Skocz do zawartości
multi

Czym się różni silnik1,8 RP od 1,8 ABS???

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka mam paska z silnikiem 1,8 z oznaczeniem ABS moj ojciec ma paska tez z silnikiem 1,8 tylko ze oznaczenie RP dla mnie to one niczym sie nie roznia wszytko wyglada tak samo i parametry te same.

Jesli mozna to prosze o wytlumaczenie w czym tkwi roznica?

Pozdrawiam

 

czyzby nikt nic nie wiedzial???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

różnice? stopień sprężania: RP-9, ABS-10; KM: RP 90 przy 5400 obr/min ABS to samo ale przy 5500 obr/min; troszke inny moment obrotowy. i chyba nie ma innych różnic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krzysiek-lex dzieki za wyjasnienie teraz musze przelozyc to ojcu

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wojtaho

Zasadnicza różnica to zapłon w RP jest sterowany podciśnieniowo a w ABS elektrycznie. To daje nam inny sterownik(komputer), czujnik przy zapłonie do ustalenia jego pozycji, czego w RP brak. Jest jeszcze kilka różnic w sterowaniu układem wtryskowym ze sterownika. Stąd mamy mono-jetronic w RP i mono-motronic w ABS. Pozostałe podstawowe rzeczy praktycznie te same.

Ogólnie rzecz biorąc RP jest ciut prostszy od ABS. Np zapłon idzie ;) ustawić na znaki przy wyłączonym silniku a w ABS trzeba ustawienia synchronizować z komputerem.

 

No i najważniejsza info RP produkowane 1988-1992 a ABS po 1992.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i najważniejsza info RP produkowane 1988-1992 a ABS po 1992.

pozdr

 

wojtaho ale ja mam silnik z 1991 i mam ABS zreszta moj kumpel ma z 1988r i tez ma ABS zgadzaloby sie to do RP bo ojciec noj ma z 1991

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

no właśnie,wszystko to prawda ale nie dokońca. od 1992 r silniki ABS i RP były montowane równolegle a od 93 zastosowano w nich nowe układy zasilania z katalizatorem i sondą lambda (mono-motronic), więc i były produkowane w latach późniejszych niż do 92r.ABS był jeszcze przeciez wstawiany do pasków w 1995 i 6 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

RP tez mialy katalizator i sonde lambda.Podsumowując ABS to nowszy silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wojtaho
no właśnie,wszystko to prawda ale nie dokońca. od 1992 r silniki ABS i RP były montowane równolegle a od 93 zastosowano w nich nowe układy zasilania z katalizatorem i sondą lambda (mono-motronic), więc i były produkowane w latach późniejszych niż do 92r.ABS był jeszcze przeciez wstawiany do pasków w 1995 i 6 roku

 

Sorry że odgrzebuje ale krew mnie zalewa :cool: ...

MONO-MOTRONIC(nie ma nic wspólnego z sondą lambda!!!) to własnie 1.8 ABS robiony od 1992 nawet do 1997, końcówki B4.

MONO-JETRONIC to własnie 1.8 RP robiony 1988-1992(może być 1993 jak kto woli :) )

I teraz mono-jetronic jest starszym i mniej zaawansowanym układem wtryskowym niż mono-motronic. Jak macie ABS w pasku do 1992 to były przekładki, a najlepiej to sprawdzić na wlepie w bagażniku. Lub wzrokowo po podcisnieniu które idzie do zapłonu, w ABS'ie tego podciśnienia nie ma.

Podsumowywując są to dwa takie same silniki różniace się układem wtryskowym (i wszystkim co z tego wynika) i kilkoma detalami wynikającymi z lat produkcji. RP jest starszy a ABS młodszy. Mogło być tak że w 1992-93 równolegle były dwa silniki wkładane.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy można podmienić silnik z oryginalnie zamontowanego ABS na RP ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy można podmienić silnik z oryginalnie zamontowanego ABS na RP ???

można.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można.

 

A nie będzie problemu z czujnikami, bo silnik ABS nie ma tego czerwonego czujnika jeża w kolektorze czy jakoś tak,a motor RP ma . Czym to się rożni?? Może jestem w błędzie proszę o sprostowanie i wyjaśnienie mi tego ?? Dziękuje

Edytowane przez kaczorexxx
nowa myśl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie będzie problemu z czujnikami, bo silnik ABS nie ma tego czerwonego czujnika jeża w kolektorze czy jakoś tak,a motor RP ma . Czym to się rożni??

pytałeś czy można to Ci odpowiedziałem. na pewno będzie trzeba coś podmienić, bo różnice w tych silnikach nieznaczne ale są. poczytaj czym się różnią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam t w tych silnikach są inne tłoki.

Co do przekładki silnika to musisz zmienić go wraz z układem wtryskowym a co za tm idzie z instalacja i ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprościej zmienić sam słupek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem może tak kilka lat temu padł mi oryginalny silnik ABS. Mechanik wsadził mi motor RP, ponieważ taki kupiłem za 600zł i o dziwo wszystko chodzi na osprzęcie silnika ABS bez zarzutu. Moje pytanie nasunęło mi się dlatego, ze nie dawno wymieniłem czujnik wody ten niebieski w króćcu z przodu silnika. Chodzi mi o to ze w motorze RP są dwa czujniki w króćcu niebieski i czerwony. Ja mam wstawiony króciec z silnika ABS z jednym czujnikiem tym od wody (niebieskim). Mam pytanie czy mi ten czerwony czujnik jest potrzebny ??? Do czego on służy??. Wszystko chodzi jak na razie. Pytam się dla własnej wiedzy z ciekawosci??

Z góry dziękuje za wyjaśnienie mi tego.

pozdro

 

---------- Post added at 02:21 ---------- Previous post was at 02:13 ----------

 

Sorry że odgrzebuje ale krew mnie zalewa :cool: ...

MONO-MOTRONIC(nie ma nic wspólnego z sondą lambda!!!) to własnie 1.8 ABS robiony od 1992 nawet do 1997, końcówki B4.

MONO-JETRONIC to własnie 1.8 RP robiony 1988-1992(może być 1993 jak kto woli :) )

I teraz mono-jetronic jest starszym i mniej zaawansowanym układem wtryskowym niż mono-motronic. Jak macie ABS w pasku do 1992 to były przekładki, a najlepiej to sprawdzić na wlepie w bagażniku. Lub wzrokowo po podcisnieniu które idzie do zapłonu, w ABS'ie tego podciśnienia nie ma.

Podsumowywując są to dwa takie same silniki różniace się układem wtryskowym (i wszystkim co z tego wynika) i kilkoma detalami wynikającymi z lat produkcji. RP jest starszy a ABS młodszy. Mogło być tak że w 1992-93 równolegle były dwa silniki wkładane.

 

pozdrawiam

A, jeszcze jedno ja miałem oryginalnie silnik ABS a auto jest z początku 1991 roku . Motor ABS udokumentowany w papierach czyli były wsadzane przed 1992 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie czy mi ten czerwony czujnik jest potrzebny ??? Do czego on służy??. Wszystko chodzi jak na razie. Pytam się dla własnej wiedzy z ciekawosci??

w silniku RP jeden czujnik odpowiada za wskazania na zegarach, drugi podaje sygnał na kompa i steruje regulatorem biegu jałowego. w ABS jeden czujnik działa jak dwa w RP. Więc dodatkowy czujnik nie jest Ci potrzebny.

A, jeszcze jedno ja miałem oryginalnie silnik ABS a auto jest z początku 1991 roku . Motor ABS udokumentowany w papierach czyli były wsadzane przed 1992 roku.

tym się nie przejmuj. mam passka z początku stycznia 1992, modelowo 92 ale zrobiony na pewno był w 91 i części były robione też w 91 a mam ori silnik ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym ABS jest odrobine bardziej do miasta, bo maksymalny moment obrotowy ma w okolicach 2500 rpm (najlepiej sie zbiera!) a RP duuzo wyzej, chyba w okolicach 4000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym ABS jest odrobine bardziej do miasta, bo maksymalny moment obrotowy ma w okolicach 2500 rpm (najlepiej sie zbiera!) a RP duuzo wyzej, chyba w okolicach 4000

coś nie o tych silnikach chyba kolego mówisz...:P

RP ma 142 Nm przy 2600 obr/min ABS 145 Nm przy 2500 obr/min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w silniku RP jeden czujnik odpowiada za wskazania na zegarach, drugi podaje sygnał na kompa i steruje regulatorem biegu jałowego.

A trzeci czujnik? Ja mam trzy w rp. U góry niebieski i czerwony, na dole (od spodu króćca) czarny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A trzeci czujnik?
nie pamiętam od czego jest trzeci. ktoś Ci zaraz napisze. było niedawno na forum. w RP były przeważnie 2 czujniki.

Edytka: klimę masz manualną??

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności