Doc Zgłoś #1 Napisano 5 Maja 2008 Cześć. Zauważyłem u siebie ten oto wężyk ucięty i zaślepiony zaraz przy kolektorze ( patrz zdjęcie poglądowe ze strzałką ). Gdzie podłączony powinien być ten wężyk ? Co to daje i w które miejsce prowadzi ? Martwić się czy nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #2 Napisano 6 Maja 2008 Cześć. Zauważyłem u siebie ten oto wężyk ucięty i zaślepiony zaraz przy kolektorze ( patrz zdjęcie poglądowe ze strzałką ). Gdzie podłączony powinien być ten wężyk ? Co to daje i w które miejsce prowadzi ? Martwić się czy nie ? Silnik AWT ma rowniez ten wezyk , idzie on gdzies pod kolektor dolotowy w okolice 3 i 4 cylindra. Na dniach mam zamiar go wymienic, przetarl sie. Sprobuje zrobic zdjecie do jakiej czesci dochodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marvin75 Zgłoś #3 Napisano 6 Maja 2008 Wężyk ten idzie do plastikowego trójnika znajdującego się na wysokości turbiny pomiędzy nia a przednim zderzakiem. Zobaczysz go najlepiej ściągając dolną osłonę silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 6 Maja 2008 Wężyk ten idzie do plastikowego trójnika znajdującego się na wysokości turbiny pomiędzy nia a przednim zderzakiem. Zobaczysz go najlepiej ściągając dolną osłonę silnika. bardzo ładne określenie na DV Nie masz funkcjonalności zaworu DV, auto chodzi Ci na bogatej mieszance na biegu jałowym, albo się już dostosowało do innych warunków... jest przymulone, przeładowuje przy zdejmowaniu nogi z gazu i ogólnie słabiutko jeździ... To tak w dużym skrócie. Pytanie czy z drugiej storny tego wężyka (w tym trójniku pod kolektorem ssącym, z którego powinien wychodzić wężyk) ktoś był na tyle bystry, żeby to również zaślepić, czy w ogóle nie masz podciśnienia w tej chwili a auto ssie Ci powietrze spod kolektora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2008 Panowie, pod kolektorem nie widzę żadnego trójnika. Bardzo bym Was prosił o zdjęcie, pomoc, rysunek, wyjaśnienie. U mnie wężyk ten jest ucięty na długości 2 cm od kolektora ssącego, a w niego wkręcona jest śrubka zaślepiająca go. Nie wiem kto był taki mądry i co tam robił. Takie autko kupiłem. Pytanie czy z drugiej storny tego wężyka Nie wiem właśnie gdzie być powinna druga strona wężyka. Bardzo proszę o pomoc. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marvin75 Zgłoś #6 Napisano 6 Maja 2008 Ten trójnik powinieneś zobaczyć w okolicy sprężarki klimatyzacji patrząc od góry. Poniżej dwa linki do zdjęć, ukazujących częściowy wygląd i położenie DV w moim aucie: http://m.zajac75.w.interia.pl/Zdj%EAcia/1.jpg http://m.zajac75.w.interia.pl/Zdj%EAcia/2.jpg Zajrzyj jeszcze pod ten link tam zobaczysz jak wygląda DV i gdzie go szukać: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4658 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2008 Ok, panowie, żeby uporządkować. Byłem przy aucie, znalazłem trójnik o którym wspomina marvin75 ( dziękuję za fotki ). Czy z kolektora ssącego cienki wężyk ma iśc bezpośrednio do tego trójnika ? Ktoś wspomniał trójnik, rozumiem, że w tym przypadku chodzi o czarny zaworek DV ? Cholernie ciężko tam wymacać coś, kiepskie dojście. Wzaworek wchodzi gruby waż, a z przeciwka wchodzi ten cienki lecący do kolektora ssącego i to wszystko ? Trzeciego żadnego węża z zaworka DV nie ma ? UpDate: Zajrzyj jeszcze pod ten link tam zobaczysz jak wygląda DV i gdzie go szukać: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4658 Super, dziekuje, Teraz widac to slicznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #8 Napisano 6 Maja 2008 A właśnie miałem pisać posta o tym wężyku;) Czy ktoś zna jakiś numer katalogowy tego wężyka albo dokładna nazwę? Muszę go zmienić bo jest w takim stanie, że jak go się dotknie to wierzchnia warstwa kruszy się w palcach:D Zresztą auto mam trochę zamulone, ale to bardziej do wymiany mam zawór N75 bo VAG wywalił jego błąd. Czy może jak ten wężyk jest nie szczelny to VAG wywali błąd N75?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 6 Maja 2008 wężyk jest nie szczelny to VAG wywali błąd N75?? prawdopodobnie. Takich wężyków mamy w aucie jeszcze jakieś 2 metry... zwróćcie uwagę na ich jakość, bo nie raz widziałem jak pękają w palcach ze starości. Od nich zależy WSZYSTKO w silniku z turbo... całe sterowanie turbiną / zaworem DV / ciśnieniem paliwa odbywa się właśnie za ich pośrednictwem. DOC - wężyk sterujący DV wychodzi spod kolektora ssącego, tak jak napisał kri100v. Musisz się uśmiechnąć do kogoś, kto ma etkę i zobaczyć jak to powinno być tam zorganizowane. Z tego co sam wymacałem, jest tam plastikowy element z trzema krućcami, z którego wychodzą te wszystkie wężyki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2008 Ok, panowie, żeby uporządkować. Byłem przy aucie, znalazłem trójnik o którym wspomina marvin75 ( dziękuję za fotki ). Czy z kolektora ssącego cienki wężyk ma iśc bezpośrednio do tego trójnika ? Ktoś wspomniał trójnik, rozumiem, że w tym przypadku chodzi o czarny zaworek DV ? Cholernie ciężko tam wymacać coś, kiepskie dojście. Wzaworek wchodzi gruby waż, a z przeciwka wchodzi ten cienki lecący do kolektora ssącego i to wszystko ? Trzeciego żadnego węża z zaworka DV nie ma ? UpDate: Super, dziekuje, Teraz widac to slicznie. Poniżej rysunek poglądowy układu podciśnienia w silniku AEB , może Ci pomoże.Powodzenia. Etka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2008 Kurde nie mogę się dopatrzeć Który to wężyk będzie na tych fotkach z etki? apropo... JurekW dzięki za tamtą dokumentację, w warsztacie chcieli mi wymienić zaworek N80(upierali się że to N75) i im nie pozwoliłem bo wiedziałem że to nie jest to;) Teraz zanim wymienię N75 najpierw te wężyki z parcianą oprawką powymieniam bo są w strasznym stanie:| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #12 Napisano 6 Maja 2008 Ok, mam już rozjaśnione w głowie. Dzięki Panowie. Teraz poszukać muszę takiego wężyka i zobaczę co się zmieni w aucie po podłączeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 6 Maja 2008 Kurde nie mogę się dopatrzeć Który to wężyk będzie na tych fotkach z etki? apropo... JurekW dzięki za tamtą dokumentację, w warsztacie chcieli mi wymienić zaworek N80(upierali się że to N75) i im nie pozwoliłem bo wiedziałem że to nie jest to;) Teraz zanim wymienię N75 najpierw te wężyki z parcianą oprawką powymieniam bo są w strasznym stanie:| Doc , 4Ri3L cieszę się , że mogłem Wam pomóc. Pozdrowienia;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #14 Napisano 6 Maja 2008 Szukałem i znalazłem taki oto wąż. Lepszego za cholerę nie widzę. Kupiłem 160 cm. Wydaje się być mocny. Co prawda nie ma oplotu, więc bardziej podatny na przetarcia. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=358393822&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #15 Napisano 6 Maja 2008 najprosciej udac sie do gazownika i u niego kupic przewod do instalacji gazowej. proste i skuteczne. Takie wezyki wytrzymuja do 5 barów:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelo77 Zgłoś #16 Napisano 6 Maja 2008 Panowie, jak już jesteśmy w temacie wężyków, to może ktoś mi podpowie za co odpowiada ten wężyk bo u mnie przez to że dotyka do turbiny zaczyna się już przecierać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #17 Napisano 7 Maja 2008 angelo77 mowa jest właśnie o tym wężyku;) kup troche dłuższy i poprowadź go tak, żeby nie dotykał żadnych miejsc mocno nagrzewających się Ja dzisiaj podjadę do gazownika tak jak pisał the.wolf to będzie najszybsze wyjście na jego zakup;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #18 Napisano 9 Maja 2008 Sprobuje zrobic zdjecie do jakiej czesci dochodzi. Na zdjeciu z lewej widac krociec na ktorym powinien byc ten wezyk (w silniku AWT). Mnie zaciekawilo to kolanko puszczone luzem z prawej strony. Tak ma byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #19 Napisano 10 Maja 2008 Mnie zaciekawilo to kolanko puszczone luzem z prawej strony. Tak ma byc?Nie jestem pewien, poniewaz mam AEB, ale z kolektora ssącego u mnie wychodza dwa wężyki. jeden idzie w zaworek w okolicy wtryskiwaczy, czyli jakby to kolanko u Ciebie, a drugi w okolicę sprężarki klimy jak koledzy wcześniej pokazywali.Sprawdź czy u Ciebie z kolektora również idą dwa cienkie wężyki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Haval Zgłoś #20 Napisano 10 Maja 2008 Cześć, U mnie jak kupiłem autko to kontrolka się świeciła „LAMPKA OSTRZEGAWCZA SPALIN SILNIKA” niby nie wiadomo czemu bo było sprawdzone w VW ale ostatnio jak olej wymieniałem też zauważyłem że ten wężyk był przetarty i się oderwał, ale co dziwne że jak go z powrotem wcisnąłem na miejsce to mi kontrolka zgasłą myślicie że to może być przez to i czy błąd tak sam może sobie zostać skreślony z pamięci komputera ???? co sądzicie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach