Gość joker_4_2006 Zgłoś #1 Napisano 29 Kwietnia 2008 Witam wszystkich Mialem dwa bedy czujnik halla i bieg jalowy , wymienilem czujnik i filtr powierza po wykasowaniu bledow i adaptacji przepustnicy spalanie nadal ok 20L/100km(20 funtow/60mil) przy bardzo spokojnej jezdzie,aha i we vagu temperatura silnika 76stopni a na zegarach 90 troche dziwne, nie wiem juz czy wymieniac czujnik temp , termostat i sonde mimo braku bledow, prosze o rade pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #2 Napisano 30 Kwietnia 2008 Nie wiem jak jest w benzynie ale w tdi są 2 czujniki temperatury, Może na ssaniu cały czas jeżdzisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #3 Napisano 30 Kwietnia 2008 Do wymiany termostat !!! nie ma czegos takiego jak blad termostatu ale jest procedura ktora pozwala sprawdzic czy to termostat czy czujnik ale stawiam na termostat a ja mialem to samo na licznikach 90 a na wagu 78-79 i ani grama wiecej nawet po ostrej jezdie i palil jak smok a tu ta procedura dotyczy diesla ale moze w benzynce jest podobnie niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej. w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO. w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO. czujniki związane z badaniem termostatu: G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU; G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej. do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach: 01-Engine: 007; 17-Instruments: 003. pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej. 1. pomiar na zimnym silnku*. *najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika. a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie. jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62. temperatury należy zanotować. b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2. wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a. jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2. . pomiar na w pełni rozgrzanym silniku. a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. temperaturę należy zanotować. b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a. jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat. jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą o czym pisalem wczesniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #4 Napisano 30 Kwietnia 2008 prawdopodobnie termostat nie otwiera ci się do końca, nie wiem jak jest w B5 ale w B4 początek otwarcia termostatu jest 85 st.C a całkowite otwarcie105 st.C, slok zaworu 7mm. czujnik temp. też przydało by się sprawdzić no i sonde Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #5 Napisano 30 Kwietnia 2008 prawdopodobnie termostat nie otwiera ci się do końca, nie wiem jak jest w B5 ale w B4 początek otwarcia termostatu jest 85 st.C a całkowite otwarcie105 st.C, slok zaworu 7mm. czujnik temp. też przydało by się sprawdzić no i sonde Drogi kolego no wlasnie chodzi o to ze sie otwiera tylko za wczesnie i stad ta niska temperatura 76 st (czytaj niedogrzany silnik) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #6 Napisano 30 Kwietnia 2008 no i silnik niedogrzany i stąd może być wysokie spalanie ale chyba nie aż takie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mark28 Zgłoś #7 Napisano 30 Kwietnia 2008 jeśli spala ok 20 l/100km to prawdopodobnie poszła sonda, miałem podobnie, natomiast przy zepsutym termostacie, miałem go cały czas otwarty (spalał mi wtedy ok 15l/100km), nie spali ci tyle paliwa. W moim przypadku to nastąpiło tej zimy, więc u Ciebie @joker_4_2006 raczej nie będzie to termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość joker_4_2006 Zgłoś #8 Napisano 30 Kwietnia 2008 Dzieki za podpowiedzi , podpiolem auto pod vaga ponownie i : Engie/007 lambda , voltage , dulty cycle , (no units) Engie/003 rpm/min , voltage , temperature 36.0*C , temperature 34.5*C Instruments temp 50.0*C to bylo na zimnym a to na cieplym na zegarze 90*C Engie/003 temp 75.0*C temp 43.5*C Instruments temp 78.0*C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach