wicher123 Zgłoś #1 Napisano 24 Kwietnia 2008 Witajcie chce wymienic czujnik temp.cieczy chlodzacej bo wskaznik w liczniku przeklamje(tak mnie sie wydaje) Vag pokazje ok 92stopnie a na liczniku jest ok120stopni Moze ktos poradzic czy to taki czujnik?? http://www.allegro.pl/item345279695_czujnik_temperatury_audi_a3_a4_a6_a8_passat_golf.html Gdzies wyczytalem ze to ma byc 4pinowy czujnik nie wiem,dlatego Was pytam,prosze o pomoc. Dziekuje serdecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 24 Kwietnia 2008 Witajcie chce wymienic czujnik temp.cieczy chlodzacej bo wskaznik w liczniku przeklamje(tak mnie sie wydaje) Vag pokazje ok 92stopnie a na liczniku jest ok120stopni Moze ktos poradzic czy to taki czujnik?? http://www.allegro.pl/item345279695_czujnik_temperatury_audi_a3_a4_a6_a8_passat_golf.html Gdzies wyczytalem ze to ma byc 4pinowy czujnik nie wiem,dlatego Was pytam,prosze o pomoc. Dziekuje serdecznie. Wygląda że ten ( numer katalogowy się zgadza), chociaż zdjęcie zrobione idealne aby nie widzieć szczegółów Oto czujki temperatury cieczy chłodzącej( zielony 4-ro pinowy to dla Ciebie ; nr kat 059 919 501A) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #3 Napisano 24 Kwietnia 2008 Dzięki i mam nadzieję,że to mi pomoże bo już mam dość... co chwilę musze dokładać min 500zł do mojego "niby" oszczędnego B5 TDI Uporam się z jednym to drugie wyskakuje,już mi ręce opadają i nogi nie chcą nosić Wymieniłem chłodnice,pompe wody,termostat no i wskaźnik temp. zatrzymuje sie na 120stopni(tak jak wcześniej na 90) podpiąłem pod VAG i tam pokazuje max 93. Nie wiem,mam nadzieję,że to czujnik .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 24 Kwietnia 2008 Dzięki i mam nadzieję,że to mi pomoże bo już mam dość... co chwilę musze dokładać min 500zł do mojego "niby" oszczędnego B5 TDI Uporam się z jednym to drugie wyskakuje,już mi ręce opadają i nogi nie chcą nosić Wymieniłem chłodnice,pompe wody,termostat no i wskaźnik temp. zatrzymuje sie na 120stopni(tak jak wcześniej na 90) podpiąłem pod VAG i tam pokazuje max 93. Nie wiem,mam nadzieję,że to czujnik .... No to faktycznie sporo zainwestowałeś , dobrze było by aby to był pozytywny koniec tego tematu ( kasa) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #5 Napisano 24 Kwietnia 2008 No to faktycznie sporo zainwestowałeś , dobrze było by aby to był pozytywny koniec tego tematu ( kasa) To tylko kropla w .... Musiałem wymienić wczoraj: przegub,wahacz,wczesniej jeszcze uszczelki min.miski olejowej,rozrzad itp itd. Całość troszke kosztowała,teraz jeszcze musze poszukac licznik bo FIS mam spalony,poduszka prawa pod silnik,i dorobic dodatkowy kluczyk bo mam tylko 1.... No i pojutrze tarcze+klocki na przód. Nóż się w kieszeni otwiera.. Echh to się wyżaliłem.... troszke mi lżej.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 24 Kwietnia 2008 To tylko kropla w ....Musiałem wymienić wczoraj: przegub,wahacz,wczesniej jeszcze uszczelki min.miski olejowej,rozrzad itp itd. Całość troszke kosztowała,teraz jeszcze musze poszukac licznik bo FIS mam spalony,poduszka prawa pod silnik,i dorobic dodatkowy kluczyk bo mam tylko 1.... No i pojutrze tarcze+klocki na przód. Nóż się w kieszeni otwiera.. Echh to się wyżaliłem.... troszke mi lżej.... To wszystkie te "tematy" co przerabiałeś ostatnio to na raz wyszły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #7 Napisano 24 Kwietnia 2008 To wszystkie te "tematy" co przerabiałeś ostatnio to na raz wyszły? Nie na raz ale w przeciagu 3 miesiecy... i aż się boje co będzie później.. Jak kupowałem auto,wziąłem mechanika itp itd. auto było niby OK Od czasu kupna zrobilem 3.5tys km i co chwile coś się dzieje. Musze powiedzieć,że mam też pecha,właśnie pare dni temu dostałem kamieniem w szybe przednią(jakiś odprysk od auta) więc trzeba będzie przednią szybe wymienić aż się boje pytać ile mnie to będzie kosztować ;( Licze sobie wszystkie wydatki jakie pochłania Passat (OC,paliwo,części itp itd) i już w przeciągu 3 miesięcy poszło 5tyś zl... a miało być oszczędnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 24 Kwietnia 2008 Przednia szyba to w okolicy 500 zeta trzeba liczyć.No to faktycznie masz chyba pecha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #9 Napisano 28 Kwietnia 2008 Kurcze,ktoś by mi pomógł znaleść czujnik temp. plynu chlodzacego w sliniku AHU 1.9 TDI 90KM 97r?? Kupiłem dziś i chciałbym wymienić,nie wiem,może mam też na coś zwrócić uwage podczas wymiany czujnika?? A tutaj chciałbym opisać swój problem,może ktoś coś jeszcze doradzi... Wymieniłem chłodnice,pompe wody,termostat.Wskaznik na zegarze pokazuje 120stopni i sie zatrzymuje(tak jak kiedys przy 90st.) VAG pokazuje 90st wiec niby ok.Postawilem na czujnik ,kupilem 4pinowy zielony , chce zamontowac i jestem ciekawy czy bedzie ok.Jesli znowu temp. bedzie na liczniku pokazywac 120st co to moze oznaczac?Zły termostat?Mozecie cos poradzic?Bede wdzieczny. P.S jesli by termostat byl zly to VAG pokazywale by inna temp niz 90 stopni?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #10 Napisano 28 Kwietnia 2008 P.S jesli by termostat byl zly to VAG pokazywale by inna temp niz 90 stopni?? nie... - termostat będzie się otwierał za wcześnie / za późno, ale pomiar temperatury przez czujnik (elektronika) jest w tym momencie niezleżny od pracy termostatu (reakcja "mechaniczna" na zmianę temperatury) sprawdź na klimatroniku temperaturę silnika. Ta powinna być zgodna z tą podawaną do VAGa. Nie potrawfię Ci uzasadnić posiadania przez nasze piękne autka dwóch niezależnych systemów pomiaru temperatury cieczy chłodzącej, z których pierwszy służy tylko do wyświetlania danej na zegarach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #11 Napisano 28 Kwietnia 2008 nie... - termostat będzie się otwierał za wcześnie / za późno, ale pomiar temperatury przez czujnik (elektronika) jest w tym momencie niezleżny od pracy termostatu (reakcja "mechaniczna" na zmianę temperatury) sprawdź na klimatroniku temperaturę silnika. Ta powinna być zgodna z tą podawaną do VAGa. Nie potrawfię Ci uzasadnić posiadania przez nasze piękne autka dwóch niezależnych systemów pomiaru temperatury cieczy chłodzącej, z których pierwszy służy tylko do wyświetlania danej na zegarach... Klimatronika nie mam , nie mam klimy... Czyli z tego wynika ze cos nie tak jest... i niekoniecznie z czujnikiem?? Czy w takiej sytuacji wogóle moge jeździc?Zrobilem ok 1tys km juz z tym,łudziłem sie ze jeśli VAG pokazuje temp dobrą to jest OK. Mechanik też mi mierzył termometrem temp. plynu chlodzacego i mowil ze temp. jest OK.Stawiał na czujnik.... Zgłupiałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek 45 Zgłoś #12 Napisano 28 Kwietnia 2008 wymieniłeś ten czujnik wreszcie? czujnik masz z tyłu silnika poniżej przedniej szyby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #13 Napisano 28 Kwietnia 2008 wymieniłeś ten czujnik wreszcie? czujnik masz z tyłu silnika poniżej przedniej szyby. Niestety bede mogl to zrobic pojutrze,dziś nie miałem już czasu się za to wziąść Pojutrze albo pojade do mechanika albo sam sie pobawie,jeśli będę umiał to zrobić,mam 2 lewe ręce jeśli chodzi o takie rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #14 Napisano 28 Kwietnia 2008 Niestety bede mogl to zrobic pojutrze,dziś nie miałem już czasu się za to wziąść Pojutrze albo pojade do mechanika albo sam sie pobawie,jeśli będę umiał to zrobić,mam 2 lewe ręce jeśli chodzi o takie rzeczy Spróbuj sam wymienić to dosłownie 5 minut roboty.Silnik musi być zimny, przygotuj sobie czystą szmatkę aby zatkać otwór po wyciągnięciu czujki.Wcześniej zdejmij wtyczkę z czujki wytrzyj szmatką miejsce połączenia czujki z króćcem, następnie wyciągasz zawleczkę czujki , następnie czujkę - sprawdzasz , czy jest na czujniku uszczelka (o-ring); jak nie ma to musisz wydłubać uszczelkę ( przygotowaną szmatką zaślepiasz otwór po wyjętym czujniku).Wcześniej przygotowujesz czujnik z założonym o-ringiem wyciągasz szmatkę i wkładasz nowy czujnik i zakładasz zawleczkę , podpinasz wtyczkę i jest czujka wymieniona. Jak szybko zaślepisz szmatką otwór po czujce to nie wyleci dużo płynu chłodniczego Zaraz znajdę jakiś rysunek 3 - czujnik 5 - zawleczka 8 - o-ring Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach