Gość greg1990 Zgłoś #1 Napisano 27 Kwietnia 2008 witam, mam pytankozamierzam zamontować do swego passata b3 1.9 td aaz, intercooler, czy jest sens, odczuje jakąś różnicę, który jest najlepszy, z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #2 Napisano 27 Kwietnia 2008 cześć. mam taki silnik w swoim samochodzie (AAZ)i założyłem intercooler od passat 1.6td który tam bardzo dobrze pasuje i nie trzeba praktycznie nic przerabiać ale musisz mieć wszystkie rury,plastik na orginalny intercooler i kolanko aluminiowe. Rura doprowadzająca powietrze do coolera jest gorąca a wyjściowa do silnika zimna więc uważam że to działa. Przy wyprzedzaniu i szybszej jeżdzie na trasie trochę pomaga .Po zamontowaniu odczułem to tak jak porównując jazdę rano przy zimnym powietrzu kiedy silnik żywiej pracuje a jadąc w upale w południe. Silnik słychać trochę głośniej.Nie wymontowałem katalizatora ,nie zwiększałem dawki paliwa i ciśnienia turbiny. A tak przy okazji mam do odstąpienia komplet rur od B4 tdi z kolekturem i uszczelki który też może pasować - cena 120pln. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość greg1990 Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2008 dzieki za podpowiedź napewno skorzystam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2008 Nie napisałem jeszcze że samochód znacznie mniej kopci na czarno przy dodawaniu gazu np. wyprzedzanie. To chyba wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość greg1990 Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2008 dzieki dzieki a odczułeś różnicę w przyśpieszeniu i spalaniu i nie wiesz moze kto ma na zbyciu taki intercooler nie masz fotki z silnika jak to wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #6 Napisano 28 Kwietnia 2008 Rury i kolanko aluminiowe kupiłem wysyłkowo z allegro ,intercooler na złomie koło Słomczna przy giełdie ale jest drogi ok. 250 pln i często są dzurawe trzeba sprawdzać przed montażem ,dochodzi wieszak rury , podwójny wspornik rur intercoolera i ,,kierownica powietrza" jak wymontujesz taki zestaw z jakiegoś 1.6td to pasuje bezbłędnie jak od tego ,nie trzeba nic wiercić i kombinować. ile pali nie sprawdzałem chyba podobnie a przyspieszenie jest lepsze ale przy wyprzedzaniu bo cooler musi być dobrze schłodzony dlatego działa najlepiej w czasie dłuższej jazdy z pewną prędkościa. Jak jest to szczelne to gumowe rury twardnieją od ciśnienia powietrza i doladowanie z turbiny jest jakby dłużej ,ogólnie jest chyba lepiej ale jest to kosztowna impreza w porównaniu do efektów. Intercooler montujesz w zderzaku od strony kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #7 Napisano 28 Kwietnia 2008 Witam,tez mam zamiar montować intercooler tylko z tego co czytałem na forum to najlepiej jest go zamontowac przed chłodnica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #8 Napisano 28 Kwietnia 2008 Napisałem o szybkim i prostym montażu fabrycznej i sprawdzonej konstrukcji.a przed chłodnicą to trzeba bardziej się namęczyć i jest to cos bardzo wydajnego do silników wyczynowych a do naszych 75 KM to moim zdaniem zbyt wiele no i gorsze chłodzenie silnika bo trochę zasłonisz chłodnice silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach