Skocz do zawartości
Gość bobo9675

Urwana półoś

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bobo9675

Witam!

Jadac dzisiaj urwalem półoś od strony kierowcy.Widze ze wyleciala tam gdzie jest przegub(i chyba skrzynia)Strasznie chalasowalo i nie ciagnelo auta..Nie znam sie na tym wydaje mi sie ze jest tam urwana sruba.Jak wlozylem reke wyczulem 2 otwory i jeden zapchany pewnie koncowka sruby.Nie wiem jak tam wyglada dalej.Co teraz zrobic i jaki moze byc koszt naprawy czegos takiego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mi się wydaje, że to ci jedynie się przegub rozleciał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675

Moze i tak jest.Nie znam sie na tym.Ale calosc odleciala.Jak sie do tego zabrac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógł się rozlecieć przegób, ale tez mógł się rozkręcić. Tzn odkręciły się śruby. Jesli kilka się powoli odkręciło, to jedna lub dwie ostatnie mogły się urwać. Ja właśnie tak miałem w B3. Ruszając na skrzyżowaniu samochód tylko lekko szarpnął do przodu i przestał ciągnąć. Do tego dziwne chrobotanie. Jakiś miły pan z golfa (pozdrawiam) podholował mnie do warsztatu, tam podnieśli auto i dokręcili śruby. Jedną trzeba było dać nową bo byłą urwana. Skasowali 40 plnów. Możesz to zrobic samemu, tylko potrzebny jest kanał albo podnośnik, bo wszystko robisz od spodu. Poradzisz sobie! :ok:

Pozdrawiam, Sławek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze i tak jest.Nie znam sie na tym.Ale calosc odleciala.Jak sie do tego zabrac?

 

1. w pierwszej kolejności musisz wejść pod samochód i to dokładnie obejrzeć co się stało,

2. sprawdź czy ci się czasem śruby nie odkręciły (przegub przy skrzyni) jeśli tak to pomykaj kupić nowe i poprostu przykręć.

3. jeśli śruby są ok, to złap za ośkę i spróbuj ją ruszyć przy przegubach góra-dół,przód-tył (na boki może się ryszać) Walnięty jest ten przy którym jest luz (pewnie poznasz też po rozwalonej osłonie gumowej).

Aby wymienić przegub:

1. odkręć przegub przy skrzyni (chyba 6 śrub na klucz zwany "splin" (gwiastka 12 ramiena) prawdopodobnie rozmiar 8 ale nie jestem pewien)

2. poluzuj nakrętkę piasy (klucz chyba 32, środek koła) i śruby koła

3. podnieś samochód do góry

4. odkęć koło i piastę

5. skręć na max kierownicą w stronę z której wymieniasz przegub

6. ciągniesz za oś do przodu (trzeba czasami się nagimnastykować bo niezawsze chce lekko wyjść) powinna ci wyjść cała ośka wraz z przegubami

7. Jeżeli nie będzie ci chciała wyjść to odkęć sworzeń wachacza i wypnij zwrotnicę wtedy juz na pewno wyjdzie.(nie odkręcaj śrub od amorka bo będziesz musiał ustawiać geometrię).

8. jak bęziesz miał juz ośkę to wymieniasz uszkodzony przegub i zpowrotem wkładasz całość w odwrotnej kolejności niż wyjmowałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675

Tylko ze to cale juz mi wylecialo.Polowa sruby zostala w gwincie a polowe zgubilem.Jak teraz wykrecic to co zostalo?To wszystko przez moje lenistwo mialem juz to dokrecic 3dni temu widzialem jak wystaja sruby ale nie zdarzylem i masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale która śruba? ta przy piaście czy któraś z tych przy skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz o śrubie mocującej przegub przy skrzyni do flanszy (jest tam chyba 6 śrub) to resztke wykręcisz prawdopodobnie palcami. Jeśli o czymś innym piszesz to sie nie zrozumieliśmy. I opisz lub pokaż na zdjęciu co się stało żeby było jasne.

Pozdrawiam, Sławek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o właśnie, jeśli możesz to wrzuć jakieś zdjęcie wtedy będziemy wiedzieć o czym mówimy. I odpowiednio ci doradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675

Dodaje zdjecia.I teraz jak mozecie cos wiecej na ten temat napisac to bardzo prosze.

a3383d6c8e0f7809m.jpg

b690a1a013f86353m.jpg

3a4511f35ac6c673m.jpg

115aeee72947b988m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć wynika że tylko ci się śruby od przegubu odkręciły. Prawdopodobnie te śruby są do wyrzucenia (gwinty są pozbijane od obracania) wiec do sklepu albo na szrot(będą pasowały od prawie każdego volkswagena) po te śruby. Wykręć stare włóż nowe i po prostu przykręć przegub. i będzie jeździć.

Wydaje mi się że przyczyną odkręcenia się tych śrub może być zastosowanie nieodpowiednich podkładek zamiast tych sprężynowych oryginalnie są takie

podk?adka.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675

Ile tych srub trzeba kupic?I duzy jest tego koszt?Nie bede szybciej sie kladl pod samochod najpierw wszystko kupie.Wiecie jak to jest mieszkajac w bloku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tych śrub idzie chyba 6. Ale nie zaszkodzi kupić 8 :P Koszt niewielki, max 10pln/kpl. A co do podkładek, to mi się wydaje że ich tam poprostu nie ma! W moim B3 nie było, w audi też nie miałem. Ale myślę że jak dasz sprężynówki to one wcale nie zaszkodzą. Jak będziesz kupował NOWE śruby, pamiętaj żebyś kupił twarde, bodajże tam idą 8.8, ale pewności nie mam. Najlepiej weź starą na wzór i powiedz do czego ma być.

Pozdrawiam, Sławek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675

Tu chyba nie ma wogole podkladek.Juz nie raz dokrecalem te sruby teraz nie zdarzylem.A jak poradzic sobie z tymi pozostalosciami po srubach co zostaly?Wykrece je bez problemu?

Wielkie dzieki za pomoc.Tu zawsze mozna na kogos liczyc.Super strona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak poradzic sobie z tymi pozostalosciami po srubach co zostaly?Wykrece je bez problemu?

Nie powinno być problemu z wykręceniem resztek, powinne dać się wykręcić palcami. Jeśli miałeś już wcześniej problemy z odkręcającymi się śrubami przegubu to może jednak powinieneś dać podkładki sprężynowe, bo flansza przy skrzyni jest wyrobiona. Ja zrobiłem w audi trochę inaczej, bo kupiłem minimalnie dłuższe śruby, i po drugiej stronie dałem nakrętki. Tam było sporo miejsca. Zadziałało, koniec problemu z odkręcającymi się śrubami.

 

 

Wielkie dzieki za pomoc.Tu zawsze mozna na kogos liczyc.Super strona

Nie ma sprawy. Pomagamy jak umiemy. A czasami sami potrzebujemy pomocy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

boje sie takich patentow :]

tam maja byc takie specjalne podkladki z ząbkami i podkladki łączące po 2 sruby... ja stosujac je nigdy nie mialem problemow z odkrecajacymi sie przegubami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NJa zrobiłem w audi trochę inaczej, bo kupiłem minimalnie dłuższe śruby, i po drugiej stronie dałem nakrętki. Tam było sporo miejsca. Zadziałało, koniec problemu z odkręcającymi się śrubami.

U mnie te podkładki są, w golfie I tez je miałem. Patent z tymi nakrętkami naprawdę dobry, jak się zrobi nimi kontrę to już na bank się nie powinny odkręcać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675

Dzisiaj zabralem sie za ten przegub.Na 6 śrub tylko jedna a moze az jedna sie urwala.Nie moge jej za .....wykrecic.Jak to zrobic?Urwala sie tak ze ani z jednej ani z drugiej nie wystaje.Na dodatek wylecialy z przegubu jakiej takie duze kulki co to jest?Czy moge ta półoś jakos wykrecic?Jak tak to jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wiertarkę z wiertłem rozmiar 4mm wyceluj sam środek śruby i wierć. Powinna się wykręcić. Tylko może być problem z dostępem. Jak nie da się odchylić przegubu to pozostaje ci wymontować całość odkręcając śrubę piasty. To że kulki wypadły to raczej zły znak, może świadczyć o tym że przegub też jest do wymiany. Jeżeli wcześniej nie dawał znaku że coś z nim nie tak to ja osobiście bym włożył kulki z powrotem do przegubu nawalił smaru i wszystko skręcił do kupy. Ok 100 zeta zawsze zdążysz wydać na nowy przegub:cool:. Druga strona medalu jest taka że jeżeli jest walnięty to będziesz musiał to jeszcze raz wszystko rozbierać. Wybór należy do ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675

Czy zeby wymontowac calosc to wystarczy odkrecic ta duza srube piasty?Czy tarcze jacisk itd tez?i ile musi byc tych kulek? mam 6.Cos wczesniej halasowalo ale to moze dlatego ze byl juz odkrecony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności