yazzie Zgłoś #1 Napisano 22 Kwietnia 2008 Witam, VW Passat 1.9 TDi, 110KM, silnik AFN, 1997 r. Ostatnio poleciała turbina Kupiłem na Allegro regenerowaną. Niby jest w miarę OK, ale ... Po odpaleniu silnika - jak auto postoi cały dzień - i ruszeniu autem, po dodaniu gazu, objaw jest taki, że auto strasznie muli, tak jakby wogóle się nie załączała turbina. Dopiero po przejechaniu jakiegoś 1-2 kilometrów, turbina zaczyna działać normalnie. Potem, jak już jest rozgrzana, przyciskam maksymalnie gaz, i przy prędkości ok 150KM zaczyna mocno kopcić z rury ... Po zatrzymaniu auta i wrzuceniu na luz kopci jeszcze przez jakiś czas. I pytanie: czy to możliwe, żeby to znów była turbina ?? Jeśli się w miarę spokojnie jeździ to nie ma żadnych złych objawów. Jedynie co to auto czasem zapala za drugim razem, jak postoi przez noc. Pozdr. yazzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość termin Zgłoś #2 Napisano 22 Kwietnia 2008 a Vag coś zarejestrował? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw Zgłoś #3 Napisano 22 Kwietnia 2008 Jeśli byłaby to turbina, to brak mocy czułbyś dopiero przy ok 2.500 obrotów. poza tym wpadałaby w tryb awaryjny. Stawiam na EGR - valve, ale dla pewności - komp!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #4 Napisano 22 Kwietnia 2008 Ja bym wyczyścił od razu EGR (opis jest w warsztacie na stronie głównej). U mnie strasznie kopcił jak mechanik źle połączył przewody dolotu, po prostu się odpięła rurka . Sprawdź czy nie cieknie z turbo i ja dolot wygląda (czy nie jest mokry). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yazzie Zgłoś #5 Napisano 23 Kwietnia 2008 VAG nie wykazał żadnych błędów, a EGR został wyczyszczony. Auto stoi w tej chwili bez przegubu, więc nie można sprawdzić ... Zobaczymy co będzie dalej ... Pozd. yazzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw Zgłoś #6 Napisano 23 Kwietnia 2008 Napisz jak się skończyły problemy, bo problem zamulenia się paska pojawia się dość często i sporo ludzi szuka tu pomocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #7 Napisano 23 Kwietnia 2008 To jeszcze pomyśl o katalizatorze, jeśli turbina puściła olej, to masz zapchany. Trochę potrwa (3-5kkm) zanim się przepali, jeśli się przepali. A jak nie to wymiana lub inne znane sposoby udrożnienia rury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość interflu Zgłoś #8 Napisano 23 Kwietnia 2008 Ja właśnie wracam z wymiany turbiny, moc jest smiga jak najęty. Ale też mam dym z tyłu. Jak walnęła turbina to pusciła olej jaki w sobie miała to jest teraz w przewodach: tłumik, katalizator. Więc potrzebuje troche czasu żeby to przepalić znajomy w niemczech wymieniał i nawet tydzien tak jeździł później się unormowało. Więc wydaje mi sie że dymieniem to nie ma co się martwić. Tyle że ten z tyłu ma przechlapane no i tylna klapa jest naoliwiona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yazzie Zgłoś #9 Napisano 25 Kwietnia 2008 W moim przypadku pomogło odłączenie EGR'a Czyściutkie spaliny i zero kopcenia ... Pozdr. yazzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość interflu Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2008 ja jestem już dwa dni po wymianie turbiny i jest ok. nie kopci, śmiga jak marzenie po prostu jest cacy. olej się wypalil... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzycht999 Zgłoś #11 Napisano 25 Kwietnia 2008 Panowie a powiedzcie mi po jakich przebiegach padly wam turbinki??? Ja w swoim AFNie mam juz nabite 326 tysi i narazie smiga... 190 to jeszcze nie problem dla niego:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yazzie Zgłoś #12 Napisano 25 Kwietnia 2008 U mnie padła po 220 tyś. km. :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #13 Napisano 25 Kwietnia 2008 232 tyś tydzień temu wymieniłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #14 Napisano 25 Kwietnia 2008 U mnie po 48tys km. Ale samochod byl po mocnej stuczce i to raczje byl powod ze turbo sie posypalo po chwili. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2008 248kkm powod olej zmieniony nie w terminie 2 razy przez poprzedniego wlasciciela Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość interflu Zgłoś #16 Napisano 27 Kwietnia 2008 180 tys km, powód bardzo głupi zapomniałem o wymianie filtra powietrza, aż zaczęło cały filtr zasysać. Nie sprawdziłem kiedy poprzedni właściciel wymienił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #17 Napisano 4 Października 2008 Koledzy a jakie mieliście objawy jak wam turbo padało. U mnie jak narazie z mocą nie ma problemów przy normlanej jeździe, choc mam wrażenie że przy 3000obr/min turbo nie daje pelnego ciśnienia. No i jak sie wciśnie na gaz na postoju do 4tys to jak silnik wjedzie na jałowy to słychać jeszcze turbine tylko że nie świst a takie jeczenie jakby. Dodam że silnik ma 311tys przejechane i nie mam informacji od poprzedniego właściciela o wymianie turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don-Damiano Zgłoś #18 Napisano 23 Listopada 2008 witam. a ja mam takie pytanie, po odpaleniu auta, nie ma reguły czy na ciepłym czy na zimnym silniku turbo sie nie wkreca, dop po przejechaniu kawałek reaguje przy ok2300obr/min, przejade jeszcze z 2-3 km i wszystko wraca do normy, dodam ze kiedys mi przeładowywała, ale mialem okajze byc w niemczech i ostro pociasnac passka od tamtego momentu nie przeładowuje, ale wystąpiło to co napisalem wyzej.(n75 wymieniowy, filtr powietrza nowy)ktos ma jakies sugestie?? moge jeszcze dodac ze od czasu doczasu głównie jak jest mokro zapala mi sie kontrolka od absu i esp ale to chyab nie ma z tym nic wspólnego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don-Damiano Zgłoś #19 Napisano 24 Listopada 2008 odgrzewam i pytam ponownie czego to może byc wina i jak to leczyc?? pozdrawiam VW maniaków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #20 Napisano 24 Listopada 2008 logi, błędy? cokolwiek? bo inaczej to wróżka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach