Skocz do zawartości
yazzie

Brak mocy po wymianie turbiny, zaraz po odpaleniu silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

VW Passat 1.9 TDi, 110KM, silnik AFN, 1997 r.

 

Ostatnio poleciała turbina :-(

Kupiłem na Allegro regenerowaną. Niby jest w miarę OK, ale ...

Po odpaleniu silnika - jak auto postoi cały dzień - i ruszeniu autem, po dodaniu gazu, objaw jest taki, że auto strasznie muli, tak jakby wogóle się nie załączała turbina. Dopiero po przejechaniu jakiegoś 1-2 kilometrów, turbina zaczyna działać normalnie. Potem, jak już jest rozgrzana, przyciskam maksymalnie gaz, i przy prędkości ok 150KM zaczyna mocno kopcić z rury ... Po zatrzymaniu auta i wrzuceniu na luz kopci jeszcze przez jakiś czas. I pytanie: czy to możliwe, żeby to znów była turbina ??

Jeśli się w miarę spokojnie jeździ to nie ma żadnych złych objawów. Jedynie co to auto czasem zapala za drugim razem, jak postoi przez noc.

 

Pozdr.

yazzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw

Jeśli byłaby to turbina, to brak mocy czułbyś dopiero przy ok 2.500 obrotów. poza tym wpadałaby w tryb awaryjny. Stawiam na EGR - valve, ale dla pewności - komp!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wyczyścił od razu EGR (opis jest w warsztacie na stronie głównej). U mnie strasznie kopcił jak mechanik źle połączył przewody dolotu, po prostu się odpięła rurka :D. Sprawdź czy nie cieknie z turbo i ja dolot wygląda (czy nie jest mokry).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG nie wykazał żadnych błędów, a EGR został wyczyszczony.

Auto stoi w tej chwili bez przegubu, więc nie można sprawdzić ...

Zobaczymy co będzie dalej ...

 

Pozd.

yazzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw

Napisz jak się skończyły problemy, bo problem zamulenia się paska pojawia się dość często i sporo ludzi szuka tu pomocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze pomyśl o katalizatorze, jeśli turbina puściła olej, to masz zapchany. Trochę potrwa (3-5kkm) zanim się przepali, jeśli się przepali. A jak nie to wymiana lub inne znane sposoby udrożnienia rury ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość interflu

Ja właśnie wracam z wymiany turbiny, moc jest smiga jak najęty. Ale też mam dym z tyłu. Jak walnęła turbina to pusciła olej jaki w sobie miała to jest teraz w przewodach: tłumik, katalizator. Więc potrzebuje troche czasu żeby to przepalić znajomy w niemczech wymieniał i nawet tydzien tak jeździł później się unormowało. Więc wydaje mi sie że dymieniem to nie ma co się martwić. Tyle że ten z tyłu ma przechlapane no i tylna klapa jest naoliwiona :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku pomogło odłączenie EGR'a

Czyściutkie spaliny i zero kopcenia ...

 

Pozdr.

yazzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość interflu

ja jestem już dwa dni po wymianie turbiny i jest ok. nie kopci, śmiga jak marzenie po prostu jest cacy. olej się wypalil...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzycht999

Panowie a powiedzcie mi po jakich przebiegach padly wam turbinki??? Ja w swoim AFNie mam juz nabite 326 tysi i narazie smiga... 190 to jeszcze nie problem dla niego:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie padła po 220 tyś. km. :( :( :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

232 tyś tydzień temu wymieniłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 48tys km. Ale samochod byl po mocnej stuczce i to raczje byl powod ze turbo sie posypalo po chwili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

248kkm powod olej zmieniony nie w terminie 2 razy przez poprzedniego wlasciciela

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość interflu

180 tys km, powód bardzo głupi zapomniałem o wymianie filtra powietrza, aż zaczęło cały filtr zasysać. Nie sprawdziłem kiedy poprzedni właściciel wymienił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jakie mieliście objawy jak wam turbo padało. U mnie jak narazie z mocą nie ma problemów przy normlanej jeździe, choc mam wrażenie że przy 3000obr/min turbo nie daje pelnego ciśnienia. No i jak sie wciśnie na gaz na postoju do 4tys to jak silnik wjedzie na jałowy to słychać jeszcze turbine tylko że nie świst a takie jeczenie jakby. Dodam że silnik ma 311tys przejechane i nie mam informacji od poprzedniego właściciela o wymianie turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. a ja mam takie pytanie, po odpaleniu auta, nie ma reguły czy na ciepłym czy na zimnym silniku turbo sie nie wkreca, dop po przejechaniu kawałek reaguje przy ok2300obr/min, przejade jeszcze z 2-3 km i wszystko wraca do normy, dodam ze kiedys mi przeładowywała, ale mialem okajze byc w niemczech i ostro pociasnac passka od tamtego momentu nie przeładowuje, ale wystąpiło to co napisalem wyzej.(n75 wymieniowy, filtr powietrza nowy)ktos ma jakies sugestie?? moge jeszcze dodac ze od czasu doczasu głównie jak jest mokro zapala mi sie kontrolka od absu i esp ale to chyab nie ma z tym nic wspólnego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzewam i pytam ponownie czego to może byc wina i jak to leczyc?? pozdrawiam VW maniaków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi, błędy? cokolwiek? bo inaczej to wróżka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności