Skocz do zawartości
Gość kurczakos1

Samochód dławi i szarpie podczas przyspieszania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kurczakos1

Mam taki problemik. Dziś rano po odpaleniu samochodu zaczął mega dziwnie pracować. Obroty skakały z 300-400 do 1k. Oczywiście po dodaniu gazu prawie zero reakcji a wręcz lekkie podgasanie. Po rozgrzaniu się było już lepiej, ale podczas przyspieszania (zwłaszcza 2000-3000 obr) szarpało a na wolnych obrotach bywało,że gasł. Pojechałem do mechanika podpiął go pod kompa. Powiedział, że było tam kilka błędów, nie zdradził jakich, wykasował je i wg niego wszystko jest ok. Nie jest ok ;/ Dalej szarpie przy przyspieszaniu tak w granicach 2000-3500k, później jest już dobrze (tzn 3500-5000). Wiem, że to takie dywagowanie, ale czy możliwe, iż jest to jakaś błahostka typu filtr paliwa, powietrza, złe paliwo? Czy raczej szykować się na przepływomierz, pompę paliwa, sondę itp ;P ? Czy są jakieś szczególne objawy po zweryfikowaniu których można byłoby zawęzić pole podejrzeń?

 

ps. były już takie tematy, ale najczęściej z dieslami więc wolałem zapytać o benzyne ;)

 

 

(VW Passat, VR5 2,3 150KM 1998r)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka

 

Proponuję sprawdzić przewody(raczej to) i świece na początek. Dopiero po tym można szukać dalej jak się nie poprawi.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kurczakos1
Hejka

 

Proponuję sprawdzić przewody(raczej to) i świece na początek. Dopiero po tym można szukać dalej jak się nie poprawi.

 

Pozdr

 

No właśnie.. Wczoraj podłączałem wzmacniacz i robiłem to troche w nieumiejętny sposób, przez co spaliłem bezpiecznik(już wymieniony) i nie wiem czy przypadkiem nie jakiś element instalacji ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Minęło już trochę czasu ale mam pytanko. Czy Wiesz co było przyczyną tych objawów, bo ja mam to samo w moim passacie.

Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja polecam użyć wyszukiwarki,wszystkiego się dowiesz ;) Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz filtr paliwa, moze tam cos poszlo i paliwo nie dochodzi jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak go odpolasz to pracuje na wszystkich garach ? sprawdź to sobie bo to jest ważne a co do falujących obrotów to u mnie tak też było i pomogło czyszczenie przepustnicy z krokowym ! i jak ręką odjął a też potrafił gasnąć na wolnych itd... a co do szarpania u mnie pomogła wymiana kabli w.n na oko były dobre ale jak dostały wilgoci po nocy to rano szok a jak wymieniłem jest super Tak tylko ci podpowiadam co było podobnego u mnie i co mu pomogło Powodzenia życzę i napisz cos jak juz zdiagnozujesz ok

Edytowane przez Ziom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kable,cewki,przepustnica,nieszczelny dolot,przepływka,filtr pow.i paliwa...Poszukaj w tych wątkach.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć. Minęło już trochę czasu ale mam pytanko. Czy Wiesz co było przyczyną tych objawów, bo ja mam to samo w moim passacie.

Z góry dzięki

 

cewki, świece, paliwo, przepustnica, spękane rurki, padnięty DV, przepływomierz... logi? cokolwiek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w baku sprawdz sitko ...... czesto bywa zasyfione i nie puszcza poprawnej dawki paliwa pchanego przez pompe do ukladu spalania, ja mialem popdobnie jak Ty, ze szarpal mi w takim wlasnie zakresie obrotow przy przyspieszaniu i po czyszczenia sitka w baku wszystko ok, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak zgasisz samochod i ponownie odpalisz to przechodzi?bo umnie właśnie tak jest z tym, że szarpanie nie wystepuje ciagle.nie ma na to reguly raz wystepuje na zimnym innym razem na rozgrzanym silniku.dodam jeszcze, że w moim przypadku auto zaczyna wtedy dziwnie kopcic na czarno, a po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.szczerze mowiac juz zglupialem, bo auto po wymianie wszystkich filtrow, paliwo tez inne, a problem sie powtarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

telewizor11 - opisujesz problemy TDI, a kolega zgłasza problem z AEB. W benzynie brak paliwa zaowocuje o wiele "ciekawszymi" konsekwencjami, niż tylko "mulenie" ;).

Marcin85 - działaj z logami podczas "zmulenia", poczytaj o EGR, może w tą stronę warto pójść z dianogzą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu pierwszy raz i nie wiem czy zadaje pytanie w dobrym poście. Mam problem ze swoim passatem b5 z 1999r 2.5 tdi v6 od dwoch tygodni mam problem taki ze podczas jazdy jak mam obroty pomiędzy 1700 a 2000 wtedy czuje jak by swmochod szarpal tak jak by brakowało paliwa albo jak jade stałą predkoscią ale tez na tych obrotach i dodam lekko gazu zeby przyspieszyc to tez jest te szarpanie i to nie jest skrzynia bo skrzynia płynnie przełącza biegi tip tronic a dzieje sie to normalnienawet jak jade na piątym biegu ale na tych obrotach co podałem jak juz mam ponad 2000 obrotow to sie to nie dzieje. Mialem regenerowany sterownik pompy wiec pompa to nie jest.auto normalnie pali czy zimny silnik czy ciepły silnik ładnie pracuje nie jest zamulony ładnie jezdzi. Bylem u mechanika podłączyc passata pod kompa i nie wykryło zadnych błędów. Wiec to chyba jest cos mechanicznego a nie elektronicznego. Jesli ktos zna ten problem prosze o rade co trzeba sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mialem regenerowany sterownik pompy wiec pompa to nie jest

takie założenia to możesz między bajki włożyć ;)

 

witamy na forum. Uzupełnij profil. Zakup sobie VAGa albo pożycz od kogoś, albo podjedź na spota w okolicy -> zrób logi. Do 2000 obr/min -> to brzmi jak przepływomierz, ale to trzeba zweryfikować z komputerem na kolanach podczas jazdy (a nie sprawdzając błedy!)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyszło ze to recyrkulator spalin od tego te szarpanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy. Auto po pierwszej diagnozie u mechanika. Niskie ciśnienie na cylindrach.

1-8,3

2-8,5

3-9

4-9

Po świętach do mają robić głowicę. Ciekawe czy na tym się skończy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piryd
a jak zgasisz samochod i ponownie odpalisz to przechodzi?bo umnie właśnie tak jest z tym, że szarpanie nie wystepuje ciagle.nie ma na to reguly raz wystepuje na zimnym innym razem na rozgrzanym silniku.dodam jeszcze, że w moim przypadku auto zaczyna wtedy dziwnie kopcic na czarno, a po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.szczerze mowiac juz zglupialem, bo auto po wymianie wszystkich filtrow, paliwo tez inne, a problem sie powtarza.

Mam takie same objawy, ale w benzyniaku 1.6 AHL. Mógłbyś podać przyczynę? jeśli masz już problem rozwiązany

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Mój problem jest następujący:

nie ma raczej znaczenia czy zimny czy ciepły, ale jak jadę na jakimkolwiek biegu i wrzucam na luz to obroty spadają do ok. 500 na chwilkę i wyrównują się do 800 i tak co parę sekund falują.

Gdy już się zatrzymam to efekt ten znika jest 800 obrotów i czasami się zdaży że się zadławi ale sporadycznie.

 

2. Natomiast mam jeszcze jeden problem: dosyć często podczas jazdy, przeważnie podczas przyśpieszania ale podczas jazdy na danym biegu szarpie tak jakby zanikało mu napięcie, bo szarpanie jest dosyć silne z częstotliwością ok 1-2 szarpnięcia na sekundę.

 

Objaw pierwszy pojawił się latem i dało sie jeździć ale objaw drugi pojawił się na początku zimy i teraz to już jest męka i szyja boli od szarpania.

 

Czy spotkał się już ktoś z czymś takim i jekie jest lekarstwo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do pawcio 1.8T .

Zapewne wypadanie zapłonów, sprawdź cewki, wymień świece, dobrze by było zeskanować vagiem w celu znalezienia błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Matekpl

Witam.

Panowie potrzebuje porady.

Passat b5 1,9TDI. szarpie podczas przyspieszania.Auto odpala bez najmniejszego problemu.silnik chodzi równo i ładnie.dzieje się to najczęściej na zimnym silniku,nie szarpie zawsze ale bardzo często.im silnik cieplejszy tym jest lepiej ale po osiągnięciu temperatury szarpanie nie znika całkowicie lecz jest lekko wyczuwalne . Po podpięciu kompa przez doświadczonego mechanika jeżeli chodzi o passata ,jest wszystko ok pompki ok (w normie ) sprzęgło nie pierwszej młodości ale ok jeszcze daje rade, turbina także ok ,silnik nie zgłasza żadnych błędów.jedyna diagnoza- wakum pompa ,poszła sekcja paliwowa i nie daje odpowiedniego ciśnienia na wtryski.Prosze o wasze opinie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności