Skocz do zawartości
Gość joker_4_2006

Baaardzo DUZE Spalanie w 1.8 brak bledow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość joker_4_2006

Witam wszystkich

Mialem dwa bedy czujnik halla i bieg jalowy , wymienilem czujnik i filtr powierza po wykasowaniu bledow i adaptacji przepustnicy spalanie nadal ok 20L/100km(20 funtow/60mil) przy bardzo spokojnej jezdzie,aha i we vagu temperatura silnika 76stopni a na zegarach 90 troche dziwne, nie wiem juz czy wymieniac czujnik temp , termostat i sonde mimo braku bledow,

prosze o rade pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w benzynie ale w tdi są 2 czujniki temperatury, Może na ssaniu cały czas jeżdzisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany termostat !!!

nie ma czegos takiego jak blad termostatu ale jest procedura ktora pozwala sprawdzic czy to termostat czy czujnik ale stawiam na termostat a ja mialem to samo na licznikach 90 a na wagu 78-79 i ani grama wiecej nawet po ostrej jezdie i palil jak smok

a tu ta procedura dotyczy diesla ale moze w benzynce jest podobnie

niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.

w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.

w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

 

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

 

1. pomiar na zimnym silnku*.

*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

 

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

 

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

 

. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

 

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

 

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

 

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą o czym pisalem wczesniej :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

prawdopodobnie termostat nie otwiera ci się do końca, nie wiem jak jest w B5 ale w B4 początek otwarcia termostatu jest 85 st.C a całkowite otwarcie105 st.C, slok zaworu 7mm. czujnik temp. też przydało by się sprawdzić no i sonde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawdopodobnie termostat nie otwiera ci się do końca, nie wiem jak jest w B5 ale w B4 początek otwarcia termostatu jest 85 st.C a całkowite otwarcie105 st.C, slok zaworu 7mm. czujnik temp. też przydało by się sprawdzić no i sonde

 

Drogi kolego no wlasnie chodzi o to ze sie otwiera tylko za wczesnie i stad ta niska temperatura 76 st (czytaj niedogrzany silnik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex

no i silnik niedogrzany i stąd może być wysokie spalanie ale chyba nie aż takie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mark28

jeśli spala ok 20 l/100km to prawdopodobnie poszła sonda, miałem podobnie, natomiast przy zepsutym termostacie, miałem go cały czas otwarty (spalał mi wtedy ok 15l/100km), nie spali ci tyle paliwa. W moim przypadku to nastąpiło tej zimy, więc u Ciebie @joker_4_2006 raczej nie będzie to termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość joker_4_2006

Dzieki za podpowiedzi , podpiolem auto pod vaga ponownie i :

 

Engie/007 lambda , voltage , dulty cycle , (no units)

 

Engie/003 rpm/min , voltage , temperature 36.0*C , temperature 34.5*C

 

Instruments temp 50.0*C

 

to bylo na zimnym

 

a to na cieplym na zegarze 90*C

 

 

Engie/003 temp 75.0*C temp 43.5*C

 

Instruments temp 78.0*C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności