kiarka Zgłoś #1 Napisano 3 Maja 2008 Juz raz pytałem o to ale niestety nikt nie odpowiedział i temat zszedł w innym kierunku....ponawiam zapytanie...czy przedmuch na pokrywie klawiatury to skutek nieszczelnego turbo czy zuzycia silnika?Dodam ze padła turbina a silnik nigdy wczesniej nie brał oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #2 Napisano 3 Maja 2008 wg mnie uszkodzenie samego silnika, co może mieć wspólnego nieszczelne turbo z przedmuchami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #3 Napisano 3 Maja 2008 A czy istnieje samochód benzynowy(bo o dieslach za duzo nei wiem ) który wogole nie posiada przedmuchów w klawiaturze (np po odkręceniu korka oleju) ?? Według mnie każdy dmucha nawet jeżeli silnik jest sprawny.....no chyba,że jeszcze nie widziałem jak naprawde przedmuchuje :D:D A tak troche zbocząc z tematu:Wiem,że turbina przerzuca mi olej w strone kolektora ssącego i prawdopodobnie wydechu(w środkowej części samochodu w rurze jest olej i przy ostrym deptaniu czuć spalony olej jakby z wydechu).Czy taka turbina jeszcze długo pożyje jak będę się delikatnie obchodził (rozgrzanie oleju i studzenie turbiny):654:?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #4 Napisano 3 Maja 2008 Juz raz pytałem o to ale niestety nikt nie odpowiedział i temat zszedł w innym kierunku....ponawiam zapytanie...czy przedmuch na pokrywie klawiatury to skutek nieszczelnego turbo czy zuzycia silnika?Dodam ze padła turbina a silnik nigdy wczesniej nie brał oleju. Turbina nie ma nic wspólnego z przedmuchami na pokrywie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #5 Napisano 3 Maja 2008 A czy istnieje samochód benzynowy(bo o dieslach za duzo nei wiem ) który wogole nie posiada przedmuchów w klawiaturze (np po odkręceniu korka oleju) ?? Według mnie każdy dmucha nawet jeżeli silnik jest sprawny.....no chyba,że jeszcze nie widziałem jak naprawde przedmuchuje :D:D A tak troche zbocząc z tematu:Wiem,że turbina przerzuca mi olej w strone kolektora ssącego i prawdopodobnie wydechu(w środkowej części samochodu w rurze jest olej i przy ostrym deptaniu czuć spalony olej jakby z wydechu).Czy taka turbina jeszcze długo pożyje jak będę się delikatnie obchodził (rozgrzanie oleju i studzenie turbiny):654:?? to czy dmucha czy nie zalezy od konstrukcji silnika ,sa takie ktore wogole nie dmuchaja, pod pokrywa zaworow i w skrzyni korbowej panuje podcisnienie (korek wlewu oleju jest zasysany wiec nie ma potrzeby np. stosowania gwintu w korku silnik benzynowy Ford w ukladzie CVH (poprzednio mialem escorta w ukladzie DOHC 16v i tez nie dmuchalo na jalowym a co do turbiny to raczej dlugo nie pociagnie a zalezy tez duzo od tego czy jest luz na wirniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #6 Napisano 4 Maja 2008 jesteście pewni na 100% czy tylko tak Wam się wydaje?a tak mnie zastanawia przewód odmy....ale panowie co macie 1,8T...czy moglibyście sprawdzic jaki u Was jest przedmuch?U mnie przed zdjęciem turbiny waliło jak z szyszarki...dla porównania sprawdzę po założeniu zregenerowanej turbiny i dam znać. Da to jakiś pogląd na sprawę i w przyszłości może komuś coś uratuje w szczegolności kolegom z 1,8T..dlatego nie leńcie się i sprawdzcie jak jest u Was ;-)Dodam jeszcze ze u mnie popękane było żeliwo w turbo..co często się zdarza w benzyniakch doładowanych-większa temperatura pracy niz w TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #7 Napisano 4 Maja 2008 a co do turbiny to raczej dlugo nie pociagnie a zalezy tez duzo od tego czy jest luz na wirniku. Ostatnio patrzyłem i czuć delikatny luz na ośce:654: Narazie jeżdze ,ciśnienie ładuje raczej dobrze(patrząc na wskaźnik ciśnienia) no chyba że sprawna turbina szybciej ładuje niż moja,ale tego nie mam jak sprawdzić. Mam nadzieje,że usterka turbiny nie objawi się z zatrzymaniem na drodze i wzywaniem lawety ,tylko stratą mocy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 4 Maja 2008 Juz raz pytałem o to ale niestety nikt nie odpowiedział i temat zszedł w innym kierunku....ponawiam zapytanie...czy przedmuch na pokrywie klawiatury to skutek nieszczelnego turbo czy zuzycia silnika?Dodam ze padła turbina a silnik nigdy wczesniej nie brał oleju. Za przedmuchy pod pokrywą zaworów odpowiedzialna jest ogólna kondycja silnika ( tłok-pierścień-cylinder). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #9 Napisano 4 Maja 2008 Ostatnio patrzyłem i czuć delikatny luz na ośce:654: Narazie jeżdze ,ciśnienie ładuje raczej dobrze(patrząc na wskaźnik ciśnienia) no chyba że sprawna turbina szybciej ładuje niż moja,ale tego nie mam jak sprawdzić.Mam nadzieje,że usterka turbiny nie objawi się z zatrzymaniem na drodze i wzywaniem lawety ,tylko stratą mocy . a luz jaki jest u ciebie to tak na oko ile??? 1mm? mniej ? wiecej? powiem moze tak jesli jest jakikolwiek osiowy to juz lopatki wycieraja sie o obudowe ,a usterka turbiny najczesciej konczy sie jednak nagla awaria w trasie pompowanie oleju w dolot wydech i chmura za toba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #10 Napisano 5 Maja 2008 Na oko ciężko powiedzieć ,ale mysle że nie więcej niż 1 mm luzu ogólnie na prawo i lewo.Na końcu wirnika widać jakby bardzo delikatnie zebrany był wirnik,ale ładnie gwiżdze i nic jeszcze mnie nie zapokoiło.Z początku (przez głupote i niewiedze) chciałem rozebrać turbo i skończyło się na odkręceniu nakrętki i nic więcej ,a przy okazji możliwe,że wymęczyłem ośke naciskając na nią.Tutaj fotka turbinki -http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/afe6a3f6c0154a3b.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #11 Napisano 5 Maja 2008 no to przesadziles na 99% po takim czymś wirnik jest nie wyważony co spowoduje b.szybkie zuzycie łożysk ,uszczelnień moze nawet dojsc do urwania wirnika aha i jeszcze jedno jesli faktycznie glosno slychac prace turbiny tzn. gwizdze tak jak piszesz to koniec jest bliski... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #12 Napisano 6 Maja 2008 Z tym gwizdaniem to różne są opinie Jedyni twierdzą,że jak gwiżdze to siada .Inni uważają,że mają tak od nowości i że dalej super chodzi.U mnie ten gwizd słychać jak się rozkręca i zwalnia,ale jak się rozkręci min 1\4 obrotów to nie słychać jej wogóle.Czas pokaże ile wytrzyma ... jak padnie to wtedy się zrobi ,a narazie szkoda mi kasy:D. Tak przy okazji: Gdyby kiedyś mi siadło turbo ,zregenerować te,które posiadam(patrz rys.z wyższego mojego postu) czy kupić zregenerowane ale inny typ tzn mocniejsze na większe ciśnienie doładowania(jeżeli tak mozna napisać),po którym nie musiałbym zmieniać softu??Narazie nie myśle o zmianie softu z powodu kosztów spalania i tego turba,które długo nie pociągnie na wyższym ciśnieniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #13 Napisano 7 Maja 2008 Mozecie napisać o przedmuchu w swoich samochodach czy nie?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #14 Napisano 7 Maja 2008 Witam! Dokładny opis , dla porównania: mam oryginalna klawiature w moim 1.8 T. nie ruszane kompensatory i uszczelniacze zaworów, turbinka git, olej 10w60 , zuzycie około 1,5 l 10 tys km ( ostra jazda). Oryginalny przebieg 167 tys km . Na biegu jałowym, po odkreceniu korka oleju, jest typowe dla sprawnego silnika cisnienie: czyli żadnych przedmuchów o zabarwieniu spalin zauważalnych gołym okiem , w zasadzi można to okreslic w ten sposób , ze cisnienie na biegu jałowym powoduje sam wałek rozrządu, po dodaniu gazu sytuacj identyczna, czuc cisnienie, ale delikatne : powietrza. IMHO duze przedmuchy z głowicy, o zabarwieniu spalin, świadcza o zuzyciu uszczelniaczy i nie maja zwiazku z zuzyta turbina. Na sprawnym silniku nie ma prawa dmuchac spalianami , niewazne czy silnik ma 2 czy 5 zaworów na cylinder.stawiam na uszczelniacze , bo przedmuchy bezposrednio ze skrzyni korbowej sa widoczne przez korek oleju, ale w silnikach gdzie olej wlewasz bezposrednio do bloku ( np. silniki typu boxer subaru i alfa romeo) . nie widze usterki wiec to tylko gdybanie. Po załozeniu turbiny proponuje wiec obserwowac silnik: zuzycie oleju, rozwijanie mocy , ewentualne sprawdzenie cisnienia w komorach spalania. Pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #15 Napisano 7 Maja 2008 Tylko u mnie spaliny nie lecą tylko powietrze..znaczy leciało przed demontażem turbiny..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bananito Zgłoś #16 Napisano 1 Listopada 2008 ja terz mialem delikatny luz na wirniku ja za bardzo na turbo sie nieznam kolega powiedzial ze musze regenerowac .przemyslalem to i kupilem nowke i co sie okazalo nowa turbinka miala ten sam luz co stara .okazalo sie ze to normalne bo w tym turbo niema zadnych lozysk tylko tulejki i na postoju przy wylaczonym silniku jest wyczowalny luz ale gdy wloczymy silnik pojawia sie cisnienie oleju i luz sie traci .i teraz lezy mi turbo ,kupe kasy wywalone w bloto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiarka Zgłoś #17 Napisano 13 Listopada 2008 podziękuj koledze no i sobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcin_261 Zgłoś #18 Napisano 14 Listopada 2008 Witam. Posiadam podobny dylemat w moim pasacie 1,9 TDI (AFN). Po wymianie turbiny (w poprzedniej padł wirnik) silnik zaczął brać olej w ilości 200ml na 1000km. Mechanik, który wymieniał turbo na (nowe) od pasata 130 km twierdzi ze to nie wina turbiny. Wg. ww. silnik ma przedmuchy na co dowodem wg. niego jest powietrze unoszące się z korka wlewu oleju. Czy możliwe jest ze silnik nagle się tak rozszczelnił. Obecnie motor zalany jest olejem castrol 15 w40. Przebieg auta 204tys. Rok prod. 1997. Wąż wychodzący od odmy jest mocno zabrudzony olejem. Proszę o opinie, ponieważ 3 innych mechaników (doświadczonych) jest zdania ze to wina turbiny chodź ten chce robić remont silnika. Zapraszam do dyskusji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #19 Napisano 14 Listopada 2008 Witam.Posiadam podobny dylemat w moim pasacie 1,9 TDI (AFN). Po wymianie turbiny (w poprzedniej padł wirnik) silnik zaczął brać olej w ilości 200ml na 1000km. Mechanik, który wymieniał turbo na (nowe) od pasata 130 km twierdzi ze to nie wina turbiny. Wg. ww. silnik ma przedmuchy na co dowodem wg. niego jest powietrze unoszące się z korka wlewu oleju. Czy możliwe jest ze silnik nagle się tak rozszczelnił. Obecnie motor zalany jest olejem castrol 15 w40. Przebieg auta 204tys. Rok prod. 1997. Wąż wychodzący od odmy jest mocno zabrudzony olejem. Proszę o opinie, ponieważ 3 innych mechaników (doświadczonych) jest zdania ze to wina turbiny chodź ten chce robić remont silnika. Zapraszam do dyskusji. A co za mądry człowiek zalał go takim olejem?? Co do brania oleju to cięzko stwierdzić na odległośc ale skoro przed wymianą nie brał tyle to sprawa chyba jasna. Przebieg w Twoim aucie o ile nie sprawdzony w serwisie to małe prawdopodobieństwo aby był prawdziwy, więc nie wiadomo w jakim stanie jest silnik. Jeżeli nie turbo to mogą być choćby zużyte uszczelniacze zaworów. W każdym silniku jest pewien przedmuch, pytanie tylko jak duży. Ciekawe co powiedziałby Twój majster jakby odkręcił korek w jakimś PD'ku - podejrzewam że lekko by się zdziwił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemon30 Zgłoś #20 Napisano 12 Kwietnia 2009 mam pytanko odnosnie tego calego turbo mam silnik 1.8 t i jakos nie czuje zeby to turbo dzialalo tzn nie czuje mocy silnik chodzi bez zarzutu ale jakos slabo ciagnie jak na 150 km jak ktos moze mi poradzic co nalezy zrobic zeby sprawdzic czy turbina dziala czy wszystko ok dodam ze mechanik zmienial mi przepustnice i modul sterujacy masami powietrza ,na kompie nie wykazuje bledow doladowania powietrza ani turbiny jak ktos mial taki przypadek lub wie jak sprawdzic turbo w prosty sposob czy dziala czy nie z gory dziekuje za odpis i pozdrawiam- Lemon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach