Skocz do zawartości
kapka1a

kontrolki ESP, ABS po wymianie akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Możliwe że powielam temat, ale szukam już od pół godziny i nie mogę znaleźć.

Dzisiaj robiłem przy przełączniku migaczy tym przy kierownicy. Aby to zrobić musiałem zdjąć kierownice. Zanim zabrałem się za to odłączyłem masę na akumulatorze. Oczywiście kluczyk nie znajdował się w stacyjce. Złożyłem wszystko do kupy (przełącznik ok. ;-) ). Jednak powstał taki problem, że jak odpalam samochód to nie gasną kontrolki ABS i ESP. Po przejechaniu dosłownie 30 metrów zaczyna migać kontrolka hamulca ręcznego. Może wiecie w czym tkwi problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Primo .. jakie auto ? Cos mi sie wydaje ze w B4 i B4 ESP nie bylo :confused::D

Secundo .. skoro masz B5 ( co wynika z lektury Twoich postów na forum ) to nie rozsądniej bylo by pytac o takie rzeczy w dziale gdzie siedzą posiadacze B5 ?

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o kurcze no racja. Pomyliłem działy. Przepraszam i prosze admina o przeniesienie postu. Posiadam B5 z 2004 1.9 TDI 130 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przydałoby się uzupełnić profil...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w serwisie. Podłączyłem do komputera i komputer pokazuje błąd czujnika kąta skrętu. Facet z serwisu powiedział, że jak kasuje błąd to od razu pojawia się na nowo. Powiedział że wygląda to tak jakby komputer nie widział tego czujnika.

 

Postanowiłem ponownie odkręcić kierownice i sprawdzić czy aby wszystko podłączyłem. Przy tym czujniku jest takie kółko z ząbkami kółko w czasie obrotu pokazuje takie znaczki (jakieś strzałki i żółtą kropkę) widać to na załączonym filmiku. Czy ma znaczenie jak jest ustawione to kółeczko podczas montażu kierownicy?

 

 

Plik AVI

http://www.savefile.com/files/1544631

 

Plik 3gp

 

http://www.savefile.com/files/1544635

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, jest tak ......

jeżeli nie odpinałeś taśmy od auta (czyli wiązki, która idzie przy kolumnie w dół), to naprawisz sobie to sam ;) , gdybyś ją miał odpiętą to trzeba zakodować taśmę na nowo- tylko vag, po odpięciu taśmy świecą się kontrolki ABS,ESP i wykrzyknik.

Jeżeli świeci się tylko ESP to mały problem.

Na początek przejedź się gdzieś na równej nawierzchni i ustaw koła do jazdy na wprost - nie sugeruj się kierownicą ! , jeżeli kierownica będzie źle ułożona to wtedy odepnij klemę aku i zdejmij poduszkę (możesz ją wypiąć i odłożyć na bok) Odkręć kierę i ustaw ją możliwie prosto- czujnik kąta skrętu ma tolerancję coś koło 5 stopni, więc nawet przy trzech ząbkach, "zobaczy ją ".

Przy okazji zobacz czy widzisz żółty punkcik w oczku po prawej stronie taśmy (nie biały !) , jeśli dobrze pamiętam to trzeba zdemontować te plastiki przy taśmie, żeby to zobaczyć, no ale jeśli nie demontowałeś taśmy to raczej cię to nie dotyczy, chyba, że nie jesteś pewny czy przypadkiem nie poruszyłeś zwijakiem i go nie okręciłeś, żeby to sprawdzić to przekręć zwijakiem na maxa ( z wyczuciem, żebyś nie zerwał ;) )w jedną stronę i później na maxa w drugą, przy tym licz obroty, potem wyśrodkuj zwijak ( 2 obroty i troszkę to środek, było by dobrze byś miał zdemontowane plastiki ).

Jeżeli masz już ustawiony zwijak na środku, żółty punkt jest w oczku to możesz się brać za montaż.

PAMIĘTAJ - akumulator podłącz gdy już będziesz miał wszystko złożone i pospinane czyli na samym końcu ;)

Jeżeli wszystko będzie OK to błąd pozostanie w pamięci komputera ale kontrolka zgaśnie i system będzie pracował, skasujesz go sobie kiedyś przy okazji.

po rozłączeniu aku będziesz miał zresetowane zegarki i radio będzie chciało kodu - choć jeśli masz oryginalne to wcale nie koniecznie.

miłej zabawy :D

Pozdrawiam

 

 

ps.ale z tego co napisałeś to wynika, że musiałeś rozpiąć taśmę i masz rozkodowaną , koszt w serwisie to coś koło 200 pln za zakodowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jjacekkx

A jeśli dorwę się do VAG'a to będe w stanie sam zakodowac taśmę?

 

Jest tak jak napisałeś świeci się ABS ESP i wykrzyknik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak byś miał vaga co najmniej 607,3 to jesteś w stanie sam to zrobić bo w nim są wszystkie dane jakie Ci potrzeba do kodowania, jesli będzie niższa wersja to lipa, chyba, że znasz a może masz gdzieś zapisany twój poprzedni scan auta a konkretnie ABS/ESP to było by super, wystarczy wtedy spisać kodowanie (5 cyferek) i WSC bo w tej chwili na pewno są same zera (coding 00000 i WSC 0000 - najwazniejsze jest kodowanie)

jeżeli miał byś te dane to zakodujesz sam po uprzednim ustawieniu kiery i całej reszty.

znam całą procedurę bo to już robiłem a nawet opisałem gdzieś na forum ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozyczyłem od kumpla taki sprzęt jak na tej aukcji

 

http://allegro.pl/item360118642_najtanszy_vag_usb_kkl_line_we_wtyku_obd2_promocja.html

 

Ściągnąłem program Polski VAG 4.9 podpiąłem do samochodu i odczytałem błędy

 

Zakładka ABS

 

1044 Moduł sterujący błędnie zaprogramowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

778 Czujnik kąta skrętu-G85

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

65535 Uszkodzony moduł sterujący

 

 

Zakładka sterownik magistrali CAN

 

1316 Sterownik ABS

magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

 

Poczym ściągnąłem kierownice i ustawiłem tą żółtą plamkę itd. Zrobiłem jeszcze jeden odczyt po złożeniu i wyskoczyły błędy (o jeden mniej)

 

Zakładka ABS

 

1044 Moduł sterujący błędnie zaprogramowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

778 Czujnik kąta skrętu-G85

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

 

Zakładka sterownik magistrali CAN

 

1316 Sterownik ABS

magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

 

Jak kasuje te błędy to automatycznie wracają.

 

Tak jak napisałeś mam coding 00000 i WSC 0000.

 

 

Jak sprawdzić tym programem czy czujnik skrętu podaje jakieś wartości? I czy przy pomocy tego Pożyczonego VAG’a i jakiegoś programu jestem w stanie zaprogramować ten czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wejdź w ABS i sprawdź w missblock w bloku 05 (na teraz nie powiem na 100% ) wartości 1 i 2, jest położenie czujnika skrętu, jeżeli wszystko mechanicznie zrobiłeś OK to pozostało zakodowanie taśmy, będziesz musiał mieć pełnego vaga np: 311,2. chyba, że masz 409 pełnego, w co wątpię.

Masz moze jakiś poprzedni skan z ABS/ESP ? potrzebne by były te dane z kodowania, jeśli nie to możemy spróbować inaczej, ale nie teraz bo jestem w pracy ;)

na teraz poczytaj to co poniżej:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14977&highlight=czujnik+skr%EAtu

Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam danych z poprzednich skanów. W bloku 05 podczas skrętu kierownica podaje mi kąt w stopniach :-). Jeszcze4 nie mam pełnego VAG'a ale zaraz poszukam tego 311,2 lub 409

 

 

 

Znalazłem 311,2

 

czytałem ten link ale szczerze nie za wiele rozumie z tego co napisałeś (przedewszystkim ten niemiecki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko odnośnie linka do tego tematu który przytoczyłeś. Czy ja mam też użyć takich wartości jak ty podajesz chodzi mi o wrtości logowania ?

 

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Login/Codierung II -> Funktion 11 ->

AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX

(Schaltgetriebe) =>09555

wtedy:

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

AFN/AVG/AVB/AFN/AVG/AJM/ATJ/AVF/AFB/AKN/AWX

(Schaltgetriebe) =>04255

i na koniec jeśli czujnik skrętu jest prawidłowo ustawiony (żółty punkt w oczku)

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen

STG Login -> Funktion 11

Logincode: =>40168

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ja mam też użyć takich wartości jak ty podajesz chodzi mi o wrtości logowania ?

 

dokładnie aczkolwiek u mnie ABS zakodował się po wprowadzeniu kodu 09655

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz tego pełnego vaga ?? jeśli tak to bierz się za kodowanie, zaloguj się najpierw 09555 i wtedy wejdź i spróbuj w kodowaniu a jeśli nie dasz rady tym logiem wyżej to spróbuj 09655, reszta tak jak było opisane w wątku do którego podałem link.

Na początek zgaśnie wykrzyknik i hamulce będą chciały się testować, zdaje się, że opisałem jak to ma wyglądać ;)

na koniec wykasuj błędy.

Pozdrawiam

ps.zakładamy tu, że taśma jest OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. robie tak uruchamiam Vag’a 311,2 , wybieram SELECT CONTROL MODULE, następnie 03- ABS BRAKES, odczytuje mi dane Coding 00000 i WSC 00000, klikam LOGIN 11 i wprowadzam 09555 i klikam DO IT, klikam RECODE 07 i wprowadzam CODING 04255 i zatwierdzam, program odczytuje dane i wyświetla CODING 04255 i WSC 00000.

 

Jeśli się loguje jako 09655 to lipa.

 

No i co dalej?

 

to znaczy piszesz, że hamulce będą chciały się testować ??

 

Jeśli wyłączę zapłon i odczytam dane z ABS to znów mam same zera.

 

Jeśli to nie problem to czy możesz napisać mi co mam rozić krok po kroku? np. czy silnik ma pracoweac czy nie itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wybieram SELECT CONTROL MODULE, następnie 03- ABS BRAKES, odczytuje mi dane Coding 00000 i WSC 00000, klikam LOGIN 11 i wprowadzam 09555 i klikam DO IT, klikam RECODE 07 i wprowadzam CODING 04255 i zatwierdzam, program odczytuje dane i wyświetla CODING 04255 i WSC 00000.
dobrze.

możesz sobie wpisać przy WSC numer, który pojawia się u ciebie najczęściej, np: wsc z silnika, ale to na marginesie ;)

teraz musisz wykonać adaptację, więc jeśli czujnik skrętu jest prawidłowo ustawiony (żółty punkt w oczku) to wchodzisz w:

STG 03 ABS/ESP

STG Login -> Funktion 11

Logincode: => 40168

STG Grundeinstellung -> Funktion 04

będą się świeciły kontrolki ABS i ESP, wykrzyknik już nie powinien.

i po tym vag zamelduje ci błąd i ten właśnie błąd będzie chęcią testowania się hamulców, który wykonasz i będzie ok, a bynajmniej powinno :D

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

udało się. Problem był w tym, że coding był nie poprawny. Dowiedziałem się coding jest zależny od takich szczegółów jak typ układu hamulcowego, wielkość kół, rodzaj skrzyni (ja mam automat) itp. Okazało się że kolega ma znajomego który zajmuje się takimi sprawami zawodowo. Sprawdził mi jaki powinien być coding do tego samochodu i poszło … :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wielkie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem błąd czujnika skrętu kół rozbierałem kierownice i tak pozostało może coś żle złożyłem sam nie wiem palis sie kontrolka ESP. Prosze o pomoc pozdrawiam hej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności