Skocz do zawartości
kiarka

Niesprawne Turbo-czy możliwy przedmuch?

Rekomendowane odpowiedzi

Juz raz pytałem o to ale niestety nikt nie odpowiedział i temat zszedł w innym kierunku....ponawiam zapytanie...czy przedmuch na pokrywie klawiatury to skutek nieszczelnego turbo czy zuzycia silnika?Dodam ze padła turbina a silnik nigdy wczesniej nie brał oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie uszkodzenie samego silnika, co może mieć wspólnego nieszczelne turbo z przedmuchami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy istnieje samochód benzynowy(bo o dieslach za duzo nei wiem :P) który wogole nie posiada przedmuchów w klawiaturze (np po odkręceniu korka oleju) ??;) Według mnie każdy dmucha nawet jeżeli silnik jest sprawny.....no chyba,że jeszcze nie widziałem jak naprawde przedmuchuje :D:D:D

 

A tak troche zbocząc z tematu:Wiem,że turbina przerzuca mi olej w strone kolektora ssącego i prawdopodobnie wydechu(w środkowej części samochodu w rurze jest olej i przy ostrym deptaniu czuć spalony olej jakby z wydechu).Czy taka turbina jeszcze długo pożyje jak będę się delikatnie obchodził (rozgrzanie oleju i studzenie turbiny):654:??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juz raz pytałem o to ale niestety nikt nie odpowiedział i temat zszedł w innym kierunku....ponawiam zapytanie...czy przedmuch na pokrywie klawiatury to skutek nieszczelnego turbo czy zuzycia silnika?Dodam ze padła turbina a silnik nigdy wczesniej nie brał oleju.

Turbina nie ma nic wspólnego z przedmuchami na pokrywie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy istnieje samochód benzynowy(bo o dieslach za duzo nei wiem :P) który wogole nie posiada przedmuchów w klawiaturze (np po odkręceniu korka oleju) ??;) Według mnie każdy dmucha nawet jeżeli silnik jest sprawny.....no chyba,że jeszcze nie widziałem jak naprawde przedmuchuje :D:D:D

 

A tak troche zbocząc z tematu:Wiem,że turbina przerzuca mi olej w strone kolektora ssącego i prawdopodobnie wydechu(w środkowej części samochodu w rurze jest olej i przy ostrym deptaniu czuć spalony olej jakby z wydechu).Czy taka turbina jeszcze długo pożyje jak będę się delikatnie obchodził (rozgrzanie oleju i studzenie turbiny):654:??

 

 

to czy dmucha czy nie zalezy od konstrukcji silnika ,sa takie ktore wogole nie dmuchaja, pod pokrywa zaworow i w skrzyni korbowej panuje podcisnienie (korek wlewu oleju jest zasysany wiec nie ma potrzeby np. stosowania gwintu w korku silnik benzynowy Ford w ukladzie CVH (poprzednio mialem escorta w ukladzie DOHC 16v i tez nie dmuchalo na jalowym

 

a co do turbiny to raczej dlugo nie pociagnie a zalezy tez duzo od tego czy jest luz na wirniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesteście pewni na 100% czy tylko tak Wam się wydaje?a tak mnie zastanawia przewód odmy....ale panowie co macie 1,8T...czy moglibyście sprawdzic jaki u Was jest przedmuch?U mnie przed zdjęciem turbiny waliło jak z szyszarki...dla porównania sprawdzę po założeniu zregenerowanej turbiny i dam znać. Da to jakiś pogląd na sprawę i w przyszłości może komuś coś uratuje ;-) w szczegolności kolegom z 1,8T..dlatego nie leńcie się i sprawdzcie jak jest u Was ;-)Dodam jeszcze ze u mnie popękane było żeliwo w turbo..co często się zdarza w benzyniakch doładowanych-większa temperatura pracy niz w TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co do turbiny to raczej dlugo nie pociagnie a zalezy tez duzo od tego czy jest luz na wirniku.

 

Ostatnio patrzyłem i czuć delikatny luz na ośce:654: Narazie jeżdze ,ciśnienie ładuje raczej dobrze(patrząc na wskaźnik ciśnienia) no chyba że sprawna turbina szybciej ładuje niż moja,ale tego nie mam jak sprawdzić.

Mam nadzieje,że usterka turbiny nie objawi się z zatrzymaniem na drodze i wzywaniem lawety ,tylko stratą mocy .:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Juz raz pytałem o to ale niestety nikt nie odpowiedział i temat zszedł w innym kierunku....ponawiam zapytanie...czy przedmuch na pokrywie klawiatury to skutek nieszczelnego turbo czy zuzycia silnika?Dodam ze padła turbina a silnik nigdy wczesniej nie brał oleju.

 

Za przedmuchy pod pokrywą zaworów odpowiedzialna jest ogólna kondycja silnika ( tłok-pierścień-cylinder).:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio patrzyłem i czuć delikatny luz na ośce:654: Narazie jeżdze ,ciśnienie ładuje raczej dobrze(patrząc na wskaźnik ciśnienia) no chyba że sprawna turbina szybciej ładuje niż moja,ale tego nie mam jak sprawdzić.

Mam nadzieje,że usterka turbiny nie objawi się z zatrzymaniem na drodze i wzywaniem lawety ,tylko stratą mocy .:)

 

a luz jaki jest u ciebie to tak na oko ile??? 1mm? mniej ? wiecej?

powiem moze tak jesli jest jakikolwiek osiowy to juz lopatki wycieraja sie o obudowe ,a usterka turbiny najczesciej konczy sie jednak nagla awaria w trasie :( pompowanie oleju w dolot wydech i chmura za toba :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na oko ciężko powiedzieć ,ale mysle że nie więcej niż 1 mm luzu ogólnie na prawo i lewo.Na końcu wirnika widać jakby bardzo delikatnie zebrany był wirnik,ale ładnie gwiżdze i nic jeszcze mnie nie zapokoiło.Z początku (przez głupote i niewiedze) chciałem rozebrać turbo i skończyło się na odkręceniu nakrętki i nic więcej ,a przy okazji możliwe,że wymęczyłem ośke naciskając na nią.Tutaj fotka turbinki -->http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/afe6a3f6c0154a3b.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to przesadziles na 99% po takim czymś wirnik jest nie wyważony co spowoduje b.szybkie zuzycie łożysk ,uszczelnień moze nawet dojsc do urwania wirnika

 

aha i jeszcze jedno jesli faktycznie glosno slychac prace turbiny tzn. gwizdze tak jak piszesz to koniec jest bliski...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym gwizdaniem to różne są opinie ;) Jedyni twierdzą,że jak gwiżdze to siada .Inni uważają,że mają tak od nowości i że dalej super chodzi.U mnie ten gwizd słychać jak się rozkręca i zwalnia,ale jak się rozkręci min 1\4 obrotów to nie słychać jej wogóle.Czas pokaże ile wytrzyma ... jak padnie to wtedy się zrobi ,a narazie szkoda mi kasy:D.

 

Tak przy okazji: Gdyby kiedyś mi siadło turbo ,zregenerować te,które posiadam(patrz rys.z wyższego mojego postu) czy kupić zregenerowane ale inny typ tzn mocniejsze na większe ciśnienie doładowania(jeżeli tak mozna napisać),po którym nie musiałbym zmieniać softu??Narazie nie myśle o zmianie softu z powodu kosztów spalania i tego turba,które długo nie pociągnie na wyższym ciśnieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozecie napisać o przedmuchu w swoich samochodach czy nie?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! Dokładny opis , dla porównania:

 

mam oryginalna klawiature w moim 1.8 T. nie ruszane kompensatory i uszczelniacze zaworów, turbinka git, olej 10w60 , zuzycie około 1,5 l 10 tys km ( ostra jazda). Oryginalny przebieg 167 tys km .

 

Na biegu jałowym, po odkreceniu korka oleju, jest typowe dla sprawnego silnika cisnienie: czyli żadnych przedmuchów o zabarwieniu spalin zauważalnych gołym okiem , w zasadzi można to okreslic w ten sposób , ze cisnienie na biegu jałowym powoduje sam wałek rozrządu, po dodaniu gazu sytuacj identyczna, czuc cisnienie, ale delikatne : powietrza.

 

 

 

 

IMHO duze przedmuchy z głowicy, o zabarwieniu spalin, świadcza o zuzyciu uszczelniaczy i nie maja zwiazku z zuzyta turbina. Na sprawnym silniku nie ma prawa dmuchac spalianami , niewazne czy silnik ma 2 czy 5 zaworów na cylinder.stawiam na uszczelniacze , bo przedmuchy bezposrednio ze skrzyni korbowej sa widoczne przez korek oleju, ale w silnikach gdzie olej wlewasz bezposrednio do bloku ( np. silniki typu boxer subaru i alfa romeo) .

nie widze usterki wiec to tylko gdybanie. Po załozeniu turbiny proponuje wiec obserwowac silnik: zuzycie oleju, rozwijanie mocy , ewentualne sprawdzenie cisnienia w komorach spalania.

 

Pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie spaliny nie lecą tylko powietrze..znaczy leciało przed demontażem turbiny.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bananito

ja terz mialem delikatny luz na wirniku ja za bardzo na turbo sie nieznam kolega powiedzial ze musze regenerowac .przemyslalem to i kupilem nowke i co sie okazalo nowa turbinka miala ten sam luz co stara .okazalo sie ze to normalne bo w tym turbo niema zadnych lozysk tylko tulejki i na postoju przy wylaczonym silniku jest wyczowalny luz ale gdy wloczymy silnik pojawia sie cisnienie oleju i luz sie traci .i teraz lezy mi turbo ,kupe kasy wywalone w bloto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podziękuj koledze ;-) no i sobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin_261

Witam.

Posiadam podobny dylemat w moim pasacie 1,9 TDI (AFN).

Po wymianie turbiny (w poprzedniej padł wirnik) silnik zaczął brać olej w ilości 200ml na 1000km.

Mechanik, który wymieniał turbo na (nowe) od pasata 130 km twierdzi ze to nie wina turbiny.

Wg. ww. silnik ma przedmuchy na co dowodem wg. niego jest powietrze unoszące się z korka wlewu oleju.

Czy możliwe jest ze silnik nagle się tak rozszczelnił.

Obecnie motor zalany jest olejem castrol 15 w40. Przebieg auta 204tys. Rok prod. 1997.

Wąż wychodzący od odmy jest mocno zabrudzony olejem.

Proszę o opinie, ponieważ 3 innych mechaników (doświadczonych) jest zdania ze to wina turbiny chodź ten chce robić remont silnika.

Zapraszam do dyskusji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Posiadam podobny dylemat w moim pasacie 1,9 TDI (AFN).

Po wymianie turbiny (w poprzedniej padł wirnik) silnik zaczął brać olej w ilości 200ml na 1000km.

Mechanik, który wymieniał turbo na (nowe) od pasata 130 km twierdzi ze to nie wina turbiny.

Wg. ww. silnik ma przedmuchy na co dowodem wg. niego jest powietrze unoszące się z korka wlewu oleju.

Czy możliwe jest ze silnik nagle się tak rozszczelnił.

Obecnie motor zalany jest olejem castrol 15 w40. Przebieg auta 204tys. Rok prod. 1997.

Wąż wychodzący od odmy jest mocno zabrudzony olejem.

Proszę o opinie, ponieważ 3 innych mechaników (doświadczonych) jest zdania ze to wina turbiny chodź ten chce robić remont silnika.

Zapraszam do dyskusji.

 

A co za mądry człowiek zalał go takim olejem??

Co do brania oleju to cięzko stwierdzić na odległośc ale skoro przed wymianą nie brał tyle to sprawa chyba jasna. Przebieg w Twoim aucie o ile nie sprawdzony w serwisie to małe prawdopodobieństwo aby był prawdziwy, więc nie wiadomo w jakim stanie jest silnik. Jeżeli nie turbo to mogą być choćby zużyte uszczelniacze zaworów. W każdym silniku jest pewien przedmuch, pytanie tylko jak duży. Ciekawe co powiedziałby Twój majster jakby odkręcił korek w jakimś PD'ku - podejrzewam że lekko by się zdziwił :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko odnosnie tego calego turbo mam silnik 1.8 t i jakos nie czuje zeby to turbo dzialalo tzn nie czuje mocy silnik chodzi bez zarzutu ale jakos slabo ciagnie jak na 150 km jak ktos moze mi poradzic co nalezy zrobic zeby sprawdzic czy turbina dziala czy wszystko ok dodam ze mechanik zmienial mi przepustnice i modul sterujacy masami powietrza ,na kompie nie wykazuje bledow doladowania powietrza ani turbiny jak ktos mial taki przypadek lub wie jak sprawdzic turbo w prosty sposob czy dziala czy nie z gory dziekuje za odpis i pozdrawiam- Lemon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności