Skocz do zawartości
adams

Cofnięte koła przednie - uszkodzone sanki?? - B4 VR6

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

ostatnio pojechałem "na rondzie prosto" i podbiło mnie na krawężniku, centralnie oboma kołami jednocześnie trafiłem w krawężnik. autko podskoczyło i wpadło na środek ronda. Fele pogięte, opony poszły...

 

a teraz do sedna, z jednej strony dostało się misce olejowej (obtarta) a z drugiej widać że sanki też są lekko obtarte.

 

Koła cię cofnęły o jakieś ~2cm i się "rozkraczyły" Najciekawsze jest to że nie widać żadnego wygięcia na sankach czy na wahaczach... Widać tylko że sanki przesunęły się na śrubach, niewiele ale się przesunęły. Czy jest jakaś regulacja na tych śrubach? Mechanik mówi ze to nie możliwe żeby tyle się przesunęło na śrubach...

 

Dam radę sam to wyregulować? Czy lepiej oddać to w ręce mechanika? a i czy sanki tez wymienił bym sam?

 

używane sanki do VR-a kosztują około 150zł, tyle samo mechanik zawołał mi za wymianę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adams, ja raz wpadłem w naprawdę duże dziury jadąc ponad 80 km/h (tak pieprznęło ze ugryzłem sobie język) i raz wpadłem bokiem na krawężnik tak że rozwaliłem felgę (stalową :P ) i za każdym razem wystarczyło ustawić tylko pochylenia. B3 ma bardzo mocne zawieszenie :) w jaki sposób stwierdziłeś przesunięcie się przedniej osi?

popatrz ew. na gumy przy wahaczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popatrz ew. na gumy przy wahaczach.

 

i staraj się brać rondo z bokala a nie przez środek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stojąc obok auta widać na oko że koła jest cofnięte, jest znacznie bliżej tylnej części nadkola niż przedniej... Przy ostrym hamowaniu czuc obcieranie opony o nadkole... i dodatkowo koła sa pochylone o tak /-------\

 

co mam tam regulować? sam dam radę? stalowe i gumowe elementy zawieszenie są niby ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te kola, przynajmniej pochylenie ich /--\ da rade wyregulowac, na dole amorka 2 śruby są i nimi się to reguluje, wiem bo sam to miałem po wpadnieciu w dziure i wyciągnaąłem. Z przesunięciem do tyłu niestety nie pomogę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź miarkę i zmierz odległości między przednią a tylną osią z obu stron, nominalnie rozstaw osi = 2625 mm

pochylenie się reguluje z dokładnością do 1/10 stopnia, bez narzędzi szkoda się brudzić

do sprawdzenia jeszcze górne mocowanie amora, sworzeń wahacza (najlepiej od razu wymienić, koszt ok 40 zł/strona) no i same wahacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmierzę to na dniach, między czasie podskoczę do paru innych warsztatów, może tam coś mi ciekawszego powiedzą...

 

 

mam mały deficyt z kasą, i chciał bym zrobić jak najwięcej sam...

 

mam dostęp do kanału, narzędzia też by się znalazły. Tylko nie wiem jakie konkretnie są potrzebne :/

 

ustawienie kół do pionu zrobią mi na jakiejś stacji maszynowo? czy ręcznie na oko? bo jeśli na oko to sam tez mógł bym sobie ustawić...

 

żeby przesunąć sanki do przodu wystarczy poluzować kilka śrub i na chama drzeć belkę do przodu, dokręcić i po kłopocie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=25693#4

nie pamiętam jak to z sankami jest rozwiązane ale na 90% tam nie ma się prawa nic przesunąć (otwory na śruby są ciasne). Hamowałeś w momencie uderzenia?

jak masz dostęp do kanału to wyrwij cały wahacz ze sworzniem i idź do sklepu lub na złom przymierzyć z innym - jeśli będzie zgięty to zauważysz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kąty ustawia się laserowo i to z bardzo dużą dokładnością. Wraz ze znajomym tez polecieliśmy swojego czasu b4 prosto przez takie małe rondo (mniejsze niż rondo adamsa) również wyprostowaliśmy felgi, ale skońcyło się na wymianie wachaczy i ustawieniu właśnie tych kątów. Zobacz też czy przypadkiem nie urwał ci się któryś zwój od sprzężyn. Z tego co słyszałem to te sanki raczaj pękają niż się krzywią. Podjedź najlepiej na stacje diagnostyczną i tam napewno dużo się dowiesz. Zapłacisz 20 zł albo nawet za gratis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich potrzebuje rysunek lub link do zawieszenia passata b3 92 rok vr 6 AAA pozdrawiam soprano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności