Skocz do zawartości
Gość dayv

silnik 1.8t w a4 b5 (95`) Pomożecie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dayv

Planuje zakup a4. Jest faktycznie bezwypadkowa a4...1.8t silnik suchy pracuje rowniutko cicho ale nie znam sie na nim i chcialbym waszej info i opini.

 

Silnik wkreca sie rowno ladnie cicho. Ma faktyczny smieszny przebieg....(naprawde smieszny) ale nie wiem czy silnik nie byl przegrzany.... jak to sprawdzic? plyn w zbiorniczku czysciutki 0 sladow oleju itp. Czy powinno byc slychac turbine? Czy na wolnych obrotach po otworzeniu maski moze byc slychac cichutkie cykanie ? tzn bardziej jest to cykanie slyszalne przy gazowaniu. W srodku cisza tylko jak sie przyslucha motorowi z bliska po otworzeniu maski. Jak sie odkreci korek to widac chyba... walek rozrzadu tak ? on na wolnych sie nie kreci? bo jak odkrecilem ten korek to walek byl w miejscu...od ilu ma ciagnac ? Czy a4 z 95 r ma obd zlacze ? gdzie ono jest ?

Auto ma niby 2 air bagi (albo jeden nie wiem tego...)....ale ta od strony pasazera nie ma napisu... jest wytloczenie a napisu nie ma. W 98 widzialem ze wytloczenie jest ale w 95 raczej ciezko mi bylo zoabczyc nie bylo wytloczenia air bag. Czy to drewno ozdobne da sie szlifowac ? np. zeby zedrzec warstwe i przepolerowac? to jest malowany wzor czy plastik w takich kolorach ?

Jezeli mozecie to bardzo prosze mi pomoc.... mowice wszelkie sugestie na temat tego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! Delikatne cykcyk cyk po rozgrzaniu silnika jest dopuszczalne ( tak beda pracował wtryskiwacze) . jednak z uwagi na problematycznosć głowicy w tym silniku warto dokłądnie osłuchac " góre" : kompensatory i łańcuch rozrzadu.

 

bądź wyczulony na wszelkie odgłosy rzężenia sprawdzac na zimnym silniku i potem na rozgrzanym), głosne :tyktyk( nawet wyciszajace sie po jakims czasie) , chrobotanie ,stukanie itd. to dyskwalifikuje silnik bo koszty naprawy trudne do oszacowania.

 

w zwiazku z tym w 1.8 T trzeba zwrócic takze szczególna uwage na sam olej, zalanie gestego mineralnego z dodatkiem "doktorka", powoduje wwyciszenie góry: to czesta praktyka handlarzy - oszustów ( silnik pracuje bez stuków, a prawda wyjdzie dopiero jak zalejesz normalny olej) wiec sprawdzic kolor oleju i palcem jego gestość : dobry półsyntetyk czy pełnisyntetyk powinien być dosyć rzadki , nawet jak jest ciemny.

 

odkrecic korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego i sprawdzic czy nie ma bulgotania , ma byc bez bombelków , nawet przy dodawaniu gazu .

 

silnik ma mieć powera juz od 2000 obr i dobry, ostry ciag w zakresie około 4000- 6000 obr . nie kopcic na żaden kolor przy przegazówce na ciepło do 6000 tys obr. równomierne rozwiajnie mocy itd.

 

Oj co do wałka rozrzadu ,to zdecydowanie musi sie krecic przy zapalonym silniku na biegu jałowym :-), problem polega na tym ,ze w seryjnym 1.8 T , po odkreceniu kork olejowego nie widac wałka rozrzadu ( osłona na pokrywie zapobiegajaca chlapaniu oleju). zadnych przedmuchów o zabarwieniu spalin po odkreceniu korka!!!!!!!! . czy ma swiszczec ,hmmm u mnie swiszczy delikatnie podczas jazdy pod obciazeniem, (od 3000 obr na pełnym gazie słyszalne w srodku) , było tak od nowosci wiec to normalne. czy to swiszczy turbina , nie mam pojecia. jedno jest pewne: jak otworzysz maske , dodasz gazu do powiedzmy 5000 obr , nie ma prawa byc słyszlanego swistu z turbiny.

 

Pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

to co jest widoczne po odkręceniu korka oleju ? to wyglada jak walek z krzywkami.... i on sie nie kręci....jak go odpalilem (aku do wymiany) to przy nabieraniu temp. przykapcal na bialo- ok ? bulgotania nie ma klima dziala elektryka dziala bity nie byl....przebieg smieszny.... jedyne co to prawdopodobnie pojawil sie ogien z tylu(tylnia kanapa) caly srodek praktycznie wymieniony (fotele przod tyl i podsufitka i tylne boczki w drzwsiach- babka ma wszelkie stare rzeczy ktore wymienila ognia prawdopodobnie nie bylo poprostu sie to topilo). Nigdzie nie ma zadnych sladow okopcenia jedynie kratki wentylacji sa tak delikatnie przytopione z przodu a tak to nic (dopeiro jak sie dotknie czuc pod paznokciem ze nies a rowne)

 

Wielkie dzięki uki masz +

 

Jeszcze jakies porady ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! jak długo stał , po zimnym rozruchu mozliwe sa białawe spalinki ( para wodna). powinno to jednak ustępowac po nagrzaniu. ALE, bardzo gęsty, biały dym, swiadczy o płynie chłodniczym w komorach spalania.

 

W serii wałka nie widać, natomiast mozna tę osłonke usunąc ( ja tak mam, przy wymianie łancucha rozrzadu sciagnąłem i teraz widze wałek rozrzadu po odręceniu korka: tak czy inaczej, jesli widzisz wałek , to przy zapalonym silniku musi sie krecic, inaczej silnik w ogóle by nie zapalił, dlatego przyjrzyj sie dobrze czy to na pewno wałek, moze patrzysz własnei na osłonę) !!!!!!! .

 

stan licznika, czy przebieg są nieważne, liczy sie ogólny stan pojazdu . osobiscie auta po "płomieniach" bym nie kupił , na rynku jest na prawde duzo pojazdów w dobrym stanie, ale nic za darmo, dobre auto bedzie kosztowało sporo . Co do samej a4, to podobnie jak passat b5, srednio dopracowany pojazd, generujący wysokie koszty ( usterki zawieszenie, silnika, elektryki), dlatego zastanów sie dobrze. Pozdrawiam i życze trafnego wyboru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

Tak cos tam sie zapalilo. JEdnak widzialem te kanape (tylnia tylko ulegla uszkodzeniu) i tam doslownie zaczela tlic sie gąbka takze do blachy na dole nic nie doszlo(czysto brak spękan itp) . Co do podsufitki nie wiem. Auto tylko mialo wymieniana lampe z przodu keirunek i zaszpachlowany blotnik.... nawet go nie wymianiali jest orginalny bo troszke przygięty... Szyby z jednego roku, przebieg udokumentowany jeden wlasciciel 96....Nie rozgrzewalem go do temp. roboczej takze nie wiem ale na zimnym delikatnie kopcil na bialo. na korku pojawila sie ta maż( troszke jej tam bylo) ojciec mial passata tylko z silnikiem 1z koszty mniej wiecej znam (jednak silnika ni hu hu) Jak w a4 wyglada zawieszenie ? tak samo wahacze ? z tylu jest niezalezne czy belka ?

I gdzie jest zlącze obd ? Mam vaga takze z nim teraz tam podjadę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam !

zawieszenie identyczne jak w passacie B5( konstrukcja blizniacza ), wiec z tyłu , poza wersja quattro , półzależne: wahacze wleczone połączone belką podatną na skręcanie, a z przodu problematyczny , usterkowy i drogi w naprawach wielowahacz.

 

mały osad na korku dopuszczalny, ale swiadczy to o tym , ze auto głownie stało i jezdziło tylko na bardzo krótkich trasach: para wodna skrapla sie na korku i miesza z olejem. Jak widze coś takiego to od razu podnosze czujność ) wazne zeby olej i płyn chłodniczy był czysty, bez sladów "kawy z mlekiem". Sprawdzić czy olej nie jest czarny jak smoła i gęsty . pojezdzic tym autem i obserwowac spaliny, płyn chłodniczy odgłosy głowicy szczególnie na ciepło właściwa temperature powninien przy dzisiejszej temperaturze złapac juz po około 7 minutach!!!!!!!!!!to silnik na prawde duzego ryzyka ,wiec sprawdzac na prawde dokładnie.

 

OBD Powinno byc tam gdzie w passacie, czyli w okolicach hamulca recznego,

ale nie jestem na 100 % pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

tak tak auto stalo. Babka ktora sprzedaje nie ma nic do ukrycia jest bardzo uprzejma i nie trzeba sie o nic pytac sama mowi jak i co jest. Jezdzilem quatro 1.8 i musze pwoiedziec ze zawieszeniowo bylo spoko naped tez ale ni jak nie mogle stracic trakcji.... robil chopki rzezil ten silnik byl baaardzo nieciekawy (przytyrane auto) auto po wdepnieciu nie rpzyspieszalo tylko najpierw mulilo a dopeiro potem dostawalo kopa.... w tym 1.8t ktore mam upatrzone nic takiego sie nie dzieje silnik naprawde chodzil bianko rdzy nie ma nigdzie na calym nadwoziu nie ma nawet wykwitu jakeijs kropki itp....

 

Jednak:

 

- czy szyby (tam jest przod tyl el.) maja schodzic z automatem a do gory podjezdzac trzymajac za przycisk? tam wogule nie ma automatu... tzn trzeba czymac zeby szyba zeszla i podeszla do gory.

 

- co z blokada otwierania drzwi w zawiasie? jedne otwieraja sie pod katem 90 stopni a inne nieco mniej.... ogladalem pare innych audioli i jest z tym roznie.... ?

 

- co z lampkami w srodku ? jest tam przygasanie kinowe itp? czy wszytskie mialy komfort taki jak w pasku 3b?

 

 

- Czy wszystkie a4 mialy na srodkowym ekranie (wersja bez fisa) wyswietlanie odnosnie spalania chwilowego temp. otoczenia itp ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności