Gość bobic Zgłoś #1 Napisano 12 Kwietnia 2008 Mam Paska kombi, rok prod. 1997, silnik AHL. Skad mam sie dowiedziec, jaki rodzaj zacisku hamulcow przednich posiadam. Chce sie zabrac za klocki, ale wlasnie nie wiem, czy kupie dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 12 Kwietnia 2008 Popatrz na rys.są dwa różne rodzaje zacisków hamulcowych i klocków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobic Zgłoś #3 Napisano 13 Kwietnia 2008 No to chyba mam te zaciski z rysunka 1. Czytalem, ze zmieniajac klocki nalezy rowniez KAZDORAZOWO wkrecic nowe sruby. Czy tak MUSI byc, czy nie ,bo przy klockach nie mam zadnych dodatkowych srub. P.S. Jutro zabieram sie za zmiane klockow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 13 Kwietnia 2008 No to chyba mam te zaciski z rysunka 1.Czytalem, ze zmieniajac klocki nalezy rowniez KAZDORAZOWO wkrecic nowe sruby. Czy tak MUSI byc, czy nie ,bo przy klockach nie mam zadnych dodatkowych srub. P.S. Jutro zabieram sie za zmiane klockow. Śruby poz. 4 samoblokujące , należy każdorazowo wymieniać , dokręca sie momentem 30 Nm. Kupisz w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobic Zgłoś #5 Napisano 13 Kwietnia 2008 A w Intercarsie nie ? Może znasz ceny w ASO tych śrub ? Z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 13 Kwietnia 2008 A w Intercarsie nie ? Może znasz ceny w ASO tych śrub ? Z góry dzięki Możliwe, że InterCars będzie miał na składzie owe śruby , jednak stawiam na ASO , bo kiedyś przy wymianie wahacza "banana" chciałem kupić śruby w IC (Szczecin) to nie mieli, musiałem podjechać do ASO i tam kupiłem" od ręki".Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobic Zgłoś #7 Napisano 13 Kwietnia 2008 Do ASO mam blisko, to przejadę, przy okazji kupię jakiś smar do wysokich temperatur na te klocki, co by ładnie chodziły. Pożyjemy, zobaczymy. Dzięki ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sikor Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2008 a co grozi w przypadku wykręcenia i jej ponownego wkręcenia ? czy są to sruby jednorazowego użytku ? POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 14 Kwietnia 2008 a co grozi w przypadku wykręcenia i jej ponownego wkręcenia ?czy są to sruby jednorazowego użytku ? POZDRAWIAM Skoro napisane samoblokujące to lepiej wymienić na nowe koszt niewielki a spokojną głowę masz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #10 Napisano 15 Kwietnia 2008 a co grozi w przypadku wykręcenia i jej ponownego wkręcenia ?czy są to sruby jednorazowego użytku ? POZDRAWIAM Osobiscie używałem wielokrotnie tych samych śrub i nigdy żadna nigdy się nie popuściła. To są normalne śruby tyle, że o wyższej wytrzymałości z naniesionym na część gwintu klejem (farba?) co powoduje, że mają większy opór przy wkręcaniu i wykręcaniu. I nie tylko przy pierwszym, przy nastepnych też. Oczywiście faktycznie wg książki napraw należy zawsze użyć nowych śrub. Tyle, że gdy na płocie napisane jest "d..a" to wcale nie znaczy, że można .....:6:57: Tak, że do słowa pisanego nalezy podchodzić z rozsądkiem. Bo co niby mieliby napisać ? Asekuracja przede wszystkim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sikor Zgłoś #11 Napisano 15 Kwietnia 2008 całkiem rozsadzne wypowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #12 Napisano 15 Kwietnia 2008 Witam, rys. 2 które przesłał JurekW, tarcze występóją w dwóch średnicach 282,5mm i 288mm, poza tym pozostałe wymiary bez zmian, czy ma to jakieś znaczenie czy nie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 15 Kwietnia 2008 Osobiscie używałem wielokrotnie tych samych śrub i nigdy żadna nigdy się nie popuściła. To są normalne śruby tyle, że o wyższej wytrzymałości z naniesionym na część gwintu klejem (farba?) co powoduje, że mają większy opór przy wkręcaniu i wykręcaniu. I nie tylko przy pierwszym, przy nastepnych też. Oczywiście faktycznie wg książki napraw należy zawsze użyć nowych śrub. Tyle, że gdy na płocie napisane jest "d..a" to wcale nie znaczy, że można .....:6:57: Tak, że do słowa pisanego nalezy podchodzić z rozsądkiem. Bo co niby mieliby napisać ? Asekuracja przede wszystkim. Dorosły jesteś wiesz co robisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #14 Napisano 15 Kwietnia 2008 Witam, rys. 2 które przesłał JurekW, tarcze występóją w dwóch średnicach 282,5mm i 288mm, poza tym pozostałe wymiary bez zmian, czy ma to jakieś znaczenie czy nie?? Poczytaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #15 Napisano 15 Kwietnia 2008 Dorosły jesteś wiesz co robisz Tyle to i ja wiem ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobic Zgłoś #16 Napisano 15 Kwietnia 2008 Zgadza sie. Srub w ASO nie mieli- tylko 1 szt., wiec odpuscilem. Po drodze wstapilem do IC, gdzie gosc powiedzial, ze nie maja, ale wymienia sie tylkoe te sruby, jak juz sa zjechane. Moje byly OK, wiec nie wymienilem. Zakupilem tylko paste do hamulcow i teraz jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #17 Napisano 15 Kwietnia 2008 Witam, rys. 2 które przesłał JurekW, tarcze występóją w dwóch średnicach 282,5mm i 288mm, poza tym pozostałe wymiary bez zmian, czy ma to jakieś znaczenie czy nie?? Generalnie ma znaczenie. Im wieksza średnica tym lepiej hamuje. To "lepiej" to mozna bardzo szeroko rozwijać, w różnych aspektach. Ale to to chyba tez wiedziałeś, co nie ? Jesli zadając pytanie miałeś coś konkretnego na mysli to wal, nie krępuj się ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #18 Napisano 15 Kwietnia 2008 Witam, rys. 2 które przesłał JurekW, tarcze występóją w dwóch średnicach 282,5mm i 288mm, poza tym pozostałe wymiary bez zmian, czy ma to jakieś znaczenie czy nie?? mb1 jeśli masz: nr nadw.od nr 3B-X-124 107 to masz tarcze 282,5x25 (nr kat 8E0 615 301) nr nadw. od nr 3B-X-124 108 to masz tarcze 288x25 ( nr kat 4A0 615 301C) nr nadw. od nr 3B-Y-000 001 to masz tarcze 288x25 (nr kat 4A0 615 301C)[ klocki ze wsk. zużycia] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobic Zgłoś #19 Napisano 20 Kwietnia 2008 Klocki wymienione, nawet prosta zabawa, choc jeden tloczek nie chcial wejsc z powrotem. Trza bylo troche gumke naciagnac , rdze wydlubac i nasmarowac WD-40. Potem tylko zacisk stolarski i poszlo jak z platka. Dzieki za pomoc ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #20 Napisano 21 Kwietnia 2008 Dzięki za odpowiedzi, mam 3B-Y (2000r. czerwiec) więc będą 288 mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach