisane w prasie.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A który posiada ( 3B i 3 BG )?

Jak wiesz to podaj kod silnika Passata 3B/3BG.

 

Link do aukcji allegro -> Nastawnik VW 1.8 T(regulator faz rozrządu) - http://moto.allegro.pl/item349764003_nastawnik_vw_1_8_t_regulator_faz_rozrzadu_.html

 

Gdzieś na dysku mam broszurę z obrazkami gdzie pokazane jest jak to ustrojstwo działa i na jakiej zasadzie zmienia fazy rozrządu - broszura tyczy się Passata B5.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto rys APU napinacza łańcucha rozrządu ; jest taki sam jak na aukcji Alledrogo , nawet nr kat się zgadza ( 058 109 088 -silnik ADR), A tak na marginesie to nazwać sprzedawany element na aukcji można dowolnie.A silniki ze zmiennymi fazami rozrządu należy szukać wśród producentów japońskich i włoskich.Pozdrawiam.:)

napinaczwakarozrzduapuzr9.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SILNIK

 

Zapłon iskrowy, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, wielozaworowy (po pięć zaworów na cylinder) chłodzony cieczą, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Silnik typu AGU

Średnica cylindra 81 mm

Skok tłoka 86,4 mm

Pojemność skokowa 1781 cm3

Stopień sprężania 9,5

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,0...1,4 MPa

- minimalne 0,75 MPa

Moc maksymalna 110 kW (150 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5700 obr/min

Moment maksymalny 210 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1750 obr/min

 

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na sześciu łożyskach każdy, z wałkiem rozrządu zaworów wydechowych napędzanym paskiem zębatym i wałkiem rozrządu zaworów ssących napędzanym od tylnej końcówki wałka rozrządu zaworów wydechowych łańcuchem jednorzędowym, napinacz paska zębatego samoczynny (hydrauliczny), dwadzieścia zaworów w głowicy (12 ssących i 8 wydechowych), o zmiennych fazach rozrządu zaworów ssących regulowanych zmianą położenia hydraulicznego napinacza łańcucha napędu wałka rozrządu zaworów ssących za pośrednictwem zaworu elektromagnetycznego sterowanego przez elektroniczne urządzenie sterujące w zależności od prędkości obrotowej silnika

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu zaworów wydechowych i pompy cieczy chłodzącej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wazzi jaki jest zródło tego tekstu?:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wazzi jaki jest zródło tego tekstu?:confused:

http://www.volkswagen-golf.pl/dane-techniczne/volkswagen-golf-iv/volkswagen-golf-iv-18

 

Co prawda to golf, ale bardziej chodzi o to ze VW tez sie chyba w to bawil. Dla jasnosci ja sie nie kloce po prostu wpisalem w google zmienne fazy rozrzadu VW, bo tez jestem ciekaw czy w ogole cos takiego mialo miejsce:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://www.volkswagen-golf.pl/dane-techniczne/volkswagen-golf-iv/volkswagen-golf-iv-18

 

Co prawda to golf, ale bardziej chodzi o to ze VW tez sie chyba w to bawil. Dla jasnosci ja sie nie kloce po prostu wpisalem w google zmienne fazy rozrzadu VW, bo tez jestem ciekaw czy w ogole cos takiego mialo miejsce:)

 

Ja to co do tej pory napisałem w tym temacie opieram na lekturze pisanej obu polskich wydań książek o VW Passacie oraz na lekturze dostępnych mi PDF-ów.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JurekW, znajdę tylko broszurę dotyczącą Passata B5 to Ci podeślę. Jest tam doskonale opisany ten mechanizm. Na razie musisz mi uwierzyć na słowo że tak po prostu jest.

 

Wytłumaczę Ci zasadę działania tego napinacza który jednocześnie steruje fazami rozrządu:

- Otóż, aby zmienić fazę napinacz luzuje łańcuch z góry napinając go bardziej z dołu, dzięki temu zmienia ustawienie wałków rozrządu względem siebie - łańcuch jest krótszy z górnej strony, dłuższy na dole / albo na odwrót.

 

Zmiana rozrządu w wypadku V-Teca Hondy czy VVT-i odbywa się na innej zasadzie. Zwykłe VVT-i steruje tylko jednym wałkiem podobnie jak system w naszych paskach, VVTL-i potrafi już sterować fazami obu wałków i jest to bardziej zaawansowane rozwiązanie. Inni producenci też stosują te rozwiązania aby uzyskać jak największą moc w jak największym zakresie obrotów już od bardzo dawna.

 

// EDIT

No i znalazłem broszurę, z tym że opisywał silnik V6 - więc teraz nie dam sobie głowy uciąć że 1.8 też ma zmienne fazy :D

 

vvt_1.JPG

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

artuj , widziałem ten rys.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to ja się już nie wymądrzam. Idę się lepiej przejechać gdzieś swoim klekotem :D

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a to coś ode mnie:)

Silnik benzynowy 1.8 APT, silnik 2.8 . Za pomocą sterowania wałkiem rozrządu są dostosowywane fazy wałka zaworów dolotowych do prędkości obrotowej silnika. Elektrohydrauliczny nastawnik przestawia wałek rozrządu zaworów dolotowych w stosunku do wałka zworów wylotowych. Opóźnienie otwierania i zamykania zaworów zapewnia spokojniejszą pracę silnika na biegu jałowym lub zwiększa moc przy dużej prędkości obrotowej. W zakresie małej i średniej prędkości obrotowej wcześniejsze zamykanie zaworów dolotowych poprawia napełnianie cylindrów i zwiększa moment obrotowy.

odpowiedz na pytanie marcinA brzmi : silnik APU nie posiada zmiennych faz rozrządu:(

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JurekW powiedz mi do czego twoim zdaniem służy napinacz o którym piszą koledzy wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jojo_32, moim zdaniem do tego co w nazwie - mój post nr 3 oraz post 18 napisany przez vipmisiek powinny dać pełną odpowiedź na zadane pytanie.Pozdrowienia.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności