slawekFSI Zgłoś #1 Napisano 5 Maja 2008 Witam szanownych forumowiczów czy ktoś ma doświadczenie z B6: 1) 2.0 FSI 150 km 2) wersją sportline takie auto wlasnie nabyłem i chcę się dobrze przygotować na używanie :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piki Zgłoś #2 Napisano 5 Maja 2008 a ile dales? jakie wyposazenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek Zgłoś #3 Napisano 5 Maja 2008 a ile dales? A co Cie to swędzi?????? Na reszte pytań odpowiedzi szukaj tutaj:http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekFSI Zgłoś #4 Napisano 6 Maja 2008 wyposażenie - jak to w sportline - lepiej niz comfort gorzej niz highline :-) - ale mysle ze to nie jest istotne co do ceny - j.w. forum przejrzałem w całości ale mało jest opinii o tym silniku - dużo popularniejsze są diesle rzecz jasna , ale diesel mi do sportline nie pasuje jakoś .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wicked Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2008 Dlaczego sportline lepiej niz comfortline? Ja mam comfotline'a a jest wyposażony lepiej niż niejeden sportline Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekFSI Zgłoś #6 Napisano 6 Maja 2008 no dobrze - Twój comfortline jest lepszy niz niejeden sportline , jeszcze brakuje nam tu świętych wojen która wersja lepsza nie zmienia to faktu ze nadal niewiele osób mi odpowiedziało czy naprawdę nikt nie ma 2.0 FSI ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość klokaj Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2008 Zgadza się comfortline w serii jest teoretycznie lepiej wypasiony niż sportline.Szczególnie jeśli chodzi o comfort welur ,tempomat ,chłodzony schowek itd. Sportline ma za to lepsze fotele ale w gorszym obiciu i seryjny kierownik w skórze a także aluminiowe kółeczka.Tak więc zależy co dla kogo jest lepszym wypasem :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekFSI Zgłoś #8 Napisano 6 Maja 2008 a to dziwne - bo ja mam "w serii" zimno w schowku przed pasażerem i w schowku pod podłokietnikiem - ale moze sie zmieniło coś w ofercie bo widze ze VW zmienia co chwilę cenniki i konfiguratory teraz np. 2.0 FSI da się dostać tylko z napędem na 4Motion a propos wersji - tu jest w miarę opisane co i jak w kórej jest standardowe a co wymaga dopłaty http://www.volkswagen.pl/modele/passat/passat_variant/wyposazenie_i_technika/wyposazenie_standardowe/ największa różnica to MFA w standardzie w sportline , sportowe siedzenia , skóra na kierownicy i drążku od biegów no i przede wszystkim obniżone i utwardzone zawieszenie oraz gruby wydech z tyłu który powoduje że silnik brzmi inaczej - czyli głośniej i mnie boli głowa już od tego :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marik Zgłoś #9 Napisano 6 Maja 2008 A co chciałbyś wiedzieć bo jam ma 2.0FSI. Co do wydech to chyba nie ma różnicy? Ja mam comfortline i układ wydechowy też jest grubszy. Bodajże coś koło 60mm i trochę ponad na wyjściu. Dla mnie i tak jest super, kiedy trzeba jest cichy że silnika nie słychać a jak dodać do pieca to zaczyna ładnie mruczeć (jak na 4-ro cylindrowca) a wkręca się nie źle (wypróbowane do 7500obr/min i dalej chciał). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekFSI Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2008 no nareszcie pierwszy uzytkownik FSI :-) no to pytam: 1. jaki masz przebieg ? 2. ile Ci pali na trasie ? 3. jak dlugo go juz masz ? 4. jakie awarie miałes przez ten czas ? 5. inne ciekawostki, sztuczki, hinty i tips&tricks mile widziane :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marik Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2008 Ad.1 i 3. Samochód jest w moim posiadaniu dopiero od niewiele ponad roku i przejechałem nim 16000km. – miedzy innymi dlatego wybrałem benzynę. Ad.2. Spalanie na trasie przeważnie ok. 8l/100km. – 110-130km/h. Nigdy nie spalił mi 9l/100km.(ale jest to bez problemu możliwe) oszczędzając zszedłem do 6,5l/100km. – 60 – 90km/h w nocy i padał śnieg. W mieście to 12-12,5l. Tu zależy jakie trasy pokonujesz w mieście koło 3km – spali ci z 17l więcej szybko spada nawet sporo poniżej 10l rekord w niedzielę w mojej miejscowości to 7l/100km. Dodam że spalanie i tak nie jest duże bo jak czytałem test forda modeno z podobnym silnikiem to trudno w trasie zejść poniżej 9l. Ad4. Odnośnie silnika i osprzętu wszystko jak w najlepszym porządku, odnośnie całego pojazdu też nie mam co narzekać (fabrycznie wadliwa osłona chłodnicy srebrna, nowa jeż czeka w ASO, ostatnio pojawiła się woda w bagażniku i na lewej tarczy pojawiły się rysy, nie zapomnę o świerszczach). Jak dla mnie to chyba jeden z najlepszych silników w klasie 2.0(tylko Honda jest na tym samym poziomie ale wysoko obrotowa). Przyśpieszenie może jest nie takie jakiego można by oczekiwać, ale do elastyczności nie ma co narzekać. Lubi trochę popić oleju ale bez przesady. Do przeglądu wypił połowę (tu przewaga hondy mój brat ma civica z 99r z przebiegiem 200tyśkm rocznie robi ok. 30tyśkm zalany syntetykiem i od wymiany do wymiany na bagnecie jest max) . Dzięki bezpośredniemu wtryskowi silnik może być bardzo oszczędny ale przy dynamicznej jeździe potrafi swoje spalić. W 2007 sprzedano trochę ponad 7500 passatów z czego 6500 z silnikiem diesla (taka ciekawostka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
automaniak Zgłoś #12 Napisano 6 Maja 2008 Tylko 1000 benzynek... Mało... Bo importer sciaga diesle w wiekszosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rofor Zgłoś #13 Napisano 6 Maja 2008 1. jaki masz przebieg ? 2. ile Ci pali na trasie ? 3. jak dlugo go juz masz ? 4. jakie awarie miałes przez ten czas ? 5. inne ciekawostki, sztuczki, hinty i tips&tricks mile widziane :-) 1. 58.700 km 2. na trasie w kraju 8,5 l, w Niemczech na autostradzie odcinek 600 km cały czas z prędkością 140 - 160 wyszło 9,3 l, co jest b. dobrym wynikiem 3. ma go dopiero od 2 miesięcy, ale wcześniej pierwszym użytkownikiem był ojciec 4. akurat stoi w serwisie z poważna usterką: dziura w skrzyni biegów - kompletna wymiana 5. jak na mój gust kiepsko wyciszony albo raczej specjalnie tak zestrojony, by kierowcy z zacięciem sportowym posłuchali silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mik@ Zgłoś #14 Napisano 7 Maja 2008 1. jaki masz przebieg ? 2. ile Ci pali na trasie ? 3. jak dlugo go juz masz ? 4. jakie awarie miałes przez ten czas ? 5. inne ciekawostki, sztuczki, hinty i tips&tricks mile widziane :-) Ad1. 11.000 km Ad2. W Polsce przy jeździe na trasie (max 100-130, średnia 78) pali 7,5 l/100 Myśle, że to wynik b.dobry i dla osób które jeżdżą do 25tys. rocznie ten silnik jest zdecydowanie bardziej opłacalny aniżeli diesel. W mieście od 8-12 l/100 Leje tylko Pb98. Ad3. 5 miesięcy Ad4. Brak awarii. Świerszcze występują tylko czasami i tylko w miejscu radia/navi. Ad5. Światła xenonowe skrętne - super sprawa. Nie kupuj welurowych dywaników zastępczych na allegro. Nie polecam. Orginał ma dużo lepszą trwałość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekFSI Zgłoś #15 Napisano 7 Maja 2008 dziękuję za tak liczne i obfite odpowiedzi :-) powiedzcie mi tylko co to są świerszcze ? xenony mam ale nie skrętne tylko na wprost :-) co do spalania - zrobiłem w weekend trasę 650 km po polsce płd-wsch , kiepskie ale puste drogi , mało wyprzedzania, jeżdzę zgodnie z przepisami (chwilowo - bo mam punkty) spalanie z tego sporego odcinka - nie uwierzycie - komputer pokazuje mi 6.4 (!) kupując go obawiałem się że będzie żłopał paliwo jak głupi - a tu taka niespodzianka w miescie mam srednio 9.1 - ale to wawa i trzeba jeździć szybko od momentu jak go zanabyłem zrobiłem 1070 km i srednie z tego odcinka mam wg MFA 8.0 / 100 co do moich usterek - podczas uruchamiania silnika pasażer poruszył fotel i od MFA mam komunikat airbag-failed - jest to podobno znany błąd który się obchodzi poprzez wymianę wtyczki (w dobrym aso) lub rozpięcie i zapięcie wtyczki pod fotelem (w kiepskim aso) no i decha trzeszczy przy gwałtownym ruszaniu i hamowaniu - co mnie dziwi bo ostatnie 3 lata spędziłem w mondeo mk3 i tam o jakichkolwiek trzaskach z deski nie było mowy no i jeszcze audio - mam RCD300 i glosniki tylko z przodu - dzwięk jest strasznie niskiej jakości więc w weekend zakładam car-audio :-) - trzymajcie kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TC Zgłoś #16 Napisano 8 Maja 2008 airbag-failed - jest to podobno znany błąd który się obchodzi poprzez wymianę wtyczki (w dobrym aso) lub rozpięcie i zapięcie wtyczki pod fotelem (w kiepskim aso) wywal wtyczki i polutuj kabelki bo wcześniej czy później błąd się powtórzy. pozdr, TC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekFSI Zgłoś #17 Napisano 8 Maja 2008 tez tak miałeś u siebie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TC Zgłoś #18 Napisano 8 Maja 2008 Odpukać jeszcze nie. Ale ja rzadko przestawiam fotele. Ale jak mi wyskoczy to będzie pierwsze co zrobię. pozdr, TC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mik@ Zgłoś #19 Napisano 12 Maja 2008 >>>powiedzcie mi tylko co to są świerszcze ? świerszcze to jest to co Twoje auto też ma... czyli: "decha trzeszczy przy gwałtownym ruszaniu i hamowaniu" Dodam tylko, że w Passacie świerszcze są nie tylko w desce, ale także bywają w drzwiach no i słychać je na dziurach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wicked Zgłoś #20 Napisano 12 Maja 2008 U mnie cichutko Mika jesteś z fordonu? //edit: następnym razem zadajcie sobie takie pytania na PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach