Skocz do zawartości
Doc

AEB 1.8T wężyk z kolektora

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Zauważyłem u siebie ten oto wężyk ucięty i zaślepiony zaraz przy kolektorze ( patrz zdjęcie poglądowe ze strzałką ).

Gdzie podłączony powinien być ten wężyk ? Co to daje i w które miejsce prowadzi ? Martwić się czy nie ?

Image1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Cześć.

 

Zauważyłem u siebie ten oto wężyk ucięty i zaślepiony zaraz przy kolektorze ( patrz zdjęcie poglądowe ze strzałką ).

Gdzie podłączony powinien być ten wężyk ? Co to daje i w które miejsce prowadzi ? Martwić się czy nie ?

 

Silnik AWT ma rowniez ten wezyk , idzie on gdzies pod kolektor dolotowy w okolice 3 i 4 cylindra. Na dniach mam zamiar go wymienic, przetarl sie. Sprobuje zrobic zdjecie do jakiej czesci dochodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyk ten idzie do plastikowego trójnika znajdującego się na wysokości turbiny pomiędzy nia a przednim zderzakiem. Zobaczysz go najlepiej ściągając dolną osłonę silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wężyk ten idzie do plastikowego trójnika znajdującego się na wysokości turbiny pomiędzy nia a przednim zderzakiem. Zobaczysz go najlepiej ściągając dolną osłonę silnika.

 

bardzo ładne określenie na DV ;)

Nie masz funkcjonalności zaworu DV, auto chodzi Ci na bogatej mieszance na biegu jałowym, albo się już dostosowało do innych warunków... jest przymulone, przeładowuje przy zdejmowaniu nogi z gazu i ogólnie słabiutko jeździ... To tak w dużym skrócie.

 

Pytanie czy z drugiej storny tego wężyka (w tym trójniku pod kolektorem ssącym, z którego powinien wychodzić wężyk) ktoś był na tyle bystry, żeby to również zaślepić, czy w ogóle nie masz podciśnienia w tej chwili a auto ssie Ci powietrze spod kolektora? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pod kolektorem nie widzę żadnego trójnika. Bardzo bym Was prosił o zdjęcie, pomoc, rysunek, wyjaśnienie. U mnie wężyk ten jest ucięty na długości 2 cm od kolektora ssącego, a w niego wkręcona jest śrubka zaślepiająca go. Nie wiem kto był taki mądry i co tam robił. Takie autko kupiłem.

Pytanie czy z drugiej storny tego wężyka

Nie wiem właśnie gdzie być powinna druga strona wężyka.

 

Bardzo proszę o pomoc. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten trójnik powinieneś zobaczyć w okolicy sprężarki klimatyzacji patrząc od góry.

Poniżej dwa linki do zdjęć, ukazujących częściowy wygląd i położenie DV w moim aucie:

 

http://m.zajac75.w.interia.pl/Zdj%EAcia/1.jpg

http://m.zajac75.w.interia.pl/Zdj%EAcia/2.jpg

 

Zajrzyj jeszcze pod ten link tam zobaczysz jak wygląda DV i gdzie go szukać:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4658

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, panowie, żeby uporządkować.

 

Byłem przy aucie, znalazłem trójnik o którym wspomina marvin75 ( dziękuję za fotki ).

Czy z kolektora ssącego cienki wężyk ma iśc bezpośrednio do tego trójnika ? Ktoś wspomniał trójnik, rozumiem, że w tym przypadku chodzi o czarny zaworek DV ?

 

Cholernie ciężko tam wymacać coś, kiepskie dojście.

 

Wzaworek wchodzi gruby waż, a z przeciwka wchodzi ten cienki lecący do kolektora ssącego i to wszystko ? Trzeciego żadnego węża z zaworka DV nie ma ?

 

 

 

UpDate:

Zajrzyj jeszcze pod ten link tam zobaczysz jak wygląda DV i gdzie go szukać:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4658

Super, dziekuje, Teraz widac to slicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A właśnie miałem pisać posta o tym wężyku;) Czy ktoś zna jakiś numer katalogowy tego wężyka albo dokładna nazwę? Muszę go zmienić bo jest w takim stanie, że jak go się dotknie to wierzchnia warstwa kruszy się w palcach:D Zresztą auto mam trochę zamulone, ale to bardziej do wymiany mam zawór N75 bo VAG wywalił jego błąd. Czy może jak ten wężyk jest nie szczelny to VAG wywali błąd N75??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wężyk jest nie szczelny to VAG wywali błąd N75??

prawdopodobnie. Takich wężyków mamy w aucie jeszcze jakieś 2 metry... zwróćcie uwagę na ich jakość, bo nie raz widziałem jak pękają w palcach ze starości. Od nich zależy WSZYSTKO w silniku z turbo... całe sterowanie turbiną / zaworem DV / ciśnieniem paliwa odbywa się właśnie za ich pośrednictwem.

 

DOC - wężyk sterujący DV wychodzi spod kolektora ssącego, tak jak napisał kri100v. Musisz się uśmiechnąć do kogoś, kto ma etkę i zobaczyć jak to powinno być tam zorganizowane. Z tego co sam wymacałem, jest tam plastikowy element z trzema krućcami, z którego wychodzą te wszystkie wężyki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, panowie, żeby uporządkować.

 

Byłem przy aucie, znalazłem trójnik o którym wspomina marvin75 ( dziękuję za fotki ).

Czy z kolektora ssącego cienki wężyk ma iśc bezpośrednio do tego trójnika ? Ktoś wspomniał trójnik, rozumiem, że w tym przypadku chodzi o czarny zaworek DV ?

 

Cholernie ciężko tam wymacać coś, kiepskie dojście.

 

Wzaworek wchodzi gruby waż, a z przeciwka wchodzi ten cienki lecący do kolektora ssącego i to wszystko ? Trzeciego żadnego węża z zaworka DV nie ma ?

 

 

 

UpDate:

 

Super, dziekuje, Teraz widac to slicznie.

 

Poniżej rysunek poglądowy układu podciśnienia w silniku AEB , może Ci pomoże.Powodzenia.

aebukpodcinieniapi8.th.png

aebukpodcinienia1hn7.th.png

aebxtc4.th.png

aebycp9.th.png

Etka

aebdko7.th.png

aebeag0.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie mogę się dopatrzeć:| Który to wężyk będzie na tych fotkach z etki?

 

apropo... JurekW dzięki za tamtą dokumentację, w warsztacie chcieli mi wymienić zaworek N80(upierali się że to N75) i im nie pozwoliłem bo wiedziałem że to nie jest to;)

 

Teraz zanim wymienię N75 najpierw te wężyki z parcianą oprawką powymieniam bo są w strasznym stanie:|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, mam już rozjaśnione w głowie. Dzięki Panowie. Teraz poszukać muszę takiego wężyka i zobaczę co się zmieni w aucie po podłączeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurde nie mogę się dopatrzeć:| Który to wężyk będzie na tych fotkach z etki?

 

apropo... JurekW dzięki za tamtą dokumentację, w warsztacie chcieli mi wymienić zaworek N80(upierali się że to N75) i im nie pozwoliłem bo wiedziałem że to nie jest to;)

 

Teraz zanim wymienię N75 najpierw te wężyki z parcianą oprawką powymieniam bo są w strasznym stanie:|

 

Doc , 4Ri3L cieszę się , że mogłem Wam pomóc. Pozdrowienia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem i znalazłem taki oto wąż. Lepszego za cholerę nie widzę.

Kupiłem 160 cm. Wydaje się być mocny. Co prawda nie ma oplotu, więc bardziej podatny na przetarcia.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=358393822&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprosciej udac sie do gazownika i u niego kupic przewod do instalacji gazowej. proste i skuteczne. Takie wezyki wytrzymuja do 5 barów:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak już jesteśmy w temacie wężyków, to może ktoś mi podpowie za co odpowiada ten wężyk bo u mnie przez to że dotyka do turbiny zaczyna się już przecierać.

 

f7124f8619d9df82m.jpg

 

0f6991a308442cd7m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

angelo77 mowa jest właśnie o tym wężyku;) kup troche dłuższy i poprowadź go tak, żeby nie dotykał żadnych miejsc mocno nagrzewających się;) Ja dzisiaj podjadę do gazownika tak jak pisał the.wolf to będzie najszybsze wyjście na jego zakup;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Sprobuje zrobic zdjecie do jakiej czesci dochodzi.

 

wezykri2.th.jpg

 

Na zdjeciu z lewej widac krociec na ktorym powinien byc ten wezyk (w silniku AWT). Mnie zaciekawilo to kolanko puszczone luzem z prawej strony. Tak ma byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie zaciekawilo to kolanko puszczone luzem z prawej strony. Tak ma byc?
Nie jestem pewien, poniewaz mam AEB, ale z kolektora ssącego u mnie wychodza dwa wężyki. jeden idzie w zaworek w okolicy wtryskiwaczy, czyli jakby to kolanko u Ciebie, a drugi w okolicę sprężarki klimy jak koledzy wcześniej pokazywali.

Sprawdź czy u Ciebie z kolektora również idą dwa cienkie wężyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Haval

Cześć,

U mnie jak kupiłem autko to kontrolka się świeciła „LAMPKA OSTRZEGAWCZA SPALIN SILNIKA” niby nie wiadomo czemu bo było sprawdzone w VW ale ostatnio jak olej wymieniałem też zauważyłem że ten wężyk był przetarty i się oderwał, ale co dziwne że jak go z powrotem wcisnąłem na miejsce to mi kontrolka zgasłą myślicie że to może być przez to i czy błąd tak sam może sobie zostać skreślony z pamięci komputera ???? co sądzicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności