Gość termin Zgłoś #1 Napisano 22 Kwietnia 2008 Witam, przeglądając książkę serwisową zauważyłem ze nigdzie nie ma zaznaczone ze były kiedykolwiek wymieniane świece żarowe, a ze autko ma przejechane 170tys wiec raczej nie możliwe aby na świecach przejechac tyle km. (czyżby ktoś zapomniał zaznaczyc)? Tak patrząc na pogodę to zaczyna robić się coraz cieplej wiec zastanawiam się czy jest sens je zmieniać teraz świece czy poczekać do jesieni i wtedy zmienić? Czytając forum widzę ze są 2 rodzaje świec krótkie i długie, z zieloną i czarną izolacją, ktoś się orientuje jakie ja mam? data produkcji pierwsza połowa 2002r. silnik AVF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #2 Napisano 22 Kwietnia 2008 Chcesz zmienić żeby zmienić ,czy dlatego że niesprawne ?One mogą wytrzymać i milion kilometrów,a wymienia sie wtedy jak padną a nie ze wzg. na przebieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #3 Napisano 22 Kwietnia 2008 wymienia sie wtedy jak padną a nie ze wzg. na przebieg. Popieram. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość termin Zgłoś #4 Napisano 22 Kwietnia 2008 działać działają zimę przejeździłem i odpalał normalnie, no moze prawie normalnie tak mi się wydaje. Po odpaleniu na zimnym silniku, silnik miał nierowne obroty, telepal sie troszkę az do momentu jak usyszałem przełączanie się jakiegoś przekaźnika, klik i juz było OK, nie wiem czy to wyłączyły się świece żarowe czy włączyło się coś innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw Zgłoś #5 Napisano 22 Kwietnia 2008 Stary jak odpalasz zimą to przy przekręconym kluczyku, ale bez odpalania trzeba poczekać na ten klik i dopiero. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 22 Kwietnia 2008 Ja wymieniłem u siebie profilaktycznie. Już kiedyś pisałem, że moje świece grzały i były sprawne tyle, że w porównaniu z nowymi zagrzewały się wolniej o jakieś 70% czasu oraz rozgrzewały się jakby na 60% swojej mocy. Widać to niestety dopiero po demontażu, jak więkoszść rzeczy ukrytych w samochodzie HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek 45 Zgłoś #7 Napisano 22 Kwietnia 2008 podjedz do elektryka niech sprawdzi prądowo czy grzeją,i jaki prąd pobierają.jak pisał kolega wcześniej samo grzanie jeszcze nic nie mówi o jej prawidłowym działaniu świeca żarowa pracuje w bardzo ciężkich warunkach.w przypadku gdy element grzejny w świecy dostaje tzw. skrót świeca grzeje lecz nie tym elementem którym powinna no i niestety bierze inną wartość prądu. w przypadku awari świecy wymień wszystkie będziesz miał spokojną głowe przez kilka lat.podjedz do sklepu to ci dobiorą właściwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość termin Zgłoś #8 Napisano 22 Kwietnia 2008 Do PiotrVW - nie chodzi mi o klik pierwszy, zawsze po przekreceniu kluczyka czekam na klik i zapalam. Po odpaleniu jest nierówna praca, a po chwili znow klik i jest OK. Czyli 1 klik to nagrzane swiece i je wyłacza, a drugi to nie wiem do czego jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #9 Napisano 22 Kwietnia 2008 Ten drugi klik to jest wylaczanie grzania swiec wlasnie. Swiece grzeja jeszcze nawet jak juz odpalisz auto do max 4 minut lub do przekroczenia 2500 obrotow silnika na minute. Ma to na celu ograniczenie halasu silnika i utrzymanie rownych jego obrotow gdy jeszcze nie jest rozgrzany. Jest to tak zwany post-heating. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #10 Napisano 23 Kwietnia 2008 Ten drugi klik to jest wylaczanie grzania swiec wlasnie. Swiece grzeja jeszcze nawet jak juz odpalisz auto do max 4 minut lub do przekroczenia 2500 obrotow silnika na minute. Ma to na celu ograniczenie halasu silnika i utrzymanie rownych jego obrotow gdy jeszcze nie jest rozgrzany. Jest to tak zwany post-heating. Gwoli ścisłości one nie grzeją tylko dogrzewają. Nie miały by szans przetrwać tych 4 min. na pełnym grzaniu :643: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #11 Napisano 23 Kwietnia 2008 Gwoli ścisłości one nie grzeją tylko dogrzewają. Nie miały by szans przetrwać tych 4 min. na pełnym grzaniu :643: Grzeją - dogrzewają - sens był taki że działają jeszcze po odpaleniu auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2009 powiedzcie mi czy w grupie vw jest tak samo jak w oplu że świece grzeją od jakiejś temp. np +5 st.C w dół, czy grzeją cały czas bez względu na temp. Pytam bo ostatnio miałem ciekawą dyskusję na ten temat a muszę się upewnić co do swojej racji. Chyba że się mylę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #13 Napisano 3 Listopada 2009 powiedzcie mi czy w grupie vw jest tak samo jak w oplu że świece grzeją od jakiejś temp. Świece grzeją od +9 st. C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #14 Napisano 3 Listopada 2009 czyli jednak nie miałem racji. a czy mógłbyś poprzeć to jakimiś informacjami, linkami etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach