Skocz do zawartości
Gość mc09

Luz na łączeniu drążka z maglownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mc09

Witam!

 

U mnie w aucie wyczuwalny jest luz na łączeniu drążka kierowniczego z maglownicą. Najlepiej to widać i słychać (stuki) gdy szybko pokręcę kierownicą lewo-prawo przy wyłączonym silniku i jak potrzymam ręką drążek w okolicy osłony (harmonijki) to wyraźnie czuć luz i słychac stuki.

Czy wymiana samych drazków kierowniczych wystarczy, czy może przekłądnia kierownicza jest walnięta. Puki co nie ma żadnych wycieków z maglownicy, nie ubywa też płynu w zbiorniczku od wspomagania. Boje się jednak że może to być problem z maglownicą, czy wymiana drążków coś pomoże. Z tego co się dowiedziałem mozna tez wyregulować luz maglownicy śruba regulacyjna od spodu auta, ale czy to pomoże nie mam pojęcia. Prosze osoby które przerabiały podobny temat o wypowiedź czy w ich przypadku wymiana drążków kierowniczych popmogła (podobno sa w nich jakies jabłka i się mogą wyrobic). I żeby od razu rozwiąc watpliwości informuję że kpl zawieszenie z przodu wymienione zostało wymienione wraz z końcówkami drążków jakies 2 miesiące temu, wszystko na lemfordera, opony nowe, koła wyważone, geometria ustawiona prawidłowo. I mimo wszystkich zabiegów dalej ściąga mnie delikatnie na prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mc09 jeśli są stuki w miejscu które opisujesz to będą drążki do wymiany - one również od strony przekładni mają "jabłka" , gdzie może powstać luz.Gdyby był luz na maglownicy to bardziej prawdopodobny byłby hałas np. podczas przejazdu po bruku .Jest możliwość regulacji maglownicy .Oto rys.(widok od dołu)-Sruba regulacyjna zaznaczona strzałką ( zbyt mocne dokręcenie śruby spowoduje problemy z powrotem kierownicy do jazdy na wprost ) Końcówki maglownicy po obu stronach przekładni powinny wystawać na określoną odległość, ale o tym będzie wiadomo podczas wymiany drążka kier.(normalnie jest osłonięte osłonką w kształcie harmonijk)i.

regprzekkierns8.th.png

W temacie ściągania - spróbuj zamienić miejscami koła na przedniej osi ,lub maglownica przekładni kierowniczej nie jest ustawiona do jazdy "na wprost"( np. podczas wymiany końcówki kierowniczej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem to samo i pojechałem do fachowców od przekładni i ci mi powiedzieli ze jak nie cieknie przekładnia to nie regenerować i zmniejszyć luz na maglownicy co tez u siebie zrobiłem i luz sie zmniejszył ale nie zniknął do końca bo mam leciutki luz na drążkach które niebawem bedę wymieniał. polecam najpierw zmniejszyc luz, ja w Gdansku zapłaciłem 30 zł więc to nie dużo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mc09

Dzięki Jurek za szybką odpowiedź. Na jutro jestem umówiony na wymianę drążków. Codo ściągania to robiłem już chyba wszystko. Koła zmieniane stronami, dwukrotnie robiona geometria, oczywiście zbiezność ustawiana przy kierownicy idealnie skierowanej na wprost, sprawdzane jeszcze raz wachacze (czy dobrze przykręcone itp). Jak jutro wymienie te drązki to znowu będę musiał jechac na zbieżnośc, no i zobaczymy czy coś pomoże.

 

Pozdrawiam

 

No i się wyjaśniło. Drążków nie wymieniałem bo okazało się że są ok, nie miały żadnych luzów na jabłkach. Zmniejszyłem tylko luz na maglownicy i jest już ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie mówiłem a raczej pisałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skamil

Witam wszystkich użytkowników to mój pierwszy post na forum:)

 

Ale do rzeczy... Dołączam się do użytkowników mających problem z maglownicą, Posiadam paska AHU z 98'

maglownica jest już w stanie agonii tzn. cieknie straszliwie idzie około zbiorniczka na dwa tygodnie (oczywiście proporcjonalnie więcej im więcej jeżdżę)...Kierownica ma straszny luz na moje oko 5 stopni, duże wibracje szczególnie przy pewnych zakresach prędkości. Drążki kierownicze nowe. Ale, ale... nie byłoby to takie straszne gdyby rzecz działa się w naszym pięknym kraju:) Mieszkam w Irlandii i mój pasek ma kierownice po "złej stronie" I teraz moje pytanie czy jest to kompletnie inna maglownica czy może ta sama tylko odwrócona?

Pytam dlatego, że w Polsce można kupić regenerowaną i nie ukrywam jest to duuuużo taniej niż w IE...

A tutaj o regeneracji nikt nie słyszał - albo nowa albo ze szrotu. Jako ciekawostka lokalna podam iż pytałem u 3 różnych mechaników oczywiście tubylców i każdy chce wyciągać silnik żeby wymienić maglownice!!!

Wyczytałem w Waszych postach o magicznej śrubie którą można "skasować" luz niestety jest to pasek jak już wspomniałem 98 i nie ma jak się do niej dostać "od spodu"....

Czy można się za to zabrać samemu?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luz zmniejszysz ale jak Ci cieknie to tylko i wyłącznie wymiana lub regeneracja, jeżeli tam nikt nie regeneruje to tylko wymieniaj i nie trzeba wyjmować silnika.

 

P.S. może taniej będzie Ci przyjechać do Polski na wymianę :) (taki żarcik :) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skamil

Maglownica z auta z kierownicą po normalnej stronie nie pasuje do auta nienormalnego:) Czyli z Irlandii w moim przypadku... Ale ku mojemu zdziwieniu można dostać w Polsce:) No i cena Polska a nie irlandzka.

 

Ziewal Twój żarcik jest jak najbardziej na miejscu bo cena za wymianę uwaga zaczyna się od 400euro w górę:)

 

Szkoda, że to nie padło w Polsce jak byłem w zeszłym roku:eek:

 

Czy ktoś to robił sam? O wymiane maglownicy mi chodzi;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj o regeneracji nikt nie słyszał - albo nowa albo ze szrotu.

Bierz przekładnie ze szrotu. Przyjedziesz do PL na jakieś wekend i na szrocie kupisz sobie maglownicę z "anglika" :D

 

Jako ciekawostka lokalna podam iż pytałem u 3 różnych mechaników oczywiście tubylców i każdy chce wyciągać silnik żeby wymienić maglownice!!!

... :rotfl:... :rotfl: Rozbawiło mnie takie podejscie do tematu przez tych "fachmanów". Raczej już do nich nie jeździj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze nie stalo Ci sie to pare miesiecy temu bo wtedy wyrzucilem calkowicie sprawna maglownice z anglika, ktora mi zostala po przekladce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skamil

Vivi a może przejdź się w to miejsce gdzie wyrzuciłeś maglownice do mojego autka może jeszcze tam leży..:)

Ale jak znam życie to pewnie ważyła tyle, że na 0,5 wystarczyło::D

 

Znalazłem na allegro firmę która sprzedaje regenerowane z 12 miesięczną gwarancją również do anglików.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i się wyjaśniło. Drążków nie wymieniałem bo okazało się że są ok, nie miały żadnych luzów na jabłkach. Zmniejszyłem tylko luz na maglownicy i jest już ok.

 

 

Mam pytanie, jak dużo trzeba dokręcać tę śrubę od regulacji i w którą stronę. Próbowałem, ale ciężko idzie.

Mam stuki na kierownicy, które czuć podczas szybkiego kręcenia kierownicą jak i podczas jazdy na drobnych nierównościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie, jak dużo trzeba dokręcać tę śrubę od regulacji i w którą stronę. Próbowałem, ale ciężko idzie.

Mam stuki na kierownicy, które czuć podczas szybkiego kręcenia kierownicą jak i podczas jazdy na drobnych nierównościach.

 

jeden dokręca śrube drugi rusza szybko kierownicą i pamiętaj żeby nie dokręcic za mocno bo kierownica nie bedzie odbijać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skamil

Powiedzcie mi ile to trwa. To znaczy ile trwa ta cała zabawa z wymontowaniem maglownicy i zamontowaniem z powrotem. Ponieważ pytam tych irlandzkich buraków ile mam zapłacić za wymianę a oni na to, że nie wiedzą

i jak zrobią to powiedzą ile.... a za godzinę 25 jurków.:eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam pytanie odnosnie podobnego problemu a ze nie chce zakladac kolejnego watku to zapytam tutaj...U mnie podczas energicznego ruszania kierownica slychac stukanie ale w srodku auta gdzies pod kierownica.W Lagunie mialem podobnie i okazalo sie ze wytarla sie plastikowa tulejka na krzyzaku od regulacji wysokosci kierownicy.Co to moze byc za stukanie w Pasiaku i jak sie go pozbyc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to raczej przekładnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to raczej przekładnia

 

Watpie bo przekladnia raczej nie znajduje sie praktycznie pod sama kierownica a stamtad wlasnie dochodzi stukanie.Dodam ze jak wyciagne kierownice maksymalnie do siebie to stukanie ustaje wiec domniemam ze te odglosy powoduje jakis zuzyty element regulacji kierownicy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Watpie bo przekladnia raczej nie znajduje sie praktycznie pod sama kierownica a stamtad wlasnie dochodzi stukanie.Dodam ze jak wyciagne kierownice maksymalnie do siebie to stukanie ustaje wiec domniemam ze te odglosy powoduje jakis zuzyty element regulacji kierownicy..

 

a widzisz trzeba było tak od razu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a widzisz trzeba było tak od razu :)

A cos wiecej....??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

mam taki problem.jest luz na drążku kierowniczym tylko z lewej strony , od strony maglownicy, końcówka jest ok,(przy prostych kołach drążek ma luz około 1cm) czy pomoże skasowanie luzu śrubą w maglownicy.Czy może trzeba wymienić cały drażek.a jeśli tak to czy trzeba wyciagać całą maglownice.Jeśli ktos miał ztym doczynienia proszę o porady.dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności