Skocz do zawartości
Gość cybul2

pasek rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cybul2

mam pytanie - jestem posiadaczem passata b6 2001 1.8 T przebieg 91 tys. Zastanawiam się czy już powinienem wymienic pasek rozrządu. Moje wątpliwości budz fakt, że w 3 serwisach podali mi inne informacje. W jednym kazali teraz w drugim przy 120 a w trzecin przy 100 tys????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość binary

bezpiecznym okresem jest 90-100kKM. ksiazkowo jest to chyba 150-160kKM, ale to duza przesada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Dokumentacja serwisowa przewiduje, ze pasek wymieniany jest przy 120 tysiącach kilometrów ale jak słusznie wielu zauważa warto wykonać to wczesniej bo i tak trzeba to zrobić :)

 

Jednak najszerzej pewnie wypowie się kolega Marek bo jest posiadaczem i znawcą 1,8T

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:614: Większość wyminia przy pierwszyym przeglądzie 90 tys. (+napinacze i rolki) następne wymiany co 60 tys.

Jest to zalecane ze względu na przypadki przedwczesnego zużycia pasków zebatych.

 

Tabela przeglądów okresowych i czynności kontrolnych VW 2004

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
:614: Większość wyminia przy pierwszyym przeglądzie 90 tys. (+napinacze i rolki) następne wymiany co 60 tys.

Jest to zalecane ze względu na przypadki przedwczesnego zużycia pasków zebatych.

 

Tabela przeglądów okresowych VW 2004

 

Pewnie chodzi o TDI-ki bo tam w zależności od roku produkcji i silnika trzeba wymieniać pasek przy 90kkm a niejednokrotnie przy 60kkm. Jednak benzyna była podawana od 120kkm do az 180kkm ale tyle to bym się cholernie bał jeżdzić na jedym pasku rozrządu.

Oczywiście po upływie 5 lat a niższym przebiegu trzba bezwzględnie wymieniać rozrzad na nowy.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HHA Wszystko się zgadza masz całkowitą rację - ale faktycznie jakość pasków ostatnio jest też pod znakiem ?? (bosch itp.) - więc zapobiegawczo lepiej wymianić przy 90kkm i VW tego zaczęło się trzymać. Opel również od kilku lat zmniejszył okresy przeglądów do 60kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość binary

Wiem, ze byly nawet pozwy przeciwko VW dotyczace tych niebezpiecznie wydluzonych okresow wymian rozrzadu. Chyba po kilku przegranych sprawach wydali uaktualnienie w swoim TSB tylko nie jestem w jego posiadaniu.

 

Definitywnie nie przekraczal bym granicy 100kKM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość doroszpawel

Zgadzam się z przedmówcami pasek wymieniamy bezwzględnie po 90kkm a następna wymiana - zależy od jakości części jakie zostaną użyte na oryginałach następne 90kkm można śmigać.

 

pozdro :629:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam - i ja wtrącę pięć groszy . Parę dni temu kupiłem paska z zamiarem najszybszej wymiany rozrzadu - ale zaglądam w książkę serwisową a tam pierwsza wymiana rozrządu była po 128 000 a nastepną w Szwecji w VW na specjalnej nalepce napisali ze po 248 000 czyli wynika z tego ze po 120 000 - obecnie auto ma 200 000 i zastanawiam sie czy poczekac te 20 000 i wymieniac - bo raczej czekac do 248 000 to mam stracha

Co sądzicie ... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest inny, bardziej rozwinięty wątek o wymianach paska rozrządu.

_zamkniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności