Skocz do zawartości
Gość staH

zawysoka temperatura silnika???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość staH

Czesc! odpewnego czasu mama pewnien problem ze swoim passkiem B3 1.9 td chodzi o to ze silnik jak na moje za szybko i za bardzo sie nagrzewa:(:(( ( wskaznik temperatury nic nie pokazuje opadł na doł i sie nie rusza)po porstu po przejechaniu 2 -3 km z pod maski buchaa cieplem:(:( nie iwem co jest grane w czym tkwi problem od czego zaczac szukac winy usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w czym tkwi problem od czego zaczac szukac winy usterki.

 

Naprawić wskaźnik i obserwować ewentualnie zmierzyć temperaturę płynu w zbiorniczku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemo31_08

Tak jest kolego. najpierw to sobie napraw czujnik po ciepłem spod maski każdy bucha to zależy jak kto co ma na mysli. Zagrzej na postoju silnik i obserwuj czy otwiera sie obieg na chłodniece i czy włączają sie wentylatory. jak to sprawdzisz to napisz. napewno koledzy z forum podpowiedzą tobie gdzie szukać przyczyny. ja zaryzykuje i obstawie termostat w pierwszej kolejnosci a w drugiej czujniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość staH

siemka tez tak myslalem (termostat) ale kto pyta nie bladzi jeszcze jak by ktos mi wytlumaczył jak se ten termostat naprawic :] był bym bardzo wdzieczny:))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość manio.

witaj.termostatu się nie naprawia tylko wymienia na nowy oczywiście.:598:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość staH
witaj.termostatu się nie naprawia tylko wymienia na nowy oczywiście.:598:

 

 

 

NONONON oczywiscie to mialem namysli ŻE WYMIANA NA NOWY dziekuje wszystkim za pomoc tylko jakies wskazowk inajlepiej ze zdjeciami gdize tego termostatu szukac:D jak byscie mogli podesłac dzieki

 

Ps. czy od jezdzenia z taka usterka silnik dostał mocno po dupi***?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jozek

No kolego może to być termostat ale, ale wskaźniki też mogą robić swoje. Zdarza się, że kłamią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wskaźnik paliwa też opada tak jak temperatury ?

Jak tak to gdzieś na liczniku może nie łączyć czyli zimne luty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziekuje wszystkim za pomoc tylko jakies wskazowk inajlepiej ze zdjeciami gdize tego termostatu szukac

 

Poszukaj pompy wodnej tam się on znajduje

 

termostat.jpg

 

Ps. czy od jezdzenia z taka usterka silnik dostał mocno po dupi***?????

Pojeździj tak a parę stówek będziesz w plecy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie sie znajduje czujnik temperatury silnika?? u mnie wogole nie chasa lezy jak martwy. czerwona lampka temp. dziala i wskaznik paliwa tez. gdzie tu moze byc problem przy zegarach czy przy silniku??? pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość staH

siemano termostat masz za pompa od wspomagania a czujnik zalaczajacy wentylatory przy chlodnicy najlepiej sprawdz wentylator czy dzialaja na ,,Krótko'' jA jestem po wymianie termostatu czujnika i plynu przedchwila skonczylem niebawem napisze czy wszystko jzu ok

ps.Dzieki wszystki mza wskazowki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie ze wentylator sie zalacza i jak na moje oko zbyt czesto. jak mialem za malo plynu chlodzacego to po jakims czasie migala czerwona lampka od temperatury a wskazowka lezy caly czas na zero :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termometr do zbiorniczka wyrównawczego i zmierz temperature kiedy załącza się wiatrak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Pojeździj tak a parę stówek będziesz w plecy
No dokładnie!!!

staH napraw sobie jak najszybciej wskażnik na desce,mnie po wymianie termostatu na inny,brak wskazania temperatury kosztował 300zł (częsći do naprawy starego silnika,nie dałem głowicy na próbę szczelnośći i nie chciało mi sie sprawdzić panewek głównych na wale.Pęknięta głowica i poćiągło panewki.) 500zł nowy silnik (z cena miałem farta :654: )+ dwa razy olej na wymianę.A czasu jaki poświęćiłem przy robocie juz nawet nie liczę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszkkk

Witam,

Podczepiam sie pod posta bo nowego nie moglem zamiescic a temat podobny:)

Przeczytalem juz sporo postow na forum, ale dalej nic chyba nie pasuje do mojego przypadku. A mianowicie

mam taki problem, iz nie wlacza mi sie wiatrak na chlodnicy jak jade w korku temperatura pokazuje 110 i wiecej stopni. Na trasie jest ok, ale boje sie ze moge przegrzac silnik jadac latem w korku. Jak sprawdzic czy wiatrak w ogole dziala. Zmienilem czujnik temp w chlodnicy na nowy i nagrzalem silnik do 110'C i wiatrak ani mru mru. Rury z plynem chlodnicowym poczatkowo zimne po jakims czasie ciepla robi sie gorna, a potem dolna i temperatura rosnie dalej powoli, az dochodzi do 110 lub wiecej zaczyna migac kontrolka plynu chlodnicowego, a wiatrak stoi:(

Prosze o pomoc.

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to se jeszcze termostat zmien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszkkk

a czy jesli rury z plynem robia sie cieple po kolei to nie oznacza to, iz termostat dziala? jesli dobrze rozumiem inne posty na forum to jesli termostat jest walniety to albo za wczesnie sie otwiera pelny obieg albo za pozno, a u mnie wyglada to tak jak powinno byc chyba;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz bezpiecznik wiatraka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszkkk

bezpiecznik sprawdzony wygladal na sprawny, ale zmienilem na nowy na wszelki wypadek i dalej nic:( czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia czy wiatrak w ogole dziala? czytalem ze na krotko da sie to zrobic, ale dokladnie jak? mam 3 styki na czujniku w chlodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprosciej chyba do najblizszego warsztatu. skasuja Cie z 5 zł za sprawdzenie. nie pamiętam który styk jest który a nie chce Cie w bład wprowadzić.

czujnik (termowłacznik) pod wpływem temperatury zamyka obwód i załacza wiatrak (tak w uproszczeniu).

najprościej termometr w zbiorniczek wyrównawczy i sprawdzasz temperature jaka jest faktycznie. u mnie pokazuje około 10 stopni więcej.

kolejna rzecz to jak mówiono wczesniej TERMOSTAT. Płyn w chłodnicy nawet przy zamkniętym termostacie miesza się (znaczy temperatura wzrasta) stąd i dolny wąż może być gorący. czujnik temp. od wskaznika masz przy głowicy (na 90%). termostat kosztuje ok. 40 zł. robienie głowicy dużo więcej.

nowy czujnik nie zawsze oznacza dobry.

zmierz temperature ->jesli faktycznie jest taka jak na wskazniku (dolicz 5%) -> sprawdz umechanika czy wiatrak działa (zajmie mu to 5 minut)-> jeśli działa -> wymien termostat

-> jeśli nie działa -> szukaj przyczyny

 

a na marginesie - sprawdz poziom oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności