Gość mscream Zgłoś #1 Napisano 5 Maja 2008 Witajcie! Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale po ostatniej wymianie oleju pojawiły się problemy z moim paskiem (180km 4mot). Wzrosło zużycie paliwa - po analizie wagiem wyszło że jest problem z dwoma wtryskiwaczami. Na stole probierczym okazało się że leją wszystkie - zostały wymienione. Po tej operacji zmalało zużycie paliwa ale tylko na luzie. Na trasie dalej jest wysokie. Poza tym muszę kręcić silnik bardziej bo jest bardziej "ospały" niż przed zabawą z wtryskami. Nie wiem czy to istotne ale zauważyłem że już poraz drugi mechanik nalał znacznie więcej oleju niż trzeba i teraz widać ślady "pocenia się" na różnych złączkach przy silniku. Ktoś ma jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lecho279 Zgłoś #2 Napisano 5 Maja 2008 Witam. Mam taki silnik i spalanie na postoju ok. 0.7-0.8l/h srdednie zuzycie ok 11 litrów. Odkręć sobie zbiornik wyrównawczy płynu chłodnicy i zobacz czy się mleko nie robi. dymi na czarno lub niebiesko. moze olej idzie w turbo albo intercooler ssie lewe powietrze, czasami przeciera się przewód. Powodów może być dużo łącznie z pompą wtryskową badz turbo pracuje zbyt wydajnie i niedługo padnie. Ale nie chce cie martwić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mscream Zgłoś #3 Napisano 5 Maja 2008 Witam. Mam taki silnik i spalanie na postoju ok. 0.7-0.8l/h srdednie zuzycie ok 11 litrów. Odkręć sobie zbiornik wyrównawczy płynu chłodnicy i zobacz czy się mleko nie robi. dymi na czarno lub niebiesko. moze olej idzie w turbo albo intercooler ssie lewe powietrze, czasami przeciera się przewód. Powodów może być dużo łącznie z pompą wtryskową badz turbo pracuje zbyt wydajnie i niedługo padnie. Ale nie chce cie martwić. Tu akurat to chyba ja Cie zmartwie bo po wymianie wtrysków spalanie na postoju jest 0.5 bez względu z włączonymi światłami i radiem. Wcześniej też miałem 0.7 W trasie wcześniej maiłem spalanie średnie max 8.5 przy prędkościach 160 i dużo wyprzedzania. Przy spokojniejszej jeździe - tak 140km/h i dwiema osobami na pokładzie często schodziłem poniżej 8l. Nie wiem czy to istotne ale zauważyłem że już poraz drugi mechanik nalał znacznie więcej oleju niż trzeba i teraz widać ślady "pocenia się" na różnych złączkach przy silniku. Ktoś ma jakieś pomysły? Oczywiście wybieram się spowrotem do mechanika tylko muszę wiedzieć czy jeżeli widać wyrażne wycieki na uszczelnieniach przy turbo i innych miejscach to nie nastąpiły już jakieś większe szkody. Pytam bo gość może mi wypuścić nadmiar oleju wytrzeć wyciek szmatką i powiedzieć że jest ok a ja za chwilę będę miał problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #4 Napisano 6 Maja 2008 Nie wiem czy to istotne ale zauważyłem że już poraz drugi mechanik nalał znacznie więcej oleju niż trzeba niestety to dosyc istotne nie wiem czy to akurat wplywa na zuzycie paliwa ale napewno na zimeringi i uszczelniacze w silniku a jeszcze jedo pytanie skad pewnosc ze wtryski laly jakie pokazywaly wartosci? auto zostawialo za soba czarna chmure ? wymieniles wtryski na nowki czy uzywane? jak na uzywane to skad pewnosc ze sa ok ? ja rowniez mialem przygode wysokim spalaniem i panem mechanikiem ktory od razu zabral sie za wymiane pompowtryskiwaczy naszczescie akurat przyszedlem w momencie mierzenia wartosci po wymianie na niby prawie nowki i bylo gorzej niz na moich starych i kazalem zmienic spowrotem nastepnie zabral sie za walek rozrzadu diagnoza - wytarty itp naszczescie potrzebowalem auta na weekend i juz tam naszczescie nie wrocilem. Zrobilem logi i umiescilem na forum tylko niestety na tym forum mi nikt nie pomogl dopiero na forum audi jeden koles wylukal iz mam niedogrzany silnik choc wskazowka stala na 90 st proponuje ci podpiac pod kompa po pelnym rozgrzaniu silnika i sprawdzic teperature cieczy chlodzacej u mnie na zegarach bylo ciagle 90 a komputer wykazal 78 i spalanie okolo 14 litrow po miescie a w trasie okolo 8-9 a ja mam silnik 1.9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mscream Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2008 Tak jak napisałem wtryski były mierzone najpierw na VAG'u (wartości przekraczały wartości graniczne chyba od 1,5 do -1,5) a potem u BOSCH'a na stole. Podobno wszystkie lały. We wszystkich wtryskach wymienili wkład i dali gwarancję czyli można powiedzieć że są nowe. Teraz na VAG'u wskazania odnośnie wtryskiwaczy są idealne - koło 0.00 Może akurat przyszedł czas na moje wtryski ale jakoś tak zbiegło się to z wymianą oleju. Okazało się że mam dobry centymetr na miarce za dużo i tak jak pisałem wycieki! Wcześniej było czyściutko. Nie wiem czego sprawdzenia mam się domagać u mechanika? Boje się że coś padnie za parę tygodni a on umyje ręce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #6 Napisano 6 Maja 2008 a wartosci graniczne nie sa czasem +2.8 -2.8 ? ale mniejsza z tym zerknij na temperaturke a co do oleju to sprawdz na zimnym silniku na plaskim terenie jesli jest za duzo do upusc lub odpompuj jakas strzykawka do pozoiomu jaki ma byc a olej sprawdzales zaraz po wymianie? czy po jakims czasie zeby sie nie okazalo iz paliwo sie do oleju dostaje i stad podwyrzszony jego poziom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mscream Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2008 Oleju jest o tyle za duzo że jest dużo poza skalą (mokry jest nawet górny plastik miarki)zarówno jak silnik jest zimny i ciepły. Tak jak pisałem to już drugi raz taka sytuacja - pewnie nie spuścili do końca. Po zlaniu oleju poprzednim razem wszystko było ok. Teraz przejechałem 1000km i interesuje mnie tylko co teraz trzeba zdiagnozować wobec wystąpienia wycieków? Turbo, intercooler, filtr oleju, kompresja? Stanu oleju po wymianie nie sprawdzałem bo specjalnie prosiłem żeby dokładnie spuścić. Zużycia oleju praktycznie nie odnotowuje więc po wymianie nawet nie zaglądałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mscream Zgłoś #8 Napisano 6 Maja 2008 a wartosci graniczne nie sa czasem +2.8 -2.8 ? Wartości nie jestem pewien ale wydawało mi się że są takie jakie powiedziałem. Widziałem je na ekranie podczas diagnozy VAG'iem (pod wartością aktualną) wiec mogłem coś przekręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kear Zgłoś #9 Napisano 7 Maja 2008 Oleju jest o tyle za duzo że jest dużo poza skalą (mokry jest nawet górny plastik miarki)zarówno jak silnik jest zimny i ciepły. Szykuj pieniążki na nowy katalizator... :6:56: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach