Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ptaszek75

WITAM WSZYSTKICH.MAM PROBLEM OD PEWNEGO CZASU ZAPALA SIE KONTROLKA OD CISNIENIA OLEJU W B5 1.8T 1998 ROK WYMIENILEM CZUJNIK DALEJ TO SAMO OBIAWY SA TAKIE ZE GDY ZAPALA SIE KONTROLKA SLYCHAC ZAWORY KONTROLKA GASNIE ZAWORY CISZA NIERAZ JADE 300KM I NIC SIE NIE DZIEJE A NIERAZ ODPALE I JUZ MIGA SPRAWDZALEM CISNIENIE POMPY OLEJOWEJ NA WOLNYCH MA 0 BARA A POWINNA MIEC 2 BARY A PRZY 2000 OBROTOW POWINNA MIEC OD 3-4 BARY KAZALEM WYCIAGNOC POMPE I SPRAWDZIC A POMPA TEZ OK . CZY WIE KTOS CO JEST GRANE Z TYM CISNIENIEM ? P.S AUTO MA 150TYS KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie.

Pojechałem do serwisu, sprawdzili ciśnienie okazało się , że nie ma stałej wartości tylk faluje

( na biegu jałowym). Zdjeli miskę olejową , a tu cały smok zapchany, miska zasyfiona. Wszystko to wyczyścili - nowy filtr, olej i wszystko było w porządku.

 

Ale od pewnego czasu gdy silnik jest ciepły słychaś zawory, poza tym bardzo głośno chodzi łancuszek. Kontrolka ciśnienia oleju jeszcze się nie zapaliła.

 

Wdaje mi się, że mam układ smarowania zasyfiony i nie wszędzie jest odpowiednie ciśnienie, a może padł napinacz łąncuszka rozrządu.

Może ktoś wie jak to sprawdzić.

silnik AEB 1.8T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tu cały smok zapchany, miska zasyfiona
nowy filtr, olej i wszystko

To Poczytaj moje posty - dokładnie - W ASO jakoś szybko się uwineli z tym czyszczeniem - jestem ciekaw ile kosztował zabieg.

 

Smok w tych modelach jest tak ubogiej wielkości (otworek 1,5 cm)

cały syf z z wszystkich przewodów olejowych zatyka takiego smoczka momentalnie,

co dalej? - pompa chodzi na sucho - klawiatura nie dostaje oleju - turbinka nie jest smarowana i cała reszta błaga o olej - a kontrolka ma nas w "dupie" zaczyna dopiero popiskiwać jak oleju nie ma już w całym województwie.

 

W naszych autkach coraz częściej stosuje rozwiązania oszczędnościowe - a to potem wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie.

Powinni byli cały układ przeczyścić , a nie tylko ssak.

Co do kosztów to wszystko kosztowało około 700 zł.

 

Czytałem dokładnei twoje posty i zastanawiam się czy sam dam rade przeczyścić to wszystko.

Bo w serwisie to, aż sie boje pomyśleć ile to będzie kosztować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek nie mogłeś tego napisać wcześniej ;) zanim oleju nie zmieniałem ;p to bym chociaz miske zdja zobaczył co tam piszczy ;p a tak ;) dopiero za 10tys ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to po krótce opiszę jak przeczyścić układ smarowania

zanim wlejmy świeżego syntetyczku :572:

 

:570: Podniosimy autko na wys 30 cm (tylko przód) dwa większe klocki pod przednie koła) Zlewamy olej do pojemnika 5l. (zaczekać kilka minut aż wszystko dobrze ścieknie) odkręcamy filtr olejowy oczywiście łańcuszkim(uwaga tu zawsze trochę pocieknie).

 

Lewarek olejowy podstawiamy pod podporę klimatyzacji (na ugiętej podkładce tak aby się nie zsunął) a drugi pod skrzynię biegów (centralnie na drewnianym klocku).

odkęcamy łapy 2 łapy (podpory) skrzyni biegów i dwie poduszki silnika

oraz przednia podporę silnika pod kołem pasowym 3 śruby

(tam jest trzpień na nim gumowa poduszka amortyzująca)

 

Najpierw podnosimy trochę przód - potem skrzynię biegów

unosimy silnik na wysokość 10 -12 cm - bez rozłączania skrzyni biegów i instalacji elektrycznej (przy podnoszeniu uwaga na koło wiatraka i tylne elementy silnika - będzie mało miejsca) mozna wyjąć obudowę filtra powietrza i odkręcić zbiorniczek płynu chłodzącego - będzie lepsze podejście póżniej.

 

Potrzebny będzie komplet kluczy nasadowych 10, 12, 13, 14, 15, 16

grzechotka + łamana przedłużka + przedłużka długa i krutka

klucze płaskie - (oczkowe) 10, 12, 14, 15, 16, 18, 19

+ ampolowe 5x100 5x150, 6x150 nallepiej jak będą z dobrym uchwytem.

 

Odkręcamy miskę olejową (dwie ostanie sruby są ukryte pod kołem zamachowym - trzeba obrócić koło zamachowe w jednym miejscu jest wyfrezowany uskok na - przez owalny otwór w obudowie miski (są dwa) wkładamy ampol 5x100 a w drugi 5x150

 

Na samym spodzie miski olejowej jest czujnik temperatury oleju

płaski na 3 małe śrubki wykręcamy go rozpinamy kostkę

Po czujniku został duży otwór około 5 cm - widać pompę olejową

jest ona na przedniej części silnika. Teraz musimy odkręcić jedną śrubę

trzymającą pompę (ampol) 5x150 ta śruba jest najbardziej widoczna przez otwór - trzyma ona plastykową (czarną) przegrodę zapobiegającą chlupaniu oleju.

 

Sprawdzamy czy wszystkie śruby od miski są odkręcone - zdejmujemy miskę (lekko scodzi - bez młota).

Uchylamy miskę w bok do filtra oleju (z drugiej strony powinna nam zrobić

się większa przestrzeń przez którą wyciągamy plastykową (czarną) przegrodę - jak wylezie pregroda, to miska wypadnie prawie sama.

 

Mamy całe bebechy na wierzchu (pompa olejowa chodzi na łańcuchu)

po odkręceniu 2 pozostałych śrub - lekko uginamy napinacz łańcucha

i zębatka pompy schodzi z łancucha (najwygodniej przechylić w bok)

 

W bloku pojawił się otwór (grubości długopisu)- będzie przez niego póĽniej leciał cały syf z kanalików. Natomiast w tylnej części (3/4) długości miski - mamy 3 podobne otwory

(taki zsyp śmieci z wszystkich śmietników -odpowietrzenie -podciśnienie - od turbiny) te kanały trzeba dobrze wyczyścić (można zrobić sobie szmaciany "wycior" na grubym drucie.

 

W zależności od zanieczyszczeń jakie będą na spodzie miski olejowej

jak i w sitku ssaka - dalej będzie wiadomo jak wydląda syf na górze silnika

i w przewodach olejowych

 

Jeśli skrzynia korbowa (scianki) ma kolor złoto-bursztynowy, a elementy włu korbowego metaliczne - bez zapieczonej warstwy spalonego oleju

to wystarczy przeczyszczenie ssaka i przewodu od odmy silnika - przedmuchanie sprężonym powietrzem i wyczyszczenie do sucha wyciorem.

 

Ale jeśli wszystko jest usyfione do "potęgi" a nagar olejowy utworzył sobie warstwę skorupy - to pod klawiaturą i w przewodach jest również "sajgon".

 

Jak byśmy wlali do silnika w takim stanie olej syntetyczny, to cały syf zacznie rozpuszczać skorupę i "nagary". Po kilku tysiącach kilometrów sitko (3cm) ze stożkowym ssakiem o otworze 1,5 cm - dostanie 10-cio krotną dawkę zanieczyszczeń i kawałków rozpuszczającej się powłoki nagarów i spalowego oleju - ciśnienie wtedy spadnie całkowicie.

 

Ssak najlepiej zdemontować i włożyć na godzinę do naczynia z silnym rozpuszczalnikiem (nitro lub xylohexanol) tak aby wszystkie drobne pozostałości osadzone na sitku namiękły i odpadły przy przedmuchiwaniu.

 

Dekiel od klawiatury odkręca się 10-ką (trzba odkrecić metakowe rurki po lwej stronie głowicy -również w modelach z turbiną - przewody olejowe do i od turbiny)

zdjąć gumowe przewody od dekla i rurek. Następnie wyjmujemy przewody świec (lekko podważając od góry) - odchylamu na bok.

podważamy dekiel (tak żeby nie uszkodzić płaszczyzny oraz gumowej uszczeki).

 

Jeśli chcemy użyć sprężonego powietrza należy całą komorę silnika osłonić - zostawiając tyko klawiaturę do czyszczenia.

Przy czyszczeniu i przedmuchiwaniu przewodów olejowych, nieczystości będą przedostawać się przez dolne otwory w bloku silnika (te cztery grube otwory które pojawiły się po odkręceniu miski olejowej), można podłożyć duży karton do samochód - może jeszcze wyciec trochę oleju z przewodów i kanalików olejowych.

 

Po czyszczeniu:

Najpierw składamy górne elementy (nalezy dokładnie oczyścić i odtłuścić uszczelki i powierchnię stykania się usczelek - w tym celu można użyć benzyny ekstrakcyjnej lub zmywacza lakierniczego).

 

Dolne elementy składamy w odwrotnej kolejności do demontażu.

Ale najpierw wkładamy przegrodę również bokiem i miskę pod ukosem, nie przykręcają jescze śrubami - teraz mamy ułożoną i opuszczoną miskę na jakieś 10 cm teraz nanosimy uszczelniacz na miskę (o równomiernej grubośi) - uszczelniacz nanosić od koła zamachowego w kierunku chłodnicy. (uwaga uszczelniacz szybko zastyga) dlatego musimy mieć wszystkie sruby oczyszczone przed montażem (najlepiej w benzynie ekstrakcyjnej).

 

;) Przepraszam jeśli w powyższym "Wykładzie" użyłem potocznych zwrotów

ale chodzi tu własciwie o proste wskazówki, a nie pracę magisterską. Jeśli bedzie więcej zapytań o ten temat proszę mod. o przeniesienie tego tematu w odpowiednie mijsce w przyszłości postaram się o foto

Pozdrawiam.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, swietny manual. Proponuje go skopiowac do dzialu warsztat, do pozostalych porad. Tamten dzial dopiero rosnie, mam bardzo malo czasu na tlumaczenie ale rodzima produkacja by sie jak najbardziej przydala. Jak bedziesz mial foty to odezwij sie do mnie, zlozymy do jednej kupy, posegregujemy, ja wrzuce do HTMLa i poslemy naszemu adminowi by ten wrzucil na serwer, pojawi sie jako kolejny temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Marek

 

U mnie z tego co pamiętam to było

Ale jeśli wszystko jest usyfione do "potęgi" a nagar olejowy utworzył sobie warstwę skorupy - to pod klawiaturą i w przewodach jest również "sajgon".

 

więc bede musiał to wszystko czyścić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od czsu o czasu wypadało by ją wyciągnąć ;)

bo tak jak nas naciągaja w tych serwisach to, aż szkoda gadać :evil:

ale ja już tam prędko nie pojadę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chlebek1983

Witam :vw: dzięki że dokładnie opisaleś jak wyciągnąć miske,naprawde bez tego bym rozłożyl ręce.Pozdrawiam chlebek1983. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie oleju mam 0w40 i 180 tysi zaczał sie tłuc łańcuch przy schodzeniu z obrotów, wymieniłem łańcuch i napinacz i dalej go słychac . Jutro jade na pomiar ciśnienia, jesli bedzie ok to zalewam gęstrzy olej pewnie 5w50 lub 10w40 valvoline. jesli pomiar bedzie nie tak biore sie za czyszczenie smoka :)

 

dzis zmierzyłem okazało sie ze na wolnych na 'zimnym" okolo 70 stopni miał 2 bary na rozgrzanym na wolnych 1,5 bara a przy 3-4 tysiacach pona 3 bary

 

Moje pytanie czy te wartosci sa ok ? Czy brac sie za wymiane pomy oleju czy tez jak doradził mechanik "ożenic auto" :(

 

Dodam iz mechanior krzynał sobie za wymiane pompy okolo tysiac złotych gdzyz jak stwierdził potrzebe jest wyciaganie silnika i pewnie tez skrzyni :/

 

Prosze o pomoc :( :(

Edytowane przez kazio
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh, wartości ciśnienia oleju masz za niskie, osobiście mam silnik po remoncie kapitalnym i mam na wolnych obrotach lekko powyżej 4 bar a na wysokich troszkę więcej (nie pamiętam). Sprawa druga zmień mechanika do zmiany pompy oleju zdejmuje się miskę oleju a nie wyjmuje silnik, pompy nie są drogie możesz kupić niemieckiego TORPANa za 140 złociszy, tylko pytanie czy to pompa czy może już panewki, zresztą po zdjęciu miski zawsze można otworzyć panewki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te 4 bary to chyba na zimnym oleju masz, bo raczej nie na cieplym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vw Passat ciśnienie w układzie smarowania:

- na biegu jałowym 1,0-2,5 bar

- przy 3000 obr/min 3,0-5,0 bar.

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego souler cyta z forum A4: z tematu:

 

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_18t_aeb_wartosc_cisnenia_oleju-t4647.0.html;topicseen

 

ciśnienie oleju (temperatura silnika około 80°C) :

- 1.0 ... 3.5 bar (bieg jałowy)

- 5.0 ... 7.0 bar (obroty 3000)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. A co powiecie na to? Mam Paska 1999 rok i ostatnio po przejechaniu 60km stanąłem w korku. Po chwili stania w korku, przy ruszaniu z jedynki zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju pomigała i zgasła. Po jakimś czasie znów przy ruszaniu z jedynki to samo. Zatrzymałem się, sprawidziłem poziom oleju - był ok. Zamknąłem machę, pojechałem dalej i już się nie zaświeciła. Dzisiaj to samo. Ani rano na zimno, ani jak jadę normalnym tempem nie zapala się nic. Dopiero przy rozgrzanym silniku w korku, podczas ruszania z jedynki zapala się ta kontrolka. Gościu, od którego kupiłem Paska 2 miesiące temu zalał silnik jakimś olejem GM 10W40. Czy wiecie co to może być?

Edytowane przez MauroO
B??dzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. A co powiecie na to? Mam Paska 1999 rok i ostatnio po przejechaniu 60km stanąłem w korku. Po chwili stania w korku, przy ruszaniu z jedynki zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju pomigała i zgasła. Po jakimś czasie znów przy ruszaniu z jedynki to samo. Zatrzymałem się, sprawidziłem poziom oleju - był ok. Zamknąłem machę, pojechałem dalej i już się nie zaświeciła. Dzisiaj to samo. Ani rano na zimno, ani jak jadę normalnym tempem nie zapala się nic. Dopiero przy rozgrzanym silniku w korku, podczas ruszania z jedynki zapala się ta kontrolka. Gościu, od którego kupiłem Paska 2 miesiące temu zalał silnik jakimś olejem GM 10W40. Czy wiecie co to może być?
MaurO

 

Skąd pewność ,że masz wymieniony olej . Pierwszą z rzeczy którą należy zrobić po zakupie to wymienić olej wraz z filtrem ( olej zalecany przez producenta pojazdu , zgodnie ze specyfikacją );)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam JurekW . Po kolorze oleju na bagnecie widać , że był wymieniany. Ale i tak już zakupiłem Castrola Magnatec 5W40 , który spełnia normę 502 00 i planuję przed wymianą zalać silnik preparatem Motul Engine Clean, bo czytałem na forum, że ssak w misce może być zasyfiony, i to może oczyści. Jutro przyjdzie do mnie wyszystko. Tylko jaki filtr kupić do APU, bo na Allegro piszą ogólnie , że do Passata i tyle.

 

No i skąd takie dziwne zachowanie kontrolki? Przecież gdyby nie było ciśnienia oleju, to by się zaświeciła i nie dawałaby spokoju , niezaleznie chyba od tego czy stoję , czy jadę. Zwłaszcza , że zaswieca się w chwili ruszania na ciepłym silniku.:confused:

Edytowane przez kazio
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat bo mam podobny problem. Po kupnie auta wymieniłem oleje, filtry i rozrząd. Później bujnąłem się na A1 i po "przepaleniu" auta 170-180 km/h zapaliła się ta kontrolka na kilka sekund zgasła za jakiś moment zapaliła się znowu na chwilę. Zjechałem na parking sprawdziłem poziom oleju był OK. Podjechałem do najbliższego mechaniora na trasie chciałem żeby mi sprawdził ciśnienie manometrem ale oczywiście nie miał czau. Powiedział tylko że będzie wszystko dobrze bo auto wcześniej nie było jeżdżone w Niemczech koło 2 msc i że po wymianie oleju może się tak zrobić że smok się zatnie i wtedy kontrolka się zapali.

No nic jeździłem tak 2 tygodnie może z 1 tys. km i dzisiaj podczas staniu z 20-30 min w korku znowu mrugała przez chwilę ta kontrolka. Zaraz sprawdziłem jest olej i jest OK.

Jak myślicie co robić ? Gdzie uderzyć ?

Słyszałem coś o tym że może pasek rozrządu być słabo napięty ?

Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aswywiadu, jedna z wad fabrycznych 1.8T to zatyanie sie sssaka ! Wiec pierwsze co ci moge radzic, jedz i mierz ciśnienie ! U mnie bylo deczko małe i zmieniłem pompe oliwy, oryginalna która siedziała w siniku, miała juz lekki luz i nie dawała cisnienia takiego jak farbyka daje, ponad to smok ssaka troche zapchany był nie powiem ! Wiec jesli ci miga kontrolka mierz cisnienie bo panie turbo i spuchna panewy !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności