Skocz do zawartości
Gość taurus

Czy to wina turbiny ??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość taurus

Witam, mam paska 1.6 TDI z 91r. bierze mi ponad 0.5l oleju na 1000 km (czasem więcej) na przewodach od turbiny są ślady oleju, na intercolerze również. Przy gwałtownym przyspieszaniu lub piłowaniu dymi strasznie. Czy to wina turbiny ?? regenerować czy kupić używaną ?? Jak dobrać odpowiedni model ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taurus, skoro bierze Ci oleum to pomyśl nad uszczelniczami i pierścionkami i zrób próbe olejową :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale skoro turbo jest mokre to po co ruszać silnik ? Kup regenerowane turbo i zamontuj tam gdzie kupisz i po sprawie. Wtedy masz gwarancje i jak coś padnie to masz podstawy do reklamacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szerszeniak

stempel72, a jak oceniłęś ze olej odmą nie leci. albo leci odmą i do turbiny albo przy turbinie przepuszcza jak odmą to silnik do roboty i turbiny niema co ruszać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_wr

U mnie Pasek łykał około 4litrów na 10tyś. Wymienione zostały najpierw uszczelniacze zaworów, niestety nie pomogło. Zaznaczam ze przewody do turbiny były mokre. Ale zdecydowaliśmy sie tylko na wymiane pierścieni. Teraz bierze mniej niż 1 litr na 10tyś. Mysle ze przy tych rocznikach auta, można dopuścić drobne wycieki do rur powietrznych turbiny.

A to ze dymi, to prędzej rozpylacze, tzw. końcówki wtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anmimo

Wlasnie, mi dymi na czarno i zaczol bardzo duzo palic czy to koncowki?? czy tez zapchany cooler??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

Witam...

 

Wlasne ja mam tez taki problem dymi na czarno bialo/nibiesko i bierze duuuuuzo oleju no i pali jak smok.. :625: czy ktos robil remont w wersji oszczednej..?? tj pierscienie + remont glowicy - szlif, gniazda, prowadnice, zawory, uszczelniacze?? jak to wychodzi cenowo i wogole poprosil bym o jakies podpowiedzi bo musze sie za to zabrac

 

pozdrawiam

 

gutzio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

Ja miałem zapchany i dziurawy intercooler B4 1,9 TDi 95'. Czarny dym też może być jego powodem bo nie dostaje tyle powietrza ile potrzeba. Był zasyfiony głównie od zewnątrz.

Jak jest dziurawy to słuchać mocny syk pow.2000obr. jak jest zapchany to oba przewody powietrzne po "dobrej jeździe mają zbliżoną temperaturę, po wyczyszczeniu jeden przewód jest wyraźnie chłodniejszy.

Mi szedł przed regeneracją intercoolera - 170km/h, po regeneracji 185 i jest znacznie żwawszy :)

górną pokrywę inter. zdjąłem odginając blachy zaciskowe.

umyłem go ............ :przestraszony::wpale: ....... myjką ciśnieniową :evil: - da się ale trzeba kierować strumień równolegle do blaszek radiatora intercoolera zarówno tych w środku, jaki na zewnątrz inter. i strumień musi być rozproszony bo w przeciwnym razie................. :kwasny::hyhy::zawstydzony:

potem umyłem go (górną pokrywę i miejsce pod uszczelkę) benzyną ekstrakcyjną.

dziurę załatałem masą chemoutwardzalną o nazwie "naprawodlew"+siatka szklana do połączęń płyt gipsowych

później silikon w rowek na uszczelkę, uszczelka, silikon (samochodowy czarny do 300 C), złożyć na "mokro" z pokrywą z tworzywa.

Trzeba w miarę szybko zagiąć blaszki (zaklepać młotkiem z boku inter. a później zacisnąć od góry kombinerkami i ............ :hurra::padam::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GUPETTO

Odszukałem ten temat i chce dołaczyc do niego.

Passat 94 1,9TDi 66kw, przewody od intera sa troche wilgotne wewnatrz,ale silnik chodzi ok-mam taka nadzieje, poprostu wchodzi na obroty,niedymi spalanie w normie,kompresje trzyma a wywala mi olej na sciane grodziowa na to sreberko takie, troche jestem przerazony tym,cos robic z tym co i jak?? Czy gdzies podjechac do madrej głowy jakiejs??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie trzyma któraś opaska na przewodach olejowych idących do turbiny? Lub pękł wąż olejowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GUPETTO

Miejmy nadzieje ze tak jest, podociagałem wszystkie opaski w tych plastikowych przewodach co ida az pod zderzak.

Niewiem czy intera niemam do roboty,bo tak jak wyczytałem na forum,to podczas jazdy wewnatrz kabiny po dodaniu gazu słychac jakies zasysanie powietrza z silnika.

Po niedzieli robie rozrzad,wymiane olei i cos tam jeszcze to poprosze niech sprawdza co jest wiecej nietak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GUPETTO, czy jestes w stanie okreslic skad dokladnie dochodzi ten dzwiek tzn miejsce w komorze silnika?? bedzie wtedy wiadomo czy to IC czy gumowe laczniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GUPETTO

Zaraz jade do kolezki cos podłubac, i postaram sie na stojacym autku posłuchac skad jest to syczenie/zasysanie-jak to zwał.

Sorki chłopaki ale chyba sie wpakowałem w gowno jakies,albo za mało sie znam w temacie TDi-wczesniejsze autko VW Golf mk2 1,6 PN+LPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GUPETTO

Wczoraj byłem u kolezki, przejechalismy sie i powiedział ze jest ok, ładnie ciagnie silnik nie dymi trzyma obroty a ze swiszce to moze byc jakas nieszczelnosc koło intera,a ze olejek sie pojawia to ze moze byc i ze bym zajrzał pod zderzak i tam mozna cos odkecic i zobaczyc czy jest olej i czy duzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... bierze mi ponad 0.5l oleju na 1000 km (czasem więcej) na przewodach od turbiny są ślady oleju, na intercolerze również. Przy gwałtownym przyspieszaniu lub piłowaniu dymi strasznie. Czy to wina turbiny ?? regenerować czy kupić używaną ??

 

Takie ilości oleju to raczej nie z turba.

 

Ja miałem na początku mojej przygody z Pasiem, był robiony remoncik silnika (ok 1900 PLN - cena za niedokładny ale tani zakup wozu) po nim turbo nadal trochę oleju bierze (zachlapane węże do IC) ale są to raczej śladowe ilości (ok 1L na ponad 5000 km).

 

Kolejno, moim skromnym zdaniem

1. przy deptaniu zawsze będzie dymić !

2. sprawdź czy nie masz gdzieś dziurawego/niedokręconego przewodu IC oraz czy jest połączony przewodzik podciśnienia z turbo do pompy wtryskowej,

3. jak nic z tego no to albo podmienić turbo i zobaczyć czy jest różnica lub grzebać w silniku co mi się wydaje bardziej realną przyczyną problemów (duże wycieki).

4. jak już wymieniać turbo przy tym roczniku to na regenerowaną ale od fachowca !

 

Pozdrawiam

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vespereq

przperaszam że odswieżam ale odnośnie zapchanego ic, jeden przewód jest gorący a przy drugim ręke utrzymam 2 sekundy, to o taką różnicę chodziło??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

Mam ten sam problem opisywany w tym temacie, na przewodach do intecolera,miejsce załamania węża (koło akumulatora dość mocno zarzygane olejem), jak zrobie przygazuwke na jałowym biegu na 4 do 5 tysięcy dym czarny i zostaje ślad sadzy na sfalcie dość spory, czy bierze olej tego niewiem na bagnecie jest max samochodzik przywiozłem z berlina.Przyzakupie niestety nie zwróciłem na to uwagi poprostu wcześniej miałem vw golfa gti benzynka i niewiedziałem na co mam zrwacać uwage przy zakupie vw TDI :(.Samochodzik zbiera się dość ładnie ale martwi mnie ten wyciek przewodami od turbiny do intercolera.Doradzcie koledzy co mam robić.

Poniże fotki wycieków.

silnik3.JPG

podsilnikiem.JPG

nadkole.JPG

silnik1.JPG

silnik2.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to i ja odswieze temat bardzo za olejony mam Inteer Cooler i co prawda zeberka teez ale nie olejem najwiecej jest zawaluny plastik olejem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i niewiem czemu musze czekać dłygo po zagrzaniu aż pszestanie dymić mocno na niebiesko czyli turbina ciągnie olej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włoż palec do rury wydechowej na ciepłym silniku, jak jest olej to na pewno - TAK JAK U MNIE:/

Edytowane przez Variant CL
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności