Skocz do zawartości
Gość misiofazi

problem z rozgrzanym silnikiem 1.6 AHL 97r.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość misiofazi

Witam!

Mam problem ze swoim silnikiem 1.6 gdy jest zimny wszystko jest ok idzie jak rakieta ;) Auto odpala normalnie obroty trzyma równo w okolicy 1000. Auto posiada sekwencyjny gaz firmy Zenith na gazie sytuacja jest podobna wszystko jest ok.

Sytuacja się zmienia gdy auto rozgrzeje się powiedzmy do okolicy 70 stopni, wówczas sytuacja odmienia się o 180 stopni. Auto zaczyna szarpać przerywać raz objawy przypominają sytuacje, w której silnik nie pali na jeden tłok, a czasem odnoszę wrażenie nagłego spadku mocy BEZ SZARPANIA powiedzmy przyśpieszam i jak by nagle ktoś podczepił jakąś przyczepkę ;) (przymulenie).

 

Na benzynie wygląda to trochę lepiej jednak silnik nierówno pracuje i najgorsze szarpania są odczuwalne od 1000 do 3000 obrotów od 3000-6000 obrotów szarpania są mniejsze powiedzmy 2 szarpnięcia przy przyśpieszaniu jednak wtedy częściej zdarza się sytuacja przymulenia. Autko spokojnie da się rozpędzić do 160km/h a nawet więcej ;). Jednak nierówna praca dławienie się na niskich obrotach są strasznie uciążliwe w jeździe miejskiej.

 

Więc tak skrót który ułatwi chętnym ewentualną pomoc:

- silnik 1.6 AHL 97r.

- LPG firmy ZENITH sekwencja (sprawdzona na kompie u gaziarza więc tez jest ok)

- nowe świece NGK dobrane do typu silnika

- nowe przewody wysokiego napuięcia BOSCH

- przepustnica czyszczona zaadaptowana

- nie wykazuje żadnych błędów podczas badania komputerowego zarówno na zgaszonym i włączonym silniku.

- silnik nie zasysa fałszywego powietrza (miałem kiedyś ten problem więc to też sprawdzone)

 

 

Więc tak do póki jest zimny chodzi jak nówka z fabryki a gdy się rozgrzeje chodzi gorzej niż syrenka.

Elektryk za zdiagnozowanie zażyczył sobie 150 zł więc za tą kasę mam nowy czujnik Halla i czujnik temperatury, pozostaje jeszcze sprawa Transformatora układu zapłonu(cewki).

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc bo naprawdę nie mam pojęcia co może być tego przyczyną heh no w sumie to pewne podejrzenia są ale bardziej zależy mi na waszych radach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnij po kompa, nie wiem skad wzioles takie kosmiczne ceny ale u nas placi sie 30-40zl za podpiecie. Mi wyglada to na padniety czujnik walu korbowego(blad 513 na vag).

Mi objawy tego czujnika nasilaly sie stopniowo, czasem szarpnol w czasie jazdy, czasem nie chcial zapalic za pierwszym razem, potem jak sie nagrzal byly objawy jak u Ciebie, potem lubil zgasnac po 15 km i nie odpalic, a jak ostygl jechal dalej.

Zawsze mozesz wpasc do mnie , podepne ci po znajomosci po kompa i wszystko wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiofazi

heh :) mogę podpiąć pod komp za 60zł a nawet za powiedzmy przysłowiowe piwko ale nic mi to nie da bo był już pod 3ma kompami u kolesia który robił gaz, u elektryka który zażyczył sobie 150zł ale podpiął za free żeby sprawdzić co go czeka sam byłem na stacji diagnostycznej dałem te 60zł i nic na żadnym nic nie wykazuje. Każde badanie wywala zero błędów! Autko po prostu jest zimne idzie jak należy gdy tylko złapie temperaturę silnik przestaje równo pracować szczególnie na niskich obrotach. Zachowuje się wtedy jak by był problem z iskrą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość irekhac

Wiatam.

Wczoraj zrobil mi sie ten sam problem. gdy silnik jest zimny wszystko jest ook, gdy tylko sie rozgrzeje - gasnie. Potem ciezko go odpalic a jak juz odpali to chodzi jak trabant i jest strasznie slaby. Moje pytanie?

Gdzie znajduje sie ten czujnik walu korbowego (pytalem w sklepie nie maja takiej czesci) moze jakas fotka jak to wyglada?

Pozdrawiam serdecznie i czekam na instrukcje i porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wowo82

napisze tak. chyba nasze ahl sie zaczyna sypać . napisze co jest potem . silnik zaczyna coraz bardziej szarpac, na benz. jest względnie na lpg to jakieś 30 koni nie więcej i nieda się jeździć mi jeszcze wywala błąd 515 czujnik położenia wału krzywkowego dopiero zamówiłem podejrzewam jeszcze przepływke. jak sie jakoś uporam to dam znać puki co mam na 4 dni zastępczą renówkę. zaczynam od szukania lewego powietrza potem czujnik halla i nakońcu przepływke potem to już chyba porombie go siekirą bo cierpliwości mi brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi przy tych objawach wywalalo 513, i dopiero po dwudniowym szukaniu znalazlem spis bledow w ktorym pisalo ze to czujnik polozenia walu a nie czujnik obrotow(np na naszym forum pisze ze to czujnik obrotow ), mi ten blad zaczelo wywalac na rozgrzanym silniku dopiero pod koniec zycia czujnika, wczesniej mialem ogolne zamolenie auta ale komp nic nie pokazywal. Wiec wymienialem kable, swiece, cewke podmienialem, przeplywke tez.

I okoliczni mechanicy jak wywalilo blad 513 wymienili mi czujnik obrotow, a blad dalej wyskakiwal, i wtedy zaczeli mowic o popsutym komputerze i naprawie (za jedyne 1500zl), inny szpec mowil o zatkanym katalizatorze, jeszcze inny o podstawiajacych sie zaworach.

A to glupi czujnik za 122 zl i godzina na wymiane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiofazi

ehh udało mi się zdiagnozować usterkę :D wszystkiemu była winna cewka z zintegrowany modułem. Cewka była pęknięta od i rozgrzewając się (z praw fizyki) rozszerzała się i "rozszczelniała" i następowało przebicie do silnia. Ale to jest moja teoria. Wymiana cewki niestety jest kłopotliwa należy wyjąć przepustnicę żeby się do niej dobrać chyba że ma się cztery stawy w ręku :D i dacie rady dotrzeć do niej przez labirynt rurek przewodów itp. Mogę podesłać komuś fotki lub pomóc co i jak z ta wymianą.

Cewkę udało mi się zdobyć nową za 160zł dzięki znajomościom i zakupie z hurtowni pomijając detal. Na allegro też są niedrogie ale wiadomo jak to z tymi zakupami w internecie dostaniesz nie to co trzeba to później szukaj wiatru w polu choć raczej większość sprzedawców jest uczciwych.

032905106B.jpg

 

irekhac dzięki pomocy MURGEN-a ustaliłem że czujnik halla wygląda mniejwięcej tak:

34afe12944c3d563.jpg

 

Ale radzę podpiąć autko pod komp bo jest masa możliwości usterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie są zlokalizowane te czujniki:

- czujnik polozenia walu?

- czujnik obrotów?

Jakie są ich ceny i który mi nawala jeżeli mam błąd:

"00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-10 - No Signal - Intermittent"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość irekhac

Witam.

Wymienilem czujnik polożenia walu korbowego i samochod znowu smiga jak ta lala.

Dziekuje z pomoc duze uklony dla uzytkownika o nicku MURGEN:) p

Pozdrawiam

Irek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli blad 513 to czujnik polozenia walu, podobny jak na zdjeciu powyzej.

Czujnik obrotow jest zamontowany przy walku rozrzadu,a dokladniej przy kole ktore jest osadzone na walku, do wymiany trzeba sciagac pasek rozrzadu.

Czujnik walu jest mniejwiecej pod przepustnica tylko ze 40-50cm nizej na bloku silnika, idac po kablu szybciej mozna go znalezc(szara wtyczka, kolo wtyczki od sondy lambda).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy jak opisujecie Koledzy.

U mnie jednak autko odpalone na zimno jedzie bardzo dobrze nawet jak się nagrzeje i nie widać żadnych problemów.

Problem jest dopiero po postoju ok. godziny gdy temperatura silnika spadnie ale nie jest jeszcze całkowicie zimny - ale nie zawsze nie ma reguły.

Wtedy silnik odpala po dłuższym kręceniu niż normalnie - po ok 10 sekundach i zaczynają występować objawy szarpania, jest słabszy i nie osiągnie więcej niż 100 km/h. Doraźnie na rozwiązanie problemu pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie silnika. Jeżeli po zgaszeniu odpali od strzała to dławienie nie występuje i jedzie normalnie.

Jeżeli odpali po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, a nie natychmiast to zawsze szarpie i jest słabszy.

Na zimnym nie zdarzyło się to nigdy.

Błąd 513 sporadycznie wyskakuje ale po skasowaniu nie wraca natychmiast.

Proszę o sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobne objawy jak opisujecie Koledzy.

U mnie jednak autko odpalone na zimno jedzie bardzo dobrze nawet jak się nagrzeje i nie widać żadnych problemów.

Problem jest dopiero po postoju ok. godziny gdy temperatura silnika spadnie ale nie jest jeszcze całkowicie zimny - ale nie zawsze nie ma reguły.

Wtedy silnik odpala po dłuższym kręceniu niż normalnie - po ok 10 sekundach i zaczynają występować objawy szarpania, jest słabszy i nie osiągnie więcej niż 100 km/h. Doraźnie na rozwiązanie problemu pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie silnika. Jeżeli po zgaszeniu odpali od strzała to dławienie nie występuje i jedzie normalnie.

Jeżeli odpali po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, a nie natychmiast to zawsze szarpie i jest słabszy.

Na zimnym nie zdarzyło się to nigdy.

Błąd 513 sporadycznie wyskakuje ale po skasowaniu nie wraca natychmiast.

Proszę o sugestie.

witaj obiawy te same w okolicach 1900 obrotów i 3500 zaczyna szarpac 00513 P0506 Czujnik prędkości silnika – G28 i gdzie on sie znajduje dokładnie bo kazdy pisze gdzie indziej i ceny sa rózne nawet przekraczające 500 prosze o pomoc silnik 1.6 ahl 8v 97 r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie i co dało się coś z tym zrobic bo mam te same objawy jak kolega z pierwszego postu, powymieniałem chyba wszystko żadnych błedów a on dalej szarpie jak się zagrzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja męczyłem się zpodobnym problemem około pół roku jak kolega ANDLON z 11 postu.Wymieniałem czujnik położenia wału i czujnik prędkości przy rozrządzie. Zamieniałem cewki ,przewody i świece.Wymiana filtra paliwa rozwiązała problem.Koszty są niewielkie-nie zaszkodzi.Wtedy kupiłem sobie kabelek bo już mi było szkoda kasy na częste odwiedzanie fachowców.Problemy zniknęły.:kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ten temat był poruszany niedawno w poście moim z dnia26.05.10

Kom pokazał G 28 wymieniłem czujnik wału korbowego 150 złociszy i gablota śmiga.Objawy były już od dawna obroty ,zapalanie na gorącym silniku, właczenie klimy ,brak kopyta , silnik zdychał a teraz jest gitara :kwiatek czujnik znajduje się z prawej strony filtru olejowgo a wtyczka pod zbiorniczkiem płynu chlodniczego koloru białego . Uwaga są dwa rodzaje wtyczek

Edytowane przez natalia18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam wymienione na nowe:

filtr paliwa

czujnik położenia wału

czujnik halla

świece

kable wn

cewka ale cewka jest made in china z ori modułem i tutaj chyba będzie problem kupie dobrą uzywke to zobaczymy, od razu wymienie ten czujnik temp cieczy bo koszt nie duży a jak perzejade 1km to temp. jest już 90*

 

natalia ale ten czujnik zawsze pokazuje błąd, chyba 513, a u mnie nie ma żadnych błędów,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik AHL 1998 r. kom pokazał G 28 i pisalo uszkodzony czujnik wału korbowego a Ty masz 1996 r to niestety to ja nie pomoge Tobie bo nie czuje blusa -sory:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i dziś zauważyłem że samochód zaczął lepiej chodzić raz może dwa zrobił kangura, nic w samochodzie nie wymieniłem tylko postał dwa dni i temperatura na dworze spadła chyba do 16, czy to bedzie ten czujnik temperatury cieczy, ale jaki wpływ ma ten czujnik na prace samochodu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktos moze powiedziec mi gdzie znajduje sie czujnik temperatury cie

czy w 1.6 ahl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ten znajduje się Na głowicy od strony ściany grodziowej, wciśnięty jest w taki plastikowy kruciec, który jest właśnie przykrecony do głowicy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności