Gość krzysieksa Zgłoś #1 Napisano 5 Maja 2008 Mam małe pytanie, na które w szukajce prawie nic nie ma A mianowicie, czy w Passacie B5 3B i 3BG występuje korozja?? Czy ktoś na swoim aucie zaobserwował jakieś wykwity rdzy, pęcherzyki i inne objawy świadczące o postępującej korozji? Jeśli w Pasku występuje rdza to w jakich najszczęsciej miejscach? Czy B5 ma w 100% cynkowane nadwozie od wewnątrz jak i zewnątrz wzorem Audi ??????? Czy balchy Passata B5 mozna a porównać do odporności na rdzę z Audi np 80, A4, A6 czy są mniej odporne ?????? Może jestem przewrażliwiony na punkcie rdzy (mam Forda - buda jak w Polonezie) ale dla mnie najważniejsza jest chyba odporność na rdzę. Jeżdżąc Fordem 5 rok dosłownie zero awarii nawet najdrobniejszych (nie wykrakać) ale karoseria to po prostu sito. Jedynie plastiki i inne tworzywa nie korodują reszta co metalowe jest zjadane przez rudą Więc jak to jest z korozją w Paskach ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 5 Maja 2008 Mam małe pytanie, na które w szukajce prawie nic nie ma A mianowicie, czy w Passacie B5 3B i 3BG występuje korozja?? Czy ktoś na swoim aucie zaobserwował jakieś wykwity rdzy, pęcherzyki i inne objawy świadczące o postępującej korozji? Jeśli w Pasku występuje rdza to w jakich najszczęsciej miejscach? Czy B5 ma w 100% cynkowane nadwozie od wewnątrz jak i zewnątrz wzorem Audi ??????? Czy balchy Passata B5 mozna a porównać do odporności na rdzę z Audi np 80, A4, A6 czy są mniej odporne ?????? Może jestem przewrażliwiony na punkcie rdzy (mam Forda - buda jak w Polonezie) ale dla mnie najważniejsza jest chyba odporność na rdzę. Jeżdżąc Fordem 5 rok dosłownie zero awarii nawet najdrobniejszych (nie wykrakać) ale karoseria to po prostu sito. Jedynie plastiki i inne tworzywa nie korodują reszta co metalowe jest zjadane przez rudą Więc jak to jest z korozją w Paskach ?? Passat 3B/3BG ma w 100% ocynkowane nadwozie to nie groźna mu rdza ( bezwypadkowy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #3 Napisano 5 Maja 2008 U mnie ( auto jeżdzone na 17stkach 225/45/17 ) od 1999 roku od odprysków spod kół złapało prawy błotnik przy listwie. Drobna w zasadzie zaprawka. Generalnie nie rdzewieją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #4 Napisano 5 Maja 2008 JurekW zapomniał dodać, ze w kombi nie jest ocynkowana blacha pokrywy bagażnika i po 10 latach rdza sie pojawia. Może występuje ocynkowana do jakiegoś roku. W każdym razie na pewno problem tem występuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #5 Napisano 5 Maja 2008 u mnie narazie nie widac ale u ojca w passku na tylnej klapie wyszla rdza. rdza wyszla pod uszczelka tylniej szyb (kombi). vw zle rozwiazal uszczelke w tylnej szybe poniewaz zbiera sie tam woda i inne syfy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #6 Napisano 5 Maja 2008 u mnie narazie nie widac ale u ojca w passku na tylnej klapie wyszla rdza.W Audi dzieje sie podobnie - w Avantach B4, A4. Czasami pojawia się przy uszczelce. Wiele "kombi" ma ten problem z racji zaciągania całego syfu z drogi na klapę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 5 Maja 2008 JurekW zapomniał dodać, ze w kombi nie jest ocynkowana blacha i po 10 latach rdza sie pojawia. Może występuje nieocynkowana do jakiegoś roku. W każdym razie na pewno problem tem występuje. Napisałem o swoim modelu ( sedan).A B5 jest w całości ocynkowana. Ja złego słowa nie powiem na 3B , poprzednio miałem B3 - w tej kwestii to temat rzeka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 5 Maja 2008 U ojca w sedanie skorodowała listwa w której siedzi podświetlenie rejestracji lub jakiś jej element, nie pamiętam tego dokładnie, w każdym razie w ASO twierdzili że to typowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #9 Napisano 5 Maja 2008 A B5 jest w całości ocynkowana. passat B5 jest w calosci ocynkowany tak jak audi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #10 Napisano 5 Maja 2008 oj niestety ale rdzewieja w wieku okolo 8-9lat w kombi tylna klapa jak juz pisano, okolice relingow dachowych, ozdobne czarne blachy na drzwiach przy szybach, pod ozdobnymi listwami na dachu i to chyba na tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 5 Maja 2008 passat B5 jest w calosci ocynkowany tak jak audi? Na rys załączonym w moim poście nr 7 jest odpowiedź na Twoje pytanie .Pozwoliłem sobie powiększyć , bo druk drobny... '' ...całkowicie galwanizowane na gorąco nadwozie , na które producent udziela 11 letniej gwarancji... ";) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #12 Napisano 5 Maja 2008 ' ...całkowicie galwanizowane na gorąco nadwozie , na które producent udziela 11 letniej gwarancji... " Oczywiście, ze tak. JurekW ma rację. Ten koncern w całości cynkował już Audi 80 B4 od roku 1992, a nawet nie wiem czy nie B3 przed rokiem 1992, wydaje mi się, że tak. Trudno aby Passat B5 nie był Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #13 Napisano 5 Maja 2008 dobra anglikiem to ja nie jestem ale chodzi mi o to czy jest ocynkowana blacha tak jak w audi ze cale auto wkladaja do wanny. slyszalem ze passat ma tylko co po niektore elementy ocynkowane a audi calosc. czyli przez 11lat nic nie powinno sie dziac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #14 Napisano 5 Maja 2008 dobra anglikiem to ja nie jestem ale chodzi mi o to czy jest ocynkowana blacha tak jak w audi ze cale auto wkladaja do wanny. slyszalem ze passat ma tylko co po niektore elementy ocynkowane a audi calosc. czyli przez 11lat nic nie powinno sie dziac Jak jest napisane , że całkowicie , to z pewnością musieli włożyć nadwozie do wanny w galwanizerni. Przed chwilą przeglądałem prospekt Passata w j. polskim , gdzie w tabeli wyposażenia : nadwozie ocynkowane całkowicie dotyczy wszystkich modeli i wersji wyposażenia. Ja miałbym w tej kwestii na tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smalec Zgłoś #15 Napisano 5 Maja 2008 mi podchodzi rdza na tylnej klapie, musze z tym zrobic porzadek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekm11 Zgłoś #16 Napisano 5 Maja 2008 Pisze, że te blachy, które są na ciemno-niebiesko są ocynkowane tylko elektrolitycznie, aby powierzchnia była gładka. Reszta, pokazana na jasno, jest cynkowana w gorącej kąpieli, u nas to chyba się nazywa cynkowanie ogniowe ? O ile powloką galwaniczna jest powłoka cynkowa, bo słowo cynk nie pada. Ale raczej trudno sobie wyobrazić, że elektrolitycznie jest nakładana inna powłoka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #17 Napisano 5 Maja 2008 __________________Tak wygląda 9 letni FORD (bezwypadkowy): Chyba kolega nie chce powiedzieć że na tych zdjęciach jest ford bezwypadkowy. Bo jedno ze zdjęć odkrywa szpachlę. Ale fakt, rdzewieją. A passat j.w koledzy piszą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo Zgłoś #18 Napisano 5 Maja 2008 ja zauważyłem nad przednią szybą w odpryskach trochę rdzawy kolorek a jak jest u Was u znajomego to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw Zgłoś #19 Napisano 5 Maja 2008 to zalezy skad auto... moj sprowadzony ze szwecji... (2001grudzien rejestrowany) sedan.... sól jest wszedzie, do-słownie wszedzie przez co doszukałem sie kilka małych podniesien lakieru na nadkolach i troszku rdzy przy oswietleniu tablicy rejstracyjnej... a tak to nic sie nie dzieje na szczescie.. tylko mnie ta sol martwi, ze to z czasem "wyjdzie";/ a i sie pochwale> nawet na masce nie mam wyprysków rdzawych:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #20 Napisano 5 Maja 2008 mi rdza wychodzi pod uszczelka tylnej szyby na klapie w kombi w prawym dolnym rogu, sa pecherzyki; wychodzi tez przy mocowaniu relingu na srodku pod jednym tylko relingiem, dodatkowo jak nie ma sie chlapaczy to zawsze kamyki odbija lakier i na przednich drzwiach ponizej listwy ochronnej wiec tam ruda moze latwo atakowac. na foum czytalem o tym iz nie byla cynkowana wewnetrzna czesc tylnej klapy w kombi w 3B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach