Skocz do zawartości
Gość robdol

alternator co mu jest? Elektryk się poddał

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robdol

Kilka dni temu zapaliło mi sie Generator Werksttat . Spokojnie myślę umarł alternator .Dałem do elektryka. Alternator został naprawiony ,założony do auta i działał. Dzień później znowu Generator Werksttat . Jadę do elektryka ten mówi że przeprasza i zaraz sprawdzi. Wyjął alternator pojechał do firmy co go regenerowała ( dałem 280 pln) i.....ALTERNATOR DZIAłA POPRAWNIE:eek:. Więc z powrotem go do auta i nie działa(tzn. nie ładuje).:6:56: Dodam że wcześniej żadnych błędów na VAG-u nie było. Tym razem postęp:654: jest błąd 17911 . Biorę VAG-a kasuję błąd i alternator zaczyna ładować:D . Dzień później rano znowu Generator Werksttat nie sprawdzam Vagiem jadę do pracy na samym akumulatorze. Wychodzę z pracy 9 godzin później i alternator ładuje . Przyjeżdżam do domu sprawdzam Vagiem znowu 17911. Kasuję . Wszystko chodzi jak należy do następnego dnia......BO ZNOWU MAM BRAK łADOWANIA ale tym razem bez żadnego błedu .

Sumując nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić. Na alternator po naprawie mam gwarancję (no ale on nie działa tylko na samochodzie -na stole pomiarowym działa) . Podejrzewam że problem może być gdzieś na wtyczkach,złączkach (skoro samo przechodzi i wraca kiedy chce) tylko pytanie jest na których.

Tak czy siak każda pomoc mile widziana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiofazi

sprawdź czy pasek alternatora się nie ślizga jeżeli jest luźny to wiadomo zwiększamy naciąg ;). Sprawdź też masę takie 2 przewody przykręcone do karoserii tuż za przepustnicą bynajmniej u mnie w aucie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robdol

Więc tak. Sprawdziłem koło pasowe - kręci się. Pasek wg, mnie napięty jest dobrze nie ślizga się nie piszczy. Nic nie szumi ,trze stuka czy puka. Nic z tych objawów.

Tak jak pisałem alternator ładuje kiedy mu się podoba i czasem wyrzuca błąd 17911.

Jak dokładnie sprawdzić to sprzęgiełko alternatora ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dokładnie sprawdzić to sprzęgiełko alternatora ?

 

powinno sie kręcić tylko w jedną stronę wtedy znaczy że poprawie działa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisałem kod usterki do szukajki i wyskoczył taki temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7575&highlight=17911&page=2

Co prawda dotyczył ABS-u, ale na drugiej stronie kolega wojtkn oprócz błedów ABS miał też ten alternatora - 17911 P1503 Load signal from Alternator Term. DF Range/performance/Incorrect Signal - sygnał od alternatora a winę ponosił; "winą za cale zajscie slusznie obarczony został kabelek ktory biegnie od regulatora napięcia do komputera."

 

Więc może to dobry trop:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robdol

Zbadam ten trop.

Co do sprzęgiełka to w drugą stronę nie powinno się kręcić wogóle czy powinno obracać się ale z oporem. Pytam bo spotkałem się z różnymi opiniami

 

Co do opisu tego błedu u mnie jest fraza "Implausible Signal" a tam było "Incorect" - o ile ma to jakieś znaczenie.

 

Tu mam coś o opisie samego błedu z ross-techu.

17911/P1503 - Load signal from Alternator Term. DF: Range/Performance / Implausible Signal

 

Possible Causes

 

  • Alternator faulty
  • Voltage Regulator faulty
  • Wiring and/or connections faulty

Possible Solutions

 

  • Check / Replace Alternator
  • Check / Replace Voltage Regulator
  • Check wiring and connections
  • Check the fuse box that is in the battery tray, it might be burnt, the fuse or the complete plastic box (pretty common failure on Sharan because it carries so much electrical load). If so, change the complete fuse box, it is not too expensive fix if this is the cause.

Mogę prosic o dokładne przetłumaczenie ostatniego "possible solutions" :)

Z angola słaby jestem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robdol wyślij mi na PW adres Twojego maila wyślę ci PDF:)

 

A na razie fragment instrukcji usterek B5

 

kodusterkivo5.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robdol

Jak by ktoś miał schemat elektryczny i się podzielił :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak by ktoś miał schemat elektryczny i się podzielił :D

 

Już wysłałem schemacik.Powodzenia:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robdol

Problem rozwiązany.

Walnięty był regulator napięcia. Dodam że był on wymieniony (niestety na wadliwy) a firma która go wymieniała się nie popisała. Po wymianie na inny wszelkie problemy zniknęły.

Dodatkowo gorąco polecam firmę Leszczyński auto serwis na ul. śniadeckich . Może nie najtaniej ale w pełni profesjonalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności